Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
sauron
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-04-02 20:02:38
Oraklet skrev: 2022-04-02 07:06:13 Tror vi bör göra likt Hv71 och satsa.
Du glömmer en liten detalj här, HV71 var ekonomiskt det bästa laget när man åkte ur, tror dom skulle hamnat i mitten av SHL denna säsong med laget dom har nu

Förbered dig på en mix av egna juniorer och överblivna relativt okända namn, så slipper du bli besviken
Förmodligen. Men, vi har ju trots allt 30 miljoner i eget kapital (som jag tycker att vi ska bränna på ett snabbt återtåg)
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

sauron skrev: 2022-04-02 20:07:22Förmodligen. Men, vi har ju trots allt 30 miljoner i eget kapital (som jag tycker att vi ska bränna på ett snabbt återtåg)
Och så klarar vi inte elitlicensen när vi väl vinner slutspelet. Nej tack.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Mattias_87 skrev: 2022-04-02 20:09:23
sauron skrev: 2022-04-02 20:07:22Förmodligen. Men, vi har ju trots allt 30 miljoner i eget kapital (som jag tycker att vi ska bränna på ett snabbt återtåg)
Och så klarar vi inte elitlicensen när vi väl vinner slutspelet. Nej tack.
Inget mer räknande. It's the bad old days again, the all or nothing days... När JE tackar nej till spelare för att spara pengar ser vi ju hur det går...
It's the hope that kills you.
AlltidDIF

Inlägg av AlltidDIF »

Hem med Hank och sätt ett C på han.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Kan nästan garantera att vi kommer bli besvikna över laguppställningen nästan år.

Kommer inte bli någon satsning likt HV, snarare en kraftig besparing som placerar oss i mitten av ligan nånstans.
Zpy65

Inlägg av Zpy65 »

Jag är alltid oavsett djurgårdare, denna säsong har varit ett rent jävla bottennapp, men vi kommer tillbaka, dif hockey är Djurgården å bara djurgården,
Jag är norrlänning å har alltid varit Djurgårdare, förra gången vi var nere där så var det nattsvart, men vi gjorde det, nu blir det derby mot Satans AIK samt Södertälje,
Jag får se hemma här mot Modo å björklöven, samt att jag hoppas att en dag för Djurgården kommer tillbaka, å då kommer jag oxå tillbaka till Hovets hylla igen, å får träffa alla vackra underbara människor som alltid oavsett älskar Djurgården,
Mvh Djurgården alltid oavsett,
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Zpy65 skrev: 2022-04-02 20:20:54 Jag är alltid oavsett djurgårdare, denna säsong har varit ett rent jävla bottennapp, men vi kommer tillbaka, dif hockey är Djurgården å bara djurgården,
Jag är norrlänning å har alltid varit Djurgårdare, förra gången vi var nere där så var det nattsvart, men vi gjorde det, nu blir det derby mot Satans AIK samt Södertälje,
Jag får se hemma här mot Modo å björklöven, samt att jag hoppas att en dag för Djurgården kommer tillbaka, å då kommer jag oxå tillbaka till Hovets hylla igen, å får träffa alla vackra underbara människor som alltid oavsett älskar Djurgården,
Mvh Djurgården alltid oavsett,
Samma här!
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Måste fan mest skriva av mig. Besvikelsen är ett faktum men vem fan trodde ärligt talat något annat?
Snabb summering av säsongen som gick:

Målvakter
53 - Salak - Bra när han kom. Klarade inte pressen. Inte lätt med backarna som står framför heller
59 - Armalis - Räddade många poäng. Förlorade många poäng. Återigen ingen lätt uppgift med de backar vi mönstrar.
89 - Svedberg - Såg slut ut redan före skadan. Lirar han ett år i HA? Duger som andramålis där. (Behåll om det går)

Backar
4 - Högström - Skadad. Bidragit 0. Tack och hej. Vi älskar dig men inget är för evigt.
6 - Warg - Tvärkass. Förväntade sig någon som gör skillnad i egen zon med sina 100kg. Största skillnaden var indianare.
8 - Arnesson - DIF. Trodde man. Otroligt vek. Otroligt osmart. Kom inte alls tillbaka med mer erfarenheter och egenskaper. Var bättre som junis hos oss.
9 - Schilling - Började bra. Sen gick han ner i samma nivå som övriga. Hade gärna sett honom hos oss i HA. (Behåll om det går)
13 - Bengtsson - "Hockeyallsvenskans bästa back". Räcker så. Väck!
17 - Gragnani - Sen in och fet när han väl kom. Otroligt blek. Inget annat lag hade haft honom i top 4.
42 - Hedström - Framtidsnamn, främst i HA kanske. Hjärta men behöver växa till sig. Är trots allt bara 20. (Behåll om det går)
43 - Nilsson - Skadedrabbad sporadiskt. Kom aldrig upp i nivå. Är han hel är han grym. (Behåll om det går)
48 - Johansson - Fisk. Fuck off.
86 - Gélinas - Bra i offensiv zon. Kass i defensiv zon. Förstår att Rögle släppte honom. Trots det en av våra bättre. Säger en hel del.

Forwards
10 - Bergfors - Helt slut. Lägg ner.
15 - Öhgren - Framtidsnamn. Snubben knappt myndig. Hoppas på många år hos oss framöver. (Behåll om det går)
20 - Sören - Offensivt okej, inte mer. Absolut ingen ledare. Blev inte den frälsare som utlovades.
21 - Cederqvist - Våran bästa forward. Har svårt att se att han följer med ner. Kommer göra ont att se honom i en annan klubb. [(Behåll om det går)
24 - Rensfeldt - Okej för den roll han är värvad för, 3:e Center. Har tagit stort ansvar men kommer inte riktigt upp i den nivå som krävs med Josef och Strandberg borta. (Behåll om det går)
28 - Bjerselius - Utlånad av en anledning.
29 - Strandberg - Var som bäst nu i slutet efter skadan. Får gärna lira HA men gör inget om han sticker heller. (Behåll om det går)
31 - Dicken - Bra i comeback. Sämre och sämre efter det. Såg mest frustrerad ut hela kvalet.
33 - Engsund - Spelade han ens?
40 - Josef - Kommentarer överflödiga.
46 - Söderlund - Bra direkt efter värvning. Tappat efter det. Åker mest utsida. Svårt när man lirar med seriens sämsta forwards. (Behåll om det går)
49 - Rahkshani - Verkligen inte den sortens legoknekt man vill ha in. Bidrar nästan noll. Väck!
55 - Poirier - Kommentarer överflödiga.
58 - Forsberg - Spelade knappt. Bra fart. Grym i HA? Värt chansningen? (Kanske....?)
62 - Ågren - Kommentarer överflödiga.
72 - Eklund - Svårt att ses som frälsare när man är knappt 20 år gammal. Kommer tyvärr inte upp i nivå mot män den här säsongen. Lycka till i Sharks. Vi hejar på dig.
82 - Carey - Stick. Nu på en gång. Totalt värdelös i alla tre zoner.
88 - Lekkerimäki - Framtidsnamn. Bättre än Holtz & Bemström. Hoppas det blir två bra år i HA innan NHL/AHL väntar.
96 - Berglund - Stort efternamn. Liten på isen. Försöker kriga men det räcker inte.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Nu kommer man ju tappa chansen till stora namn: Marcus Krüger, Daniel Brodin, John Norman, Lukas Vejdemo och olle Alsing. Och Hultströms val blev direkt mycket lättare.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

klintan85 skrev: 2022-04-02 20:39:04 Nu kommer man ju tappa chansen till stora namn: Marcus Krüger, Daniel Brodin, John Norman, Lukas Vejdemo och olle Alsing. Och Hultströms val blev direkt mycket lättare.
Brodin spelar med oss nästa säsong.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

klintan85 skrev: 2022-04-02 20:39:04 Nu kommer man ju tappa chansen till stora namn: Marcus Krüger, Daniel Brodin, John Norman, Lukas Vejdemo och olle Alsing. Och Hultströms val blev direkt mycket lättare.
Brodin är enligt rykten kvar även i HA.
Övriga blir nog tufft tyvärr.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Det gör bara att det svider ännu mer. Vi hade kunnat få ett sjukligt bra nästa säsong i SHL.
Avskaffa tre mot tre.
Greato

Inlägg av Greato »

jsson skrev: 2022-04-02 20:23:05 Måste fan mest skriva av mig. Besvikelsen är ett faktum men vem fan trodde ärligt talat något annat?
Snabb summering av säsongen som gick:

Målvakter
53 - Salak - Bra när han kom. Klarade inte pressen. Inte lätt med backarna som står framför heller
59 - Armalis - Räddade många poäng. Förlorade många poäng. Återigen ingen lätt uppgift med de backar vi mönstrar.
89 - Svedberg - Såg slut ut redan före skadan. Lirar han ett år i HA? Duger som andramålis där. (Behåll om det går)

Backar
4 - Högström - Skadad. Bidragit 0. Tack och hej. Vi älskar dig men inget är för evigt.
6 - Warg - Tvärkass. Förväntade sig någon som gör skillnad i egen zon med sina 100kg. Största skillnaden var indianare.
8 - Arnesson - DIF. Trodde man. Otroligt vek. Otroligt osmart. Kom inte alls tillbaka med mer erfarenheter och egenskaper. Var bättre som junis hos oss.
9 - Schilling - Började bra. Sen gick han ner i samma nivå som övriga. Hade gärna sett honom hos oss i HA. (Behåll om det går)
13 - Bengtsson - "Hockeyallsvenskans bästa back". Räcker så. Väck!
17 - Gragnani - Sen in och fet när han väl kom. Otroligt blek. Inget annat lag hade haft honom i top 4.
42 - Hedström - Framtidsnamn, främst i HA kanske. Hjärta men behöver växa till sig. Är trots allt bara 20. (Behåll om det går)
43 - Nilsson - Skadedrabbad sporadiskt. Kom aldrig upp i nivå. Är han hel är han grym. (Behåll om det går)
48 - Johansson - Fisk. Fuck off.
86 - Gélinas - Bra i offensiv zon. Kass i defensiv zon. Förstår att Rögle släppte honom. Trots det en av våra bättre. Säger en hel del.

Forwards
10 - Bergfors - Helt slut. Lägg ner.
15 - Öhgren - Framtidsnamn. Snubben knappt myndig. Hoppas på många år hos oss framöver. (Behåll om det går)
20 - Sören - Offensivt okej, inte mer. Absolut ingen ledare. Blev inte den frälsare som utlovades.
21 - Cederqvist - Våran bästa forward. Har svårt att se att han följer med ner. Kommer göra ont att se honom i en annan klubb. [(Behåll om det går)
24 - Rensfeldt - Okej för den roll han är värvad för, 3:e Center. Har tagit stort ansvar men kommer inte riktigt upp i den nivå som krävs med Josef och Strandberg borta. (Behåll om det går)
28 - Bjerselius - Utlånad av en anledning.
29 - Strandberg - Var som bäst nu i slutet efter skadan. Får gärna lira HA men gör inget om han sticker heller. (Behåll om det går)
31 - Dicken - Bra i comeback. Sämre och sämre efter det. Såg mest frustrerad ut hela kvalet.
33 - Engsund - Spelade han ens?
40 - Josef - Kommentarer överflödiga.
46 - Söderlund - Bra direkt efter värvning. Tappat efter det. Åker mest utsida. Svårt när man lirar med seriens sämsta forwards. (Behåll om det går)
49 - Rahkshani - Verkligen inte den sortens legoknekt man vill ha in. Bidrar nästan noll. Väck!
55 - Poirier - Kommentarer överflödiga.
58 - Forsberg - Spelade knappt. Bra fart. Grym i HA? Värt chansningen? (Kanske....?)
62 - Ågren - Kommentarer överflödiga.
72 - Eklund - Svårt att ses som frälsare när man är knappt 20 år gammal. Kommer tyvärr inte upp i nivå mot män den här säsongen. Lycka till i Sharks. Vi hejar på dig.
82 - Carey - Stick. Nu på en gång. Totalt värdelös i alla tre zoner.
88 - Lekkerimäki - Framtidsnamn. Bättre än Holtz & Bemström. Hoppas det blir två bra år i HA innan NHL/AHL väntar.
96 - Berglund - Stort efternamn. Liten på isen. Försöker kriga men det räcker inte.
Stort NEJ till Strandberg. Förstår inte vad folk ser i honom, dessutom otroligt skadebenägen.
Stort NEJ till Forsberg. Snabb absolut, men sen då? Otroligt begränsad spelare, att KG byte Linus Andersson mot honom har jag väldigt svårt att förstå.

I övrigt håller jag med dig :)
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Olle Alsing snabbt ute med "💛❤️💙" på Twitter direkt efter slutsignal.
Fina Alsing.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Nattuggla_ skrev: 2022-04-02 20:41:44 Olle Alsing snabbt ute med "💛❤️💙" på Twitter direkt efter slutsignal.
Fina Alsing.
Han var väl på tal nyligen, får se om dessa betyder något :wink:

Men fint gjort!
Låst