Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Mvildma

Inlägg av Mvildma »

Killswitch skrev: 2022-04-06 17:07:19 Givetvis väljer han topplaget Rögle i SHL än ett degraderat DIF som spelar i HA.
Funkar inte så om inte NHL klubben säger det efter draft, likväl skulle han behöva betala för sig om han hoppa av iomed att det är ett niu program han går på gymnasiet.
Dessutom skrev han väl rookie kontrakt? Tror inte rookiekontrakten har samma shl klausulen som vanligt kontrakten.
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av EspenK »

Mvildma skrev: 2022-04-06 17:23:50
Killswitch skrev: 2022-04-06 17:07:19 Givetvis väljer han topplaget Rögle i SHL än ett degraderat DIF som spelar i HA.
Funkar inte så om inte NHL klubben säger det efter draft, likväl skulle han behöva betala för sig om han hoppa av iomed att det är ett niu program han går på gymnasiet.
Dessutom skrev han väl rookie kontrakt? Tror inte rookiekontrakten har samma shl klausulen som vanligt kontrakten.
Hela vår framtid och ev chans till återkomst bygger på junisspelare som är svinbilliga men kan producera. Att tappa Lekkärimäki är katastof då han kan spela så högt som i en andrakedja…

Antar att vi varken kommer att ha råd med Brodda eller Kruger. Hade suttit fint med en riktigt leading line.
Kan räcka långt att ha en drömkedja i första.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Vad tror ni?

Har vi hört nåt poisitivt som är bekräftar?

Känns som det är viktigt med några positiva nyheter nu.
Mvildma

Inlägg av Mvildma »

EspenK skrev: 2022-04-06 22:26:21
Mvildma skrev: 2022-04-06 17:23:50
Hela vår framtid och ev chans till återkomst bygger på junisspelare som är svinbilliga men kan producera. Att tappa Lekkärimäki är katastof då han kan spela så högt som i en andrakedja…

Antar att vi varken kommer att ha råd med Brodda eller Kruger. Hade suttit fint med en riktigt leading line.
Kan räcka långt att ha en drömkedja i första.
Vågar faktiskt sticka ut här och säga att jag känner på mig att båda kommer, Brodin till 100%, kruger till 99%. Tror Brodin kan starta en effekt av att flera vill hjälp till.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

EspenK skrev: 2022-04-06 22:27:46 Vad tror ni?

Har vi hört nåt poisitivt som är bekräftar?

Känns som det är viktigt med några positiva nyheter nu.
Känner samma sak.
Om vi ska få någon positiv effekt av det hela så behövs det släppas lite bra nyheter så snabbt som möjligt.
Daven

Inlägg av Daven »

Olle Alsing har ”Stockholm” skrivet under sitt namn på Instagram. Är det något han alltid haft eller har det tillkommit nyligen? Någon med koll?
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Daven skrev: 2022-04-07 08:39:24 Olle Alsing har ”Stockholm” skrivet under sitt namn på Instagram. Är det något han alltid haft eller har det tillkommit nyligen? Någon med koll?
Han har haft en lägenhet i Stockholm sedan 2 år vad jag vet, så det betyder nog inget
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Senaste från KG
– Ludde och Linus Arnesson har kontrakt sedan tidigare och de har inte för avsikt att försvinna.

Gällande Lekkerimäki, Öhgren och Lindbom:
– Det finns en uppgörelse mellan SHL och allsvenskan att SHL kan ta spelare från allsvenskan fram till ett visst datum. Samtidigt är de hockeygymnasieelever och där ingår inte att man kan ta dem. De lever fortfarande under ett skolavtal. Vi känner oss ganska komfortabla med att de ser det som en bra resa i sin karriär att få en betydligt större roll i allsvenskan.

Brodin och Krüger:
– Jag har haft samtal med Brodin och han är otroligt positiv till det.
Krüger kanske inte drivs av en jakt på pengar utan måste ha motivation att spela i Hockeyallsvenskan. Det är därför det är så viktigt att de känner att det är trovärdigt och hållbart, att det blir ett lag som är intressant. Det tror jag är viktiga parametrar.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

supreme skrev: 2022-04-07 09:40:38 Senaste från KG
Får otroligt bra vibbar av denna artikel.
"/.../ När vi väl tar oss tillbaka ska det inte behöva vara en total ombyggnad igen. Det är viktigt att få med oss rätt folk på resan, säger Stoppel.
Krüger kanske inte drivs av en jakt på pengar utan måste ha motivation att spela i Hockeyallsvenskan.
– Det är därför det är så viktigt att de känner att det är trovärdigt och hållbart, att det blir ett lag som är intressant. Det tror jag är viktiga parametrar."

så är min känsla att Krüger är med på resan om Djurgården visar att de verkligen vill. Att de bygger ett lag som ska upp och sedan fortsätta utmana i SHL, där givetvis tanken är att Krüger och Brodin ska vara kvar.

Eller är jag helt ute och cyklar?
maag80

Inlägg av maag80 »

Nattuggla_ skrev: 2022-04-07 09:46:28
"/.../ När vi väl tar oss tillbaka ska det inte behöva vara en total ombyggnad igen. Det är viktigt att få med oss rätt folk på resan, säger Stoppel.
Krüger kanske inte drivs av en jakt på pengar utan måste ha motivation att spela i Hockeyallsvenskan.
– Det är därför det är så viktigt att de känner att det är trovärdigt och hållbart, att det blir ett lag som är intressant. Det tror jag är viktiga parametrar."

så är min känsla att Krüger är med på resan om Djurgården visar att de verkligen vill. Att de bygger ett lag som ska upp och sedan fortsätta utmana i SHL, där givetvis tanken är att Krüger och Brodin ska vara kvar.

Det är lätt att säga och det har sagts förut, men iallafall på det man läser tycker jag att K-G resonerar så bra!
Det gäller att få den positiva snöbollen i rullning, genom att ganska snart presentera något positivt, samtidigt ska det hellre bli bra än snabbt och han vill verkligen få ordning på den allsvenska truppen.
Och det som är lite kul är att han verkar inte va gubben som halvt om halvt ljuger eller håller saker hemligt, han är ganska öppen med hur han tänker.
Dessutom ser det ut som om att han blir fast sportchef.
"De hade fem, men de ville ha sex, och de fick de när Foppa tryckte in den!"
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

maag80 skrev: 2022-04-07 10:29:09
Nattuggla_ skrev: 2022-04-07 09:46:28

Det är lätt att säga och det har sagts förut, men iallafall på det man läser tycker jag att K-G resonerar så bra!
Det gäller att få den positiva snöbollen i rullning, genom att ganska snart presentera något positivt, samtidigt ska det hellre bli bra än snabbt och han vill verkligen få ordning på den allsvenska truppen.
Och det som är lite kul är att han verkar inte va gubben som halvt om halvt ljuger eller håller saker hemligt, han är ganska öppen med hur han tänker.
Dessutom ser det ut som om att han blir fast sportchef.
Just det du skriver om att han inte håller något hemligt kändes tydligt under säsongen. Många av Jockes hittepåvärvningar fanns inte på världskartan innan de presenterades. Medan KGs värvningar sipprade ut innan han ens tänkt tanken kändes det som. Inget emot det. Gillar också hur han resonerar. Hoppas bara att snöbollseffekten blir tillräckligt kraftfull och att den börjar rulla ASAP :-)
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Förbannat!

Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Väldigt tråkigt.
I denna återuppbyggnad så hade jag önskat "Hank".

Han var väl på Hovet och träffade K-G sista matchen den här säsongen i kvalet? Undrar vad som gick snett, och om man ens förhandlade något.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Fan, nu har ju alla intressanta spelare med lite grit i sig kontrakt.. Då får vi hitta någon mer okänd.

Jag fastnade för en spelare som öst in poäng i hockeyettan och som spelade juniorhockey hos oss. Lockar det inte att ha hans size i en fjärdekedja i allsvenskan.. Jo.

Felix Liljegren
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... -liljegren

Sen kan vi ju försöka få loss hans bror från Timrå också.
Spela fult
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Enligt MrMadhawk är det oklart om Falk får förlängt kontrakt men Aaro får lämna.

”Men hans två assisterande tränare Nichlas Falk och Mikael Aaro har utgående avtal.

Vad gäller Falk är läget ganska oklart just nu.

När det gäller Mikael Aaro så hör jag att han inte blir kvar i klubben. Det har bestämts att det kontraktet inte ska förlängas.

Aaro som är från Piteå från början, skulle nu kunna hamna i hemstaden och division 1-laget Piteå HC.”
Låst