#10 skrev: ↑2022-04-05 11:15:16
Lät ju inte så positivt på kg idag ang truppbygget….
Håller med.
Men dessa håller faktiskt en OK till ganska hög nivå i Hockeyallsvenskan:
"Tom Nilsson, Lundvig Rensfeldt, Tim Söderlund, Fredrik Forsberg och Emil Berglund."
Dessa diskuteras det med. Behåller gärna alla, frågan är om ekonomin tillåter.
Däremot ser både Arnesson och Hedström ut att fortsätta. Det räknar man med. Ska vi ha både Arnesson och Nilsson så hoppas jag att man tar in ett par spelskickliga backar sedan också, även om den sistnämnda är bättre med pucken av de två.
Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-05 11:32:22
Om vi mot all förmodan skulle plocka in Krüger och har alla som nämns i artikeln kvar. Så står vi med: Krüger
Rensfeldt
Berglund
Östlund
Vilket får anses godkänt på den nivån.
Sen lär säkert någon mer plockas in som kan centra.
Om vi mot all förmodan skulle plocka in Krüger och har alla som nämns i artikeln kvar. Så står vi med: Krüger
Rensfeldt
Berglund
Östlund
Frågan är hur man ser på Bjerselius.
Han var inte särskillt bra i Almtuna.
Om man följer med ned så ska han inte gå före Östlund iallafall, imo.
Angående Arnesson.
Jag tror mycket beror på vad för typ av backtränare vi får in. Det kan ju bara bli bättre.
Rensfeldt
Berglund
Östlund
Skulle säga att det är mer än godkänt på den nivån. Kruger är för bra för HA, Rensfeldt är en center för SHL och Berglund kan HA och har gjort det bra där.
Håller med.
"Tom Nilsson, Lundvig Rensfeldt, Tim Söderlund, Fredrik Forsberg och Emil Berglund."
Däremot ser både Arnesson och Hedström ut att fortsätta. Det räknar man med. Ska vi ha både Arnesson och Nilsson så hoppas jag att man tar in ett par spelskickliga backar sedan också, även om den sistnämnda är bättre med pucken av de två.
Rensfeldt
Berglund
Östlund
Frågan är hur man ser på Bjerselius.
Han var inte särskillt bra i Almtuna.
Om man följer med ned så ska han inte gå före Östlund iallafall, imo.
Angående Arnesson.
Jag tror mycket beror på vad för typ av backtränare vi får in. Det kan ju bara bli bättre.
Har inte alls sett Bjerselius i Almtuna, så jag har ingen åsikt i frågan. Men jag ser absolut fram emot att se Östlund i HA.
Jag är otroligt nyfiken på hur det blir i tränarfrågan, vem/vilka som kompletterar Fagervall. Och hur Krüger väljer att göra. Känns som väldigt mycket avgörs med dessa val.
Håller med.
Jo, men lät ju som att det inte fanns så mkt pengar till Brodin å Kruger även om dom ville till oss
Om Krüger går med på att spela i HA får det inte falla på pengar. Vänd uppochner på varenda miljonär med hjärta för Djurgården och se vad som faller ur fickorna. Det ska bara lösas i så fall.
DIF HOCKEY ANNO 2022 The low-budget version vol 1.0
Målvakts:
Carl Lindbom
Niklas Svedberg
Defence:
Wille Westlund- Linus Nässén
Rickard Olsén-Alexander Falk
Linus Arnesson- Ludde Hedström
Calle Odelius- Alex Brännstam
Offence But no offense:
Johan Södergran- Kriss Kontos- Adam Brodecki
Johannes Salmonsson– Fredrik Weigel - Tobias Fladeby
Ludde Blomstrand -Noah Östlund- William Wiå
HANK - Emil Berglund- Fredrik Forsberg
Jacob Grönhagen- Tom Wandell- David Blomgren
Coach:
Joakim Fagervall
Stefan Nyman
Jacob Josefsson
Apropå KGs kommentarer - tror man ska passa sig för att ha typ samma stomme i laget som denna säsongs lag. Hedström, Nilsson, Arnesson… typ hela backsidan.
Samma med FW. Vet inte om jag vill ha kvar precis alla som kan tänka sig ställa upp.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev: ↑2022-04-05 12:15:18
Apropå KGs kommentarer - tror man ska passa sig för att ha typ samma stomme i laget som denna säsongs lag. Hedström, Nilsson, Arnesson… typ hela backsidan.
Samma med FW. Vet inte om jag vill ha kvar precis alla som kan tänka sig ställa upp.
Jag förstår ditt resonemang och kan till viss del köpa det. men, inför denna säsong såg vi ju när JE valde att skicka spelare och ersätta dem med ännu mer osäkra kort som visade sig vara sämre. Förvisso är det några av dessa kort som vi står med nu, men risken finns ju att det blir ännu flera långskott som också presterar som rumpor säsongen 22/23.
Som du hör vet jag inte riktigt vad jag menar, men vill några stomspelare stanna ska vi nog fundera på om det inte är värt att låta dem stanna för rätt peng. Avd. Gräsetärintegrönarepåandrasidan
Känns som att vi kommer att behöva satsa då jag likt många andra ser en stor risk i att sejouren kan bli flerårig annars. Riskabelt men nödvändigt tror jag. Det tar ett tag att passa in sig i kostymen även om man kommer uppifrån - kanske ännu mer så…
Satsning innebär pengar vilket i sin tur rimmar illa med vår status av idag. Vi gamblade hårt där K-G av allt att döma strösslat rejält med deg till spelarna som kom in vilket vi rimligen får lida av till kommande budget och trupp.
Alternativet är ju att det skjuts till kapital utifrån till ett par spetsiga förvärv. Även om säg Krüger och Alsing skulle halvera sina tänkta SHL- kontrakt så är det förmodligen riktigt dyra kontrakt på allsvensk nivå.
Fan vet hur vi ska få ihop det men jag hoppas som sagt att vi ändå kan mobilisera nån slags omstart. Vi har några extremt fina junisar som förhoppningsvis blir kvar i utbyte mot större roller. Vi kommer behöva etablerade allsvenska spelare som nånstans behärskar spelet och kan leverera från dag ett. Kan vi därtill addera ett par ”för bra” spetsar med hjärtat på rätt ställe så kan det gå vägen.
Vi kommer vara laget alla vill slå varje dag i veckan och då behöver vi en trupp som tar sig an det och älskar det direkt från första omgången!!
Tycker mig ändå känna visst hopp angående Kruger och Brodin! Annars är det sunt resonemang och jag gillar det KG säger, speciellt de namn som anges (ja, inte Arnesson då). Annat som jag reflekterade över är detta:
Jacob Josefson och Marcus Högström hör till spelarna som inte erbjuds nytt kontrakt.