Jag är kränkt, kan jag anmäla?
Kvalmatch 3: Djurgårdens IF - Timrå 31/3
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Plötsligt händer inte ett skit heter det. Sluta nu. Vi bygger nytt nästa år och hoppas sportchefen tar in betydligt fler Per Svenssons.sensei skrev: ↑2022-03-31 21:20:13diftobbe89 skrev: ↑2022-03-31 21:16:59Tagga du hur mycket du vill. Sluta sitta och hetsa folk att må ännu sämre att gå och kolla på detta destruktiva kuk-laget. Det kommer inte bli någon vändning förstår du väl. Hela säsongen är ett ända stort skämt.![]()
3:e idag var ändå lite bättre. Haha, kan inte låta bli, ligger inte i min natur att inte tro på det. Plötsligt händer det.
Men det är 99% chans att du får rätt såklart.
Allsvenskan kräver ännu fler grovjobbare och attityd, sista säsongen jag kollar på DIF om vi bygger ett likadant strykgäng.
Spela fult
CTRL-ALT-DELETE. Ändå varit inställd mentalt på HA ett tag. Nu är det nystart som gäller. Ny målsättning tillbaka till SHL. så.
När börjar hockey vm?
När börjar hockey vm?
-
- Säsongskort: Ja
...hade fel på ett mål och jag har haft rätt hela tiden om det här ofullständiga ofärdiga laget och lördag tar det slut 5 - 1 till Timrå dåDonkels-3.0 skrev: ↑2022-03-31 09:17:39 Ikväll slås den tredje spiken i kistan benämnd DIF Hockey - 5 - 2 till bönderna
Precis. Förstår inte hur man kan säga det är bara idrott eller vara hockey. Jag menar finns det något viktigare, ja närmsta familjen kanske.jsson skrev: ↑2022-03-31 21:07:59Det är svårt. Det här slukar upp stora delar av min vardag under försäsongen, att hänga här inne och snacka nyförvärv och rykten.
Sen när väl säsongen är igång är man fastklistrad. Samma sekund som säsongen är över blickar man framåt mot nya förvärv inför hösten.
Men nu känns det inge vidare. Känns väldigt mycket mer hopplöst än när vi åkte ur inte ut senast.
Vet inte om jag faktiskt är sugen på att vara sådär inbiten och entusiastisk över en ny sejour i HA.
Men många har inte så mycket mer än hockeyn. Och dom som har mer så är det ändå här man har spänningen långa gånger.
Jag kommer aldrig förstå mig på hur man bara kan bry sig lite grann om favoritlaget.
Som du vet håller jag med om allt av detta. Inga fler fuskbyggen nu, gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel.diftobbe89 skrev: ↑2022-03-31 21:24:09Plötsligt händer inte ett skit heter det. Sluta nu. Vi bygger nytt nästa år och hoppas sportchefen tar in betydligt fler Per Svenssons.sensei skrev: ↑2022-03-31 21:20:13diftobbe89 skrev: ↑2022-03-31 21:16:59Tagga du hur mycket du vill. Sluta sitta och hetsa folk att må ännu sämre att gå och kolla på detta destruktiva kuk-laget. Det kommer inte bli någon vändning förstår du väl. Hela säsongen är ett ända stort skämt.![]()
3:e idag var ändå lite bättre. Haha, kan inte låta bli, ligger inte i min natur att inte tro på det. Plötsligt händer det.
Allsvenskan kräver ännu fler grovjobbare och attityd, sista säsongen jag kollar på DIF om vi bygger ett likadant strykgäng.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skulle inte förvåna mig om det sista Joakim Eriksson fick höra från Robban när han klev på bussen upp mot Skellefteå var att ”fortsätter du så här kommer du köra ner DIF i skiten. Rejält!”
Stolt, men aldrig nöjd
Ibland låter det som att hockeysektionen ska läggas ner. Det är inte slut, hockeyn är kvar.Boeman skrev: ↑2022-03-31 21:26:10Precis. Förstår inte hur man kan säga det är bara idrott eller vara hockey. Jag menar finns det något viktigare, ja närmsta familjen kanske.jsson skrev: ↑2022-03-31 21:07:59Det är svårt. Det här slukar upp stora delar av min vardag under försäsongen, att hänga här inne och snacka nyförvärv och rykten.
Sen när väl säsongen är igång är man fastklistrad. Samma sekund som säsongen är över blickar man framåt mot nya förvärv inför hösten.
Men nu känns det inge vidare. Känns väldigt mycket mer hopplöst än när vi åkte ur inte ut senast.
Vet inte om jag faktiskt är sugen på att vara sådär inbiten och entusiastisk över en ny sejour i HA.
Men många har inte så mycket mer än hockeyn. Och dom som har mer så är det ändå här man har spänningen långa gånger.
Jag kommer aldrig förstå mig på hur man bara kan bry sig lite grann om favoritlaget.
- diftobbe89
Dig kan man lita på broder. In i dimman.sensei skrev: ↑2022-03-31 21:26:47Som du vet håller jag med om allt av detta. Inga fler fuskbyggen nu, gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel.diftobbe89 skrev: ↑2022-03-31 21:24:09Plötsligt händer inte ett skit heter det. Sluta nu. Vi bygger nytt nästa år och hoppas sportchefen tar in betydligt fler Per Svenssons.sensei skrev: ↑2022-03-31 21:20:13diftobbe89 skrev: ↑2022-03-31 21:16:59Tagga du hur mycket du vill. Sluta sitta och hetsa folk att må ännu sämre att gå och kolla på detta destruktiva kuk-laget. Det kommer inte bli någon vändning förstår du väl. Hela säsongen är ett ända stort skämt.![]()
Spela fult
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Känner konstigt nog inte alls samma hemska känsla som efter förra förlusten.
Ska faktiskt bli skönt när det väl är över.
Jag trodde verkligen på seger ikväll, eller åtminstone hoppades.
Men nu förstår jag att jag innerst inne insåg att vi åkte ut redan förra matchen.
Man ska nog vara försiktig med sina analyser ikväll. Fast just nu känner jag mig rätt klar med den här föreningen.
Vad finns egentligen kvar förutom vår vackra sköld? Ingen identitet. Ingen järnkaminsanda.
Bara gratulera Timrå. Jag har länge hävdat att vi är två jämndåliga lag.
Fel av mig. De är ett dåligt lag. Men vi är sämre.
Fagervall är en trygg och bra ledare. Han ska inte lastas för det här skitbygget till SHL- lag.
Vi saknar exempelvis fullständigt förstakedja.
Nu kopplar jag ur forumsladden. Hoppas som fan att jag tänker till ordentligt innan jag loggar på igen.
Jag känner ett lugn och en acceptans över det som varit en enda lång och utdragen skitsäsong.
Hjärtat slets ut när Timrå avgjorde med 7 s kvar.
Men tack DIF. Ni har varit en oerhört stor del av mitt liv. Kanske släpper jag in er tillbaka igen.
Nu ska jag ta hand om mina två söners brustna djurgårdshjärtan. Två bultande hjärtan som bara fått uppleva identitetslösa Djurgårdslag under sin uppväxt. Aldrig fått se stora, starka, stolta, kaxiga och avundsvärda Djurgården.
Btw, snart väntar nya derbyförluster i kategorin bollsparkande på plastunderlag. Härliga tider.
Vi hörs.
Men nu förstår jag att jag innerst inne insåg att vi åkte ut redan förra matchen.
Man ska nog vara försiktig med sina analyser ikväll. Fast just nu känner jag mig rätt klar med den här föreningen.
Vad finns egentligen kvar förutom vår vackra sköld? Ingen identitet. Ingen järnkaminsanda.
Fagervall är en trygg och bra ledare. Han ska inte lastas för det här skitbygget till SHL- lag.
Nu kopplar jag ur forumsladden. Hoppas som fan att jag tänker till ordentligt innan jag loggar på igen.
Jag känner ett lugn och en acceptans över det som varit en enda lång och utdragen skitsäsong.
Men tack DIF. Ni har varit en oerhört stor del av mitt liv. Kanske släpper jag in er tillbaka igen.
Nu ska jag ta hand om mina två söners brustna djurgårdshjärtan. Två bultande hjärtan som bara fått uppleva identitetslösa Djurgårdslag under sin uppväxt. Aldrig fått se stora, starka, stolta, kaxiga och avundsvärda Djurgården.
Btw, snart väntar nya derbyförluster i kategorin bollsparkande på plastunderlag. Härliga tider.
Vi hörs.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Lee Harvey Oswald
Ta hand om dig, så hörs vi en annan tidBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-03-31 21:32:14 Känner konstigt nog inte alls samma hemska känsla som efter förra förlusten.
Vi hörs.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Vi måste ha rekord i antal bjudmål/säsong, fyfan
Ja och många som aldrig ens varit med vid nått guld ska sitta och beklaga sig över hur bra det minsann va förr.Döden skrev: ↑2022-03-31 21:27:24Ibland låter det som att hockeysektionen ska läggas ner. Det är inte slut, hockeyn är kvar.Boeman skrev: ↑2022-03-31 21:26:10Precis. Förstår inte hur man kan säga det är bara idrott eller vara hockey. Jag menar finns det något viktigare, ja närmsta familjen kanske.jsson skrev: ↑2022-03-31 21:07:59Det är svårt. Det här slukar upp stora delar av min vardag under försäsongen, att hänga här inne och snacka nyförvärv och rykten.
Trots att vi har tagit minst guld av alla i modern tid typ.
Ja och många som aldrig ens varit med vid nått guld ska sitta och beklaga sig över hur bra det minsann va förr.Döden skrev: ↑2022-03-31 21:27:24Ibland låter det som att hockeysektionen ska läggas ner. Det är inte slut, hockeyn är kvar.Boeman skrev: ↑2022-03-31 21:26:10Precis. Förstår inte hur man kan säga det är bara idrott eller vara hockey. Jag menar finns det något viktigare, ja närmsta familjen kanske.jsson skrev: ↑2022-03-31 21:07:59Det är svårt. Det här slukar upp stora delar av min vardag under försäsongen, att hänga här inne och snacka nyförvärv och rykten.
Trots att vi har tagit minst guld av alla i modern tid typ.
-
varje mål idag är ju en bjudning.
Första: Warg , Arnesson, Poirier, alla kollar puck.
Andra: Salak, Shilling. Salak tar fel beslut med pucken och Schilling borde spelat enklare.
Tredje: Gragnani kastar pucken till fri Timrå spelare..... Schillings slash kan jag inte klaga så mycket på.... Vad ska han göra
Fjärde: Poirier?? Vafan GÖR DU i ett så avgörande läge?
Bra jobbat gubbar
Första: Warg , Arnesson, Poirier, alla kollar puck.
Andra: Salak, Shilling. Salak tar fel beslut med pucken och Schilling borde spelat enklare.
Tredje: Gragnani kastar pucken till fri Timrå spelare..... Schillings slash kan jag inte klaga så mycket på.... Vad ska han göra
Fjärde: Poirier?? Vafan GÖR DU i ett så avgörande läge?
Bra jobbat gubbar