easer90 skrev:Det är bara att glömma slutspelet.
Djurgården trodde dom var säkra och tappa suget. spelar som om det vore knattehockey.
håll kääften ! är du dum i huvudet eller ? , vi ligger fortfarande på slutspelsplats, hur kan du säga så då ?
Håller med i sak om att det blir jobbigt när alla våra trotjänare försvinner, däremot så försvinner ju hyfsat feta löner där. Tomas Johansson lär väl tjäna 10 gånger mer än vad tex Danielsson, Dick, Engqvist och "Bengan" gör tillsammans. (Även om den sistnämnde fick en lönehöjning inför denna säsong.) Falken är väl sedan den som tjänar absolut bäst, vilket inte riktigt går ihop med hans prestation på isen, även om han är "nyttig" som det heter, men jag kan absolut acceptera att han får lite cash för lång och trogen tjänst. TJ har ju däremot horat sig i andra klubbar så där ställer jag mig mer tveksam till att han ska tjäna så jävla bra. (Vilket jag egentligen bara spekulerar i att han gör, men jag känner mig ganska säker på min sak) När han sedan är vår kanske sämsta spelare så gör det ju saken än mer tvivelaktig.Ja, vill det sig riktigt illa, usch...vill man ju inte tänka på. Och vad händer när veterangänget (Linkan, Falk osv.) som fortfarande betyder mycket slutar? Var ska man ta pengar till att ersätta dem?
DIF vann mot Mora IK med 3-0 den 6/10 och spelade 3-3 den 6/12, så dom har inte alls bara tagit 1 poäng mot Mora, utan 4 poäng.Richard DIF Skåne skrev:Förra säsongen var det egentligen Mora som gjorde att DIF ej gick vidare till slutspelet. I år har man skrapat ihop 1 poäng mot Mora!
Stå på!
Våga spela junisar som vågar. Just nu är seniorerna Anger, Bäcker, Tompa, Ölvestad riktigt sega och dåliga. Kritik bör riktas mot tränarna att de inte vågar bänka spelare som tycker att de inte behöver åka skridskor och prestera.Kall-El skrev:Känns som att DIF behöver ha in ett antal injektioner i laget just nu. Om dessa injektioner skall vara juniorer eller spelare utifrån skall jag låta vara osagt. Personligen tycker jag att de juniorer som fått chansen offensivt verkligen inte gjort bort sig. Kanske behöver Bremberg sättas ihop med två junisar för att få tillbaka spelglädjen igen? Junisarna lär ju i alla fall åka skridskor tills de spyr och jag torskar hellre en match med 5 junisar i laget lämfört med några trötta gamlingar.