Playout 21/22
-
Playout 21/22
https://www.svenskafans.com/hockeyzon/a ... let-642556
"Läget i truppen?
Djurgården saknade ett gäng viktiga pjäser mot Oskarshamn i form av Marcus Sörensen, Eric Gelinas och Jonathan Lekkerimäki. Gällande de två förstnämnda finns det förhoppningar om spel till på lördag i det första kvalmötet med Timrå. Beträffande Lekkerimäki har vår redaktion fått uppgifter på att han är fortsatt sjuk (ej petad) och enligt sportchef K-G Stoppel är det citat ”tveksamt” att supertalangen är spelbar snart. Självklart ett enormt tungt avbräck för Djurgården, som behöver Lekkerimäkis bössa – inte minst i powerplay."
Låter inte jättebra.
Jag trodde det var klart att Sören och Gelinas skulle spela. Nu låter det väldigt tveksamt.
"Läget i truppen?
Djurgården saknade ett gäng viktiga pjäser mot Oskarshamn i form av Marcus Sörensen, Eric Gelinas och Jonathan Lekkerimäki. Gällande de två förstnämnda finns det förhoppningar om spel till på lördag i det första kvalmötet med Timrå. Beträffande Lekkerimäki har vår redaktion fått uppgifter på att han är fortsatt sjuk (ej petad) och enligt sportchef K-G Stoppel är det citat ”tveksamt” att supertalangen är spelbar snart. Självklart ett enormt tungt avbräck för Djurgården, som behöver Lekkerimäkis bössa – inte minst i powerplay."
Låter inte jättebra.
Jag trodde det var klart att Sören och Gelinas skulle spela. Nu låter det väldigt tveksamt.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Playout 21/22
Dom kommer att spela.
Och dom kommer att få många minuter så vilande nu kommer att vara bra !
Och dom kommer att få många minuter så vilande nu kommer att vara bra !
The DIF ONE
-
Playout 21/22
Nu spelar det ingen roll om någon är skadad, pumpa han full med smärtstillande! Knappt att ett amputerat ben är skäl nog att stå över en match, finns lixom inget att spara inför...
Playout 21/22
Man undrar hur det står till med Jonathan? Flera veckor killen varit sjuk.
Playout 21/22
https://hockeynews.se/articles/23715/?f ... Yny2BV6SNA
Gelinas & Sören i samma PP på träning. Bp var enligt info koner
Gelinas & Sören i samma PP på träning. Bp var enligt info koner

Playout 21/22
Stuga!Dusinator skrev: ↑2022-03-25 18:31:03 https://hockeynews.se/articles/23715/?f ... Yny2BV6SNA
Gelinas & Sören i samma PP på träning. Bp var enligt info koner![]()
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Playout 21/22
Om man är sugen, så kan man rulla tillbaka till matchtråd 35 isch. Där nånstans hade man skrivit att Timrå säkert åker ned(vilket dom gjorde), att dom inte är mentalt påkopplade osv.
Drar paralleller med dagens situation. Vi är pissdåliga när det väl gäller(som vi var då), när vi måste vinna matcher.
Jag vette fan om detta. Dålig magkänsla.
Jag ställer mig nog in på allsvenskan, och allt annat är bonus.
Blir det dock shl då ska jag fanimej ta ledigt ett par dar och tömma barskåpet!
Drar paralleller med dagens situation. Vi är pissdåliga när det väl gäller(som vi var då), när vi måste vinna matcher.
Jag vette fan om detta. Dålig magkänsla.
Jag ställer mig nog in på allsvenskan, och allt annat är bonus.
Blir det dock shl då ska jag fanimej ta ledigt ett par dar och tömma barskåpet!
Delägare
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Playout 21/22
Jag gillar verkligen inte att bara ställa mig i kön och negga. Men för varje minut försämras magkänslan. Tror din tidiga profetia var nykter och träffsäker. Vårt enda hopp är att vinna imorgon. Tror tyvärr också det släcks tidigt i matchen.-daniel- skrev: ↑2022-03-25 11:45:39Det här skrev jag i början på december. Börjar kännas lite upplagt för det va? Kanske därför det inte blir så. Fy fan vilken ångest man börjar få nu oavsett...-daniel- skrev: Låt mig se in i spåkulan. Efter årsskiftet kommer en vändning där vi börjar hitta ett spel, vi vinner under en period fler matcher och man börjar så smått se ett ljus i slutet på tunneln (och man inser att det inte är ett skenande tåg som kommer emot en).
Men. När vi väl börjar få upp hoppet inför kvalet då man tycker sig se bättre linjer i spelet överlag, får vi frossa i första kvalmatchen mot Timrå och Alfons Åberg stänker dit 4 mål i första perioden. Sen är vi aldrig riktigt nära, vi hittar inte tillbaka till vårt spel och vi blir fullständigt bajsnödiga på hemmaplan och sjabblar bort alla chanser till vinst. Timrå vinner en komfortabel promenadseger med 4-1 i matcher (där vi kniper en då de leder med 3-0 i matcher) och vi åker ner till den härliga gyttjeserien med storheter som Kristianstad, Almtuna, Troja/Ljungby och Vita Hästen och harvar där i runt 7 år och dödar samtidigt allt hockeyintresse i huvudstaden.
Fan, nästan så man börjar ångra att vi gick upp.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Playout 21/22
Ja pojkar. Historian upprepar sig säger dom.
1) Vi möter Timrå med en Djurgårdare i truppen. (Åberg/Bremberg)
2) SSK i kval för att vara kvar i HA.
3) Vi har en nordamerikans back, som efter en bra första säsong har stått för bjudningar (lKlubertanz/Greg)
4) Kval två år efter en final.
5) Vår målvakt har redan gjort klart men en ny klubb. (Wesslau/Armalis)
Tycker dessa tillfälligheter är lite väl mycket deja vu.
3) Vi har en nordamerikans back, som efter en bra första säsong har stått för bjudningar (lKlubertanz/Greg)
Wrong one - Andrén out
Playout 21/22
Du glömde fimpen och fimpen jr.KnoxBlue skrev: ↑2022-03-25 20:05:45 Ja pojkar. Historian upprepar sig säger dom.

Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Playout 21/22
Vi kan också lägga upp det såhär.jsson skrev: ↑2022-03-25 20:29:18Du glömde fimpen och fimpen jr.KnoxBlue skrev: ↑2022-03-25 20:05:45 Ja pojkar. Historian upprepar sig säger dom.
Tycker dessa tillfälligheter är lite väl mycket deja vu.![]()
6) Vi fick låna in en lovande spelare från NHL.
Zibanejad/Fimp JR.
Edit glömde
7) Vi har en kapten som försvinner i viktiga matcher Sören/M Nilson.
Wrong one - Andrén out
Playout 21/22
Hur fan orkar ni späda på all negativitet? Stå upp för Djurgården för fan, ska vi kasta in handduken innan ronden ens har börjat? Det är fan inte Djurgårdsanda, skärpning.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Playout 21/22
Ser ut att bli runt 6000 pers eller så imorgon. Underkänt. Men hade nog varit mer om det varit en bättre matchtid.
Avskaffa tre mot tre.
Playout 21/22
Vi borde fan bilda klubb. DIF Kannan är halvfull!

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.