Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

mb81 skrev: 2022-03-26 10:43:17
Nattuggla_ skrev: 2022-03-26 08:09:29
Gman skrev: 2022-03-25 22:32:28
Olon skrev: 2022-03-24 22:31:53
Knickedick skrev: 2022-03-23 21:39:11 Men att vi skulle byta Jimmie mot AO Performance( Andreas Öhgren) ser jag som omöjligt med tanke på de summor han lär tjäna på sitt företag, det NHL-stärnorna och deras agenter betalar honom för Sommarträning och Personlig träning och utveckling av spelare kommer vi aldrig kunna matcha.....Med det sagt ställer jag en annan agiterande fråga .... Är Liam Öhgren en träningsprodukt?
Att signa med Liams farsa är nog lika troligt som att Martin Timell och Paolo Roberto skulle börja på TV4 igen.
Haha :lol:
Haha fan va detta spårade.
Men är väl i princip samma sak?
Vad? Ärligt.
Jag tappade tråden för längesen, lol.

Edit. Googlade nu. Hade ingen aning faktiskt.
Difjs

Inlägg av Difjs »

OM vi skulle spela i Hockeyallsvenskan nästa säsong, vilka spelare kan vi få behålla?
Rensfeldt?
Cederqvist?
Söderlund?
Bengtsson?
Arnesson?
Rakshani?
Orszagh
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Orszagh »

Difjs skrev: 2022-03-27 15:53:07 OM vi skulle spela i Hockeyallsvenskan nästa säsong, vilka spelare kan vi få behålla?
Rensfeldt?
Cederqvist?
Söderlund?
Bengtsson?
Arnesson?
Rakshani?
Möjligtvis Söderlund. Resten är jag rätt säker på att de försvinner.
Difjs

Inlägg av Difjs »

Orszagh skrev: 2022-03-27 16:32:25
Difjs skrev: 2022-03-27 15:53:07 OM vi skulle spela i Hockeyallsvenskan nästa säsong, vilka spelare kan vi få behålla?
Rensfeldt?
Cederqvist?
Söderlund?
Bengtsson?
Arnesson?
Rakshani?
Har svårt att se Arnesson eller Bengtsson skulle dragit på sig annat SHL intresse eller utlandsintresse.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Difjs skrev: 2022-03-27 16:56:35
Orszagh skrev: 2022-03-27 16:32:25
Rensfeldt?
Cederqvist?
Söderlund?
Bengtsson?
Arnesson?
Rakshani?
Har svårt att se Arnesson eller Bengtsson skulle dragit på sig annat SHL intresse eller utlandsintresse.
[/quote

Söderlund tror jag stannar. Bengtsson skulle kunna göra bra hos oss i allsvenskan, men han kan nog försöka få till ett Shl-kontrakt för att tjäna lite stålar. Arnesson kan få SHL-kontrakt i ett annat lag med hans erfarenhet. Men ingen omöjlighet att han vill stanna för att bo kvar i Stockholm.
Morwiin

Inlägg av Morwiin »

Rensfeldt?
Cederqvist?
Söderlund?
Bengtsson?
Arnesson?
Rakshani?
Är väl bara dem 4a första som är något att ha. Arne och Rhett är ju alldeles för ojämna.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

VIla i frid, DIF Hockey.

Vi kommer aldrig spela i SHL igen.

Ger det 7 säsonger innan konkurs.
Per-Allan
Säsongskort: Ja

Inlägg av Per-Allan »

Vikas skrev: 2022-03-28 21:21:35 VIla i frid, DIF Hockey.

Räcker att se hur Aik hamnat på dekis, vi skrattat åt dem men nu är vi på samma resa. Kommer bli ödsligt på läktarna och konstiga speldagar, tider även mot lag som inte lockar den breda publiken. DIF-Troja fredagkväll ingen höjdare eller match mot Tingsryd en lördag eftermiddag.

DIF hockey den moderna varianten av Titanic, såg inte isberget som revade upp sidan, vi supportrar har sett isberget länge men ingen har lyssnat på alla varningar. nu står vi där vid vägs ände och bara väntar på att bli nerknuffade till den onde som stavas hockeyallsvenskan.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Per-Allan skrev: 2022-03-28 22:05:18

Räcker att se hur Aik hamnat på dekis, vi skrattat åt dem men nu är vi på samma resa. Kommer bli ödsligt på läktarna och konstiga speldagar, tider även mot lag som inte lockar den breda publiken. DIF-Troja fredagkväll ingen höjdare eller match mot Tingsryd en lördag eftermiddag.

DIF hockey den moderna varianten av Titanic, såg inte isberget som revade upp sidan, vi supportrar har sett isberget länge men ingen har lyssnat på alla varningar. nu står vi där vid vägs ände och bara väntar på att bli nerknuffade till den onde som stavas hockeyallsvenskan.
Allsvenskan ska inte bli så roligt. Men helt ärligt så tycker jag det är fruktansvärt tråkigt att möta Örebro, Linköping, Oskarshamn, Växjö, Timrå också.

Djurgården - Västerås en Fredag eller Djurgården - Örebro en Lördag. Same.

Djurgården - Västervik en Onsdag eller Oskarshamn - Djurgården en Torsdag.. Samma jävla skit alltihop.

Det enda jag hoppas är att vi har ett lag som är roligt att titta på, har fan tappat glädjen med alla tråkiga lagbyggen senaste säsongerna.
Spela fult
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

diftobbe89 skrev: 2022-03-28 23:05:24
Per-Allan skrev: 2022-03-28 22:05:18

Allsvenskan ska inte bli så roligt. Men helt ärligt så tycker jag det är fruktansvärt tråkigt att möta Örebro, Linköping, Oskarshamn, Växjö, Timrå också.

Djurgården - Västerås en Fredag eller Djurgården - Örebro en Lördag. Same.

Djurgården - Västervik en Onsdag eller Oskarshamn - Djurgården en Torsdag.. Samma jävla skit alltihop.

Det enda jag hoppas är att vi har ett lag som är roligt att titta på, har fan tappat glädjen med alla tråkiga lagbyggen senaste säsongerna.
Du har onekligen en poäng där! DIF - ajk en fredag slår ju allt i SHL. Men det är ju tv-pengen som kommer att saknas, för det är väl samma hyra osv för Hovet oavsett vart vi spelar? Men i slutändan så ser jag hellre ett DIF med hjärta i HA än ett gäng Legoknektar i SHL.
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Dags att bygga ett lag som kan spela bp/pp?
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Vi ser väl vilka som överger det sjunkande skeppet nästa vecka, eftersom alla kontrakt rivs! Sedan bör KG (och Fagervall) tänka noga hur och med vilka de vill bygga nytt. Men det är många som inte bör få stanna heller, även om de vill.

Men, men... Vi är inte där, än!
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

F.Ö anser jag att hela bosmandomen och transfersystemet i SHL bör ses över.
Någonting Jocke fattade var att om vi producerar spelare till NHL så får vi pengar. Tar vi in gamla spelare med Djurgårdshjärta som redan spelat eller aldrig kommer till NHL så får vi inga alls.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

När hockeykartan ritas om och KHL inte längre existerar. Schweiz har en mindre och sämre liga, med färre platser för importer.
Och när Spelare som redan tjänat färdigt sina Pengar I NHL vill komma hem.
Så skulle historielösa Växjö eller ny kanadensiska Rögle stå där med, Nån Joel Kellman, rosen och nån import, Rögle med Zaar och Brithen.
Medans vi skulle glida in med Landeskog, Zibanejad, Bengan, och Kruger och Brodin skulle vara hela vägen ner i fjärdekedjan...
Sedan att hela hockeysverige har levt på talanger från Stockholm det skiter hockeysverige i.

Läägg ned hockeyn i Stockholm eller starta en stängd Stockholms-liga med externa finansiärer, en franschise, där externa finansiärer äger lagen och "köper" in spelarna de vill ha så får ni se resten av hockeysverige dö ut.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Svedberg
Lindbom

Hedström
Brännstam
Saren

Berglund
Forsberg
Östlund
Öhgren
Lekkerimäki

Är det några mer aktuella för nästa säsong? Av nostalgiskt skäl kan jag tänka mig Bergfors. Men kluven där. Fagervall som coach naturligtvis. Hoppas att Stoppel vill fortsätta. Söderlund, Rensfeldt, Cederqvist, Tom, Arnesson, Shilling, Salak, Bengtsson och Rhett blir aldrig kvar.
Låst