Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Knickedick
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Knickedick »

daaviid skrev: 2022-03-31 18:11:09
Knickedick skrev: 2022-03-31 17:20:22
daaviid skrev: 2022-03-31 16:24:31 Jag ser det så här, om inte Krüger och Brodin ansluter trots spel i Allsvenskan så har dom inget hjärta för klubben.. och då kan dom gott vara någon annanstans. Dom har tjänat sina pengar (Krüger mer än Brodin dock) och kan gott och väl hjälpa deras klubb upp i finrummet igen om det skulle behövas. Annars är man knappt vatten värd. Punkt.

Som Buford skrev, om vi skulle åka ur så ser man vilka som sitter med det riktiga hjärtat för klubben. Dom har allt råd att lira till en lägre lön i en eller två säsonger. Dom kan ju alltid få någon bonus om man lyckas gå upp.
Så resonerade JE också......Spela billigt om du har hjärta eller hjälp någon annan klubb att spela ned oss i skiten. Att vara ishockeyspelare är en kort karriär och barnens framtid tänker iaf jag på när jag väljer arbetsgivare. Jag håller med om att man kan spela lite billigare för oss en för en annan klubb i SHL för där kan det inte skilja så mycket. Men ta Krüger, Vad kan han ha i Schweiz 800k i månaden? (kan vara helt ute och cykla här) + jävligt mycket förmånligare skattemässigt. Jämfört med typ 100-150 Brutto i HA.... Välj oss Marcus annars har du inget hjärta......Välj Schweiz Krüger, annars har du ingen hjärna.
Jämför inte mig med JE för fasen. Men nej, jag håller inte med. Hur mycket hade grabbarna tjänat på sin hockey om dom inte hade fått sin hockeyuppfostran i DIF? Betala tillbaka. That's it.
Och självklart finns det inte några Ottosson, Falk eller Fimpen kvar.. men ge något tillbaka till klubben som gjorde att du fick en fin karriär. Brodin kanske inte så mycket i denna jämförelse, men Krüger definitivt. Brodin gick visserligen också genom juniorleden i klubben.. så han bör betala tillbaka.
Du förstår väl att det där är ungefär som att en lärare skulle jobba billigare på den skola "hen" gick i när det finns andra alternativ som betala en hel del mer.
Jag förstår absolut hur du tänker, men jag tror tyvärr inte att det tänket går att applicera på arbetstagare i dagens kaptialistiska och extremt dyra samhälle. Speciellt inte under de omständigheter som råder i världen just nu.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Man kan väl utgå från att KG som bäst sitter och river alla kontrakt nu, även de som skulle anslutit till nästa säsong. Förhoppningsvis har han varit klarsynt och har en Plan B (läs Plan HA) att jobba efter, men han har ett gediget arbete framför sig!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

De som gjorde allsvenskan sist för min del var ju Kalus-Ölvestad-Hank som en härlig välkomsthälsning till motståndaren i lineupen. Tar gärna något liknande nästa säsong.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Tränartrion.
Vad tror ni om den? Joakim Fagervall har ju kontrakt även i Hockeyllsvenskan.
Jag är rädd att man "nöjer" sig med Falk som en billig lösning istället för att se vad vi behöver.
Aaro lär väl få lämna va?
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Nattuggla_ skrev: 2022-04-01 05:25:54 Tränartrion.
Vad tror ni om den? Joakim Fagervall har ju kontrakt även i Hockeyllsvenskan.
Jag är rädd att man "nöjer" sig med Falk som en billig lösning istället för att se vad vi behöver.
Aaro lär väl få lämna va?
Så kan det säkert bli. Men hur fan blir det med sportchef? KG vill väl inte? Och den där andra, Tobias på floskeltoppen, hoppas jag redan börjat packa sina grejer bort från kontoret…
Vinge

Inlägg av Vinge »

Vi kanske ska ha en tränare i HA som kan förmedla och förmå spelarna att göra mer saker än att kämpa. Fagervall kan inte vara vägen till vinst i HA. Noll struktur i spel uppbyggnad, kan inte förändra en matchbild, ingen struktur i anfallsspelet.
Bara kämpa och fokus på ett försvarsspel som bara blir sämre och sämre ju mer han tjatar om det.
Att tro att Fagervall ska lyckas ta oss upp är både naivt och direkt dumt.

Men KG och Fagervall lär gå hand i hand i tyvärr.
Ska vi tippa på att Vanten Berglund bli kapten och allt spel byggs kring denna missförstådda gigant som ingen förutom DIF vet håller shl klass.😂
Visst är fler spelare kassa men det är ett bra exempel.

För att citera KG innan kvalspelet:
-Det ska väl bli jäkligt svårt att slå oss i fyra matcher...

Mm visst KG. Med en tränare som tycker spelet är bra stora delar i alla tre usla matcher, och med en tränare som vägrar inse vad som faktiskt är fel, kan man givetvis inte göra något åt det.
Men även om han visar på insikt kring problemen, så har han tydligt bevisat gång på gång att han inte kan få spelarna att ändra spel. Han har inga idéer alls. Mer fokus på försvarsspel kanske...
Att inte lyckats få dessa spelare att ens kunna spela ett enkelt och effektivt anfallsspel tyder på att JF inte kan.
Är det sååååå fantastiskt med med tio vinster och nu 13-14 förluster. Sämst när det gäller
Det är också tydligt.
Förlorat sex raka nu.
Att inte lyckats få spelarna att prestera bättre när DIF sprängt budgeten genom taket är uselt. Ansvaret faller mycket på Fagervall och de redan konstaterade usla assisterande Aaro och Falk.
Vi låg 20 poäng efter när vi var som sämst. Med tio förluster och tio vinster hamnade vi 9 poäng efter.
Verkligen briljant ?

Fagervall ska inte leda oss i HA. Inte Falk eller Aaro heller som tydligt visat vilka förlorare dom är som tränare. Och orutinerade som få.
Vi måste få en in tränare som kan förmedla och förmå spelarna att spela effektivt anfallsspel.
Om man nu vill vinna ha ?

KG och styrelsen bör ocå avgå. Annars lär vi få ett helt lag med Vantar som kämpar, fast utan kvalitet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Om Henrik Eriksson vill hem så bygg laget med honom i kärnan. Han skulle aldrig ha tvingats bort öht.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Vinge skrev: 2022-04-01 06:57:08 Fagervall ska inte leda oss i HA. Inte Falk eller Aaro heller som tydligt visat vilka förlorare dom är som tränare. Och orutinerade som få.
Vi måste få en in tränare som kan förmedla och förmå spelarna att spela effektivt anfallsspel.

KG och styrelsen bör ocå avgå. Annars lär vi få ett helt lag med Vantar som kämpar, fast utan kvalitet.
Såg någon skrev att Mattias Karlin från Modo skulle vara klar för oss.
Men verkade i kommentarsfältet som att denna kille inte hade bra träffbild sedan tidigare. Så jag nämner det bara, men det är nog ingenting.

Dessutom har ju Fagervall även allsvenskt kontrakt vad jag förstår det som.
Eller rivs dessa också med degraderingen, som spelarkontrakten?
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Nattuggla_ skrev: 2022-04-01 07:41:11
Vinge skrev: 2022-04-01 06:57:08 Fagervall ska inte leda oss i HA. Inte Falk eller Aaro heller som tydligt visat vilka förlorare dom är som tränare. Och orutinerade som få.

Såg någon skrev att Mattias Karlin från Modo skulle vara klar för oss.
Men verkade i kommentarsfältet som att denna kille inte hade bra träffbild sedan tidigare. Så jag nämner det bara, men det är nog ingenting.

Dessutom har ju Fagervall även allsvenskt kontrakt vad jag förstår det som.
Eller rivs dessa också med degraderingen, som spelarkontrakten?
Som jag minns artikeln om Fagervall är att hans kontrakt gäller oavsett serie nästa år. Men året därpå gällde endast SHL.
Användarvisningsbild
KnoxBlue

Inlägg av KnoxBlue »

Skulle inte Bergfors, Warg och Svedberg ändå vara ok ha i Allsvenskan? Svårt att tro att någon av dom får ett kontrakt i SHL. Svedberg möjligtvis som backup i typ Timrå.
Wrong one - Andrén out
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

KnoxBlue skrev: 2022-04-01 11:24:05 Skulle inte Bergfors, Warg och Svedberg ändå vara ok ha i Allsvenskan? Svårt att tro att någon av dom får ett kontrakt i SHL. Svedberg möjligtvis som backup i typ Timrå.
Warg, skämtar du? Hur ska han hinna med i den Hawaii-hockeyn som spelas där? Han är tillsammans med Arnesson vår sämsta back!
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Rasmus Bengtsson, Pontus Johansson och Tom Nilsson är väl dem man vill ha ner. Men Tom lär väl gå vidare, och Pontus ryktades till Frölunda.
Sen tror jag säkert att man kommer ha kvar Ludvig Hedström, om han vill.

Men jag hoppas verkligen på Bengtsson.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2022-04-01 11:47:46, redigerad totalt 1 gånger.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

Buford skrev: 2022-04-01 11:40:33
KnoxBlue skrev: 2022-04-01 11:24:05 Skulle inte Bergfors, Warg och Svedberg ändå vara ok ha i Allsvenskan? Svårt att tro att någon av dom får ett kontrakt i SHL. Svedberg möjligtvis som backup i typ Timrå.
Warg, skämtar du? Hur ska han hinna med i den Hawaii-hockeyn som spelas där? Han är tillsammans med Arnesson vår sämsta back!
Exakt Warg ska väck och helst Arnesson också som i mitt tycke varit en enorm besvikelse
rikkard

Inlägg av rikkard »

Nej, nej och nej! Inga fler gubbar på dekis. Nu måste vi bygga upp ett nytt lag. Satsar vi på Svedberg blir jag riktigt förbannad. Bergfors är passé. Warg har bara blivit sämre och sämre ju längre säsongen gått.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

rikkard skrev: 2022-04-01 11:47:22
Nej, nej och nej! Inga fler gubbar på dekis. Nu måste vi bygga upp ett nytt lag. Satsar vi på Svedberg blir jag riktigt förbannad. Bergfors är passé. Warg har bara blivit sämre och sämre ju längre säsongen gått.
Det kommer nog bli en blandning tror jag. Vi kan heller inte satsa mot toppen med bara junisar. Men jag håller med om att ovanstående inte ska med ner.
Tror dock att Bergfors kommer gå till Södertälje.
Låst