Kvalmatch 3: Djurgårdens IF - Timrå 31/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-03-31 10:27:34
williams skrev: 2022-03-31 09:53:49
Nattuggla_ skrev: 2022-03-31 09:32:28
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-03-31 09:27:56
Nattuggla_ skrev: 2022-03-31 06:52:38 Tror på rejäl urladdning ikväll. Och på lördag åker JK upp till Timrå.
Vinner vi ikväll kommer inställningen vara helt annorlunda på lördag. Frågan är hur pass mycket förlusten i måndags påverkade oss, i och med att vi hade vinsten i våra händer med 2,5 min kvar. Sett över matchen var vi det bättre laget.
Känner likadant.

Det som känns svårast blir att hitta balansen mellan aggressivitet och domarnas bedömningar.
I och med att Timrå har ett sylvasst pp behöver vi hålla oss undan utvisningar.
Samtidigt måste vi spela aggressivt.
Det i samklang med domarnas varierande bedömningsnivå blir kvällen utmaning.

Blir troligtvis små marginaler som avgör. Kanske kommer Gelinas målskott räknas ikväll? Då kanske också vi vinner med 1 mål.
Detta känner jag har varit sjukt dåligt av domarna denna matchserie, åt båda håll ska sägas. Det är trippingar som släpps hej vilt, fasthållningar, sen plötsligt så tas detta med minuter kvar av matcherna? Det håller inte. Spelarna kan omöjligt anpassa sig.

Jag tycker vi gör bättre avvägningar senast än den första matchen iallafall, flera spelare gör en bättre insats, medans man fortfarande önskar mer av stjärnorna.
Skillnaden mellan vårt pp i slutet i match 1 och deras i match 2, var att vårat betydde nada medans deras betydde matchen!

En annan sak jag stör mig på är kvittningar. Jag är nog färgad men det känns som att vi allt som oftast får en extra 2a, men att det kvittas (spel 4-4) om motståndarna är den som är värst i situationen.
Ta världens mest solklara tripping på Dick senaste matchen, den efter gruffet nere i Timrås zon (spelet var i andra änden av planen). Den släpper de för att båda gruffat.
Schilling ger en crosschecking på en spelare som chrosscheckar vår spelare.
Då tar man bara Schilling. :shock:
Den som Gragnani gör på Timråspelare också, 1 meter från domaren, domaren har blicken ner mot Gragnani som ligger ner. Den ska man inte släppa, den är hur tydlig som helst, och man ser den. Detta var några min före Axelsson föll, så jag tror man "kvittade" dessa.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Nattuggla.

Ja. Tyvärr gynnas ju Timrå av en ojämn nivå tack vare ett bättre pp.

Vi gynnas av att det spelas 5 mot 5.

Lyckas vi spela på rätt sida kvällens bedömningsnivå så tror jag vi vinner.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Att bedömningsnivån är ojämn i SHL (även i HA) är inget nytt och något som alla lag får ha i åtanke. Men att den, som under denna kvalserie, ändras mitt under match är svårare att göra något åt. Saker som är fullt tillåtna i en period blir det utvisning på i nästa, så man undrar ju vad som rör sig i huvudet på våra klåpare till domare.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Buford skrev: 2022-03-31 10:59:43 Att bedömningsnivån är ojämn i SHL (även i HA) är inget nytt och något som alla lag får ha i åtanke. Men att den, som under denna kvalserie, ändras mitt under match är svårare att göra något åt. Saker som är fullt tillåtna i en period blir det utvisning på i nästa, så man undrar ju vad som rör sig i huvudet på våra klåpare till domare.
Jadu, det kan man undra.

Nivån har i urminnes tider varit ojämn. Men det jag saknar hos många av dagens domare är spelsinne och känslan för spelet.
Vid bedömning MÅSTE de ta hänsyn till matchbilden och saker som varit.

En tveksam tripping matchminut 1 behöver inte bedömas likadant som när det återstår 1 minut.
Jag kan förstå om man "markerar" i matchminut 1 men släpper i ett helt avgörande läge.

Senaste matchen avgjorde domarna. Jag hoppas verkligen inte att de avgör ikväll. Isåfall så får de fan se till att ge oss tillbaka 1 match och döma till vår fördel.
Något säger mig att de istället kommer vara "pk" och se denna match med helt nya ögon samt visa att de minsann kan stå emot trycket på Hovet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-03-31 13:42:01
Buford skrev: 2022-03-31 10:59:43 Att bedömningsnivån är ojämn i SHL (även i HA) är inget nytt och något som alla lag får ha i åtanke. Men att den, som under denna kvalserie, ändras mitt under match är svårare att göra något åt. Saker som är fullt tillåtna i en period blir det utvisning på i nästa, så man undrar ju vad som rör sig i huvudet på våra klåpare till domare.
Jadu, det kan man undra.

Nivån har i urminnes tider varit ojämn. Men det jag saknar hos många av dagens domare är spelsinne och känslan för spelet.
Vid bedömning MÅSTE de ta hänsyn till matchbilden och saker som varit.

En tveksam tripping matchminut 1 behöver inte bedömas likadant som när det återstår 1 minut.
Jag kan förstå om man "markerar" i matchminut 1 men släpper i ett helt avgörande läge.

Senaste matchen avgjorde domarna. Jag hoppas verkligen inte att de avgör ikväll. Isåfall så får de fan se till att ge oss tillbaka 1 match och döma till vår fördel.
Något säger mig att de istället kommer vara "pk" och se denna match med helt nya ögon samt visa att de minsann kan stå emot trycket på Hovet.
Exakt så, att sätta ribban och börja markera när det återstår någon minut ter sig sinnessjukt!
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

Finns bara ett ord som gäller idag, allt annat är i överflöd.

Vinn
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Byter till blåa stället ikväll enligt Djurgårdens Twitter.

Då vet man att vändningen kommer.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Våga bänka idag. Ta med Saren, ta med Lekkerimäki. Om Gragnani -Gelinas släpar efter första 10 så våga sätta dom. Våga skicka signaler att det här är fan inte OK!
Senast redigerad av Knickedick den 2022-03-31 17:36:07, redigerad totalt 1 gånger.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Är någon ens nervös?

Jag är faktiskt på plats ikväll. Mest av nostalgiska skäl. Ett farväl till fina minnen på Hovet innan nästa stålbad.

Blått ställ också. Har vi någonsin vunnit i den? Hela tröjan skriker LOOSER
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Inget jävla snack om att spela "smart" och "disciplinerat" nu, gå in och kör skiten ur motståndaren. Men undvik de sena och helt onödiga efterslängarna, sätt in en fin propp i nästa byte istället.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Manijock

Inlägg av Manijock »

sensei skrev: 2022-03-31 16:19:46 Inget jävla snack om att spela "smart" och "disciplinerat" nu, gå in och kör skiten ur motståndaren. Men undvik de sena och helt onödiga efterslängarna, sätt in en fin propp i nästa byte istället.
Och för guds skull, sluta gnäll! Jävla offermentalitet. Huvudet högt och kanalisera frustrationen framåt. Inte bakåt!
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Bra med blått ställ, hellre det än det fula röda "D-stället".
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Vinn den fysiska kampen eller dra år helvete. Vill se en överkörning, vi möter Timrå med Walterholm som åker omkring och gör lite vad han vill. Det är så pinsamt så man finner inte ord.

Emil Berglund är minst i laget, titta på honom och ta efter. Spelade alla likadant och använde sina skills skulle vi aldrig förlora den fysiska matchen i matchen mot Timrå.

Vänd det här nu. Sista chansen.
Spela fult
Manijock

Inlägg av Manijock »

Byter målvakt IGEN. Ingen Strandberg fortsatt! Warg fortsätter med Arnesson. Ingen Lekkerimäki! Carey får speltid. Katastrofen fortsätter!

Hej då SHL

Salak

Gelinas Gragnani
Sörensen Rensfeldt Cederqvist

Shilling Bengtsson
Rhakshani Poirier Axelsson

Warg Arnesson
Berglund Eklund Söderlund

Bergfors Engsund Carey

Forsberg
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Eftersom sirDif tycker att strandberg är given top-6 så känner jag mig trygg i att ha honom utanför laget :lol:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar