Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

TheForsa skrev: 2022-04-07 12:34:23 Enligt MrMadhawk är det oklart om Falk får förlängt kontrakt men Aaro får lämna.

”Men hans två assisterande tränare Nichlas Falk och Mikael Aaro har utgående avtal.

Vad gäller Falk är läget ganska oklart just nu.

När det gäller Mikael Aaro så hör jag att han inte blir kvar i klubben. Det har bestämts att det kontraktet inte ska förlängas.

Aaro som är från Piteå från början, skulle nu kunna hamna i hemstaden och division 1-laget Piteå HC.”
Man gillar ju Falk men förstår inte vad han ska uträtta hos oss. Felrekrytering från början. Vi KAN INTE fastna i gamla spåret igen där vi anställer kompisar och gamla storspelare i föreningen.

Vill Fagervall ha kvar Falken vid sin sida, ja, då finns det väl något vi inte ser antar jag. Men jag kan inte se vad det skulle vara.
Sen behöver vi en bra backtränare in också. Hoppas verkligen inte man snålar på den positionen. Då är det isåfall bättre att huvudcoachen kör forwards och en dedikerat backcoach får ta den rollen, om vi väljer att köra endast två tränare.
Knickedick
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Knickedick »

Jag trodde det skulle kännas lättare efter ett tag, men det känns fan bara tyngre och tyngre. Kanske är det för att jag inser mer och mer vilket lag vi kommer få i HA.
Jag hoppas verkligen jag har fel. Jag hade hoppats på Hank men man borde väl förstått att JE brände alla broar där. Innerst inne förstår jag Hank helt och hållet. Han får förmodligen bättre Betalt i Liiga än av oss i HA och har väl aldrig direkt tjänat så fett att han har råd att inte tänka på pengarna. Dessutom passar det nog honom bättre att spela på mindre rink.

Det ända som skulle kunna vända den här känslan jag har är om Brodin Brodin en järnkamin blev klar nu och en förlängning med Ceder....
Men det sistnämnda kommer aldrig hända.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Knickedick skrev: 2022-04-07 13:08:49 Jag trodde det skulle kännas lättare efter ett tag, men det känns fan bara tyngre och tyngre. Kanske är det för att jag inser mer och mer vilket lag vi kommer få i HA.
Jag tror inte vi kommer ha så dåligt lag faktiskt.
Appropå K-Gs öppenhet mot media osv.
Det han säger i artikeln här:
"Hur kommer budgeten att se ut för Hockeyallsvenskan?
– Det är väl inte helt fastställt än, men jag tror att det kommer att vara hyfsat. Om det finns en engagerad omgivning och vi kan presentera en bra relevans så finns det en bra möjlighet till tillskott. Därför gäller det att lägga saker i rätt ordning och göra det trovärdigt och bra, säger K-G Stoppel."

Allt hänger ihop och som han säger så gäller det bara att med lite tålamod placera pusselbitarna.
Presentera en tillräckligt bra trupp och en tydlig vision -> Få med en del toppspelare på tåget som tror på SHL -> externa finansiärer hänger på.

Det är bara min uppfattning såklart.
Men det känns som om han verkligen tror på det här, redan nu. Och det är nog det han vill få ut till precis alla runt Djurgården Hockey.
KnattEn

Inlägg av KnattEn »

Kanske en dum fråga, men Grewe, varför pratar vi så lite om honom ?
Han körde väl hela ungdomsåren i DIF, sedan stack över till AHL, för vidare transport
till Finland, och nu harvar han runt i Mora - ska vi inte försöka locka hem honom igen ?

Han har ju helt plötsligt exakt den rutinen vi behöver efter ha gjort ett år i HA redan.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

KnattEn skrev: 2022-04-07 13:58:01 Kanske en dum fråga, men Grewe, varför pratar vi så lite om honom ?
Han körde väl hela ungdomsåren i DIF, sedan stack över till AHL, för vidare transport
till Finland, och nu harvar han runt i Mora - ska vi inte försöka locka hem honom igen ?

Han har ju helt plötsligt exakt den rutinen vi behöver efter ha gjort ett år i HA redan.
Har kontrakt över nästa säsong också.
https://www.moraik.se/artikel/kgs2akuf8 ... nska-ligan
wardo

Inlägg av wardo »

diftobbe89 skrev: 2022-04-07 12:34:04 Fan, nu har ju alla intressanta spelare med lite grit i sig kontrakt.. Då får vi hitta någon mer okänd.

Jag fastnade för en spelare som öst in poäng i hockeyettan och som spelade juniorhockey hos oss. Lockar det inte att ha hans size i en fjärdekedja i allsvenskan.. Jo.

Felix Liljegren
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... -liljegren

Sen kan vi ju försöka få loss hans bror från Timrå också.
Kul att du nämner bröderna Liljegren jag tänkte på dem också. Jag kommer ihåg Felix som junior, killen var helt jävla dominant och kunde gått hur långt som helst, men har för mig att han åkte på 2 allvarliga skador och slutade t.om med hockey efter ett tag, för att sedan komma tillbaka till div.3 där han hade lekstuga. Om han håller allsvensk klass låter jag dock vara osagt, men brorsan har vid flera tillfällen visat att han håller allsvensk klass och jag tror han kommer till oss. Kommer ju inte kosta mycket pengar att signa någon av dem iaf.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

Inga spelare från DIV 1 tack!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

wardo skrev: 2022-04-07 15:16:04
diftobbe89 skrev: 2022-04-07 12:34:04 Fan, nu har ju alla intressanta spelare med lite grit i sig kontrakt.. Då får vi hitta någon mer okänd.

Jag fastnade för en spelare som öst in poäng i hockeyettan och som spelade juniorhockey hos oss. Lockar det inte att ha hans size i en fjärdekedja i allsvenskan.. Jo.

Felix Liljegren
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... -liljegren

Sen kan vi ju försöka få loss hans bror från Timrå också.
Kul att du nämner bröderna Liljegren jag tänkte på dem också. Jag kommer ihåg Felix som junior, killen var helt jävla dominant och kunde gått hur långt som helst, men har för mig att han åkte på 2 allvarliga skador och slutade t.om med hockey efter ett tag, för att sedan komma tillbaka till div.3 där han hade lekstuga. Om han håller allsvensk klass låter jag dock vara osagt, men brorsan har vid flera tillfällen visat att han håller allsvensk klass och jag tror han kommer till oss. Kommer ju inte kosta mycket pengar att signa någon av dem iaf.
Precis, lär ju inte kosta många ören. Pengarna ska läggas på spets, spelare för fjärdekedjan kan man gärna ut och fynda och se till att man hittar spelare med bra attityd till ett billigt pris. Har svårt att se någon som verkar dominera i hockeyettan göra bort sig i allsvenskan, då är väl vissa oerfarna J20 spelare en större chansning.
Spela fult
Calle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Calle »

Vad är statusen för Josefson egentligen? Karriären över? Känns väl lite så, men bara tanken på att han kan återkomma i hyfsad form med Brodin och Krüger i laget så vore ju återtåget något att börja tro på. Men det kanske är långsökt. :roll:
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Calle skrev: 2022-04-07 16:53:33 Vad är statusen för Josefson egentligen? Karriären över? Känns väl lite så, men bara tanken på att han kan återkomma i hyfsad form med Brodin och Krüger i laget så vore ju återtåget något att börja tro på. Men det kanske är långsökt. :roll:
Varken han eller Högga får förlängt! Står om det längre upp i tråden...
Calle

Inlägg av Calle »

Buford skrev: 2022-04-07 16:58:59
Calle skrev: 2022-04-07 16:53:33 Vad är statusen för Josefson egentligen? Karriären över? Känns väl lite så, men bara tanken på att han kan återkomma i hyfsad form med Brodin och Krüger i laget så vore ju återtåget något att börja tro på. Men det kanske är långsökt. :roll:
Aha, får läsa ikapp bättre nästa gång. Nåja, tanken var god. :)

Inlägg av #10 »

Klart dom inte får, men båda två skulle nog få återkomma på nåt specialkontrakt om det visar sig att dom tar upp karriären
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

#10 skrev: 2022-04-07 17:06:36
Klart dom inte får, men båda två skulle nog få återkomma på nåt specialkontrakt om det visar sig att dom tar upp karriären
Självklart får dom det, i form så är dom två av de bästa i Sverige på respektive position.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Manne går inte till Oskarshamn. Vad är oddsen att han blir kvar hos oss? Vet inte om jag vill ha honom, men till rätt peng?

Gillar hans spel, men han spelar ju aldrig..
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Låst