Montén hade sagt inför matchen att de skulle prova alla kedjor i PP idag.DIF_Soldier skrev:
Helt idiotiskt coachat av Micke Johansson i PP. Ronnie och Printz?! Come on!
Djurgårdens IF - Färjestads BK, 22/1 2008
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Djurgården var ju i samma läge med en massa skador i matchen före senaste landslagsuppehållet. Den matchen vann vi för att vi krigade, det gjorde inte kaffekokarna idagErik I skrev: Ingen här tror ju FBK hade sitt bästa lag på plan men att ändå med kniven på strupen vinna med 6-1 tycker jag är lika med en eloge...

För er som missat bloggen!Man skulle kunna tro att spelarna fick vila efter den imponerande segern mot Färjestad. Men slå sig till ro är inte en djurgårdares motto. I stället gäller det att träna hårdare för att bli ännu bättre. Så nästan direkt efter slutsignalen gick spelarna till gymmet, självklart lite extra motiverade av segern.
På vägen dit sjöng till och med Andreas Engqvist Djurgårdsramsor, då förstår ni att humöret var på topp.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, jag såg matchen. Problemet här är inte att Printz och Ronnie gjorde ett dåligt jobb, problemet är att man väljer att inte ta ut maxeffekt i PP när man kan det. Ett defensivt backpar som saknar puckkontroll och passningsskicklighet, samt är exremt sega på rören om vi skulle få en kontring emot oss, är inte bästa valet i ett PP; en enkel uträkning.Jockmaniac skrev:Jag vet inte om du missade det men Printz och Ronnie var faktiskt grymma i pp. Printz gjorde till och med mål i pp. Jag tycker att både Printz och Ronnie gjorde det utmärkt bra i pp.DIF_Soldier skrev:
Som sagt, det jag stör mig på är inte backarnas insats i förhållande till spelstil, den var mycket bra m tanke på det. Det jag stör mig på är att man inte coachar en bättre uppställning när man väl kan.
Hade hellre sett att man matchat Oscar Eklund i PP tillsammans med Jiri.
Eklunds passningsskicklighet kombinerat med Jiris slagskott blir ett betydligt giftigare vapen än Printz och Ronnie! Passningstempot blir även det högre vilket medför en motståndarbox som enklare tappar positioneringen, därigenom mer sårbar. Enkel PP-taktik som fungerar.
Missförstå mig inte - period 2 och 3 var underbara att skåda, men ni vet hur man brukar säga - Det finns alltid nåt att förbätttra, och hade vi mött ett skadefritt fbk hade PP varit än mer viktigare, därav min reaktion på backvalet.
Säg den glädje som varar
DIF_Soldier skrev:Ja, jag såg matchen. Problemet här är inte att Printz och Ronnie gjorde ett dåligt jobb, problemet är att man väljer att inte ta ut maxeffekt i PP när man kan det. Ett defensivt backpar som saknar puckkontroll och passningsskicklighet, samt är exremt sega på rören om vi skulle få en kontring emot oss, är inte bästa valet i ett PP; en enkel uträkning.Jockmaniac skrev:Jag vet inte om du missade det men Printz och Ronnie var faktiskt grymma i pp. Printz gjorde till och med mål i pp. Jag tycker att både Printz och Ronnie gjorde det utmärkt bra i pp.DIF_Soldier skrev:
Som sagt, det jag stör mig på är inte backarnas insats i förhållande till spelstil, den var mycket bra m tanke på det. Det jag stör mig på är att man inte coachar en bättre uppställning när man väl kan.
Eklunds passningsskicklighet kombinerat med Jiris slagskott blir ett betydligt giftigare vapen än Printz och Ronnie! Passningstempot blir även det högre vilket medför en motståndarbox som enklare tappar positioneringen, därigenom mer sårbar. Enkel PP-taktik som fungerar.
Missförstå mig inte - period 2 och 3 var underbara att skåda, men ni vet hur man brukar säga - Det finns alltid nåt att förbätttra, och hade vi mött ett skadefritt fbk hade PP varit än mer viktigare, därav min reaktion på backvalet.
Men ge upp nu för fan !!!
Printzen spelar PP för första gången i år och gör mål på första skottet
Det verkar som lampan är tänd men ingen är hemma, dra ur huvudet ur syltburken.
När Dif äntligen gör mål i PP då är det fel också.
Det var en härlig match och kul å se att man vågade ändra lite även i PP.
Full fart framåt
Finns inte mycket att klaga på ikväll, en alldeles underbar kväll var det! Men det var ingen vidare fart på klacken ikväll, ja förutom strax efter varje mål. Kändes som ena halvan av klacken satt ner mestadel av matchen. Det är ett jävla klagande på att det inte blir någon stämning i Globen, ja inte fan beror det på arenan iaf, snarare på inställningen! Kul att så många som 10.145 pers letat sig till Globen ikväll!
Missförstå mig inte nu, jag gillar klacken stenhårt, men ikväll var det si så där!
Vi ses i Södertälje på torsdag!
Missförstå mig inte nu, jag gillar klacken stenhårt, men ikväll var det si så där!
Vi ses i Södertälje på torsdag!
Soldier är en realist och inget annat. Att spela våra mest defensiva backar i PP är inte ett bra drag. Det är till och med ganska dumt att sätta dom två tillsammans då båda är relativt osäkra i spelet med puck. Självklart gläds vi åt att DIF vann och hur vi vann men ha i åtanke att Färjestad saknade några av sina bästa och viktigaste spelare. Jönsson, Pirnes, Kåberg och Frögren var inte med.janne08 skrev:DIF_Soldier skrev:Ja, jag såg matchen. Problemet här är inte att Printz och Ronnie gjorde ett dåligt jobb, problemet är att man väljer att inte ta ut maxeffekt i PP när man kan det. Ett defensivt backpar som saknar puckkontroll och passningsskicklighet, samt är exremt sega på rören om vi skulle få en kontring emot oss, är inte bästa valet i ett PP; en enkel uträkning.Jockmaniac skrev:Jag vet inte om du missade det men Printz och Ronnie var faktiskt grymma i pp. Printz gjorde till och med mål i pp. Jag tycker att både Printz och Ronnie gjorde det utmärkt bra i pp.DIF_Soldier skrev:
Men ge upp nu för fan !!!
Printzen spelar PP för första gången i år och gör mål på första skottet
Det verkar som lampan är tänd men ingen är hemma, dra ur huvudet ur syltburken.
När Dif äntligen gör mål i PP då är det fel också.
Det var en härlig match och kul å se att man vågade ändra lite även i PP.
Full fart framåt
Gillade för övrigt formationen Otto - Anger - Övestad, spelade stundtals stenhårt och vann alla närkamper.
- Lee Harvey Oswald
Otrolig skön & viktig seger!
Man riktigt såg i 3:e per hur trycket från spelarnas axlar bara rann av, mycket spring i benen.
Men i ärlighetens namn så var FBK bara en skugga av sig själva, DIF borde skicka en stor buckett rosor till en sån som Lintner.
Tror han var inne på iaf 4:a baklängesmål med ett taffligt & helt oacceptabelt uselt ickeförsvarsspel vid samtliga tillfällen, glad att den killen inte bär DIFtröja längre.
Skitsamma, 3p
Tror på en betydligt svårare match mot SSK, poäng där så är jag nöjd
Man riktigt såg i 3:e per hur trycket från spelarnas axlar bara rann av, mycket spring i benen.
Men i ärlighetens namn så var FBK bara en skugga av sig själva, DIF borde skicka en stor buckett rosor till en sån som Lintner.
Tror han var inne på iaf 4:a baklängesmål med ett taffligt & helt oacceptabelt uselt ickeförsvarsspel vid samtliga tillfällen, glad att den killen inte bär DIFtröja längre.
Skitsamma, 3p
Tror på en betydligt svårare match mot SSK, poäng där så är jag nöjd
Så du tror att serie 2:an förlorade mot oss pga skador? Jörgen har varit borta länge och dom har vunnit utan honom så han kan dom inte skylla på..Volker T. skrev:När Djurgårn har mycket skador och sjukdomar så gnälls det på i vanlig ordning efter en förlust och ingen hänsyn tas till detta...
När Karlstad har mycket skador och sjukdomar så är det plötsligt förklaringen till förlusten mot Djurgårn...
Intressant och otroligt puckat!
När vi har gnällt på sjuka/skadade spelare så har ju nästan alla våra nyckelspelare varit borta..
Otroligt puckat att försvara Färjestad. vi förlorar inte med 6-1 när vi har någon spelare skadad. Vårat Djurgården körde enkelt och effektivt och vann. så håll inte på och gnäll..
- Lee Harvey Oswald
Läs Volker T:s inlägg en eller två gånger till, ta en kort paus, tänk på vad du just läst.easer90 skrev:Så du tror att serie 2:an förlorade mot oss pga skador? Jörgen har varit borta länge och dom har vunnit utan honom så han kan dom inte skylla på..Volker T. skrev:När Djurgårn har mycket skador och sjukdomar så gnälls det på i vanlig ordning efter en förlust och ingen hänsyn tas till detta...
När Karlstad har mycket skador och sjukdomar så är det plötsligt förklaringen till förlusten mot Djurgårn...
Intressant och otroligt puckat!
När vi har gnällt på sjuka/skadade spelare så har ju nästan alla våra nyckelspelare varit borta..
Otroligt puckat att försvara Färjestad. vi förlorar inte med 6-1 när vi har någon spelare skadad. Vårat Djurgården körde enkelt och effektivt och vann. så håll inte på och gnäll..
Gör om samma procedur 1-2g
Han försvarar INTE fbk....
- Lee Harvey Oswald