Det spelar fan ingen roll, fanimig mer okej att skriva på för sorkarna i HA än en renodlad bottenkonkurrenten.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-03-09 19:08:03Då har han ju uttalat sig klantigt. Han sa ju att han gick till en klubb som ville ge honom en bra roll och som ville uppåt.crike skrev: ↑2022-03-09 18:28:39Nu ställer jag det på sin spets. Om det visar sig att vi sa nej och att det annars bara var Timrå som visade intresse, är det samma resonemang då?BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-03-09 17:04:39+1DIF_Soldier skrev: ↑2022-03-09 15:09:33 Jag har varit medlem i DIF sedan 10 års ålder men om om Åberg någonsin spelar i DIF framöver så river jag mitt medlemskap ögonblickligen.
Har aldrig blivit ens lite upprörd över "kontroverser" som Mackan och Dick, men Åberg är nåt annat. Det är mästarklass i ruttenhet.
Välj Färjestad, Frölunda, Örebro; vad som helst, men inte Timrå.
Det sa jag direkt han skrev på för Timrå. Kommer aldrig ändra mig.
Under de dagar Åberg ( ev) spelar för oss ger jag inte klubben en enda krona.
Visserligen inget vidare ekonomiskt värde för klubben, men symboliskt och något som kan skada klubben betydligt mer.
Jag vet att vi inte är de enda två som aldrig vill se Åberg hos oss igen.
Han hade ju utan problem kunnat säga att vi aldrig erbjöd honom något kontrakt.
Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Josef är med i Hockeytutto imorgon kväll. Förhoppningsvis kommer det fram något som hintar om framtiden.
Rätt säker på att han lägger av, men oavsett vilket ska det bli kul att höra något från och om honom.
Rätt säker på att han lägger av, men oavsett vilket ska det bli kul att höra något från och om honom.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Om Mackan-gate tog hus i helvete kan man ju bara ana vad som kommer hända om det aset kommer till DIF framöver. Jag tyckte fansen var lite väl hårda då och nästan lite barnsliga. Men i det här fallet? Jag håller med Soldaten och Bombom. Då överger jag skeppet.. Är ju liksom inte Sudden som det handlar om. Det är ingen sportslig bomb. Det är en medelmåtta som lätt kan avvaras.
Vill bara att killen ska åka ut med huvudet före. Gärna med ett par risiga knän och brutalt förnedrad.
Vill bara att killen ska åka ut med huvudet före. Gärna med ett par risiga knän och brutalt förnedrad.
är det här ens en diskussion, att han ska till oss alltså? VEM vill det? mer ointresserad hockeyspelare får man leta efter, Järnkamin? icke. knappt en tältspis, finns INGET DIF med honom WHATSOEVER.Manijock skrev: ↑2022-03-10 08:24:19 Om Mackan-gate tog hus i helvete kan man ju bara ana vad som kommer hända om det aset kommer till DIF framöver. Jag tyckte fansen var lite väl hårda då och nästan lite barnsliga. Men i det här fallet? Jag håller med Soldaten och Bombom. Då överger jag skeppet.. Är ju liksom inte Sudden som det handlar om. Det är ingen sportslig bomb. Det är en medelmåtta som lätt kan avvaras.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Har lite svårt att förstå aversionen mot Åberg. Vet inte om det är att jag blivit för gammal men han kommer hem till Sverige - har en obefintlig eller dålig dialog med J.E (där J.E säkert på förhand har en bild av att det är en kille som inte alltid är beredd att offra sina hörntänder för att vinna) och får endera ett ganska lågt erbjudande från DIF eller inget erbjudande alls. Killen väljer ett annat lag, som råkar vara TIK eftersom de är som mest desperata efter spelare och är beredda att ge honom ett schysst kontraktsförslag med en uttalad hög position inom laget.
Det är ju inte så att han är livegen DIF, nu när DIF uppenbarligen inte var villiga att satsa tillräckligt hårt på honom. Vidare var inte läget så att det fanns andra klubbar som var villiga att lassa in tillräckligt med pengar för att få hans underskrift.
Det är ju inte så att han är livegen DIF, nu när DIF uppenbarligen inte var villiga att satsa tillräckligt hårt på honom. Vidare var inte läget så att det fanns andra klubbar som var villiga att lassa in tillräckligt med pengar för att få hans underskrift.
-
Sillynyheter med Ros & Abrahamsson.
"Guldback nära DIF".
Edit: Ändrat nu till "Guldback nära SHL".
"Guldback nära DIF".
min ståndpunkt är mot honom som spelare, sen om han valde Timrå FÖRE oss så spär det på. Men först och främst känns han ju inte som någon topplirare i SHL iaf.-daniel- skrev: ↑2022-03-10 10:47:06 Har lite svårt att förstå aversionen mot Åberg. Vet inte om det är att jag blivit för gammal men han kommer hem till Sverige - har en obefintlig eller dålig dialog med J.E (där J.E säkert på förhand har en bild av att det är en kille som inte alltid är beredd att offra sina hörntänder för att vinna) och får endera ett ganska lågt erbjudande från DIF eller inget erbjudande alls. Killen väljer ett annat lag, som råkar vara TIK eftersom de är som mest desperata efter spelare och är beredda att ge honom ett schysst kontraktsförslag med en uttalad hög position inom laget.
Inte i ett timrå där varje spelare måste gnugga och grinda för att få med sig något. Lirade han i färjestad där det finns utrymme att vara lite skön och att spela med andra lirare så kommer han nog mer till sin rätt.Döden skrev: ↑2022-03-10 12:24:08min ståndpunkt är mot honom som spelare, sen om han valde Timrå FÖRE oss så spär det på. Men först och främst känns han ju inte som någon topplirare i SHL iaf.-daniel- skrev: ↑2022-03-10 10:47:06 Har lite svårt att förstå aversionen mot Åberg. Vet inte om det är att jag blivit för gammal men han kommer hem till Sverige - har en obefintlig eller dålig dialog med J.E (där J.E säkert på förhand har en bild av att det är en kille som inte alltid är beredd att offra sina hörntänder för att vinna) och får endera ett ganska lågt erbjudande från DIF eller inget erbjudande alls. Killen väljer ett annat lag, som råkar vara TIK eftersom de är som mest desperata efter spelare och är beredda att ge honom ett schysst kontraktsförslag med en uttalad hög position inom laget.
Beror mycket på omgivningen.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Tror ni att vår prekära tabellplacering kan sätta käppar i hjulet för eventuella övergångar inför nästa år.
Då ingen vet var vi spelar, och instället väljer en annan SHL-klubb pga detta?!
Då ingen vet var vi spelar, och instället väljer en annan SHL-klubb pga detta?!
- Lee Harvey Oswald
Helt enig (igen)-daniel- skrev: ↑2022-03-10 10:47:06 Har lite svårt att förstå aversionen mot Åberg. Vet inte om det är att jag blivit för gammal men han kommer hem till Sverige - har en obefintlig eller dålig dialog med J.E (där J.E säkert på förhand har en bild av att det är en kille som inte alltid är beredd att offra sina hörntänder för att vinna) och får endera ett ganska lågt erbjudande från DIF eller inget erbjudande alls. Killen väljer ett annat lag, som råkar vara TIK eftersom de är som mest desperata efter spelare och är beredda att ge honom ett schysst kontraktsförslag med en uttalad hög position inom laget.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
vetifan... har inte tyckt han lyckats någonstans, inte ens med bra spelare runt sig. I mina ögon en ganska begränsad spelare.DIFLuWi skrev: ↑2022-03-10 14:58:49Inte i ett timrå där varje spelare måste gnugga och grinda för att få med sig något. Lirade han i färjestad där det finns utrymme att vara lite skön och att spela med andra lirare så kommer han nog mer till sin rätt.Döden skrev: ↑2022-03-10 12:24:08min ståndpunkt är mot honom som spelare, sen om han valde Timrå FÖRE oss så spär det på. Men först och främst känns han ju inte som någon topplirare i SHL iaf.-daniel- skrev: ↑2022-03-10 10:47:06 Har lite svårt att förstå aversionen mot Åberg. Vet inte om det är att jag blivit för gammal men han kommer hem till Sverige - har en obefintlig eller dålig dialog med J.E (där J.E säkert på förhand har en bild av att det är en kille som inte alltid är beredd att offra sina hörntänder för att vinna) och får endera ett ganska lågt erbjudande från DIF eller inget erbjudande alls. Killen väljer ett annat lag, som råkar vara TIK eftersom de är som mest desperata efter spelare och är beredda att ge honom ett schysst kontraktsförslag med en uttalad hög position inom laget.
Beror mycket på omgivningen.
Håller också med. Har svårt att klandra Åberg. Han var lojal och följde med oss ner ett år i Allsvenskan. Förstår också att det inte lockar att ta ett skambud från en jumbo som förlorar varje match och har en sportchef som totalvägrar att anställa en huvudtränare.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2022-03-10 15:08:10Helt enig (igen)-daniel- skrev: ↑2022-03-10 10:47:06 Har lite svårt att förstå aversionen mot Åberg. Vet inte om det är att jag blivit för gammal men han kommer hem till Sverige - har en obefintlig eller dålig dialog med J.E (där J.E säkert på förhand har en bild av att det är en kille som inte alltid är beredd att offra sina hörntänder för att vinna) och får endera ett ganska lågt erbjudande från DIF eller inget erbjudande alls. Killen väljer ett annat lag, som råkar vara TIK eftersom de är som mest desperata efter spelare och är beredda att ge honom ett schysst kontraktsförslag med en uttalad hög position inom laget.
Avgå Jocke.
-
kan vi inte bara skita i Åberg. Oavsett hur det gick till när han valde Timrå så platsar han inte i dagens Djurgården och det är inte heller en karaktär vi ska ha i den här gruppen. Större gamnacke får man leta efter
Är det Holm kanske?Nattuggla_ skrev: ↑2022-03-10 11:43:23 Sillynyheter med Ros & Abrahamsson.
"Guldback nära DIF".
- DIF_Soldier
Det är väldigt mycket förmodligen, råkar läget osv och hejdlösa spekulationer om Jockes syn på saken. Hur vet du det, och hur vet du att Timrå var de enda intressenterna? Vi kan förvisso bara spekulera, men det man kan läsa sig till, som Tellan nämnde, att det "skiljde någon bonus" mellan oss och Timrå. Det verkar handla om cash och bara cash. Han "ville inte skriva ettårskontrakt" men skrev sedan det med Timrå osv.-daniel- skrev: ↑2022-03-10 10:47:06 Har lite svårt att förstå aversionen mot Åberg. Vet inte om det är att jag blivit för gammal men han kommer hem till Sverige - har en obefintlig eller dålig dialog med J.E (där J.E säkert på förhand har en bild av att det är en kille som inte alltid är beredd att offra sina hörntänder för att vinna) och får endera ett ganska lågt erbjudande från DIF eller inget erbjudande alls. Killen väljer ett annat lag, som råkar vara TIK eftersom de är som mest desperata efter spelare och är beredda att ge honom ett schysst kontraktsförslag med en uttalad hög position inom laget.
Att då som PÅ gå ut och säga "jag är djurgårdare" gör ju att man häpnar. Det vittnar om nån slags dissociativ personlighetsstörning.
Nej Pontus, det är du inte. Det är kombinationen av dessa två saker som jag ställer mig mot. Han hade för all del kunnat säga "jag vill ha pengar så mycket det bara går" och jag hade varit fine. Men det är det äckliga gullandet med Djurgården trots hans klubbval som irriterar.
Mackan Nilson var med facit i hand väldigt ledsen över att behöva lämna DIF och var väldigt öppen med att han ville förhandla "Djurgården ville inte ha mig" osv, och gjorde vad han kunde för att ställa saker till rätta.
Kanske var JE ointresserad, bad PÅ dra åt helvete, vem vet. Men att a) välja Timrå i detta läge och b) säga att man är djurgårdare, det är så skevt så det liknar ingenting. Jag tror att det enkom handlar om att han övervärderat sig själv och att han ville ha pengar, och det är därför han kniper käft. Och det kan omöjligen bara varit Timrå som var intresserade av en underskrift.
Nu har jag ödslat tillräckligt med tid på Åberg. Men är man så avtrubbad och "gammal" att man inte förstår problematiken i just detta fallet är det bara att beklaga.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2022-03-10 17:02:25, redigerad totalt 4 gång.
Säg den glädje som varar