SHL 21/22: Malmö IF - Djurgårdens IF 15/3
Trodde inte jag skulle få uppleva två kvalserier innan jag blev 30.
Fan vad tråkigt det här är.
Hockey suger
Kval var väntat sedan oktober. Men känns inte bättre för det.
Fan vad tråkigt det här är.
Hockey suger
Kval var väntat sedan oktober. Men känns inte bättre för det.
Senast redigerad av jsson den 2022-03-15 21:22:24, redigerad totalt 1 gånger.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
-
Exakt.Jimmy Peterson skrev: ↑2022-03-15 21:19:09Nä, det var ju faktiskt fel av mig. 63.7 ska det vara och den säkert mycket riktigt att det måste vara avsiktligt. Herregud att inte domarna och situationsrummet kan reglerna. Alternativt att de bedömer det som avsiktligt.South_Exil skrev: ↑2022-03-15 21:14:12Nej det där är tilldömt mål. Det är typ vid kastad klubba och sånt. Det här är spelsituation.Jimmy Peterson skrev: ↑2022-03-15 21:11:27Tyvärr. Regel 25.2 säger att det inte spelar någon roll om det är avsiktligt eller oavsiktligt.South_Exil skrev: ↑2022-03-15 21:04:05 Har läst reglerna för elitishockey 21/22.
Där står att om målet flyttas oavsiktligt ska inte mål dömas.
Salak gjorde inte det där avsiktligt.
25.2 är inte applicerbar där. Det handlar ju om man hindras göra ett givet mål
Om de lutar sig mot 25.2 är det galet tycker jag iaf.
63.7
Punkt 3.
Säkerställa att pucken gått i mål om målet var på plats.
Det hade den inte gjort eftersom Salak kom 50 cm för långt till höger när målet släppte.
Lutar nog åt feldömt ändå enligt mitt tycke
Bättre än Malmö. Ineffektiva, men bättre.
It's the hope that kills you.
Skulle säga att vi har 40% chans att ligga kvar just nu. Timrå har rutin på kval. Vi …. Not so much!
Hon är säkert syster med vår hyllade speaker som också låter lika glad oavsett om vi gör mål eller släpper in mål. DIF har blivit så mainstream PK att man kräks.Dusinator skrev: ↑2022-03-15 21:18:11Ja tagga! Förbered er ordentligt. Jag har fan biljetter till lördag, till vilken nyttadiftobbe89 skrev: ↑2022-03-15 21:17:09 Varför är kvinnan som kommenterar helt uppspelt över vad som händer på slutet. Begriper hon inte att vi förlorar heller? Dumma jävel.
Tagga kval nu då.![]()
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Jag älskar också DIF men förutom första 10-15 så är vi totalt, totalt utspelade. Kommer ingenstans!
Nu var detta en given förlust. Malmö passar oss illa.
Det som oroar mig allra mest är det faktum att vi spelar riktigt riktigt dåligt och har så gjort trots segrar på slutet. Jag är långt ifrån övertygad om att vi klarar ett play-out. Det här är ångest deluxe..
Det som oroar mig allra mest är det faktum att vi spelar riktigt riktigt dåligt och har så gjort trots segrar på slutet. Jag är långt ifrån övertygad om att vi klarar ett play-out. Det här är ångest deluxe..
Inte nog med att målet inte skulle godkännas. Vi skulle haft pp där också.
Men sen är mif bättre sett över hela matchen, vi har första men får inte in pucken på alla försök. Sen förlorar vi alldeles för många tekningar också. Konstiga formationer? Varför inte köra på det som fungerat? Hålla på att laborera nu?
Men sen är mif bättre sett över hela matchen, vi har första men får inte in pucken på alla försök. Sen förlorar vi alldeles för många tekningar också. Konstiga formationer? Varför inte köra på det som fungerat? Hålla på att laborera nu?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ständig ångest i en månad i streck alltså, skjut mig.
Får inte bli Malmö i kval . Då har vi 5% chans.
65.7 hänvisar dom till nu.South_Exil skrev: ↑2022-03-15 21:22:06Exakt.Jimmy Peterson skrev: ↑2022-03-15 21:19:09Nä, det var ju faktiskt fel av mig. 63.7 ska det vara och den säkert mycket riktigt att det måste vara avsiktligt. Herregud att inte domarna och situationsrummet kan reglerna. Alternativt att de bedömer det som avsiktligt.South_Exil skrev: ↑2022-03-15 21:14:12Nej det där är tilldömt mål. Det är typ vid kastad klubba och sånt. Det här är spelsituation.Jimmy Peterson skrev: ↑2022-03-15 21:11:27Tyvärr. Regel 25.2 säger att det inte spelar någon roll om det är avsiktligt eller oavsiktligt.South_Exil skrev: ↑2022-03-15 21:04:05 Har läst reglerna för elitishockey 21/22.
Där står att om målet flyttas oavsiktligt ska inte mål dömas.
Salak gjorde inte det där avsiktligt.
25.2 är inte applicerbar där. Det handlar ju om man hindras göra ett givet mål
Om de lutar sig mot 25.2 är det galet tycker jag iaf.
63.7
Punkt 3.
Säkerställa att pucken gått i mål om målet var på plats.
Det hade den inte gjort eftersom Salak kom 50 cm för långt till höger när målet släppte.
Lutar nog åt feldömt ändå enligt mitt tycke
- Lee Harvey Oswald
Vi kunde gått upp till en 3–0 ledning efter första.
Men sedan är det inget snack, Miffo käkar som väntat upp oss helt, Seniorer mot pojkar
Sören väldigt anonym för att vara en avgörande match, tråkigt, förmodligen en fingervisning om hur kvalet kommer se ut.
Har svängt nu, från att ha haft hopp så ser det rätt nattsvart ut.
Tvekar på att energin kommer finnas i truppen när vi redan krämat ur precis allt mellan januari-mars för att gå i kapp
Känns ändå rättvist.
Det DIF som uppträdde mellan sep-jan ska som bäst spela kval, egentligen borde vi kastats ut direkt, så historiskt jävla pissiga har vi varit
Men sedan är det inget snack, Miffo käkar som väntat upp oss helt, Seniorer mot pojkar
Sören väldigt anonym för att vara en avgörande match, tråkigt, förmodligen en fingervisning om hur kvalet kommer se ut.
Har svängt nu, från att ha haft hopp så ser det rätt nattsvart ut.
Tvekar på att energin kommer finnas i truppen när vi redan krämat ur precis allt mellan januari-mars för att gå i kapp
Känns ändå rättvist.
Det DIF som uppträdde mellan sep-jan ska som bäst spela kval, egentligen borde vi kastats ut direkt, så historiskt jävla pissiga har vi varit
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kan bli 3de gången gillt att åka ut men första gången på 70talet var det direkt hissen ner och MR Magic skrev på för råttorna veckan efter degraderingen.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
- Lee Harvey Oswald
Åk till Ukraina, så får du lite perspektiv
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Timrå är helt klart favoriter. Alla som tror något annat förstår sig inte på grundläggande psykologi. Vi har något betydligt större än en motståndare att välta. Hela Sverige vill ha ut oss! All press kommer vara på dessa killar. Tycker folk på riktigt, att dessa personer ser ut som sådana som växer under sådana förutsättningar??
Dick och Salak... Resten? Rädda töntar som helt klart förtjänar detta öde. Gragnani ska inte spela en sekund av kvalet.