Djurgårdens IF - Färjestads BK, 22/1 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Hörde att de med halsdukar hade gratisbiljetter. Eller inte gratis, men förmånligt pris.
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av KRNI »

Så nu har man tittat på matchen på C+ också, det är enklare att se målen på TV helt klart! Ossis mål är ju så jävla vackert! :D :wink:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

janne08 skrev:
DIF_Soldier skrev:
Jockmaniac skrev:
DIF_Soldier skrev:
Helt idiotiskt coachat av Micke Johansson i PP. Ronnie och Printz?! Come on!
Jag vet inte om du missade det men Printz och Ronnie var faktiskt grymma i pp. Printz gjorde till och med mål i pp. Jag tycker att både Printz och Ronnie gjorde det utmärkt bra i pp.
Ja, jag såg matchen. Problemet här är inte att Printz och Ronnie gjorde ett dåligt jobb, problemet är att man väljer att inte ta ut maxeffekt i PP när man kan det. Ett defensivt backpar som saknar puckkontroll och passningsskicklighet, samt är exremt sega på rören om vi skulle få en kontring emot oss, är inte bästa valet i ett PP; en enkel uträkning.

Som sagt, det jag stör mig på är inte backarnas insats i förhållande till spelstil, den var mycket bra m tanke på det. Det jag stör mig på är att man inte coachar en bättre uppställning när man väl kan.

Hade hellre sett att man matchat Oscar Eklund i PP tillsammans med Jiri.
Eklunds passningsskicklighet kombinerat med Jiris slagskott blir ett betydligt giftigare vapen än Printz och Ronnie! Passningstempot blir även det högre vilket medför en motståndarbox som enklare tappar positioneringen, därigenom mer sårbar. Enkel PP-taktik som fungerar.

Missförstå mig inte - period 2 och 3 var underbara att skåda, men ni vet hur man brukar säga - Det finns alltid nåt att förbätttra, och hade vi mött ett skadefritt fbk hade PP varit än mer viktigare, därav min reaktion på backvalet.

Men ge upp nu för fan !!!
Printzen spelar PP för första gången i år och gör mål på första skottet
Det verkar som lampan är tänd men ingen är hemma, dra ur huvudet ur syltburken.
När Dif äntligen gör mål i PP då är det fel också.
Det var en härlig match och kul å se att man vågade ändra lite även i PP.

Full fart framåt
Snarare du som gjorde dig dummare än vad du är nu. Läs mitt inlägg igen. Sakta, ord för ord, så märker du vad jag försöker förmedla.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

bla bla bla, tjafs tjafs....

Ses på lördag!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

dif rules skrev:
Ses på lördag!
Nä, syns i Täljetemplet imorrn väl 8)
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

*Höhö*, hade gärna följt med om jag inte slutat skolan 16.30 och massa läxor och stuff, men på lördag kommer jag! Alltså syns vi på lördag:)
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Vill passa på att ge Färjestad lite cred, (dels för en tam och tacksam insats), men framförallt på grund av deras matchanalyser på hemsidan. Tycker att samtliga lag brukar ha lite vinklade matchrapporter, men det har sannerligen inte Färjestad, något som det inte är första gången jag noterar, men första gången jag skriver. Helt opartiskt och bra på att ge beröm till motståndaren i lägen (tex efter 1-6) då det är standard att skylla på sin egen insats och komma med bortförklaringar som skador och "oflyt i avsluten". Men man markerar till och med att skadorna inte hade något med saken att göra:
Det går inte att skylla på skadorna på Jönsson, Nordström, Frögren, Åslund och avstängda Pirnes och Kåberg. Man skapade nästan ingenting framåt på hela matchen och försvarsspelet var under all kritik, Heino-Lindberg hade en otacksam uppgift i målet.

Stort beröm istället till Djurgården som gjorde en mycket stark match.

Nu kan man väl iofs kosta på sig att vara ödmjuk ibland när man aldrig behövt oroa sig över tabelläget (i alla fall inte till den grad att man skulle missa slutspel) på 1000 (?) år.. men ändå, det är kul att läsa i jämförelse med andra lag som skriver att dom "Körde över motståndarna" när dom vinner med uddamålet, och skyller på att motståndarmålvakten gjorde sitt livs match vid förlust. (mycket vanligt grepp.. tex "Larsson omutlig" XXXX gjorde allt rätt men det visade sig att Daniel Larsson, med god hjälp av både stolpar och ribba....)
ara

Inlägg av ara »

SÅÅÅ skönt, hatar fbk

säger bara lekstuga
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Har även lagt märke till att FBK:sTommy Samuelsson efter varje torsk mot DIF (känns konstigt att skriva den meningen) vägrat skylla på eventuella skador/avstängningar dålig form osv...

Han konstaterar istället iskallt att:
-När Djurgården spelar som idag så är det svårt att få med sig nån poäng

Sportsligt kallas det tror jag.....
Skriv svar