Mora IK - Djurgårdens IF, 17/1 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

easer90 skrev:Det är bara att glömma slutspelet. :D

Djurgården trodde dom var säkra och tappa suget. spelar som om det vore knattehockey.

håll kääften ! är du dum i huvudet eller ? , vi ligger fortfarande på slutspelsplats, hur kan du säga så då ?
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Det man är mest orolig över är att spelet är så otrologt dåligt. Man kommer inte förbi röd linjen!
Erik I

Inlägg av Erik I »

Svänger fort, se på LHF....fram till idag var det fan "slutspel slutspel slutspel" efter 7-2 mot FBK. Nu torsk mot SSK, och så talas det om kris. Lugnar vi ner oss ser vi att vi är i en svacka men "svacka" betyder att det finns en väg upp också. Vi har allt i egna händer. En liten dos flyt MEN, jämfört med i kväll, en REJÄL dos ambition krävs.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Stocky skrev:Det man är mest orolig över är att spelet är så otrologt dåligt. Man kommer inte förbi röd linjen!
Spelidén, grundspelet. Finns ingenting att falla tillbaka på när det går dåligt. Då blir det såhär.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Ja, vill det sig riktigt illa, usch...vill man ju inte tänka på. Och vad händer när veterangänget (Linkan, Falk osv.) som fortfarande betyder mycket slutar? Var ska man ta pengar till att ersätta dem?
Håller med i sak om att det blir jobbigt när alla våra trotjänare försvinner, däremot så försvinner ju hyfsat feta löner där. Tomas Johansson lär väl tjäna 10 gånger mer än vad tex Danielsson, Dick, Engqvist och "Bengan" gör tillsammans. (Även om den sistnämnde fick en lönehöjning inför denna säsong.) Falken är väl sedan den som tjänar absolut bäst, vilket inte riktigt går ihop med hans prestation på isen, även om han är "nyttig" som det heter, men jag kan absolut acceptera att han får lite cash för lång och trogen tjänst. TJ har ju däremot horat sig i andra klubbar så där ställer jag mig mer tveksam till att han ska tjäna så jävla bra. (Vilket jag egentligen bara spekulerar i att han gör, men jag känner mig ganska säker på min sak) När han sedan är vår kanske sämsta spelare så gör det ju saken än mer tvivelaktig.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Har för mig att jag inför seriestarten tippade DIF som 8a och det tipset känns just nu som tokpositivt. I de tre senaste matcherna står det tyvärr helt klart att vi inte fungerar som en enhet längre. Tidigare under säsong har vårt mindre namnkunniga lag lyckats ta en hel del poäng tackvare smart spel och fin defensiv. NU har vi tyvärr tappat defensiven vilket fört med sig att vi inte heller får ligga på kontringar. Vad detta sedan kan bero finns det säkert olika förklaringar till, men att våra spelare inte längre krigar lika bra lär spela in samtdigt som jag tror att de andra lagen vi möter numer spelar lite mer "smart" mot oss och försöker se till så att vi inte får spela som vi vill. Tyvärr verkar vi inte ha någon plan b om kontringsalternativet inte skulle fungera. Ett tredje skäl tror jag kan ha att göra med alla våra gamlingar. Har sett väldigt trött och segt ut på många skridskor nu på slutet och inte minst gamlingarna har känts extra tröga. Kan kanske också vara så att deras ork inte riktgit räcker till just nu.

Känns som att DIF behöver ha in ett antal injektioner i laget just nu. Om dessa injektioner skall vara juniorer eller spelare utifrån skall jag låta vara osagt. Personligen tycker jag att de juniorer som fått chansen offensivt verkligen inte gjort bort sig. Kanske behöver Bremberg sättas ihop med två junisar för att få tillbaka spelglädjen igen? Junisarna lär ju i alla fall åka skridskor tills de spyr och jag torskar hellre en match med 5 junisar i laget lämfört med några trötta gamlingar.

Däremot känns det helt nödvändigt att det kommer in lite kvalité till försvaret. En skridskoskicklig, offensiv toppback känns enormt betydelsefullt. Vi har minst 4-5 rutinerade backar som underpresterar rejält. Skeppa bort en eller två av dessa och låt det löneutrymmet gå till spetskompetens. Vårt PP-spel just nu är bedrövligt och det som behövs för att knyta upp detta problem är minst en rejäl back på blå som kan styra, ställa och skjuta.

Vi har nu gjort 3 riktiga plattmatcher på raken och det går inte att skylla på vare sig domare eller otur. Vi är helt enkelt inte bättre än så här. Än värre är det faktum att det inte ens ser ut som att spelarna krigar ute på isen. Nej se till att markera rejält redan till nästa match och peta bort en del dyra spelare som helt klart underpresterar rejält just nu.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Känns som vi åtminstone är förbi "förbannad och besviken"-fasen och inne i "konstruktiva förslag(annat än "Focka Säcken")"-fasen ;)

Låter vettigt, men sen är ju frågan om man ska leka med det mot FBK? Fast varför inte egentligen. En del av de äldre kan må bra av en bänknötning, sen kan de ju vara slitna också...

Det där med lönerna har jag fan inte tänkt på, tack för infon :)
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

"Kämpar ni - kämpar vi" känns inte bra, vi ska fan ge vårat stöd oavsett hur spelet ser ut. Däremot kanske en banderoll med texten "Vi kämpar - vad gör ni?" vore på sin plats inom en snar framtid.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Diffe89 skrev:"Kämpar ni - kämpar vi" känns inte bra, vi ska fan ge vårat stöd oavsett hur spelet ser ut. Däremot kanske en banderoll med texten "Vi kämpar - vad gör ni?" vore på sin plats inom en snar framtid.
Kan vara en bra idé.
Erik I

Inlägg av Erik I »

"Vi kämpar - kämpar ni?"
Användarvisningsbild
Järnkaminen90

Inlägg av Järnkaminen90 »

Fan känns så fel just nu:( En hel kväll förstörd, kanske flera dagar! Vi visar inte den vilja som vi borde i matcherna, vi viker ner oss. Nej det krävs 3 poäng nästa match för just nu sjunker vi som en sten i tabellen och ska ännu en slutspelsdröm krossas? Nej borde inte bli så, för vi är bättre än så. Men då behöver vi plocka 3:a efter 3: och inte 0:a efter 0:a.
Så kom igen nu för fan Djurgår´n ni kan bättre och ni ska fan till slutspel.

KOM IGEN FIXA DET FÖR VÅRAN DJURGÅRDS FAMILJ...
Richard DIF Skåne

Mora - DIF 17/1-08 Fan! Fan! Fan!

Inlägg av Richard DIF Skåne »

Förra säsongen var det egentligen Mora som gjorde att DIF ej gick vidare till slutspelet. I år har man skrapat ihop 1 poäng mot Mora!....samt ännu värre 4:e förlsuten i rad!! Skall januari i år bli vad november blev 2006?
Antingen kan man inte spela bättre, eller så är det osämja i laget eller så har man kommit in i ett dj-a oflyt. Nästa match mot Färjestad så måste man hellre spela fegt och försiktigt och hålla dj-t tätt bakåt och utnyttja chanserna framåt och verkligen vilja vinna. Har man hjärttat i klubben så vet man vad man skall göra, och det gör man inte med en man mindre på isen.... för så bra är man inte.
Så låt er inte knäckas av detta, utan använd förlusterna till något positivt - ibland kan det vara bra att motståndarna betraktar en som en underdog. En kedja är inte starkare än dess svagaste länk!
Stå på!
jjonas

Re: Mora - DIF 17/1-08 Fan! Fan! Fan!

Inlägg av jjonas »

Richard DIF Skåne skrev:Förra säsongen var det egentligen Mora som gjorde att DIF ej gick vidare till slutspelet. I år har man skrapat ihop 1 poäng mot Mora!
Stå på!
DIF vann mot Mora IK med 3-0 den 6/10 och spelade 3-3 den 6/12, så dom har inte alls bara tagit 1 poäng mot Mora, utan 4 poäng.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Kall-El skrev:Känns som att DIF behöver ha in ett antal injektioner i laget just nu. Om dessa injektioner skall vara juniorer eller spelare utifrån skall jag låta vara osagt. Personligen tycker jag att de juniorer som fått chansen offensivt verkligen inte gjort bort sig. Kanske behöver Bremberg sättas ihop med två junisar för att få tillbaka spelglädjen igen? Junisarna lär ju i alla fall åka skridskor tills de spyr och jag torskar hellre en match med 5 junisar i laget lämfört med några trötta gamlingar.
Våga spela junisar som vågar. Just nu är seniorerna Anger, Bäcker, Tompa, Ölvestad riktigt sega och dåliga. Kritik bör riktas mot tränarna att de inte vågar bänka spelare som tycker att de inte behöver åka skridskor och prestera.

Jag kan inte förstå att Tompa får sega runt match efter match samtidigt som en rörlig Oscar Eklund sitter på bänken.

Det i kombination med att Larsson varit mänsklig de sista matcherna räcker för att DIF ska förlora. Laget är tvärr inte bättre än så här om inte alla spelarna presterar max samtidigt som vår målvakt är mänsklig.

Mitt botemedel nästa match är att sätta Bäcker, Tompa och Anger på läktaren och spela med:

Linkan - Hörnqvist - Danielsson
Ossi - O. Eklund

Axelsson - Otto - Eriksson
Timmy - Frylén

Calle - Falk - Eklund
Rompen - Jiri

Linus - Engkvist - Ölvestad
Printz - Linus Kjell

Ge mig framtidtro NU. Vi ses i Globen
Bigge

Inlägg av Bigge »

Erik I skrev:"Vi kämpar - kämpar ni?"
Eller många hjältar på läktaren hur många på isen..
There is no I in TEAM!!!!
Skriv svar