Kvalmatch 3: Djurgårdens IF - Timrå 31/3
Nu får man ändå acceptera att vi spelar i lador nästa år.
Det bästa med kvällen var när en fotbollssupporter ville börja slåss med mig för att jag var förbannad över insatsen, strax efter att en medelålders kvinna skällt ut mig och mina vänner för att vi tog deras "säsongsplats" mitt i klacken.
Har saknat när vi fans bråkar med varandra på Hovet helt utan anledning. Precis det vi behöver. Alla Djurgårdare mot varandra!
HA var det som fick forumet och fansen att enas. Det är det enda goda jag ser att vi kommer att få framåt.
Att kasta skit på Fagervall är inte rätt. Detta var kört långt innan.
Det bästa med kvällen var när en fotbollssupporter ville börja slåss med mig för att jag var förbannad över insatsen, strax efter att en medelålders kvinna skällt ut mig och mina vänner för att vi tog deras "säsongsplats" mitt i klacken.
Har saknat när vi fans bråkar med varandra på Hovet helt utan anledning. Precis det vi behöver. Alla Djurgårdare mot varandra!
HA var det som fick forumet och fansen att enas. Det är det enda goda jag ser att vi kommer att få framåt.
Att kasta skit på Fagervall är inte rätt. Detta var kört långt innan.
Precis. Snart kommer entusiasmen vara tillbaka här känner jag, och jag tror att entusiasmen kommer vara större än någon sin då.Buford skrev: ↑2022-04-01 00:01:10Sedan får vi hoppas att de tilltänkta "nya" spelarna visar mer hjärta för DIF än plånboken, då kan vi få ett riktigt bra lag för Allsvenskan.Boeman skrev: ↑2022-03-31 23:38:30 Vi kommer iaf ha störst budget i Allsvenskan även om vi inte går upp förens om 2-5 år.
Nuförtiden behöver man ju bara vara bäst i Allsvenskan. Plus att vi kan räkna med att dom kommer utöka SHL med minst 2 lag under tiden vi spelar där.
Så det finns ju ingen anledning att måla fan på väggen mer än nödvändigt.
Efter den här gången har vi liksom lärt oss en gång för alla.
Hur fan kan dom köra den helt sönderspelade "just can't get enough" i periodpausen?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Folk från Rögle har redan börjat göra narr av oss:
Det kan Bli en Eastern Conferens med
AIK
Almtuna
Dif
SSK
V ås
Moppebilsligan....
Det kan Bli en Eastern Conferens med
AIK
Almtuna
Dif
SSK
V ås
Moppebilsligan....
Någon mer än jag som såg råttan Sörensens flykt från isen igår?? Våran lagkapten hade väl glömt bort att packa det sista inför Schweiz. Söderlund däremot åker fram bedrövad och tackar...
Aset ska ihop med Grags inte vara ombytt på lördag. Kommer aldrig mer göra om misstaget att stötta DIF även när jag inte står bakom laget. Det är nog nu!
Aset ska ihop med Grags inte vara ombytt på lördag. Kommer aldrig mer göra om misstaget att stötta DIF även när jag inte står bakom laget. Det är nog nu!
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tyvärr så bor jag 4 timmar från hovet och på så vis har jag ej tid eller pengar till att åka så långt allt för ofta.Boeman skrev: ↑2022-03-31 22:20:46Hur skulle du inte kunna hinna?MarcusDaze skrev: ↑2022-03-31 21:09:45Jag själv har aldrig varit på hovet flera gånger på en säsong än första året i Allsvenskan sist. Den här gången hinner jag inte då livet är på en helt annan plats. Nu orkar jag inte med att vara så här insatt och entusiastisk längre. Mer tid till annat.jsson skrev: ↑2022-03-31 21:07:59Det är svårt. Det här slukar upp stora delar av min vardag under försäsongen, att hänga här inne och snacka nyförvärv och rykten.
Sen när väl säsongen är igång är man fastklistrad. Samma sekund som säsongen är över blickar man framåt mot nya förvärv inför hösten.
Men nu känns det inge vidare. Känns väldigt mycket mer hopplöst än när vi åkte ur senast.
Vet inte om jag faktiskt är sugen på att vara sådär inbiten och entusiastisk över en ny sejour i HA.
Tid har man men DIF kanske inte är någon prioritet.
Jag vet massor med folk som har alltifrån handikappade barn till att dom tycker att dom jobbar mycket men ändå går på hockey.
Folk tycker ofta att dom är viktigare själva än vad dom egentligen är.
Men accepterar om du har någon riktigt bra anledning
Sörensen har uppträtt sjukt ovärdigt, inget snack om. En mindre lämpad kapten har jag inte upplevt. Synd. Han var en hjälte 2014.Manijock skrev: ↑2022-04-01 07:12:11 Någon mer än jag som såg råttan Sörensens flykt från isen igår?? Våran lagkapten hade väl glömt bort att packa det sista inför Schweiz. Söderlund däremot åker fram bedrövad och tackar...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Egentligen hade man ju förstått det här redan mot slutet av 2021, att det liksom var här vi skulle hamna. Det fanns ingen egentlig återvändo.
Tyvärr fick man upp hoppet efter nyår (host host läs mitt inlägg från i december) för att sen få pyspunka och hamna i en formsvacka lagom tills allt skall avgöras.
Den här säsongen är så jävla ovärdig i så många nivåer. Highlights? Linus Vidells fantastiskt härliga gruppsammanhållande utspel. Barry Smiths totala brist på förståelse för svensk SHL hockey och vad som krävs. Eller varför inte den otroliga naivitet som kom sig av att J.E förlitade sig på glaslirarnas glaslirare #1 Josefson till en början, trots att var enda jävel med rimlig nivå av tankekraft förstod att det inte skulle hålla.
Forumhöjdpunkter är annars Praetoris fru (?) som var helt säker på att vi skulle vinna guld i år efter en "förnimmelse" eller vad det nu var. Mer sånt please.
I praktiken allt som kunnat gått fel har ju gjort det den här säsongen, att ta nya tag och gå upp direkt från HA är inte det lättaste. Det blir en lång vår, sommar, höst, vinter tills vi sitter här igen och tänker tillbaka på den här tiden och alla dåliga beslut den här klubben fattade under säsong 2021/2022. Jag tror det tar 3-4 år innan vi är uppe igen.
Tyvärr fick man upp hoppet efter nyår (host host läs mitt inlägg från i december) för att sen få pyspunka och hamna i en formsvacka lagom tills allt skall avgöras.
Den här säsongen är så jävla ovärdig i så många nivåer. Highlights? Linus Vidells fantastiskt härliga gruppsammanhållande utspel. Barry Smiths totala brist på förståelse för svensk SHL hockey och vad som krävs. Eller varför inte den otroliga naivitet som kom sig av att J.E förlitade sig på glaslirarnas glaslirare #1 Josefson till en början, trots att var enda jävel med rimlig nivå av tankekraft förstod att det inte skulle hålla.
Forumhöjdpunkter är annars Praetoris fru (?) som var helt säker på att vi skulle vinna guld i år efter en "förnimmelse" eller vad det nu var. Mer sånt please.
I praktiken allt som kunnat gått fel har ju gjort det den här säsongen, att ta nya tag och gå upp direkt från HA är inte det lättaste. Det blir en lång vår, sommar, höst, vinter tills vi sitter här igen och tänker tillbaka på den här tiden och alla dåliga beslut den här klubben fattade under säsong 2021/2022. Jag tror det tar 3-4 år innan vi är uppe igen.
Har han yttrat sig något efter matchen, som den lagkapten han är? Blir förmodligen en M. Nilsson där, när det blir officiellt uttåg så skickar han fram någon annan till intervjuer. Förra gången var det Ottosson som fick det hedersamma uppdraget, undra vem Sören skickar fram?Manijock skrev: ↑2022-04-01 07:12:11 Någon mer än jag som såg råttan Sörensens flykt från isen igår?? Våran lagkapten hade väl glömt bort att packa det sista inför Schweiz. Söderlund däremot åker fram bedrövad och tackar...
Tror att den här funkar nästa år också

Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Helt obegripligt detta. Ni spelare tycks ha en stark vilja att befläcka era karriärer med denna degradering. Jag ser ingen vilja till revansch eller jävlaranamma. Paralyserade och omotiverade när det borde vara precis tvärt om. Ni borde känna er oförrättade och vilja smälla på extra i varje duell men nej.
Inget ont som inte har något gott med sig. Sören mfl har spelat sin sista match hos oss troligen. Söderlund svider, men resten ska bli en fröjd att slippa. De åker vidare och tjänar deg, medan vi tar spillrorna.
Hank var på Hovet igår.... Måtte KG hugga honom och börja övertalningsprocessen.
Hank var på Hovet igår.... Måtte KG hugga honom och börja övertalningsprocessen.