Kvalmatch 1: Djurgårdens IF - Timrå 26/3
Säger det mesta när vi är gladare efter ett 2-4 mål än vad Timrå är när de vinner första matchen.
Pinsamt.
Än mer pinsamt att vi inte buar ut denna insats.
Har vi blivit medberoende?
Pinsamt.
Än mer pinsamt att vi inte buar ut denna insats.
Har vi blivit medberoende?
Timrå kunde inte ha inbillat sig ett enklare kval.
Halva laget bryr sig inte, andra halvan är livrädda ute på isen.
Det här är nog dödsstöten för båda DIF Hockey som förening och stockholmshockeyn i allmänhet. Vi har inte råd att ta oss tillbaka.
Halva laget bryr sig inte, andra halvan är livrädda ute på isen.
Det här är nog dödsstöten för båda DIF Hockey som förening och stockholmshockeyn i allmänhet. Vi har inte råd att ta oss tillbaka.
-
Bara och säga adjö till kgs alla nyförvärv till nästa år, kommer svida att se Brodin i typ FBK eller något
-
Salak, Sörensen och Gelinas.
De tre som måste bära oss. Ingen av dem är bra idag.
Dessutom dundertabbe av Salak i det läget.
De tre som måste bära oss. Ingen av dem är bra idag.
Dessutom dundertabbe av Salak i det läget.
Stockholmshockeyn dog för många år sedan, Dif har hållit i det med konstgjord andning i 10-15 år, skulle tro att om vi åker ut vilket jag tror så kommer det aldrig att komma upp ett stockholmslag i SHL igen, nu får vi se Kruger och Brodin i lag som Timrå istället.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Såg till och med värre ut än förra gången vi kvalade. Vi är så jävla körda.
Avskaffa tre mot tre.
En match är ju bara ett delmål, att vi jublar mer över 2-4 säger allt, det finns många som borde titta sig i spegeln ikväll och säga att nästa match får dom bära ut mig, så hårt ska jag jobba.
-
Bönderna jublar men fattar inte vilket fullständigt tas det här kommer innebära för hockeyn generellt, nu kommer verkligen fotbollen ta över totalt och om 5 år är vi i samma sits som aik med 3k på matcherna närmast sörjande och en ungdomsverksamhet på dekis
Men vi får ju möjligheten att förlora derbyn i hockeyn nu iallafall
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sa ju att Timrå skulle köra över oss hade iofs fel på ett mål men mitt grundtips står kvar 4 raka till Timrå - "mot17 guldet" herregud hela vår förening är så jävla nerknarkad och värdelös så vi kan lika bra lägga ner skiten
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Så är det tragiskt nog. Hockeyn har ingen framtid i Stockholm.RomOchCola skrev: ↑2022-03-26 21:01:12 Bönderna jublar men fattar inte vilket fullständigt tas det här kommer innebära för hockeyn generellt, nu kommer verkligen fotbollen ta över totalt och om 5 år är vi i samma sits som aik med 3k på matcherna närmast sörjande och en ungdomsverksamhet på dekis
Avskaffa tre mot tre.
Det påverkar mer än vad många lag tror, tänkt bara hur många fler som har Cmore från stockholm än Timrå. Nu visar det väl hur stockholmsstad sköter det när regionen har ofta dubbla lag i tv puck finaler ofta många lag i toppen på J20 J18 U16 inte ens får ihop ett lag som kan spela högsta serien, så jag ser stockholmsstad som den största konkurrenten för Dif som förening, som inte gör ett skit för att Stockholm ska ha förutsättningar för att ha ett eller två lag i SHL. Va aktiv i många år runt detta, men det är som att pratat med en stenRomOchCola skrev: ↑2022-03-26 21:01:12 Bönderna jublar men fattar inte vilket fullständigt tas det här kommer innebära för hockeyn generellt, nu kommer verkligen fotbollen ta över totalt och om 5 år är vi i samma sits som aik med 3k på matcherna närmast sörjande och en ungdomsverksamhet på dekis
Åhhh
Djävla insikt du har i mitt spelande och min mentala status, kanske bättre att hålla käften då du inte har en aning
Men visst, lite mytoman är jag, oddset var bara 6,1 vid 1-0
Besvikelse och avundsjuka får vissa att kläcka ur sig det mest korkade sakerna Du kanske skall tänka till innan du skriver/öppnar käften, men du verkar leva efter "Tänka innan man talar är som att torka sig innan man skitit"
Eriksson skrev: ↑2022-03-26 21:13:52Åhhh
Djävla insikt du har i mitt spelande och min mentala status, kanske bättre att hålla käften då du inte har en aning
Men visst, lite mytoman är jag, oddset var bara 6,1 vid 1-0
Besvikelse och avundsjuka får vissa att kläcka ur sig det mest korkade sakerna Du kanske skall tänka till innan du skriver/öppnar käften, men du verkar leva efter "Tänka innan man talar är som att torka sig innan man skitit"

Så oerhört tröttsamt. Ladda inför Måndag nu.
Senast redigerad av daaviid den 2022-03-26 21:18:05, redigerad totalt 1 gånger.