Självklart en match att satsa på!!
I min mening - Årets bortamatch!!
Slöddertälje brukar alltid vara rejält taggade när DIF är på besök i Scania-ladan...både på läktaren och på isen!
Jag som kommer ihåg all kalabalik som bortamatch mot SSK betyder från 80- och 90-talen är detta en klassiker!
Hemmafansen brukar skapa ett ruggigt tryck i hallen och är det någon av bortamatcherna det skall satsas på är det denna. Känns som vi behöver visa förorten vem som bestämmer!
Tyvärr finns inte den klassiska tårtbits-bortastå kvar i nuvarande Axa Sports Center, men tror det går att klämma in en 200 pers på nuvarande bortastå i a f! (Annars tror jag det är sektion E eller G som gäller)
Som sagt....finns det någon klassisk hockeymatch i den svenska hockeyhistorien så är den mellan SSK-DIF.
Stämmer bra. Köp biljetten och håll högervarv så kommer du till vår klacksektion. (Tror det var du som frågade var vi stod i någon annan tråd)
Det här är det närmaste derby vi kommer. Sist var det bra drag på den lilla men röststarka klacken vi hade på plats. Vi på sittplats i ryggen på klacken gjorde vårt bästa för att hänga på. Till och med BÅG satt ju där och klappade
Liksom Dave2008 minns jag gamla goda tiden på bortastå vi hade då. Vi hade till och med rejäla staket. Idag har vi en fjuttig liten hörna,men storleken har ju som bekant ingen betydelse. Sjung högt och starkt bara så ger vi tillsammans täljetokarna en match även på läktaren.