Kvalmatch 3: Djurgårdens IF - Timrå 31/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4349
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Kvalmatch 3: Djurgårdens IF - Timrå 31/3

Inlägg av förevigtdjurgården »

sauron skrev: 2022-03-31 22:17:37 Nyss hemkommen efter vad som blev en dyster påminnelse om att det var 10 år sen vi åkte ur senast, det är väl jävligt onödigt att upprepa det...
Ah, jag firar 10 år på forumet imorgon. Registrerad precis efter att vi blev klara för HockeyAllsvenskan förra vändan. :D
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Boeman
Inlägg: 663
Blev medlem: 2012-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvalmatch 3: Djurgårdens IF - Timrå 31/3

Inlägg av Boeman »

diftobbe89 skrev: 2022-03-31 21:52:15
Boeman skrev: 2022-03-31 21:46:51
diftobbe89 skrev: 2022-03-31 21:24:09
sensei skrev: 2022-03-31 21:20:13
diftobbe89 skrev: 2022-03-31 21:16:59
Tagga du hur mycket du vill. Sluta sitta och hetsa folk att må ännu sämre att gå och kolla på detta destruktiva kuk-laget. Det kommer inte bli någon vändning förstår du väl. Hela säsongen är ett ända stort skämt.
:lol:

3:e idag var ändå lite bättre. Haha, kan inte låta bli, ligger inte i min natur att inte tro på det. Plötsligt händer det.

Men det är 99% chans att du får rätt såklart.
Plötsligt händer inte ett skit heter det. Sluta nu. Vi bygger nytt nästa år och hoppas sportchefen tar in betydligt fler Per Svenssons.

Allsvenskan kräver ännu fler grovjobbare och attityd, sista säsongen jag kollar på DIF om vi bygger ett likadant strykgäng.
Precis. Och då vill jag att hela spelartruppen ska bestå av samma virke som Hans Ottinger. Ett hjärta som alltid glöder.
Som Jim Morrisson brukar säga, hade vi haft samma vilja som KHK så hade vi kommit långt.
Hahah, gillar dig Boeman :lol:
Älskar dig med kompis❤️
Knickedick
Inlägg: 1369
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvalmatch 3: Djurgårdens IF - Timrå 31/3

Inlägg av Knickedick »

Vårt försvars och backspel har varit katastrof sedan Nyman drog är det någon jag saknar så är det Nyman.... FYFAN han skulle kommit tillbaka efter Schweiz
Knickedick
Inlägg: 1369
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvalmatch 3: Djurgårdens IF - Timrå 31/3

Inlägg av Knickedick »

Morwiin skrev: 2022-03-31 22:00:29
BigJ skrev: 2022-03-31 21:46:26
Knickedick skrev: 2022-03-31 21:40:21 varje mål idag är ju en bjudning.

Första: Warg , Arnesson, Poirier, alla kollar puck.

Andra: Salak, Shilling. Salak tar fel beslut med pucken och Schilling borde spelat enklare.

Tredje: Gragnani kastar pucken till fri Timrå spelare..... Schillings slash kan jag inte klaga så mycket på.... Vad ska han göra

Fjärde: Poirier?? Vafan GÖR DU i ett så avgörande läge?

Bra jobbat gubbar
Det sjuka är ju att så rutinerade spelare lirar så uselt...
Du glömde väl Strandberg, Bergfors, dicken etc. Vad gör dem ens i denna matchserie helt jävla osynliga.
Vilka är dom? Spelar de ens i det här laget?
BigJ
Inlägg: 2291
Blev medlem: 2014-01-16

Kvalmatch 3: Djurgårdens IF - Timrå 31/3

Inlägg av BigJ »

Buford skrev: 2022-03-31 22:19:44
BigJ skrev: 2022-03-31 22:12:47
Buford skrev: 2022-03-31 22:09:13
Knickedick skrev: 2022-03-31 22:03:00
BigJ skrev: 2022-03-31 22:00:42
Du kan ha rätt, jag tycker ju Schilling varit klockren i grundserien sedan han kom, men då vann vi ju mycket, i kvalet har han ju inte varit ngt vidare dessvärre. Tror dock att många bryr sig men det funkar ändå inte. Själv är jag rädd att det var ett lite förhastat tränarval.
Håller med, se vad som hände med Malmö när han fick kicken. Han är säkert en peppande och kravställande ledare. Men kan han spelet? Vi har ju ingen spelide. Ingen taktik och verkar ha noll fingertoppskänsla
Ge inte Fagervall skulden nu, han sa redan när han kom att han inte tänker peta så mycket i taktik och sånt skit, det var det redan försent att göra något åt. Han har mitt fulla förtroende iaf, ge honom en chans att bygga något från start.
Vad har Fagervall lyckats med förr?
Vad har våra tränare vi haft sedan 2001 lyckats med? Du menar att vi måste ha en som vunnit SM-Guld nyligen?
Nä, inte alls. Däremot tycker jag att Falk/Aro redan hade börjat få ihop sakerna när Fagervall kom in. Inte alls säker på att det var så mycket Fagervalls förtjänst med vår långa segerrad men visst, där kan jag ha fel. Han har dock fått sparken från en rad klubbar mig veterligen och då borde varningslampor tändas.

Som svar på vad våra tränare lyckats med sedan 2001 så har vi två SM-finaler, vi har Säcken som dels tog upp oss och sedan höll oss kvar med bättre och bättre resultat tills han fick sparken....
//WiktorK
Inlägg: 48
Blev medlem: 2007-10-01

Kvalmatch 3: Djurgårdens IF - Timrå 31/3

Inlägg av //WiktorK »

Jag har fortfarande svårt att ta in hur usel Bergfors är denna säsong, karln har gjort två mål på hela säsongen.. Inte för att han va dominant förra säsongen, men då hängde han lite strutar med jämna mellanrum.

Samma frågeställning kan appliceras på Nr. 49, han gör inte mycket Rhett.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 753
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Kvalmatch 3: Djurgårdens IF - Timrå 31/3

Inlägg av emilin »

BigJ skrev: 2022-03-31 22:12:47
Buford skrev: 2022-03-31 22:09:13
Knickedick skrev: 2022-03-31 22:03:00
BigJ skrev: 2022-03-31 22:00:42
Eriksson skrev: 2022-03-31 21:49:56

Utan engagemang eller att bry sig det minsta så blir det den här nivån. Importer är bara medgångsspelare i mina ögon
Du kan ha rätt, jag tycker ju Schilling varit klockren i grundserien sedan han kom, men då vann vi ju mycket, i kvalet har han ju inte varit ngt vidare dessvärre. Tror dock att många bryr sig men det funkar ändå inte. Själv är jag rädd att det var ett lite förhastat tränarval.
Håller med, se vad som hände med Malmö när han fick kicken. Han är säkert en peppande och kravställande ledare. Men kan han spelet? Vi har ju ingen spelide. Ingen taktik och verkar ha noll fingertoppskänsla
Ge inte Fagervall skulden nu, han sa redan när han kom att han inte tänker peta så mycket i taktik och sånt skit, det var det redan försent att göra något åt. Han har mitt fulla förtroende iaf, ge honom en chans att bygga något från start.
Vad har Fagervall lyckats med förr?
Inte speciellt mycket, samtidigt så har ju gubben inte haft så lång tid på sig att lösa allt.
Men kan nu konstatera att det garanterat inte hade gått sämre med Barry kvar vid rodret, släppt Jocke tidigare och låtit Barry få fria händer med den trupp vi har idag, vem vet samtidigt så är det skit samma nu.
Nu kan man börja skrolla runt efter gamla spelare som har några egenskaper som kännetecknar Djurgården och även har Djurgårdshjärta och kan tänka sig att lira i ha.
Ta tillbaka den mentalitet vi hade i laget det året vi tog oss tillbaka.
Lyckas vi med det så se då för fan till att aldrig släppa det igen, det vi har skrapat ihop de senaste åren är inte Djurgården för mig.
Jag vill vara hatad av övriga lagen oavsett serie måste bli slut på skäms kudden där hela Sverige skrattar åt oss, inge hatar längre att möta Djurgården.
Per-Allan
Inlägg: 634
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Kvalmatch 3: Djurgårdens IF - Timrå 31/3

Inlägg av Per-Allan »

Har försökt smälta detta innan det blir några inlägg.

Först Styrelsen ska bort, likaså tränare och legoknektarna.

Lagbygget 21/22 värre och sämre än alla år jag sett Djurgården spela.

Aldrig mera en Eklund i laget, nu både far och son som spelat när DIF, Fimpen må vara en härlig person men det karmat att vara först med både far och son att bli degraderade saknar motstycke. Inget ont om de som personer men det verkar inte fungera att ha en Eklund i truppen när det väl gäller.

Tack till följande.

Knattarna som höll på i två minuter och sopa snö i period 1 nere vid klacken, härliga killar som tog sitt jobb på fullaste allvar.

Klacken och sittplats som visade hjärta men det hade nog behövts en hjärtstartare för att få igång laget.

Tack till de som försökte få med övriga i publiken med en ramsa som hördes lite dåligt på TV men uppfattade den som "Avgå styrelsen"

Tjejen som kom in och skulle plocka bort den inkastade flaskan, hon kanske skulle fungera som tändvätska för laget om hon oftare var inne på isen.

Tack även till styrelsen som genom detta fiasko gjort att jag kan få vila stämbanden den 5/4 dagen efter fotbollspremiären.

Och stort tack att matchen den 10/4 inte blir av eftersom och den inplanerade resan till bortamatchen mot Mjällby kan få avnjutas utan oro över hur kommer/gick det för hockey laget.

Stort tack till er alla med blårandigt hjärta som har 100% bättre kunskaper inom hockey än den styrelse/tränare/spelare/kanslipersonal har och haft under detta mardröms år säsongen 2021/22.

Är jag bitter?
Inte bitter men väldigt besviken på hur ett gäng ryggdunkare smilar och tror sig vara mesta mästarna när vi med denna trupp säkert haft problem med både Troja och SSK.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
BigJ
Inlägg: 2291
Blev medlem: 2014-01-16

Kvalmatch 3: Djurgårdens IF - Timrå 31/3

Inlägg av BigJ »

emilin skrev: 2022-03-31 22:37:37
BigJ skrev: 2022-03-31 22:12:47
Buford skrev: 2022-03-31 22:09:13
Knickedick skrev: 2022-03-31 22:03:00
BigJ skrev: 2022-03-31 22:00:42
Du kan ha rätt, jag tycker ju Schilling varit klockren i grundserien sedan han kom, men då vann vi ju mycket, i kvalet har han ju inte varit ngt vidare dessvärre. Tror dock att många bryr sig men det funkar ändå inte. Själv är jag rädd att det var ett lite förhastat tränarval.
Håller med, se vad som hände med Malmö när han fick kicken. Han är säkert en peppande och kravställande ledare. Men kan han spelet? Vi har ju ingen spelide. Ingen taktik och verkar ha noll fingertoppskänsla
Ge inte Fagervall skulden nu, han sa redan när han kom att han inte tänker peta så mycket i taktik och sånt skit, det var det redan försent att göra något åt. Han har mitt fulla förtroende iaf, ge honom en chans att bygga något från start.
Vad har Fagervall lyckats med förr?
Inte speciellt mycket, samtidigt så har ju gubben inte haft så lång tid på sig att lösa allt.
Men kan nu konstatera att det garanterat inte hade gått sämre med Barry kvar vid rodret, släppt Jocke tidigare och låtit Barry få fria händer med den trupp vi har idag, vem vet samtidigt så är det skit samma nu.
Nu kan man börja skrolla runt efter gamla spelare som har några egenskaper som kännetecknar Djurgården och även har Djurgårdshjärta och kan tänka sig att lira i ha.
Ta tillbaka den mentalitet vi hade i laget det året vi tog oss tillbaka.
Lyckas vi med det så se då för fan till att aldrig släppa det igen, det vi har skrapat ihop de senaste åren är inte Djurgården för mig.
Jag vill vara hatad av övriga lagen oavsett serie måste bli slut på skäms kudden där hela Sverige skrattar åt oss, inge hatar längre att möta Djurgården.
Här håller jag helt med, de senaste åren har vi varit ruskigt mjäkiga. Nuförtiden är det bara känslolös hockey som gäller verkar det som samt fart...
Idag skulle ju laget spela mer fysiskt var det sagt innan, jag såg iofs ngn enstaka tackling men inte mer än så...
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2403
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Kvalmatch 3: Djurgårdens IF - Timrå 31/3

Inlägg av Buford »

förevigtdjurgården skrev: 2022-03-31 22:17:09 Ja, som sammanfattat av flertalet skribenter redan.

Man kan koka ner det till att det bara är hockey. När det krigas i världen och folk insjuknar och dör - så är det faktiskt bara hockey.

"Bara hockey" eller "bara idrott" råkar också vara ungefär allting. Klistret som sakta får en att tugga i sig det som sker runtomkring. En av få konstanter under många, långa, års tid. Det är himmel och helvete, misär och terapi och framförallt gemenskap.

Det brinner till ibland och på exakt samma sätt som jag gissar att en del av er tycker att jag är helt dum i huvudet från och till, tycker jag samma lika. Skulle ändå inte vilja byta ut forumet eller den just nu sportsliga misären för någonting när det väl kommer omkring.

Från botten av mitt hjärta, tack till alla er Djurgårdshjältar. Tänk om det ändå vore vi som spelade, då hade mot17 inte bara varit en vision. :)
Ja för fan, vi kan spela sista matchen, blir som i filmen Slapshot :lol: Ger mig fan på att vi skulle lyckas bättre än det här brödgänget... Jag kan förvisso inte åka grillor, men jag kan allt svinga en klubba i trynet på Hartmann :D
Per-Allan
Inlägg: 634
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Kvalmatch 3: Djurgårdens IF - Timrå 31/3

Inlägg av Per-Allan »

Lämna WO till nästa match så man slipper se förnedringen och glädjen från hemmalagets publik.

Grattis Timrå till en väl genomförd playout. Ni hade kollat tidtabeller bokat tåg packat resväskan. Allt var väl förberätt medans DIF fortfarande inte bestämt sig vart resan ska gå.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Knickedick
Inlägg: 1369
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvalmatch 3: Djurgårdens IF - Timrå 31/3

Inlägg av Knickedick »

Buford skrev: 2022-03-31 22:58:17
förevigtdjurgården skrev: 2022-03-31 22:17:09 Ja, som sammanfattat av flertalet skribenter redan.

Man kan koka ner det till att det bara är hockey. När det krigas i världen och folk insjuknar och dör - så är det faktiskt bara hockey.

"Bara hockey" eller "bara idrott" råkar också vara ungefär allting. Klistret som sakta får en att tugga i sig det som sker runtomkring. En av få konstanter under många, långa, års tid. Det är himmel och helvete, misär och terapi och framförallt gemenskap.

Det brinner till ibland och på exakt samma sätt som jag gissar att en del av er tycker att jag är helt dum i huvudet från och till, tycker jag samma lika. Skulle ändå inte vilja byta ut forumet eller den just nu sportsliga misären för någonting när det väl kommer omkring.

Från botten av mitt hjärta, tack till alla er Djurgårdshjältar. Tänk om det ändå vore vi som spelade, då hade mot17 inte bara varit en vision. :)
Ja för fan, vi kan spela sista matchen, blir som i filmen Slapshot :lol: Ger mig fan på att vi skulle lyckas bättre än det här brödgänget... Jag kan förvisso inte åka grillor, men jag kan allt svinga en klubba i trynet på Hartmann :D
Ställ dig bara framför eget mål och svinga på inåkande Timråit så har du gjort ett bättre jobb än samtliga backar som var på isen idag.
Senast redigerad av Knickedick den 2022-03-31 23:45:51, redigerad totalt 1 gånger.
Per-Allan
Inlägg: 634
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Kvalmatch 3: Djurgårdens IF - Timrå 31/3

Inlägg av Per-Allan »

Läste just detta inlägg och det har forsatt på samma väg hela säsongen

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Leksands IF 30/9
Inlägg av Eriksson » 2021-09-30 22:25:55

När jag hörde att Barry klev in så var jag försiktigt skeptisk, men inte längre tyvärr, snarare hsyteriskt skeptisk.
De nya importerna har inte direkt övertygat och försvarsspelet är så snurrigt att man blir mindre yr av en karusell som snurrar med 12000varv/min.


Mot Malmoe var det hönsgård vid 3-1, samma sak nu fast värre. Får känslan av att Barry-hockey kanske funkar på andra sidan pölen, men av det jag sett här så tror jag det är bättre att ta ut pensionen och låta Falken styra skutan Tror att han har mera magkänsla på vilka som passar i hop i de olika femmorna, som det är nu så är det bara.... :shock:

Blir det ingen bättring på de kommande fem matcherna så tror jag att vi är cementerade i botten framöver.
Bajsmacka deluxe idag
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
Boeman
Inlägg: 663
Blev medlem: 2012-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvalmatch 3: Djurgårdens IF - Timrå 31/3

Inlägg av Boeman »

Vi kommer iaf ha störst budget i Allsvenskan även om vi inte går upp förens om 2-5 år.
Nuförtiden behöver man ju bara vara bäst i Allsvenskan. Plus att vi kan räkna med att dom kommer utöka SHL med minst 2 lag under tiden vi spelar där.
Så det finns ju ingen anledning att måla fan på väggen mer än nödvändigt.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2403
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Kvalmatch 3: Djurgårdens IF - Timrå 31/3

Inlägg av Buford »

Boeman skrev: 2022-03-31 23:38:30 Vi kommer iaf ha störst budget i Allsvenskan även om vi inte går upp förens om 2-5 år.
Nuförtiden behöver man ju bara vara bäst i Allsvenskan. Plus att vi kan räkna med att dom kommer utöka SHL med minst 2 lag under tiden vi spelar där.
Så det finns ju ingen anledning att måla fan på väggen mer än nödvändigt.
Sedan får vi hoppas att de tilltänkta "nya" spelarna visar mer hjärta för DIF än plånboken, då kan vi få ett riktigt bra lag för Allsvenskan.
Skriv svar