Jag vet inte vad jag ska tro om matchen, visst, vi har ny positiv energi i laget men grejar vi att komma igenom deras köttmur med fart? Hmm..
Jag tycker att vi ska spela på ungefär samma sätt som i första perioden emot Timrå sist, mycket fart och kamp, Linkan fick ju 2 (!) frilägen den gången, idag sitter skotten istället.
Håller med till 100% angående domarsnacket, sånt håller bara losers på med.
Tycker DIF ska köra samma spel som sist det begav sig i Axa Sports Center vinst med 2-1, om killarna nu minns det (var ju ett tage sen)
I denna match mer än i någon annan gäller det att hålla tätt i 1:a, få lite frustration i SSK & så peta in 1-0 pucken, då har vi kanonläge.
Tips:
SSK-DIF 2-3 (sd)
Men snälla, se bara till att INTE Stefan.P nätar, har så oerhört svårt för den mannen
Varför får man inte kritesera domarna när vi är så väldigt bra på att kritisera våra spelare?
Vissa av elitseriedomarna är inte bra. Nu säger jag inte att dom gynnar DIFs motståndare utan helt enkelt att dom är dåliga oavsett lag. Jag vet inte hur många matcher som Lärking har tappat helt, inte bara DIF-matcher, utan även andra.
Rocker skrev:Varför får man inte kritesera domarna när vi är så väldigt bra på att kritisera våra spelare?
Vissa av elitseriedomarna är inte bra. Nu säger jag inte att dom gynnar DIFs motståndare utan helt enkelt att dom är dåliga oavsett lag. Jag vet inte hur många matcher som Lärking har tappat helt, inte bara DIF-matcher, utan även andra.
För övrigt blir det tre poäng i kväll.
Jo men varför ödsla energi på det? Det fixar Challe så bra så.
Man ska vara kall som en skidskytt och stark som Ossi, så vinner man.
Skulle tro att starten blir väldigt betydelsefull. Får SSK fösta baljan tror jag vi får det jobbigt. I slutändan vöäljer jag ändå att låta tipset gå till SSK då deras spel de sneaste 3-4 omgångarna känts bättre än vårat.
Den där upphämtningen som SSK gjorde mot Skellefteå gör mig lite rädd. Så jävla borta i första halvan av matchen, men sen tokbra efter en kvittering. Ussch!
Nej ikväll ska vi ha med oss tre poäng hem!
Kämpa djurgårn!