Du förstår väl att det där är ungefär som att en lärare skulle jobba billigare på den skola "hen" gick i när det finns andra alternativ som betala en hel del mer.daaviid skrev: ↑2022-03-31 18:11:09Jämför inte mig med JE för fasen. Men nej, jag håller inte med. Hur mycket hade grabbarna tjänat på sin hockey om dom inte hade fått sin hockeyuppfostran i DIF? Betala tillbaka. That's it.Knickedick skrev: ↑2022-03-31 17:20:22Så resonerade JE också......Spela billigt om du har hjärta eller hjälp någon annan klubb att spela ned oss i skiten. Att vara ishockeyspelare är en kort karriär och barnens framtid tänker iaf jag på när jag väljer arbetsgivare. Jag håller med om att man kan spela lite billigare för oss en för en annan klubb i SHL för där kan det inte skilja så mycket. Men ta Krüger, Vad kan han ha i Schweiz 800k i månaden? (kan vara helt ute och cykla här) + jävligt mycket förmånligare skattemässigt. Jämfört med typ 100-150 Brutto i HA.... Välj oss Marcus annars har du inget hjärta......Välj Schweiz Krüger, annars har du ingen hjärna.daaviid skrev: ↑2022-03-31 16:24:31 Jag ser det så här, om inte Krüger och Brodin ansluter trots spel i Allsvenskan så har dom inget hjärta för klubben.. och då kan dom gott vara någon annanstans. Dom har tjänat sina pengar (Krüger mer än Brodin dock) och kan gott och väl hjälpa deras klubb upp i finrummet igen om det skulle behövas. Annars är man knappt vatten värd. Punkt.
Som Buford skrev, om vi skulle åka ur så ser man vilka som sitter med det riktiga hjärtat för klubben. Dom har allt råd att lira till en lägre lön i en eller två säsonger. Dom kan ju alltid få någon bonus om man lyckas gå upp.
Och självklart finns det inte några Ottosson, Falk eller Fimpen kvar.. men ge något tillbaka till klubben som gjorde att du fick en fin karriär. Brodin kanske inte så mycket i denna jämförelse, men Krüger definitivt. Brodin gick visserligen också genom juniorleden i klubben.. så han bör betala tillbaka.
Jag förstår absolut hur du tänker, men jag tror tyvärr inte att det tänket går att applicera på arbetstagare i dagens kaptialistiska och extremt dyra samhälle. Speciellt inte under de omständigheter som råder i världen just nu.