Kvalmatch 1: Djurgårdens IF - Timrå 26/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Per-Allan
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Per-Allan »

Czerkawski skrev: 2022-03-26 22:41:12 Salak bjuder på två mål. Mantas klar för dalbaj. Sörensen har checkat ut. Känns bra det här.
Finns det några spelare kvar nästa säsong eller får vi stå med mössan hand och ta över ratade sopor från SHL-lagen eftersom det blit spelarflykt från KHL.

hoppas Riddervall, Öhling;, Lasse Björn har utrustningarna kvar på sina vindar.
Ni lär behövas
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Flunk

Inlägg av Flunk »

Om våra spelare presterar på 60% är matchen vår Men detta är tydligen för mycket begärt...
Wishes

Inlägg av Wishes »

Hemmafördel. Yeeeah, right!!
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Allvarligt! Vad fan är det med folk här inne?
Jag har sett helt horribla saker idag från DIF håll i sociala medier, nu är det dags att vi sluter upp på allvar.

Jag är den första i ledet att gå bärsärk om Timrå vinner 4 matcher, men där är vi inte ännu.

Jag och två andra forumiter tar bilen upp till Timrå på måndag, och kommer vara på plats varenda match. Fokusera nu på vad DU kan göra för skillnad i skiten vi är mitt i just nu, och det är långt ifrån över ännu.

Kommentarer som att man skiter i DIF nu och bla bla, andas för fan innan du klickar på skicka. Jag vet att ni sitter här nästa match ändå.

Hej.
DIF!
Användarvisningsbild
agne

Inlägg av agne »

Jag stod på klacken på hovet igår och försökte sjunga fram laget i mitt hjärta. VI bjöd spelarna på en upplevelse som kom in till en mur i Djurgårdens färger. Vi supportrar förväntade oss en överkörning som man sällan skådat i svensk ishockey men istället blev i utklassade. Så fort publiken ser att det inte gå bra då blir vi helt tysta. Stundtals ger alla i klacken allt för att sedan tappa det och ibland sätta sig ner under pågående match, i klacken!

Förstå vilken press det är på spelarna på isen som bara är människor. Ibland blir det fel. Men att publiken överger sitt lag som det blev igår efter 1 - 3 är oförlåtligt. Vi var sämre än alla på isen igår. Ingen som ledde klacken och stundtals hördes Rätta virket mer än oss? I våran borg.

Det är vanligt att skylla ifrån sig på att det är alla andras fel men lägg ner det och dra ditt jävla strå till stacken. Jag är så jävla trött på att gå på matcher där vi är sämst på läktarna. Med det sagt så startar jag en insamling till en klackledare för resten av våra hemmamatcher.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Detblir3poäng skrev: 2022-03-26 20:29:23 Bergfors förfall från målbäst i laget till helt vrålkass på bara en säsong måste vara nån göra dokumentär om. Vafan hände under dom 4 månaderna mellan säsongerna 20/21-21/22 igentligen.
Jag har tyvärr aldrig förstått Bergfors storhet när han lirat i Djurgården. Bergfors var tidigare SHLs Ovechkin i avseendet att han sköt väldigt väldigt mycket. I mina ögon är inte Ovechkin talangmässigt en av det bästa i NHL men det som gör honom bra är att han skjuter väldigt väldigt mycket, till slut hamnar pucken i mål. Ovechkin skjuter ungefär 2-3 gånger så mycket som andra bra spelare NHL.

Bergfors har tidigare skjutit väldigt väldigt mycket han också. Sett statistik för några år sedan där Bergfors var i toppen av alla som sköt mest i hela SHL. Tyvärr går 9 av 10 av Bergfors skott alltid i magen på målvakten. Har funderat på om jag skulle föreslå att han borde byta vinkel på klubban. Gissar att han har flest skott i magen på målvakten i hela SHL. ;)

Förra säsongen hade Bergfors flyt med sina mål. Gör man lite mål blir det lättare att göra flera. Jag tror den stora skillnaden den här säsongen jämfört med förra är att han inte skjuter lika mycket som tidigare, kanske för att han inte hamnar i bra lägen för att skjuta.

Dokumentärer om Bergfors hade jag lätt tittat på, haha :D
tomten

Inlägg av tomten »

Jag tycker både Djurgården och Timrå har delar av första perioden. Djurgården får ändå första målet och jag hoppas på att de ska få energi och köra på. Men de gör de inte och istället faller de ihop när Timrå gör ett mål och där är matchen över…

Spelarna behöver spela med mer energi. Det fungerar inte att åka och glida till båset och de börjar de med redan i första perioden. Från att vara en hårt jobbande spelare (innan NHL) ser Sören ut som en diva som glider halva tiden han är inne. Tror detta glidande vissa spelare gör smittar av sig på andra och det är inget vi behöver, speciellt inte nu. Det är 100% jobb som behövs i varje byte.

Timrå jobbar hårt i matchen och viker inte ner sig. De skiter fullständigt i att Djurgårdsspelarna snackar och försöker få de ur balans. Känns som vissa spelare i Djurgården är mer fokuserade på att snacka och bråka än att spela hockey. Tycker det är okej att snacka och bråka och det kan vara en del i spelet att försöka få motståndaren ur balans men när man märker att det inte fungerar kan man försöka spela hockey.

Sedan om jag ska vara ärlig tycker jag inte Fagervall ger det en chans i slutet. När det är 7 min kvar och Djurgården inte har åstadkommit något på lång tid är det dags för time out och försöka förändra något. Plocka målvakten vid 5 min kvar. Oflyt att 1-4 kommer där i slutet men han borde gjort något tidigare oavsett. Även om chansen är liten bör vi ändå försöka komma igen.

Första 2 och sista 2 min av matchen ser jag energi och desperation. Djurgården skulle behöva spela så 60 minuter.
Per-Allan

Inlägg av Per-Allan »

agne skrev: 2022-03-27 10:32:50 Jag stod på klacken på hovet igår och försökte sjunga fram laget i mitt hjärta. VI bjöd spelarna på en upplevelse som kom in till en mur i Djurgårdens färger. Vi supportrar förväntade oss en överkörning som man sällan skådat i svensk ishockey men istället blev i utklassade. Så fort publiken ser att det inte gå bra då blir vi helt tysta. Stundtals ger alla i klacken allt för att sedan tappa det och ibland sätta sig ner under pågående match, i klacken!

Förstå vilken press det är på spelarna på isen som bara är människor. Ibland blir det fel. Men att publiken överger sitt lag som det blev igår efter 1 - 3 är oförlåtligt. Vi var sämre än alla på isen igår. Ingen som ledde klacken och stundtals hördes Rätta virket mer än oss? I våran borg.

Det är vanligt att skylla ifrån sig på att det är alla andras fel men lägg ner det och dra ditt jävla strå till stacken. Jag är så jävla trött på att gå på matcher där vi är sämst på läktarna. Med det sagt så startar jag en insamling till en klackledare för resten av våra hemmamatcher.
Ja du har rätt i detta, en stark klackledare med känsla för vilka ramsor som ska malas på är skillnaden mot hur det var tidigare. Ni som varit med många år minns säkert när Pang eldade på ståplats och då fyllde även trötta sittplats med i denna ljudkuliss.

Ståplats har tyvärr blivit en sorglig företeelse.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
tomten

Inlägg av tomten »

Tror tyvärr många supportrar känner hopplöshet. Det är jobbigt även för en supporter att bara ge ge ge och inte få något tillbaka. Vissa skriker tills de inte har någon röst kvar och ändå glider spelarna omkring. För 10+ år sedan när klacken körde på ordentligt och Djurgården gjorde mål blev det som att klacken och spelarna triggade varandra. Bättre tryck ledde till att spelarna fick mer energi och spelade bättre vilket även triggade klacken. Det sambandet har inte funnits på hela den här säsongen. Bra tryck leder inte till att spelarna spelar bättre den här säsongen.

JK dagen från 2008 är ett bra exempel på när klacken och spelarna triggade varandra. Även slutspelet 2010. Där hjälpte vi verkligen varandra klacken och spelarna. Om klacken verkligen tar i och kör på hårt i 5-10 minuter nu ger exakt 0 effekt på spelet nu är min känsla. Det här laget spelar nästan bättre om det är 3000 personer på läktaren.

Det jag skulle vilja är att spelarna använde klacken och spelade med mer energi men det gör de verkligen inte. Bra exempel igår. Vissa stunder är ändå klacken ok, men det påverkar inte energin på isen.
tomten

Inlägg av tomten »

Per-Allan skrev: 2022-03-27 13:44:56 Ni som varit med många år minns säkert när Pang eldade på ståplats och då fyllde även trötta sittplats med i denna ljudkuliss. Ståplats har tyvärr blivit en sorglig företeelse.
Visst kommer vi ihåg Pang och det blir garanterat bättre med en klackledare. Ståplats har blivit en sorglig företeelse för att laget har blivit en oerhört sorglig företeelse.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Bra tugg av dig tomten, träffsäkra inlägg! 👍
Christijjan

Inlägg av Christijjan »

Hur många vinster har vi haft sedan Strandberg kom tillbaka ? 0 , hur gick det när Strandberg var borta? Vi var bäst i serien. Sätt Strandberg på bänken så är detta redan klart
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Christijjan skrev: 2022-03-27 16:39:00 Hur många vinster har vi haft sedan Strandberg kom tillbaka ? 0 , hur gick det när Strandberg var borta? Vi var bäst i serien. Sätt Strandberg på bänken så är detta redan klart
Så du menar att Basses återkomst fått alla andra urusla?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Buford skrev: 2022-03-27 16:43:55
Christijjan skrev: 2022-03-27 16:39:00 Hur många vinster har vi haft sedan Strandberg kom tillbaka ? 0 , hur gick det när Strandberg var borta? Vi var bäst i serien. Sätt Strandberg på bänken så är detta redan klart
Så du menar att Basses återkomst fått alla andra urusla?
Konceptet i sig, att laget dras ner i ett bekvämt sätt att spela hockey pg a enskilda individer eller mindre faktorer, är ju inte helt otänkbart.

Dock är det nog en mix av en jävla massa andra omständigheter som gör att det ser ut som det gör i nuläget.

Det blir tufft att behålla kontraktet minst sagt. Håller med Bombom här, systemet att ett lag måste kastas ut varje år är ganska märkligt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
agne

Inlägg av agne »

tomten skrev: 2022-03-27 14:14:41
Per-Allan skrev: 2022-03-27 13:44:56 Ni som varit med många år minns säkert när Pang eldade på ståplats och då fyllde även trötta sittplats med i denna ljudkuliss. Ståplats har tyvärr blivit en sorglig företeelse.
Visst kommer vi ihåg Pang och det blir garanterat bättre med en klackledare. Ståplats har blivit en sorglig företeelse för att laget har blivit en oerhört sorglig företeelse.
Något behöver hända. Ståplats måste inte följa samma formkurva som spelarna.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
Skriv svar