Huvudet på spiken där, finns inte ens en promille krigarinstinkt! Bortförklaringar och gnäll vinner man inga matcher på.Praetori skrev: ↑2022-03-28 22:47:56Det är kollektiv mental kollaps. Rhett gnäller på divingsRudi skrev: ↑2022-03-28 22:38:42 Vi behöver en vinst på torsdag, sen är det match igen. Det är långt ifrån en omöjlighet. Vi skulle ha haft den vinsten i dag om det här lagets kollektiva IQ hade varit högre än noll. Timrå är ett jävla rövgäng de också. Om de väl får uppleva degradering som en realitet kommer de också svikta mentalt. För att vi ska kunna vinna på torsdag måste Mantas sitta bänk. Det är en absolut förutsättning. Han är sämst när det gäller, han ska inte stå i slutspel. För guds skull, spela Salak!
Sen måste jag säga att jag är så otroligt trött på Sören och hans bedrövliga jävla uppsyn. Han var verkligen en av mina favoritspelare innan den här säsongen, men det är för mig en gåta att de låter den där femåringen skrinna runt med ett C på bröstet.
efter match. Fagervall och forumet gnäller på domarna.
Allt är någon annans fel. Loosermentalitet som tyvärr inte bådar gott inför kommande matcher.
Det måste till ett uppvaknande av episka mått för att rädda det här från degradering. Bara hålla tummarna för det finns inget någon utanför laget kan göra.
Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Till råga på allt sitter spelarbussen fast nu mitt i natten på E4an som är avstängd, lär vara god stämning ombord.
DIF!
-
Minecraft-snubben är ju inget vidare exempel på stöd till provinslag. Finns det inga Tech-miljonärer i Stockholm som håller på Djurgården så mycket att de kan tänka sig att bidra till att hålla hockeylaget konkurrenskraftigt?förevigtdjurgården skrev: ↑2022-03-28 22:14:26Självklart går statistik att livnära sig på - i samma argumentation kan man ju också då passa på att lyfta att statistiken på alla sätt och vis indikerar att ett lag som leder bör vinna. Statistik är som bekant inte allt.Praetori skrev: ↑2022-03-28 22:02:35Vi har DIF, Gnaget, SSK, Bajen och Göta med SM-guld. De två sistnämnda för en tynande tillvaro men ändock.förevigtdjurgården skrev: ↑2022-03-28 21:47:02Absolut, man ska vara dålig för att dem marginalerna ska fälla en - men marginaler är också exakt vad ett lag i en kvalposition behöver.Praetori skrev: ↑2022-03-28 21:07:47Man skall vara bra jävla dålig om marginalerna 3vs5 PP fäller en.förevigtdjurgården skrev: ↑2022-03-28 20:59:16 Som sagt.
Hejdå SHL.
Alla marginaler emot, men sen är vi också alldeles för dåliga.
Det är ett jävla gnäll om öppen serie men vinner regionen Tv-pucken med Sthlm Nord eller Sthlm syd (eller de båda mot varandra som de senaste två) år efter år och man ändå inte har ett lag som kan vinna fyra matcher mot ett lag som Timrå så är det något som är allvarligt jävla fel.
Det är vad det är. Först till 4 och åker vi ner är det rättvisa för Stockholmshockeyn. Sen är det jävligt många som behöver se sig i spegeln.
1-2 på Hovet. En puck i knapp styrfart som letar sig in. Marginaler.
2-2 ikväll, styrning på motståndarback. Rätt i krysset. Marginaler.
3-4 ikväll, en flippuck som självklart ska få årets träff och gå via styrning i krysset. Jag kan svära på att gör han om det skottögonblicket 99 gånger får han inte den träffen han får nu. Självklart skulle vi vara den hundrade. Marginaler.
Samtidigt dammar Gelinás på en puck som under absolut inga som helst omständigheter möjligtvis inte kan vara mål - vilket självklart inte med TV-bilder kan styrkas. Marginaler.
Rörande TV-pucken; absolut. Håll dock i åtanke att vi har absolut störst upptagningsområde i hela Sverige, men därutöver egentligen ingen form av konkurrens alls gentemot resterande Sverige. Dels för att vi har tre "storklubbar" lokalt och lagförankringen ändå är relativt stor (även om den dör ut på senare år), och vi har absolut inte en suck när det kommer till rena (idrotts)faciliteter eller levnadskostnad. För 1Mkr får du tag i stora hus ute på vischan, du får fan knappt en kvadrat i Stockholm för det priset.
Om man inte på allvar tror på Gud så är "otur" och tillfälligheter inget som egentligen påverkar i slutändan. Statistik går att livnära sig på (fråga bettingbolagen). Det finns hur mycket saker som helst som talar till fördel för Stockholmshockeyn men resultaten uteblir ändå på högsta nivån vilket är en stark indikator på att något är rejält ruttet.
Vi har inte "otur", de övriga klubbarna från länet har inte heller "otur" utan vad vi ser är en logisk följd av en rad dåliga beslut.
Jämför med forbollen (där Stockholm inte alls har samma dominerande produktion) där det finns 3 (förut 4) klubbar i högsta serien.
Ja, vi har DIF, Gnaget, SSK, Bajen och Göta med SM-guld. Det senaste 2001. Minst tre av dem går att klassa som storklubbar, två av dem för en tynande tillvaro, det tredje kvalar för att stå kvar i Hockeyallsvenskan och det fjärde är ett mittenlag. Det femte kvalar för att hålla sig kvar i högstaserien.
Fotbollen har bra mycket bättre träningsfaciliteter än vad ishockeyn har i hela Stockholmsområdet. Dessutom en ännu större upptagningskraft hos ungdomar eftersom att är en "lower barrier to enter" med vad det kostar att spela fotboll kontra ishockey. Fler spelare bör alltid generera bättre spelare. Spelare som kan stanna kvar och träna i Stockholm till en schysst slant - kommer stanna kvar och träna i Stockholm till just den schyssta slanten givet att möjligheten finns och ges.
Det finns inga vidare träningsfaciliteter vad gäller ishockey i Stockholm när man väl kommer upp i åren. Titta hur det ser ut ute på landet, det finns en A-hall och en B-hall i direkt anslutning till varandra. Kör hårt, vill du träna är det bara gasa på.
Jag är självklart inte frånvänd det faktum att det är genomruttet att prestationen i en storstad är så pass dålig. Glöm dock inte bort var pengarna finns i ishockeysverige. Ute i landet, med stora företag som ställer sig bakom en klubb och hela städer som sluter upp eftersom det inte finns någon konkurrens. Skellefteå Kraft bakom SAIK, Minecraft-snubben bakom Luleå, Percy bakom Malmö, hela kommuner bakom Växjö, Rögle med flera. I Stockholm är det uppdelat. Vi har ingen kommun som står bakom oss, inga stora företag eller externa finansiärer. Det som finns kvar är snarare ett gediget motarbetande av allt som heter idrott från en politisk nivå.
Loser-mentaliteten äter oss inifrån ser jag. Såväl som spelare, ledare, fans på twitter och här.... Allt från "Buuuhuu domarna är elaka, ingen gillar oss" till "Vilken dum utvisning Shilling tar".... Vad sägs om ett klara av att spela BP en liten stund per Match? Va sägs om att göra lite mål i PP någon gång då och då?
Det är vårat usla ledarskap som gör att vi sitter där vi är. En brist på intelligenta individer. Allt är som förväntat tyvärr. Loser-DIF! Det psykotiska oket blev för tungt. Vem kunde veta???? Alla någorlunda med fötterna på jorden har sett exakt vad som kommer hända. Historien upprepar sig. ALLTID!
Det är vårat usla ledarskap som gör att vi sitter där vi är. En brist på intelligenta individer. Allt är som förväntat tyvärr. Loser-DIF! Det psykotiska oket blev för tungt. Vem kunde veta???? Alla någorlunda med fötterna på jorden har sett exakt vad som kommer hända. Historien upprepar sig. ALLTID!
Upp med ny matchtråd, DIF Hockey har iaf börjat ladda upp på sociala medier med sedvanliga floskler 

- Harmageddon
Hoppas att helvetsresan hem stärkte truppen. Fast man brukar ju säga att man förtjänar karma. Förhoppningvis körde de lite interna fajter, alla luftade sina tankar och allt annat man gjorde i bussen.
Nä,ikväll laddar jag inför Sverige - Polen.
Imorgon kan man fokusera på torsdagsmatch
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
-
Tyvärr är det så att något lag måste vara sämst i serien, det finns liksom ingen livlina genom att kvala mot ett HA lag, ett lag åker ur SHL.
Blir det Timrå eller DIF?
Blir det Timrå eller DIF?
Ja man undrar ju hur många av spelarna som "på riktigt" skriver under på de formuleringar som görs i mejlutskicken där vi ska köpa biljetter och stötta.
Tyvärr så är det ju oftast så att ju mer publik som är på plats på hovet, desto mer nervösa verkar spelarna bli. Vet ärligt inte om det är särskilt bra att vara där och ge stöd, när spelet och spelarna är så pass osäkra på sina uppgifter som dom verkar vara.Vi kommer aldrig att ge upp och nu på torsdag är det därför vinst som gäller. Den tredje kvalmatchen är vår att vinna, så slut upp på Hovets läktare och stötta DIF på plats.
Nu finns det ju inte mycket som går upp emot att vara på plats när det går bra, så jag hoppas att jag har fel, för jag har biljett!

"En Djurgårdare ger aldrig upp"...(DIF Hockeys mailutskick)
Helvete vad provocerad jag blir av den meningen. Skulle jag vara mindre Djurgårdare för att jag inte står bakom att vi är så sjuuuuuuukt oförberedda på ett kval som varit klart i ett jävla halvår. Skulle jag vara det om jag inte tror att spelarna och ledarna är beredda att göra det som krävs och sen står där och applådera som en annan idiot? I stort sett skuldbelägga alla som inte orkar med det här uppenbara nederlaget. Försöka betäcka deras Djurgårdarskap. Vakta eran tunga!
Jag var med på snudd varje match förra vända därnere, jag är fan inte med på samma sätt nu. Den här gången har vi i stort sett medvetet satt oss där vi är. När ni lät Jocke kasta bort våran identitet och dessutom försöka snåla sig genom en hel säsong? Vart fan var ni då?
Helvete vad provocerad jag blir av den meningen. Skulle jag vara mindre Djurgårdare för att jag inte står bakom att vi är så sjuuuuuuukt oförberedda på ett kval som varit klart i ett jävla halvår. Skulle jag vara det om jag inte tror att spelarna och ledarna är beredda att göra det som krävs och sen står där och applådera som en annan idiot? I stort sett skuldbelägga alla som inte orkar med det här uppenbara nederlaget. Försöka betäcka deras Djurgårdarskap. Vakta eran tunga!
Jag var med på snudd varje match förra vända därnere, jag är fan inte med på samma sätt nu. Den här gången har vi i stort sett medvetet satt oss där vi är. När ni lät Jocke kasta bort våran identitet och dessutom försöka snåla sig genom en hel säsong? Vart fan var ni då?
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håller med till 100 %. Hatar när tränare väljer "den bästa spelaren" som kapten, det är bara för korkat, det krävs något helt annat för att få ut max av sitt lag. En lagkapten ska ha vissa egenskaper och Sörensen är diskvalificerad bara av blotta uppsynen. Upp med bröstet, var positiv, peppa kamraterna och gå i bräschen med stenhårt jobb både på och utanför isen.Rudi skrev: ↑2022-03-28 22:38:42 Vi behöver en vinst på torsdag, sen är det match igen. Det är långt ifrån en omöjlighet. Vi skulle ha haft den vinsten i dag om det här lagets kollektiva IQ hade varit högre än noll. Timrå är ett jävla rövgäng de också. Om de väl får uppleva degradering som en realitet kommer de också svikta mentalt. För att vi ska kunna vinna på torsdag måste Mantas sitta bänk. Det är en absolut förutsättning. Han är sämst när det gäller, han ska inte stå i slutspel. För guds skull, spela Salak!
Sen måste jag säga att jag är så otroligt trött på Sören och hans bedrövliga jävla uppsyn. Han var verkligen en av mina favoritspelare innan den här säsongen, men det är för mig en gåta att de låter den där femåringen skrinna runt med ett C på bröstet.
Hoppas de fortfarande sitter fast så vi kan ställa upp med hungriga junisar i match nr 3.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Det värsta är att folk här på forumet är likadana.Manijock skrev: ↑2022-03-29 16:02:53 "En Djurgårdare ger aldrig upp"...(DIF Hockeys mailutskick)
Nog för att jag kanske är väldigt pessimistisk och spyr galla över prestationerna, domedagsprofet osv. Men hur fan kan man match efter match gå in med inställningen att det INTE går åt helvete? Vi ska heja på som vanligt bara. Inga fula ord. Det är fan inte sunt.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
En kvalserie är fan viktigare än 7 matcher om guldpokalen. Guldet ger inget i ekonomisk jämförelse med mot vad ett lag tappar på att bli degraderade.jsson skrev: ↑2022-03-29 17:24:08Det värsta är att folk här på forumet är likadana.Manijock skrev: ↑2022-03-29 16:02:53 "En Djurgårdare ger aldrig upp"...(DIF Hockeys mailutskick)
Nog för att jag kanske är väldigt pessimistisk och spyr galla över prestationerna, domedagsprofet osv. Men hur fan kan man match efter match gå in med inställningen att det INTE går åt helvete? Vi ska heja på som vanligt bara. Inga fula ord. Det är fan inte sunt.
Tyvärr är mitt säsongskort klippt efter gårdagen, så det får bli stream i morgon. Blev också upprörd över "En Djurgårdare ger aldrig upp" Men en riktig Djurgårdare är förberedd inför striden, så varken ledning eller spelare är riktiga Djurgårdare enligt min mening.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Nog får man väl spy ut sig i frustration om man vill men ge upp, nä det gör man när det är kört.jsson skrev: ↑2022-03-29 17:24:08Det värsta är att folk här på forumet är likadana.Manijock skrev: ↑2022-03-29 16:02:53 "En Djurgårdare ger aldrig upp"...(DIF Hockeys mailutskick)
Men att domarna är kassa är ingen bortförklaring eller gnäll, det är ett kallt konstaterande av fakta. Att Timrå filmade är även det ren och skär fakta, däremot så är naturligtvis inte de enda skälen till att vi just nu ligger i HA, men det är lik förbannat faktuella sanningar.Buford skrev: ↑2022-03-28 22:58:29Huvudet på spiken där, finns inte ens en promille krigarinstinkt! Bortförklaringar och gnäll vinner man inga matcher på.Praetori skrev: ↑2022-03-28 22:47:56Det är kollektiv mental kollaps. Rhett gnäller på divingsRudi skrev: ↑2022-03-28 22:38:42 Vi behöver en vinst på torsdag, sen är det match igen. Det är långt ifrån en omöjlighet. Vi skulle ha haft den vinsten i dag om det här lagets kollektiva IQ hade varit högre än noll. Timrå är ett jävla rövgäng de också. Om de väl får uppleva degradering som en realitet kommer de också svikta mentalt. För att vi ska kunna vinna på torsdag måste Mantas sitta bänk. Det är en absolut förutsättning. Han är sämst när det gäller, han ska inte stå i slutspel. För guds skull, spela Salak!
efter match. Fagervall och forumet gnäller på domarna.
Allt är någon annans fel. Loosermentalitet som tyvärr inte bådar gott inför kommande matcher.
Det måste till ett uppvaknande av episka mått för att rädda det här från degradering. Bara hålla tummarna för det finns inget någon utanför laget kan göra.
På samma sätt som att våra backar går bort sig i egen zon eller att vi konsekvent bränner öppna målchanser. Eller för den delen att någon tyckte att det var en bra idé med en jippomatch (med nya handskar) när vi slåss för vår existens.
ALLT detta är sant, samtidigt. Men det sista vi bör göra här inne är börja hacka på varandra, alla har sitt eget sätt att hantera den annalkande katastrofen.
Men vad vet jag. (tydligen verkar även insomnia vara en del av krishanteringen i alla fall i mitt fall)
It's the hope that kills you.