Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
-
I senaste avsnittet med Sanny & Svensson så menar Johan på att det förmodligen blir Djurgården för Olle Alsing om vi håller oss kvar.
Och kom också med inte allt för chockerande uppgifter om att Jocke Eriksson snålande med budet till Olle senast så därav sökte han sig till andra klubbar.
Edit: Rent spontant, om detta stämmer, så känns det som om vi har bränt många förlängningar pga snålhet.
Och kom också med inte allt för chockerande uppgifter om att Jocke Eriksson snålande med budet till Olle senast så därav sökte han sig till andra klubbar.
Edit: Rent spontant, om detta stämmer, så känns det som om vi har bränt många förlängningar pga snålhet.
Tror inte vi sett ens hälften av eländet Jocke Eriksson skapat. Nystanet bara växer. Karln är ett ärkekräk som för all framtid borde bannlysas.Nattuggla_ skrev: ↑2022-03-21 08:33:21 I senaste avsnittet med Sanny & Svensson så menar Johan på att det förmodligen blir Djurgården för Olle Alsing om vi håller oss kvar.
Reideborn!? Har väl kontrakt men fullföljer han det tro sett till situationen..diftobbe89 skrev: ↑2022-03-20 19:05:12 Vad sägs om ett sånt här lag 22/23:
Vi plockar hem Bernhardt och Lundin från allsvenskan. Vi plockar Kempe från Ryssland alternativt Thoresen om han vill avsluta kärriären i DIF. Hem med Hank och Grewe. Claesson och Alsing väljer att flytta hem. Ingenting av det här känns orealistiskt och sen får man placera in spelarna som redan har kontrakt.
Söderlund - Kruger - Brodin
Cederqvist - Rensfeldt - Rakshani
Kempe/Thoresen - Lundin - Lekkerimäki
Hank - Berglund - Grewe (Ojojoj)
Forsberg
Öhgren
Östlund
Alsing - Claesson
Schilling - Tom
Arnesson - Bernhardt
Hedström
Odelius
Salak
Ny
Lindbom
Det här laget känns DIF, viktigaste av allt. Det finns tillräckligt med skicklighet. Det finns tillräckligt med fysik. Alla ingredienser för att gå långt.
Framförallt hade det varit ett roligt lag att titta på. Den förra sportchefen glömde ju helt av den punkten.
Verkställ KG
....Fan vad man svävade iväg nudå. Det blir ju allsvenskan i höst....![]()
Jocke ska såklart ha skit. Han är största anledningen at vi är där vi är nu.
Men när jag lyssnar på podden så håller jag ändå lite med Jocke. Är rädd att vi lastar in lite för mycket på Olle Alsing. Jag gillar han mycket men han är inte en förstaback i SHL. Samma sak tror jag det kan vara med Brodin. Tror han kan få betalt för en toppspelare i SHL. Han är ändå 32 och en del skadehistorik och ett spelsätt som känns som kan bli mera skador. Är väl en .5ppg-spelare.
Sen gillar jag att vi bygger om med mer Djurgårdsanknytning och det får kanske kosta lite extra men måste också ha råd med den riktigta spetsen också!
Men när jag lyssnar på podden så håller jag ändå lite med Jocke. Är rädd att vi lastar in lite för mycket på Olle Alsing. Jag gillar han mycket men han är inte en förstaback i SHL. Samma sak tror jag det kan vara med Brodin. Tror han kan få betalt för en toppspelare i SHL. Han är ändå 32 och en del skadehistorik och ett spelsätt som känns som kan bli mera skador. Är väl en .5ppg-spelare.
Sen gillar jag att vi bygger om med mer Djurgårdsanknytning och det får kanske kosta lite extra men måste också ha råd med den riktigta spetsen också!
-
I podden så säger ju Sanny & Svensson att "K-G ger inga skambud", och "Man kommer erbjuda det han är värd."mb81 skrev: ↑2022-03-21 13:25:54 Jocke ska såklart ha skit. Han är största anledningen at vi är där vi är nu.
Det betyder ju inte att han kommer vara överbetald, vilket du antyder ovan.
Det kan ju likväl vara så att Jocke erbjöd alldeles för lite, alltså inte ens i en nivå där Alsing ligger.
Svårt att veta. Det är en liten känsla ja har. Jag gillar vad KG har gjort och det ska han ha kredd för. Men en oro att han kan betala för mycket till Alsing. Ser han som en typ trea i ett SHL-lag. Det är lite i nivå upp till Hultström och Gelinas som exempel. Jag gillar dock Alsing väldigt mycket och hoppas såklart han spelar hos oss.Nattuggla_ skrev: ↑2022-03-21 13:31:17I podden så säger ju Sanny & Svensson att "K-G ger inga skambud", och "Man kommer erbjuda det han är värd."mb81 skrev: ↑2022-03-21 13:25:54 Jocke ska såklart ha skit. Han är största anledningen at vi är där vi är nu.
Det betyder ju inte att han kommer vara överbetald, vilket du antyder ovan.
Det kan ju likväl vara så att Jocke erbjöd alldeles för lite, alltså inte ens i en nivå där Alsing ligger.
Den riktiga Jocke-spetsen som Carey alltså?mb81 skrev: ↑2022-03-21 13:25:54 Jocke ska såklart ha skit. Han är största anledningen at vi är där vi är nu.
Brodin kommer spela i en topplina och göra det jobbet som INGEN i Jockes lagbygge va tänkt att göra. Den liiiiiiiilla detaljen som han missade i sin planering. Nämligen närkampsspelare. Skapa utrymme åt andra. Lägg därtill att han är en DIF-profil som betyder mycket för fansen. Sådant kostar också men är samtidigt värt mer än alla spelare Jocke tog in undantaget Sörensen.
Alsing kvalar in här också även om han är helt annorlunda i stilen. Pålitlig tvåvägsback! Betydligt bättre än alla nuvarande backar. Undantaget Tom och möjligtvis Gelinas. Han ska in på ett femårsavtal ala Ljungh!
Måste lära oss någonting av det här.
Summan av kardemumman. Vi måste värdera kulturen och det hårda jobbet högre. Det gjorde inte Jocke! Det enda som fick kosta var tänkbara poängsprutor, offensiva backar och målvakter...
Kul att tappa Alsing till Leksand. Brodin hade hamnat i Brynäs igen. Allt för att DIF vägrar erbjuda marknadsvärde! Det är ju inte så att dessa klubbar skulle backa på de här spelarna direkt. Jocke levde i någon egen värld där ekonomen tog över förståndet. Drivet att spara pengar och göra så fina siffror som det bara går. Klart man ska ta ekonomiskt ansvar, men tror knappast det här lappa och laga-skiten vi fått göra nu blivit billigare.
Jag vill ha både Brodin och Alsing. Men vill inte att vi betalar vad som för dessa spelare är vad jag säger. KG har gjort det bra men det är ändå lite populistiskt att skriva ett fyraårskontrakt med en 32 årig Brodin.Manijock skrev: ↑2022-03-21 13:50:08Den riktiga Jocke-spetsen som Carey alltså?mb81 skrev: ↑2022-03-21 13:25:54 Jocke ska såklart ha skit. Han är största anledningen at vi är där vi är nu.
Brodin kommer spela i en topplina och göra det jobbet som INGEN i Jockes lagbygge va tänkt att göra. Den liiiiiiiilla detaljen som han missade i sin planering. Nämligen närkampsspelare. Skapa utrymme åt andra. Lägg därtill att han är en DIF-profil som betyder mycket för fansen. Sådant kostar också men är samtidigt värt mer än alla spelare Jocke tog in undantaget Sörensen.
Alsing kvalar in här också även om han är helt annorlunda i stilen. Pålitlig tvåvägsback! Betydligt bättre än alla nuvarande backar. Undantaget Tom och möjligtvis Gelinas. Han ska in på ett femårsavtal ala Ljungh!
Måste lära oss någonting av det här.
Alsing ser jag gärna ett långt kontrakt med. Ändå en av mina favoritbackar senaste 10 åren efter Hultström och Högström. Men han nämndes i samma förifart som typ Hultström och Lukas Bengtsson när höken snacka och han har ändå en bit upp till dessa spelare.
Det var inte kritiken mot spelarna och jag fattar också att det kostar lite extra och ska göra det med kulturbärare. Men vill inte för den skullen att man överbetalar.
Ja ja tror han tappade det lite i det egentliga fina tänket att spara under pandemin och därför blev det så sjukt mycket kortsiktiga lösningar med ettårskontrakt på importer osv i sista stund. Sen gör vi sämre resultat och måste ta in spelare under säsong och så går man över budgeten iaf.
Sen var det väl egentligen inte vid förhandlingsbordet Jocke gjort bort sig mest utan snarare i att han skulle vara inne och peta i laguttagningar, träningar osv. Ingen slump att varenda jävla spelare producerade en tredjedel mot vad de borde göra denna säsong.
Är väldigt nyfiken på vad vi hade kunnat prestera om Robban fått fria tyglar. Jag är helt säker på att han fortfarande varit DIF-coach om så varit fallet.mb81 skrev: ↑2022-03-21 14:24:03Ja ja tror han tappade det lite i det egentliga fina tänket att spara under pandemin och därför blev det så sjukt mycket kortsiktiga lösningar med ettårskontrakt på importer osv i sista stund. Sen gör vi sämre resultat och måste ta in spelare under säsong och så går man över budgeten iaf.
Sen var det väl egentligen inte vid förhandlingsbordet Jocke gjort bort sig mest utan snarare i att han skulle vara inne och peta i laguttagningar, träningar osv. Ingen slump att varenda jävla spelare producerade en tredjedel mot vad de borde göra denna säsong.
Angående Brodins kontrakt ser jag inga konstigheter. Vi knyter till oss en kulturbärare, förmodligen karriären ut. Det är här han ska vara! Tror nog KG vet vad det är värt. En extremt viktig värvning då han är exakt den spelartyp som vi skriker efter. Titta bara på kedjorna! Var är killarna som ska fixa utrymme åt "stjärnorna" som Rhett, Sören, Fimp och Söderlund? Vi har fått nödplocka in lilla kämpen Berglund för att avlasta Bergfors. Bergfors som egentligen fullt naturligt börjat tappa farten.
Nästa puck vi saknar helt är ju duktiga tvåvägsbackar. Bengtsson går i SHL-skola fortfarande och Shilling klarar sig inte själv. Gelinas är skitbra med puck men blandar och ger bakåt. Kanske mest för att han spelar med seriens just nu sämsta spelare iof.
Brodin kan få 100k/månad för sina hockeykunskaper och sen 200k/månad för alla andra saker han kommer bidra med både på och utanför isen.Manijock skrev: ↑2022-03-21 14:53:09 Är väldigt nyfiken på vad vi hade kunnat prestera om Robban fått fria tyglar. Jag är helt säker på att han fortfarande varit DIF-coach om så varit fallet.
Angående Brodins kontrakt ser jag inga konstigheter. Vi knyter till oss en kulturbärare, förmodligen karriären ut. Det är här han ska vara! Tror nog KG vet vad det är värt. En extremt viktig värvning då han är exakt den spelartyp som vi skriker efter. Titta bara på kedjorna! Var är killarna som ska fixa utrymme åt "stjärnorna" som Rhett, Sören, Fimp och Söderlund? Vi har fått nödplocka in lilla kämpen Berglund för att avlasta Bergfors. Bergfors som egentligen fullt naturligt börjat tappa farten.
Nästa puck vi saknar helt är ju duktiga tvåvägsbackar. Bengtsson går i SHL-skola fortfarande och Shilling klarar sig inte själv. Gelinas är skitbra med puck men blandar och ger bakåt. Kanske mest för att han spelar med seriens just nu sämsta spelare iof.
Nästa års ledarteam
Fagerwall
Ragge def coach
Espen K off coach
Verkställ!
Fagerwall
Ragge def coach
Espen K off coach
Verkställ!
-
Förlängningen av Jimmie Ölvestad vill man ju gärna ha en motivering till.
"– Det här skapar en fortsatt kontinuitet på ledarsidan, något som vi ser som väldigt viktigt, avslutar Stoppel."
"– Att "Jimpa" förlänger är också väldigt glädjande. Han personifierar ju hela Djurgården. Sättet som han jobbar på är också något som vi värdesätter, han är en typ av ledare som vi vill ha i vårt tränarteam."
Detta ovan ska väl vara typ en tredjedel i summeringen till varför man förlänger med en fystränare. Med tanke på hur slitna vi verkar vara i början på varje säsong och de skador vi ständigt dras med så vill jag gärna veta mer ingående vad han gör som är så bra.
"– Det här skapar en fortsatt kontinuitet på ledarsidan, något som vi ser som väldigt viktigt, avslutar Stoppel."
"– Att "Jimpa" förlänger är också väldigt glädjande. Han personifierar ju hela Djurgården. Sättet som han jobbar på är också något som vi värdesätter, han är en typ av ledare som vi vill ha i vårt tränarteam."
Detta ovan ska väl vara typ en tredjedel i summeringen till varför man förlänger med en fystränare. Med tanke på hur slitna vi verkar vara i början på varje säsong och de skador vi ständigt dras med så vill jag gärna veta mer ingående vad han gör som är så bra.