Vi ska till slutspel!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Vi ska till slutspel!

Inlägg av Crashmash »

Djurgårdens IF. Ska detta underbara lag missa slutspel för tredje säsongen i rad? Inte om man frågar mig. Visst, man kan skylla på tränare, spelare och domare, men vad kan vi fans göra åt det? Det är 9 hemmamatcher kvar av grundserien, ska vi inte ta och göra vad vi kan för att sjunga DIF till slutspel?

Missar DIF ändå slutspel så är det inte stödet som varit för litet i alla fall, för vi kan om vi vill. Jag minns Färjestad borta 8 december 2007, vilken underbar stämning som var på bortaläktaren och vi sjöng ut en hemmaklack som är hyllad i hela Sverige, vi kan om vi vill. Jag minns 5 januari 2008, vi sjöng fram DIF till en klar seger, varför inte göra det igen?
Vi har inte förlorat en enda storsatsning, vad beror det på? Tur eller att domaren inte vågat blåsa några utvisningar mot oss? Nej, jag tror inte det. Vi har klarat av flertalet 3/5-lägen under storsatsningarna utan problem, och det är tack vare oss fans. Djurgårdens IF kan inte förlora när de hör fansens sånger dåna på Hovet, när sittplats klappar med i vissar ramsor så man nästan får ont i huvudet.

Mitt under senaste storsatsningen slutade jag sjunga och klappa, vände mig om och kollade upp på klacken och tänkte: Det här är Djurgårdsfamiljen. Det är här och nu vi ställer upp för varandra, spelare och fans. Varför kan det inte vara såhär oftare?

Nu menar jag inte att det ska vara 2000 personer i klacken varje hemmamatch, utan oftast räcker det med en full arena. Det är mycket lättare för spelare att klara av ett boxplay eller få in pucken i ett powerplay om en hel arena klappar i takt. Tänk er ett powerplay där DIF spelar runt, Linkan till Bengan, Bengan tillbaka till Linkan och denne passar upp till Ossi på blålinjen där våran Ossi avlossar ett slagskott som inte ens en mur skulle stå ivägen för. DIF har gjort mål, och en hel arena flyger upp och hyllar sitt lag. Orginal-musiken till Klockan Slår hörs inte, utan det är Järnkaminernas röster som hörs istället. Det är såhär jag vill ha det, och det är såhär vi ska ta oss till slutspel säsong 07/08, och ni vet väl att i slutspel kan precis allt hända!

Kom till Hovet och Globen de sista matcherna och stöd DIF, gör vad du kan så syns vi i slutspel!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Bra snackat, vi ska till slutspel!
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Mycket bra skrivet, hoppas laget håller samma fokus som du gör i texten :twisted:
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Riktigt bra skrivet! Du har rätt i allt du säger. DIF hör hemma i ett slutspel och därför ska vi sjunga vårt lag dit!
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

underbart skrivet, jag får gåshud av att läsa det, alla till hovet/globen på resten av våra matcher !
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Det jag vill få fram är att med klacken (oss fans) hjälp så kan vi vinna resterande hemmamatcher. Nu säger jag inte att det ska vara 2000-2500 i klack varje match, men kollar man till storsatsningarna så har ALLA spelare i DIF höjt sig, så vi vet att vi tillsammans i Djurgårdsfamiljen kan fixa det här.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Mycket fint inlägg Crash!

Djurgårdsfamiljen: Det är nu laget behöver vårt stöd. Det är nu det är tugnt för dem. Det är nu vi behöver kliva fram. Det är nu vi ska visa att vi är DIF. Vi är Djurgårdsfamiljen som aldrig ger upp! Det är nu vi ska visa hjärta, stolthet och kärlek till våra hjältar på isen. Vi ska bara till slutspel. Vi ska sluta upp på matcherna. Vi ska visa att vi är Sveriges och Stockholms stolthet. Vi är inte Sveriges sämsta klack, vi är Sveriges bästa. Vi är Djurgårdsfamiljen som alltid ställer upp för laget. Det är vi som står och sjunger även ifall vi ligger under med 0-10. Vi står och sjunger i med och motgång. Vi alla är Djurgårdare och de flesta här inne har ett blårandigt hjärta. Ta fram det nu så fixar vi det här. Vi är en stor familj en stor familj som aldrig ALDRIG ger upp. Jag kommer stå och sjunga vad som en händer nu. Ifall vi nu inte skulle gå till slutspel så ska vi ändå kunna känna att vi har gjort det vi har kunnat. Jag blir tårögd när jag tänker på alla. Jag lever för Djurgården. Jag tänker aldrig svika dem. Nu tar vi fram allt vi har och fixar det här........

Sverige ska få höra att vi är..........

Djurgårn, vi är Djurgårn SUPER DJURGÅRN IFRÅN STAN!

Djurgårn tills jag dör,
jjonas

Inlägg av jjonas »

Efter matcherna vill jag bara höra:ÅH EN SÅDAN HÄRLIG DAG!!!
MOT SLUTSPEL!
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Word! Väl skrivet och hoppas att de flesta tar till sig det och kommer på matcherna innan det är försent. Vi SKA till slutspel och då måste alla stå enade tillsammans.
zpy64

Bra skrivet

Inlägg av zpy64 »

Jag kan bara instämma till ni som skrier och har skrivit här, jag hoppas av hela mitt hjärta att VI går till sutspel denna säsong, kan tyvär inte gå på så många matcher men följer dom via tvn, skulle ge hur mycket som hellst bara för att få vara med på en sån match som det var mot Luleå. helt underbart att se. jag bor i Ö-vik men är en sann Djurgårdare. hoppas och tror på slutspel.
Det finns bara ett DJURGÅRDEN.
Joron

Inlägg av Joron »

Bra skrivet!

Även om det är viktigt med mycket folk så tror jag att det viktigaste ligger i vår inställning. Så fort vi kliver in på Globen så förvandlas vissa till slappsnoppar och vill bara därifrån. Jag är helt säker på att vår inställning smittar av sig på isen. Även om vi bara är 100 pers så ska det vara mentala Järnkaminer som kämpar för varje avblåsning. Vi kan skapaa enorm stämning i kulan också, det vet jag.

Nu tar vi oss i kragen och inser att vi kan så mycket bättre, även om det har varit bra tryck generellt denna säsong.

Vik ALDRIG ner dig! Visa stolthet!
Användarvisningsbild
kaunisto
Kontakt:

Inlägg av kaunisto »

Det finns inga altenativ. Slutspel, som det ser ut i dagsläget skulle jag annars vilja kalla det för en flopp med 11 omgångar kvar eller något sådant och man har hela 9 poäng ner till 9:an i tabellen.
Så slutspel är ett måste! :lol:
DJURGÅRN TILLS JAG DÖR!
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Vi har längre ner till strecket än vad vi har upp till andra platsen :)
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Efter en snabb titt på alla spelade omgångar hittils (43) ser man ett mönster.
DIF tar poäng/vinner i 4-5 matcher, kommer sedan i en svacka & torskar 4-5 i rad.

Nu kommer vi nyss från en bra period & är efter 1-5 mot saik (vad det verkar) på väg utför igen.
12 matcher kvar betyder alltså att vi kommer hinna vända trenden (negativa) en gång till.

Men räcker det fram till det 75-79p som kommer behövas?
Tveksamt

Med Mora, Saik, Luleå & SSK kvar så känns detta ruskigt ovisst.

Tippade DIF som 9:a.
En bister kväll som denna ser jag ingen anledning att ändra det tipset...
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Lee Harvey Oswald skrev:Efter en snabb titt på alla spelade omgångar hittils (43) ser man ett mönster.
DIF tar poäng/vinner i 4-5 matcher, kommer sedan i en svacka & torskar 4-5 i rad.

Nu kommer vi nyss från en bra period & är efter 1-5 mot saik (vad det verkar) på väg utför igen.
12 matcher kvar betyder alltså att vi kommer hinna vända trenden (negativa) en gång till.

Men räcker det fram till det 75-79p som kommer behövas?
Tveksamt

Med Mora, Saik, Luleå & SSK kvar så känns detta ruskigt ovisst.

Tippade DIF som 9:a.
En bister kväll som denna ser jag ingen anledning att ändra det tipset...
Har vi verkligen torskat 4-5 matcher i rad denna säsong någon mer gång än under januari? Tycker mer det känns som om vi vinner/tar poäng i 4-5 matcher för att sedan tappa poäng/förlora 2 max 3.

Vi får väl hoppas att kvällens stjärnsmäll bara var en reaktion på den senaste veckans fina spel och bra resultat.
Skriv svar