Playout 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Nattuggla_

Playout 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Skulle ju verkligen inte skada att plocka in ett komplement till Fagervall som är defensivt skicklig. Där brister det ofta.
Vi släpper fortsatt till flest skott på mål, även i skottsektorn. Samma sak både innan och efter Fagervall.

Tveksam om vi fixar det med nuvarande coacher på några dagar.
Dusinator

Playout 21/22

Inlägg av Dusinator »

Nattuggla_ skrev: 2022-03-21 13:00:42 Skulle ju verkligen inte skada att plocka in ett komplement till Fagervall som är defensivt skicklig. Där brister det ofta.
Vi släpper fortsatt till flest skott på mål, även i skottsektorn. Samma sak både innan och efter Fagervall.

Tveksam om vi fixar det med nuvarande coacher på några dagar.
Kan vi låna in Ragge från Tre Kronor för kvalet enbart? :P
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Playout 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

BigJ skrev: 2022-03-21 10:36:28Känns desperat.
Ja. Timrå har ju gått uselt på sistone. De känner väl att de inte kan bli sämre.
3-12 på 2 matcher där man behövt vinna säger en hel del.

Till alla som verkar vilja få all form av postiivitet att försvinna.
Nej......jag säger inte att vi kommer vinna enkelt över Timrå. Lika lite som jag hävdar motsatsen.
Det kommer bli ett ångestladdat kval där små marginaler avgör.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ärlighetvararlängst

Playout 21/22

Inlägg av Ärlighetvararlängst »

Blir vi Bjudgården åker vi ur, vi måste spela som Djurgården.
Användarvisningsbild
crike

Playout 21/22

Inlägg av crike »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-03-21 14:39:25
BigJ skrev: 2022-03-21 10:36:28Känns desperat.
Ja. Timrå har ju gått uselt på sistone. De känner väl att de inte kan bli sämre.
3-12 på 2 matcher där man behövt vinna säger en hel del.

Till alla som verkar vilja få all form av postiivitet att försvinna.
Nej......jag säger inte att vi kommer vinna enkelt över Timrå. Lika lite som jag hävdar motsatsen.
Det kommer bli ett ångestladdat kval där små marginaler avgör.
Tänk om vi hade gjort motsvarande två matcher när vi fortfarande hade chansen? :roll: Jag går hellre in i detta med vår status än den Timrå har, sen om det räcker…
Nattuggla_

Playout 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Om det är något som är viktigt i ett kval så är det en målvakt som på egen hand kan sno matcher, som kliver fram när det gäller som mest.

Vi såg det ifjol, Ersson, han hade ingen toppensäsong i grundserien men i kvalet var han riktigt bra för Brynäs.
I Hockeyallsvenska Play-Out har Tolopilo precis stulit två matcher för Södertälje mot Troja, efter att ha varit ifrågasatt av många redan i December.

Salak är en sådan målvakt.
Användarvisningsbild
klintan85

Playout 21/22

Inlägg av klintan85 »

Det viktiga nu är inte få hemmaplansfördel, för DIF är ungefär lika bra hemma som borta. Utan det viktigta är att ta bort hemmaplansfördelen för Timrå, för de är mycket bättre hemma än borta.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
EspenK

Playout 21/22

Inlägg av EspenK »

Hade gärna sett Nisse i båset under kvalet. Feel good person som kan bidra med energi och erfarenhet i kvalsituationen.

Kan vara de procent som saknas.
Användarvisningsbild
klintan85

Playout 21/22

Inlägg av klintan85 »

Nu gör Timrå en Brynäs och sparkar sin tränare inför kvalet.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Playout 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Fan vad härligt att vi kan spela oss till SHL om vi slår Timrå i bäst av 7. Snacka om morot deluxe. :D

Nu kör vi.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Per-Allan
Säsongskort: Ja

Playout 21/22

Inlägg av Per-Allan »

Hoppas laget gnuggat på med detta under träningarna. PP-BP kommer bli två av de avgörande sakerna ifall vi får möta SHL eller AS lag nästa säsong.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Playout 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

Powerplay och Boxplay känns sjukt avgörande i denna serie.

Vårat PP måste upp rejält och sedan undvika utvisningsbåset. Powerplay är det enda Timrå har.
Avskaffa tre mot tre.
sensei
Kontakt:

Playout 21/22

Inlägg av sensei »

Äh, spela vårt spel istället. Skulle kännas pissigt att åka ut medan laget gav allt för att undvika misstag och utvisningar i 7 matcher. Vi ska inte åka ut för att ingen vågade ta det avgörande steget. Man måste gå för det.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
EspenK

Playout 21/22

Inlägg av EspenK »

Kommer bli täta matcher till en början. Det lag som får mentala övertaget kommer vinna. Det som oroar mig är att vi har så få killar på kontrakt nästa år. Legoknektarna och de som slutar i klubben har ju inget blod att spilla på att offra allt för att spela oss kvar.
JiWe

Playout 21/22

Inlägg av JiWe »

EspenK skrev: 2022-03-23 05:41:04 Kommer bli täta matcher till en början. Det lag som får mentala övertaget kommer vinna. Det som oroar mig är att vi har så få killar på kontrakt nästa år. Legoknektarna och de som slutar i klubben har ju inget blod att spilla på att offra allt för att spela oss kvar.
Ja starten lär bli oerhört viktig och sätta an tonen för resten av serien. Sen vetefan om det är så viktigt med kontraktsläget med hänsyn till prestationerna.

Åka runt och såsa och vika ner sig när det gäller som mest ser ju inte så bra ut och många ska väl rimligen ha nya kontrakt någonstans. Med publiken i ryggen är det här vår ”SM-final” och som på många sätt dessutom är så mycket viktigare.

Alla har chansen att bli hjältarna som spelade oss kvar och går man inte in 100 för det så är det ju helt klart fel virke på dessa. En del av dem har därtill varit med och satt oss i skiten (nä, man kan inte enkom skylla på Jocke) och de nya har som sagt både kontrakt och heder att kriga för. Hoppas och tror att vi har karaktärerna i laget och om någon faller ur så tror jag att Fagervall plockar bort vederbörande.

Det är nu det gäller och det är nu vi ska vinna fyra matcher. Punkt.
Skriv svar