Djurgårdens IF - Färjestads BK, 22/1 2008
Härligt...
Skönt att få se bra inställning (äntligen) och smart, enkelt spel. Fortsätter vi på det här spåret blir det slutspel. Ölvestad förtjänar beröm, idag lever han verkligen upp till kaptensrollen.
-
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Printz, Ölvestad, Anger och Falk tycker jag är våra bästa spelare ikväll. Härligt också att se Tompa rycka upp sig något iaf. Nu hoppas jag att många Djurgårdare tar sig ner till Södertälje och stöttar grabbarna i en riktig måstematch i mina ögon. Jag är där!
Konstigt att vi inte hört någort ifrån Knirre än så länge. Han kanske har fullt upp med att korka champanjen
By the way så såg jag att det går att köpa klackbiljetter till Djurgårdsklacken på ticnet!
Konstigt att vi inte hört någort ifrån Knirre än så länge. Han kanske har fullt upp med att korka champanjen

By the way så såg jag att det går att köpa klackbiljetter till Djurgårdsklacken på ticnet!
100% DJURGÅRDSJ***L
- Emil Svelander
Haha, bra gissat, men jag har varit på fotbollsträning faktiskt.Jockmaniac skrev: Konstigt att vi inte hört någort ifrån Knirre än så länge. Han kanske har fullt upp med att korka champanjen![]()

Underbart att se slutresultatet dock, antar att jag slipper fråga om vi spelade bra?

För att poängtera att jag inte bara drar upp tränarfrågan när vi förlorar så vill jag även en dag som denna markera. Jag tycker inte att "Säcken" är rätt tränare för DIF.
Helt underbar match rakt igenom idag. Och ska sanningen fram kunde ju faktiskt segern blivit ännu större, men 6-1 känns rätt okej ändå
Denna matchen tillsammans med 3-0 segern borta mot FBK o 4-0 vinsten borta mot LHC måste väl ändå vara den bästa för säsongen!?
Första perioden är väl den minst bra från våran sida även om vi äger den och borde vinna även den. Men ett skitmål från Pjestberg var ju tvungen att sabba det.
Men på nått sätt kändes det som att vi skulle vinna idag. Och efter Bengans styrning och efter Angers underbara framspelning till Ossis 3-1 kände jag mej tämligen säker på en komfortabel vinst.
Härligt att se att vi inte slår av på takten i tredje som lag i stor ledning har en tendens att göra utan kör på och vinner perioden med 2-0 och skotten med 11-2...
En bra insats av samtliga, även om Jiri slarvade x2 i anfallszon vilket ledde till 2 hyfsade lägen för FBK. Bortsett från det var faktiskt även han riktigt okej. Kul också att se den nykomponerade fjärdelinan med Ryno-Engqvist-Dicken. Faktiskt riktigt intressant, kul att även dom fick göra mål.
Extra plus ikväll måste jag ändå ge till Jimmie, Printz och Anger.
Sen blir jag bara så trött när det tjatas om att FBK hade 6 tongivande spelare borta.
Va fan hade inte vi när vi vann i LLA under julhelgen??
Nä, DIF gjorde FBK dåliga ikväll, så enkelt är det.
Hoppas bara att vi inte studsar tillbaka på Torsdag i den otroligt viktiga bortamatchen mot SSK. Och snälla "Säcken", börja nu inte mixtra i kedjorna nu när det funkade så bra ikväll
Slutligen, underbart med över 10 000 på Globen. Riktigt bra stämning.

Denna matchen tillsammans med 3-0 segern borta mot FBK o 4-0 vinsten borta mot LHC måste väl ändå vara den bästa för säsongen!?
Första perioden är väl den minst bra från våran sida även om vi äger den och borde vinna även den. Men ett skitmål från Pjestberg var ju tvungen att sabba det.
Men på nått sätt kändes det som att vi skulle vinna idag. Och efter Bengans styrning och efter Angers underbara framspelning till Ossis 3-1 kände jag mej tämligen säker på en komfortabel vinst.
Härligt att se att vi inte slår av på takten i tredje som lag i stor ledning har en tendens att göra utan kör på och vinner perioden med 2-0 och skotten med 11-2...
En bra insats av samtliga, även om Jiri slarvade x2 i anfallszon vilket ledde till 2 hyfsade lägen för FBK. Bortsett från det var faktiskt även han riktigt okej. Kul också att se den nykomponerade fjärdelinan med Ryno-Engqvist-Dicken. Faktiskt riktigt intressant, kul att även dom fick göra mål.
Extra plus ikväll måste jag ändå ge till Jimmie, Printz och Anger.
Sen blir jag bara så trött när det tjatas om att FBK hade 6 tongivande spelare borta.
Va fan hade inte vi när vi vann i LLA under julhelgen??
Nä, DIF gjorde FBK dåliga ikväll, så enkelt är det.
Hoppas bara att vi inte studsar tillbaka på Torsdag i den otroligt viktiga bortamatchen mot SSK. Och snälla "Säcken", börja nu inte mixtra i kedjorna nu när det funkade så bra ikväll

Slutligen, underbart med över 10 000 på Globen. Riktigt bra stämning.
- DIF_Soldier
Jag är faktiskt inte nöjd med period 1 och början på period 2. När målen kom skruvades tempot upp, inte tvärtom som det borde vara.¨
Helt idiotiskt coachat av Micke Johansson i PP. Ronnie och Printz?! Come on!
Anledning till vinst idag är
* Lojt Färjestad
* Anger-Otto-Ölvestad
* Nichlas Falk
* Bra 5-5
* Knappt några utvisningar
* Forechecking/Backchecking
* Fimpen
* Lasse Falk : P
Dåligt idag
* Jiri Marusak (förbaskat dålig, dräller med puck)
* Uppspelen
* Bäcker (öva passningspel)
* Linkans duttande på offensiv blå (dumpa, pumpa!)
* PP (pga. backparet, forwards jobbade på bra)
Man ska inte klaga en sån här dag, och jag är inte den som brukar vara den som är den, men idag hade aldrig siffrorna blivit 6-1 om FBK haft fullt manskap.
Kul att se en mer offensivare hockey från backarna som överlappar när vi tar oss in i zon. Ny coachning?
Helt idiotiskt coachat av Micke Johansson i PP. Ronnie och Printz?! Come on!
Anledning till vinst idag är
* Lojt Färjestad
* Anger-Otto-Ölvestad
* Nichlas Falk
* Bra 5-5
* Knappt några utvisningar
* Forechecking/Backchecking
* Fimpen
* Lasse Falk : P
Dåligt idag
* Jiri Marusak (förbaskat dålig, dräller med puck)
* Uppspelen
* Bäcker (öva passningspel)
* Linkans duttande på offensiv blå (dumpa, pumpa!)
* PP (pga. backparet, forwards jobbade på bra)
Man ska inte klaga en sån här dag, och jag är inte den som brukar vara den som är den, men idag hade aldrig siffrorna blivit 6-1 om FBK haft fullt manskap.
Kul att se en mer offensivare hockey från backarna som överlappar när vi tar oss in i zon. Ny coachning?
Säg den glädje som varar
-
DIF - Färjestad 22/1-08 6 - 1!!!
ALSO SPRACH ZARATHUSTRA!!
Sort GRATTIS till en mycket bra genomförd match
fr Hela DIF Skåne
Sort GRATTIS till en mycket bra genomförd match
fr Hela DIF Skåne
-