Säsongen 21/22
Säsongen 21/22
Komiskt när man läser på sociala medier och avarter som brynäsfans gör sig roliga angående vår situation och hoppas vi åker ur osv. En klubb som inte ens borde existera med tanke på hur den sköts ekonomiskt. Dom glömde fort att det bla var en Djurgårdare som räddade dom kvar i SHL förra säsongen.
Säsongen 21/22
Malmö har alltså 4 poäng, +18 i målskillnad mot oss och en match mindre spelad.
Under avd. Greppa halmstrån så hoppas jag att vissa av deras skallar redan är i derbymatcherna mot Rögle på tors resp lör.
Under avd. Greppa halmstrån så hoppas jag att vissa av deras skallar redan är i derbymatcherna mot Rögle på tors resp lör.
-
Säsongen 21/22
Iom att Rögle förlorade mot Brynäs och nu bara har 1 poäng ner till Luleå så är det ju där hoppet ligger, Malmö möter Rögle x2 och just Luleå utöver våran match imorgon. Så det är ju ett race om seriesegern, Luleå möter dessutom Timrå idag.
Har kommit till den punkt där jag ändrar mig från dag-till-dag hur detta kommer gå och vilka chanser vi har. Analyser hit och dit.
Men vill vi ha en chans, då är det 110% påkopplade imorgon som gäller, ta tre poäng i Malmö, då håller vi racet levande och då finns det kanske en del kvalnerver i Malmö på torsdag, och då är vi spellediga. Skrällsegrar för Djurgården borta mot Luleå och borta mot Leksand på ganska kort tid, låt oss ta en tredje.
Förlorar vi imorgon, då kan det vara positivt på sitt sätt. Vila spelare och ställa in sig mentalt på kval.
Säsongen 21/22
krävs att vi gör 3st heroiska kämpainsatser i dom tre avslutande matcherna nu. Vi får inte börja tvivla och dippa i vårt spel utan ta det match för match och göra 3st bra prestationer. i En utopi tar vi 9st poäng i dom avslutande tre matcherna och hamnar på smått osannolika 66poäng. Historiskt sett är det Mora som åkt ner under kvalstrecket med högst poäng (60 poäng) och vi vet redan nu att vi behöver slå det rekordet iom att malmö har 61p i dagsläget. för att citera en gammal malmötränare inför morgondagens match mot Malmö. vi behöver spela "äckligt diciplinerat" 
Edit: Den säsongen som Mora hamnade under kvalstrecket med 60 hade dom faktiskt även hamnar under strecket med 66poäng. Linköping strax över skrapade ihop 67poäng

Edit: Den säsongen som Mora hamnade under kvalstrecket med 60 hade dom faktiskt även hamnar under strecket med 66poäng. Linköping strax över skrapade ihop 67poäng
Säsongen 21/22
Läskiga att man har spelare som redan har signat för andra klubbar nästa säsong om det blir ett kval. De kanske kommer satsa 100 procent för de förlorar inget på att DIF åker ur.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 21/22
Jag är helt övertygad om att spelarna vill göra sitt bästa. Det är en skam att vara med i ett lag som åker ur.
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 21/22
Jo det känner så men undermedvetet de kanske känner en trygghet som får dem att inte gå hundra procent. Sörensen är jag inte orolig för utan mer Gelinas.Mattias_87 skrev: ↑2022-03-14 14:38:50Jag är helt övertygad om att spelarna vill göra sitt bästa. Det är en skam att vara med i ett lag som åker ur.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 21/22
Och när vi åkte ur senast var det för vi hade så många Djurgårdare i laget och de brydde sig för mycket. Vinklas alltid till det sämre känner jag.klintan85 skrev: ↑2022-03-14 15:25:04Jo det känner så men undermedvetet de kanske känner en trygghet som får dem att inte gå hundra procent. Sörensen är jag inte orolig för utan mer Gelinas.Mattias_87 skrev: ↑2022-03-14 14:38:50Jag är helt övertygad om att spelarna vill göra sitt bästa. Det är en skam att vara med i ett lag som åker ur.
Sen har man sett Gelinas sen han kom så verkar han ändå bry sig.
Säsongen 21/22
Lulä gör jobbet än så länge mot Timrå. Ledning.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 21/22
Nu ligger vi tre poäng före Timrå och samma målskillnad. Må Luleå sätta några puckar till.
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 21/22
Ärkehoran Åberg
Säsongen 21/22
Kvittering.
Säsongen 21/22
Vilka turstudsar Timrå har med sig på målen. Herregud! Hoppas deras tur är slut nu.