Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
Bara jag som undrar vilken lön Brodin sitter på om det kontraktet nu gäller både i SHL och HA?
Om lönen är samma oavsett serie så kommer vi då sitta på ett jävligt dyrt kontrakt som tar upp en väldigt stor del av den totala lönebudgeten. Det finns en anledning till att SHL-kontrakt bryts om ett lag åker ur.
Om lönen är samma oavsett serie så kommer vi då sitta på ett jävligt dyrt kontrakt som tar upp en väldigt stor del av den totala lönebudgeten. Det finns en anledning till att SHL-kontrakt bryts om ett lag åker ur.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Brodins kontrakt blev precis som Krügers igår ogiltigt. Vet ej vart Dusan har fått att det gäller oavsett men det ska inte stämma.
DIF!
Jag litar fullt ut på att KG ställer upp ett topplag i HA. Kommer nog bli en del kontrakt där det delas ut fina bonusar ifall man går upp för att dels behålla några från årets lag och locka till sig toppspelare i HA.
Sticker ut hakan och säger att vi är tillbaka redan säsongen 23/24.
Sticker ut hakan och säger att vi är tillbaka redan säsongen 23/24.

Den enda som jag hellre skulle ha som sportchef är Challe.
-
Vi gick upp till SHL. Ungefär det vi ska göra nu också! Som sportchef var han en rejäl hit.Knickedick skrev: ↑2022-04-03 13:09:42Det gick ju bra sist Challe var involverad i klubben. Det skulle jag nog se som ytterligare ett steg tillbaka.
Marcus Krüger hade kritat på ett fyraårsavtal med Djurgården.
Nu är hans återkomst osäker – efter att klubben degraderats till hockeyallsvenskan.
– Jag måste prata med klubben, säger 31-åringen till Sportbladet.
Klubben hade sedan tidigare gjort klart med NHL-meriterade centern Marcus Krüger, som skrivit på ett fyraårskontrakt.
Men, det gällde bara spel i SHL och därför råder det nu oklarheter kring om det blir en återkomst för 31-åringen, då kontraktet inte längre gäller.
– Jag kan tänka mig att spela för Djurgården. Men måste prata med klubben först. Det har varit en tuff tid sedan matchen igår och jag har ett stort hjärta för Djurgården, säger han till Sportbladet.
”Stockholm är hem för mig”
Krüger fostrades i föreningen och har sedan han lämnade Dif spelat ett flertal säsonger i NHL innan han flyttade till Schweiz för spel med ZSC Lions 2019. Trots att hjärtat klappar för Stockholmsklubben medger han att han ännu inte bestämt hur han ska göra till nästa säsong.
– Jag har fått min hockeyuppväxt där och Stockholm är hem för mig och min familj. Men jag måste tala med klubben först innan jag bestämmer mig, säger han.
Djurgården har sedan tidigare också gjort klart med Daniel Brodin på ett fyraårskontrakt som gäller oavsett division.
Nu är hans återkomst osäker – efter att klubben degraderats till hockeyallsvenskan.
– Jag måste prata med klubben, säger 31-åringen till Sportbladet.
Klubben hade sedan tidigare gjort klart med NHL-meriterade centern Marcus Krüger, som skrivit på ett fyraårskontrakt.
Men, det gällde bara spel i SHL och därför råder det nu oklarheter kring om det blir en återkomst för 31-åringen, då kontraktet inte längre gäller.
– Jag kan tänka mig att spela för Djurgården. Men måste prata med klubben först. Det har varit en tuff tid sedan matchen igår och jag har ett stort hjärta för Djurgården, säger han till Sportbladet.
”Stockholm är hem för mig”
Krüger fostrades i föreningen och har sedan han lämnade Dif spelat ett flertal säsonger i NHL innan han flyttade till Schweiz för spel med ZSC Lions 2019. Trots att hjärtat klappar för Stockholmsklubben medger han att han ännu inte bestämt hur han ska göra till nästa säsong.
– Jag har fått min hockeyuppväxt där och Stockholm är hem för mig och min familj. Men jag måste tala med klubben först innan jag bestämmer mig, säger han.
Djurgården har sedan tidigare också gjort klart med Daniel Brodin på ett fyraårskontrakt som gäller oavsett division.
-
Johan Hult lämnar HV efter säsongen.Manijock skrev: ↑2022-04-03 13:15:15Vi gick upp till SHL. Ungefär det vi ska göra nu också! Som sportchef var han en rejäl hit.Knickedick skrev: ↑2022-04-03 13:09:42Det gick ju bra sist Challe var involverad i klubben. Det skulle jag nog se som ytterligare ett steg tillbaka.
Osäker på om det är rätt man för jobbet. Men har varit SC länge för HV, så jag tänker att erfarenheten finns, och hade väl egentligen en dålig säsong, den ifjol.
Byggde sedan laget som står på isen idag, vilket är ett extremt bra Allsvenskt lag.
-
Han var med och spelade ned oss. Han var värdelös som head coach och KG som var Sportslig operativ Chef var anledningen till att vi gick upp den gången.Manijock skrev: ↑2022-04-03 13:15:15Vi gick upp till SHL. Ungefär det vi ska göra nu också! Som sportchef var han en rejäl hit.Knickedick skrev: ↑2022-04-03 13:09:42Det gick ju bra sist Challe var involverad i klubben. Det skulle jag nog se som ytterligare ett steg tillbaka.
Inget ont om Challe, han bidrog som sportchef då,men han tillför inget nytänk enligt mig.
-
Inget nytänk. Där går det också bort hos mig.Knickedick skrev: ↑2022-04-03 13:40:29Han var med och spelade ned oss. Han var värdelös som head coach och KG som var Sportslig operativ Chef var anledningen till att vi gick upp den gången.Manijock skrev: ↑2022-04-03 13:15:15Vi gick upp till SHL. Ungefär det vi ska göra nu också! Som sportchef var han en rejäl hit.Knickedick skrev: ↑2022-04-03 13:09:42Det gick ju bra sist Challe var involverad i klubben. Det skulle jag nog se som ytterligare ett steg tillbaka.
Inget ont om Challe, han bidrog som sportchef då,men han tillför inget nytänk enligt mig.
Därav hade någon utomstående varit perfekt. Kanske en sådan som Johan Hult?
-
Har svårt att bortse från hans misslyckande i HV....Dom är inte tillbaka än och går de inte upp i år lär det inte bli lätt för demNattuggla_ skrev: ↑2022-04-03 13:46:51Inget nytänk. Där går det också bort hos mig.Knickedick skrev: ↑2022-04-03 13:40:29Han var med och spelade ned oss. Han var värdelös som head coach och KG som var Sportslig operativ Chef var anledningen till att vi gick upp den gången.Manijock skrev: ↑2022-04-03 13:15:15Vi gick upp till SHL. Ungefär det vi ska göra nu också! Som sportchef var han en rejäl hit.Knickedick skrev: ↑2022-04-03 13:09:42Det gick ju bra sist Challe var involverad i klubben. Det skulle jag nog se som ytterligare ett steg tillbaka.
-
En säsong iofs.Knickedick skrev: ↑2022-04-03 13:50:38Har svårt att bortse från hans misslyckande i HV....Dom är inte tillbaka än och går de inte upp i år lär det inte bli lätt för demNattuggla_ skrev: ↑2022-04-03 13:46:51Inget nytänk. Där går det också bort hos mig.Knickedick skrev: ↑2022-04-03 13:40:29Han var med och spelade ned oss. Han var värdelös som head coach och KG som var Sportslig operativ Chef var anledningen till att vi gick upp den gången.Manijock skrev: ↑2022-04-03 13:15:15Vi gick upp till SHL. Ungefär det vi ska göra nu också! Som sportchef var han en rejäl hit.Knickedick skrev: ↑2022-04-03 13:09:42
Det gick ju bra sist Challe var involverad i klubben. Det skulle jag nog se som ytterligare ett steg tillbaka.
Man kommer aldrig hitta någon som är helt fläckfri, det är inte K-G heller.
Rent spontant känner jag att sistnämnda är rätt.
Men får vi ett nytänk då eller blir det "samma skit?" Det är frågan.
Johan Hult var mer ett snabbt exempel men jag tror kanske att någon utifrån kan bli det bästa.
-
Jag håller med dig om att om det är någon utifrån som kanske kan tillföra ett nytänk. Eller någon som är "Djurgårdare" men som inte vait involverad i klubben tidigare eller spelat i den allt för länge.Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-03 14:00:20En säsong iofs.Knickedick skrev: ↑2022-04-03 13:50:38Har svårt att bortse från hans misslyckande i HV....Dom är inte tillbaka än och går de inte upp i år lär det inte bli lätt för demNattuggla_ skrev: ↑2022-04-03 13:46:51Inget nytänk. Där går det också bort hos mig.Knickedick skrev: ↑2022-04-03 13:40:29Han var med och spelade ned oss. Han var värdelös som head coach och KG som var Sportslig operativ Chef var anledningen till att vi gick upp den gången.
Johan Hult var mer ett snabbt exempel men jag tror kanske att någon utifrån kan bli det bästa.
Kanske Espen..
- Jim Morrison
Petter Rönnqvist. Otroligt kunnig med ett stort driv och historik i klubben.Knickedick skrev: ↑2022-04-03 14:12:10Jag håller med dig om att om det är någon utifrån som kanske kan tillföra ett nytänk. Eller någon som är "Djurgårdare" men som inte vait involverad i klubben tidigare eller spelat i den allt för länge.Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-03 14:00:20En säsong iofs.Knickedick skrev: ↑2022-04-03 13:50:38Har svårt att bortse från hans misslyckande i HV....Dom är inte tillbaka än och går de inte upp i år lär det inte bli lätt för demNattuggla_ skrev: ↑2022-04-03 13:46:51Inget nytänk. Där går det också bort hos mig.Knickedick skrev: ↑2022-04-03 13:40:29
Han var med och spelade ned oss. Han var värdelös som head coach och KG som var Sportslig operativ Chef var anledningen till att vi gick upp den gången.
Kanske Espen..
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Jag håller med om att det är ett intressant namn. Även om jag är rädd för att han är lite för "Svenskhockey/DIF indoktrinerad"....Jim Morrison skrev: ↑2022-04-03 14:27:32Petter Rönnqvist. Otroligt kunnig med ett stort driv och historik i klubben.Knickedick skrev: ↑2022-04-03 14:12:10Jag håller med dig om att om det är någon utifrån som kanske kan tillföra ett nytänk. Eller någon som är "Djurgårdare" men som inte vait involverad i klubben tidigare eller spelat i den allt för länge.Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-03 14:00:20En säsong iofs.Knickedick skrev: ↑2022-04-03 13:50:38Har svårt att bortse från hans misslyckande i HV....Dom är inte tillbaka än och går de inte upp i år lär det inte bli lätt för demNattuggla_ skrev: ↑2022-04-03 13:46:51 Inget nytänk. Där går det också bort hos mig.
Kanske Espen..
Men helt klart intressant.
Någon med ett liknande CV med kanske lite lite mer erfarenhet av att vara iaf tränare el sportchef.