Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Knickedick
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Knickedick »

Hur skulle Patrik Hofbauer ställa sig till att vara involverad i klubben? Exempelvis sitta i styrelsen?
EspenK

Inlägg av EspenK »

Styrelsen måste stå till 50% av näringslivspersoner med inriktning på att kunna skapa relation med finansiärer. Övriga hockeyfolk.
Momentumet

Inlägg av Momentumet »

Vi behöver ett helt nytt spelsystem, någon som är erkänt skicklig på att bygga det, samt värvningar som passar in.
Vi har i flera år trampat utsida i anfallszon och haft ett omodernt försvarsspel som inte fungerar. Det såg lika illa ut när Nyman var här, med skillnaden att vi hade en bättre backsida.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Det finns inget annat än att gräva djupt i plånboken och ragga mkt pengar av folk som har och har hjärta för DIF, går inte att få tex kruger att spela hos oss om vi inte visar honom och andra tilltänkta toppspelare att vi satsar och vill tillbaka på en gång,
Nä upp med dom bästa juniorerna och satsa resten på hjärta och spets
Martboy78
Säsongskort: Ja

Inlägg av Martboy78 »

Nån som är insatt som vet eller kan gissa vad vi behöver betala för att Ludvig och Ceder i HA? Är de 2 jag kan tänka mig att ha kvar offensivt (förutom våra juniorer) och bygga runt som en stomme.

Tänker att man kan erbjuda dem garanterade toppositioner i HA. Med KHL stängt så kommer SHL fyllas på med bättre spelare och de kanske endast kommer kunna erbjudas lägre roller i SHL?

Är jag helt ute och cyklar i drömmen?
Alltid ------- Oavsett
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Efter detta tragiska år är det A o O att återfå tilliten till DIF-hockey. Funkar inte o bygga ett luftslott o låta munnen gå som en gräsklippare o lova GULD o blå/röda fantasier utan täckning. Allt handlar om att visa upp en väl genomtänkt ide o plan för flera år framåt. Den som lägger trovärdighet åt en sådan plan är ingen ordbajsare utan en mer tystlåten och trovärdig strateg som påvisat inte med ord utan bara i handling att berg går att välta. Var hittar man då den personen? Han/hon finns. Gäller bara att använda det enorma kontaktnät som finns i klubben. Kasta ut wobblern o hoppas på napp. Att nu fortsätta som vi gjort det senaste åren är dömt att misslyckas tyvärr. Det kommer vara bra människor med stora DIF-hjärtan o ledande ställning i organisationen vi kommer att offra. Men det är nödvändigt för att bli DIF:s Järnkaminer på nytt o skapa tro för framtiden bland finansiärer och oss supportrar. 💛❤️💙.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Martboy78 skrev: 2022-04-03 15:49:24 Nån som är insatt som vet eller kan gissa vad vi behöver betala för att Ludvig och Ceder i HA? Är de 2 jag kan tänka mig att ha kvar offensivt (förutom våra juniorer) och bygga runt som en stomme.

Tänker att man kan erbjuda dem garanterade toppositioner i HA. Med KHL stängt så kommer SHL fyllas på med bättre spelare och de kanske endast kommer kunna erbjudas lägre roller i SHL?

Är jag helt ute och cyklar i drömmen?
Du är ute och cyklar, båda två gör personbästa.
clowns to the left of me, jokers to the right
Martboy78

Inlägg av Martboy78 »

Jepp… antagligen därför jag vill ha kvar dom.
Alltid ------- Oavsett
Praljak

Inlägg av Praljak »

Martboy78 skrev: 2022-04-03 17:07:18 Jepp… antagligen därför jag vill ha kvar dom.
Tror vi för vara nöjd om Söderlund stannar och det är kanske för mycket att hoppas på…
Hoppas Dif erbjuder kruger en bra plan angående nyförvärv så han kritar på fast vi är i HA för det kan ge ringar på vattnet och nån annan kan tänkas gå ner lite i lön för att vara med och lira upp oss
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

Bernhardt
Liljendahl
Cruseman
Grewe
H. Eriksson
M. Davidsson
J. Davidsson
A. Falk
L. Söderström
E. Lundberg
T . Lindberg
Kruger (Hoppas)
Brodin (Hoppas)
Alsing (Hoppas)

Några nya ansikten med förflutet i DIF som jag kan tänka mig nästa säsong. Gällande förlängningar/spelare som stannar är det väl hyfsat realistiskt med T. Nilsson, Arnesson, Hedström, Bengtsson, Söderlund, Berglund, Forsberg. Tror inte Ceder eller Rensfeldt stannar, inte Schilling eller Strandberg heller.

Söderlund - Kruger - Brodin
J.Davidsson - M.Davidsson - Lekkerimäki
Lundberg - Liljendahl - Berglund
Eriksson - Östlund - Forsberg
Öhgren

Nilsson - Bernhardt
Arnesson - Bengtsson
Falk - Hedström (Jag vet vad ni tänker)

L. Söderström
Svedberg

Forward-sidan tycker jag ser allsvenskt stark ut, alla är Djurgårdare från grunden, många med bra säsonger i allsvenskan. Första kedjan bör kunna leka runt i många matcher. Öhgren får spela till sig en plats, vilket jag tror han gör. Backsidan är jag orolig över, hoppas på Alsing som de varit lite rykten om tidigare och att Schilling stannar.
Kan vara värt att chansa på Söderström? Haft stora bekymmer efter guldet med Hv men bör hålla bra klass i Allsvenskan. Svedberg är nog inte speciellt attraktiv på marknaden och nöjer sig nog med att stanna i DIF och gå ner i lön. Känns som en trupp som inte är alltför dyr och som bör kunna utmana om att gå upp i SHL igen. Mycket hjärta också.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Är det verkligen realistiskt att bröderna Davidsson ska fortsätta i HA? Vill inte HV ha kvar dom om dom går upp?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

Mattias_87 skrev: 2022-04-03 18:30:38 Är det verkligen realistiskt att bröderna Davidsson ska fortsätta i HA? Vill inte HV ha kvar dom om dom går upp?
Hört från Hv håll att dom flesta vill ha kvar dom och att deras poängsnitt inte representerar hur det sett ut. Bildar förmodligen en vass tredjekedja i SHL. Hoppas dock att deras DIF hjärta bultar och att de vill tillbaka till huvudstaden för att spela upp oss i SHL
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Per-Allan

Inlägg av Per-Allan »

EspenK skrev: 2022-04-03 15:04:28 Styrelsen måste stå till 50% av näringslivspersoner med inriktning på att kunna skapa relation med finansiärer. Övriga hockeyfolk.
In med Per Knaust. Hans nätverk går inte av för hackor och så är han DIF in i själen.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Difjs skrev: 2022-04-03 08:02:24
Djurgårn skrev: 2022-04-02 23:53:38
sauron skrev: 2022-04-02 23:48:01 Jobba på att få hem Greve från Mora, en riktig järnkamin, kanske inte den mest skillade men attityden och inställningen har han definitivt.
Yes, vi behöver betydligt mer av den varan. Gärna handleder men först hårt arbete. Jag är väldigt less på den veka attityd vi har byggt de senaste åren.
Grewe har kontrakt med Mora en säsong till
Fan.
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

sauron skrev: 2022-04-03 18:45:52
Difjs skrev: 2022-04-03 08:02:24
Djurgårn skrev: 2022-04-02 23:53:38
sauron skrev: 2022-04-02 23:48:01 Jobba på att få hem Greve från Mora, en riktig järnkamin, kanske inte den mest skillade men attityden och inställningen har han definitivt.
Yes, vi behöver betydligt mer av den varan. Gärna handleder men först hårt arbete. Jag är väldigt less på den veka attityd vi har byggt de senaste åren.
Grewe har kontrakt med Mora en säsong till
Fan.
Eliteprospects säger 21/22 medan Mora IK's hemsida säger 22/23. Hade gärna sett honom tillbaka, men Mora lär väl ha koll på hur långt kontraktet är. Klausul?
Låst