Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Fredrik Ericsson har lämnat laget, vilket är förståligt med tanke på att han nu känns överflödigt. Tycker ändå att han dom få gånger han spelat denna säsong gjort det med ett godkänt. Vad tror ni? Kommer vi nu att värva en forward? Med tanke på skadorna i laget skulle jag inte bli förvånad om det ansluter en spelare till innan fönstret stängs.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Inlägg av Jockmaniac »

Skulle inte tro att det ansluter någon mer. Men skulle det vara någon så bör det vara en forward.

För övrigt så kan ni som har TV4 Sport se två Djurgårdare i form utav Oscar Eklund och Dennis Persson när matchen Nyköping - Malmö sänds.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12234
Han har fått gå från Kärpät. Slår vad om att han kommer lyckas i DIF om han får chansen, fråga mig inte varför. Kicka Marusak och signa Novak, och låt han spela PP efter PP efter PP. Låt han även spela med Printz eller Ronnie, så han kan gå offensivt.

Vi behöver en offensiv back, som producerar och jag vet att han inte producerat tidigare den här säsongen, men jag känner det på mig att han skulle älska Stockholm ...
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Crashmash skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12234
Han har fått gå från Kärpät. Slår vad om att han kommer lyckas i DIF om han får chansen, fråga mig inte varför. Kicka Marusak och signa Novak, och låt han spela PP efter PP efter PP. Låt han även spela med Printz eller Ronnie, så han kan gå offensivt.

Vi behöver en offensiv back, som producerar och jag vet att han inte producerat tidigare den här säsongen, men jag känner det på mig att han skulle älska Stockholm ...
Det skulle vi aldrig våga chansa på, hellre att vi chansar på att Marusak lyckas istället. Känns lite väl att satsa flopp på flopp...
Erik Kloth
Inlägg: 98
Blev medlem: 2006-06-11

Inlägg av Erik Kloth »

Varför är HV så bra? Dom har Johan Davidsson.

Varför är Färjestad så bra? Dom har Jörgen Jönsson.

Varför är LHC så bra? Dom har Tony Mårtensson.

Dessa lag har alltså en klasscenter som leder lagen och lagen är byggda kring dem. Vem har vi? Bäcker? Otto? Dom spelar inte i samma division.

Ta även en titt på framförallt HV och Färjestads backar:

HV har Luoma, Åkerman och Puistola som är alla topp 5 på ES backar

Färjestad har Lintner, Rhodin och Frögren. Klassbackar.

Vi är låååångt efter, tyvärr. vad har vi egentligen i ett slutspel att göra?
Kul att torska en kvartsfinal...?
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Erik Kloth skrev: Vi är låååångt efter, tyvärr. vad har vi egentligen i ett slutspel att göra?
Kul att torska en kvartsfinal...?
Betydligt roligare än att komma 9-10:a eller spela i Kvalserien.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Var riktigt underhållande att se Richard Lintner igår, riktigt kul :) Den pojken gjorde inte mycket rätt. Kul också att han blev förbannad och skrek saker till sina lagkamrater när DIF gjorde 6-1 och han stod och hängde på klubban i ingemansland.

Klassback var ordet.
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Crashmash skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12234
Han har fått gå från Kärpät. Slår vad om att han kommer lyckas i DIF om han får chansen, fråga mig inte varför. Kicka Marusak och signa Novak, och låt han spela PP efter PP efter PP. Låt han även spela med Printz eller Ronnie, så han kan gå offensivt.

Vi behöver en offensiv back, som producerar och jag vet att han inte producerat tidigare den här säsongen, men jag känner det på mig att han skulle älska Stockholm ...
Problemet är väl att vi redan har tillräckligt med backar. Att kicka Marusak lär inte hända eftersom vi inte ens vågar bänka vår i särklass sämsta spelare (läs Thomas J).
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Erik Kloth skrev:Varför är HV så bra? Dom har Johan Davidsson.

Varför är Färjestad så bra? Dom har Jörgen Jönsson.

Varför är LHC så bra? Dom har Tony Mårtensson.

Dessa lag har alltså en klasscenter som leder lagen och lagen är byggda kring dem. Vem har vi? Bäcker? Otto? Dom spelar inte i samma division.

Ta även en titt på framförallt HV och Färjestads backar:

HV har Luoma, Åkerman och Puistola som är alla topp 5 på ES backar

Färjestad har Lintner, Rhodin och Frögren. Klassbackar.

Vi är låååångt efter, tyvärr. vad har vi egentligen i ett slutspel att göra?
Kul att torska en kvartsfinal...?
Har Färjestad några Järnkaminer? Svaret är självklart NEJ!
Vi har inte någon som helst spets som FBK och HV... Vad kan vi göra åt det? Vi har inga pengar till det... Du är KNAPPAST nån realist, när du säger vad vi har i ett slutspel och göra, snarare pesimist? Simma lugnt!
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

stolpskott skrev:
Erik Kloth skrev:Varför är HV så bra? Dom har Johan Davidsson.

Varför är Färjestad så bra? Dom har Jörgen Jönsson.

Varför är LHC så bra? Dom har Tony Mårtensson.

Dessa lag har alltså en klasscenter som leder lagen och lagen är byggda kring dem. Vem har vi? Bäcker? Otto? Dom spelar inte i samma division.

Ta även en titt på framförallt HV och Färjestads backar:

HV har Luoma, Åkerman och Puistola som är alla topp 5 på ES backar

Färjestad har Lintner, Rhodin och Frögren. Klassbackar.

Vi är låååångt efter, tyvärr. vad har vi egentligen i ett slutspel att göra?
Kul att torska en kvartsfinal...?
Har Färjestad några Järnkaminer? Svaret är självklart NEJ!
Vi har inte någon som helst spets som FBK och HV... Vad kan vi göra åt det? Vi har inga pengar till det... Du är KNAPPAST nån realist, när du säger vad vi har i ett slutspel och göra, snarare pesimist? Simma lugnt!
Bara att hålla med(även Crashmash)

Hade vi haft ekonomin i balans m.m
Så lovar jag dig att du hade sett klassbackar/spets även i DIF.

Dessutom så har vi spöat topp 6 hemma/borta under seriens gång. Trots deras enl dig så stora övertag när det gäller backar och forwards.

Dessutom ändras allt i ett slutspel, kolla Modo förra året. Va väl ingen som trodde de skulle ta SM guld då de slutade på en tredje plats..
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Inlägg av *Knirre »

Crashmash skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12234
Han har fått gå från Kärpät. Slår vad om att han kommer lyckas i DIF om han får chansen, fråga mig inte varför. Kicka Marusak och signa Novak, och låt han spela PP efter PP efter PP. Låt han även spela med Printz eller Ronnie, så han kan gå offensivt.

Vi behöver en offensiv back, som producerar och jag vet att han inte producerat tidigare den här säsongen, men jag känner det på mig att han skulle älska Stockholm ...
Han platsade inte i Skellefteå och får inte fortsätta i Kärpät (som iofs är ett bra lag, antagligen klasser bättre än DIF). Kan väl ha en del med trivseln att göra men det känns ändå som att det är ganska dumt att värva en spelare och bara spekulera i att han ska få en kick och överprestera helt plötsligt. Av det jag såg av honom i SAIK så var fruktansvärt dålig. Kallas även för klubbens sämsta värvning genom tiderna, vilket säger en del då André Mattsson är en av dessa.
Användarvisningsbild
_Skogis
Inlägg: 261
Blev medlem: 2006-03-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08-land

Inlägg av _Skogis »

*Knirre skrev:
Crashmash skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12234
Han har fått gå från Kärpät. Slår vad om att han kommer lyckas i DIF om han får chansen, fråga mig inte varför. Kicka Marusak och signa Novak, och låt han spela PP efter PP efter PP. Låt han även spela med Printz eller Ronnie, så han kan gå offensivt.

Vi behöver en offensiv back, som producerar och jag vet att han inte producerat tidigare den här säsongen, men jag känner det på mig att han skulle älska Stockholm ...
Han platsade inte i Skellefteå och får inte fortsätta i Kärpät (som iofs är ett bra lag, antagligen klasser bättre än DIF). Kan väl ha en del med trivseln att göra men det känns ändå som att det är ganska dumt att värva en spelare och bara spekulera i att han ska få en kick och överprestera helt plötsligt. Av det jag såg av honom i SAIK så var fruktansvärt dålig. Kallas även för klubbens sämsta värvning genom tiderna, vilket säger en del då André Mattsson är en av dessa.
Och Anderas Holmqvist måste vara VF sämsta backvärvning på ett tag... Karln kan ju inte åka skridskor...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
robin_dif
Inlägg: 652
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Inlägg av robin_dif »

Ronnie skadades på matchen idag.
Såg inte bra ut med tanke på att han skadades på samma ställe som han hade varit skadad på.Vet inte ännu hur allvarlig skadan är.Men om han försvinner ne längre tid måste väl en ersättare värvas? eller är pengarna helt slut? Fredrik ericssons löneutrymme måste väl finnas iallafall,även om de kanske inte va mycket.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

robin_dif skrev:Ronnie skadades på matchen idag.
Såg inte bra ut med tanke på att han skadades på samma ställe som han hade varit skadad på.Vet inte ännu hur allvarlig skadan är.Men om han försvinner ne längre tid måste väl en ersättare värvas? eller är pengarna helt slut? Fredrik ericssons löneutrymme måste väl finnas iallafall,även om de kanske inte va mycket.
Försvinner Ronnie är det en katastrof...
yvvi
Inlägg: 59
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av yvvi »

Försvinner Ronnie måste vi förstärka inför ett stundande slutspel...
Ric Jackman ryktas vara påväg till Leksand, han skulle mycket väl kunna Ronnies plats och dessutom sätta ett par baljor! Sno han vettja
Skriv svar