Möjligt, men både besitter rätt mycket skills. Om inte annat blir ju truppen smalare.mb81 skrev: ↑2022-03-09 21:01:18Dock har både Pääjärvi och Bryggman sugit denna säsong. Inte så stora avbräck.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-03-09 17:06:55Man önskar ju ingen att bli skadad. Men jag känner ändå någon form av skadeglädje över att även andra klubbar kan få långa skador på nyckelspelare. Trodde ett tag att vi hade monopol på dem.Buford skrev: ↑2022-03-09 14:32:57 Pääjärvi och Bryggman borta resten av säsongen för Malmö.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -sasongen/
Säsongen 21/22
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 21/22
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 21/22
Tyvärr ingick nog Högga, Tom, Josefsson och Strandberg redan i det gamla avtalet.jsson skrev: ↑2022-03-09 20:35:12DIF har väl haft patent på det sedan 2015 någon gång. Gick väl kanske ut nu vid nyår.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-03-09 17:06:55Man önskar ju ingen att bli skadad. Men jag känner ändå någon form av skadeglädje över att även andra klubbar kan få långa skador på nyckelspelare. Trodde ett tag att vi hade monopol på dem.Buford skrev: ↑2022-03-09 14:32:57 Pääjärvi och Bryggman borta resten av säsongen för Malmö.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -sasongen/
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 21/22
Vi behöver 9 poäng till för säker mark är min bedömning. Allt bygger så klart på vad motståndarna presterar och om lagen de och vi möter väljer att vila spelare inför slutspel. Finns en stooor risk att Rögle gör det i mötet mot MIF ex.
Var hittar vi poängen? Tror det avgörs i sista omgången.
Leksand - Måste vinnas 3p
Örebro- vi har sjukt svårt mot dem 0 p
Malmö- måste måste måste vinnas. 3 p
Frölunda- vi brukar göra bra matcher mot dem men här tror jag på 0 p.
Oskarshamn- finns en chans om vi inte släpper till en massa pp. 3 p
-
Säsongen 21/22
Därför hoppas jag att Luleå tar ikapp lite på Rögle nu. Så de båda går för seriesegern.EspenK skrev: ↑2022-03-10 05:49:51 Vi behöver 9 poäng till för säker mark är min bedömning. Allt bygger så klart på vad motståndarna presterar och om lagen de och vi möter väljer att vila spelare inför slutspel.Finns en stooor risk att Rögle gör det i mötet mot MIF ex.
Det är väl ändå pengar i att vinna serien? Så den släpper man väl bara inte.
Säsongen 21/22
Lite pengar är det ju och garanterad hemmaplansfördel inte minst som starkt incitament att gå för det.Nattuggla_ skrev: ↑2022-03-10 06:25:17Därför hoppas jag att Luleå tar ikapp lite på Rögle nu. Så de båda går för seriesegern.EspenK skrev: ↑2022-03-10 05:49:51 Vi behöver 9 poäng till för säker mark är min bedömning. Allt bygger så klart på vad motståndarna presterar och om lagen de och vi möter väljer att vila spelare inför slutspel.Finns en stooor risk att Rögle gör det i mötet mot MIF ex.
Det är väl ändå pengar i att vinna serien? Så den släpper man väl bara inte.
Sen så börjar väl skånederbyna bli lite laddade och med publik tillbaka så har jag svårt att se Rögle ta lätt på det. Visst, möjligt att man inte riskerar att förvärra nån skavank eller så men tror inte att man vill göra Malmö några tjänster. Sen kan det ju naturligtvis gå helt deras väg ändå iom att alla slår alla typ, men nä - vi säger sex pinnar till Rögle

- Doyle
- Säsongskort: Ja
Säsongen 21/22
Känner att Rögle känner för mif som vi gör för aik. Man förlorar inte dessa matcher. Det ligger i Rögles DNA. Men får hoppas nu att DIF inte får vattenskalle o tror vi är bättre än vad vi är o sumpar detta läge vi satt oss i. Har tyvärr en jäkligt dålig magkänsla för matchen mot Leksand ikväll. Risken för en nöjdhet står på lur bakom hörnet. Fagervall får vara uppmärksam på detta o fortsätta motivera laget o o få dem att känna blodsmak då DIF är ute på jakt på liv o död.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 21/22
Rögle vilar ingen i derby
Senast redigerad av GULD den 2022-03-10 12:01:00, redigerad totalt 1 gånger.
The DIF ONE
Säsongen 21/22
Leksand - 1pEspenK skrev: ↑2022-03-10 05:49:51 Vi behöver 9 poäng till för säker mark är min bedömning. Allt bygger så klart på vad motståndarna presterar och om lagen de och vi möter väljer att vila spelare inför slutspel. Finns en stooor risk att Rögle gör det i mötet mot MIF ex.
Örebro- 3 p
Malmö- 1 p
Frölunda- 0 p.
Oskarshamn- 3 p
62p men räcker det?
Isf krävs det att Malmö torskar mot LHC, Frölunda, tar 2p mot oss och kniper max en match mot Rögle och slutligen förlorar borta mot Luleå samtidigt som Timrå mals ner av sitt stentunga schema på slutet. IKO, Luleå, dubbel mot Kaffe och till sist Rögle.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
Säsongen 21/22
Jag byter ut 1p till 0p mot Leksand.... till 3p mot Malmö.Praetori skrev: ↑2022-03-10 09:21:54Leksand - 1pEspenK skrev: ↑2022-03-10 05:49:51 Vi behöver 9 poäng till för säker mark är min bedömning. Allt bygger så klart på vad motståndarna presterar och om lagen de och vi möter väljer att vila spelare inför slutspel. Finns en stooor risk att Rögle gör det i mötet mot MIF ex.
Örebro- 3 p
Malmö- 1 p
Frölunda- 0 p.
Oskarshamn- 3 p
62p men räcker det?
Isf krävs det att Malmö torskar mot LHC, Frölunda, tar 2p mot oss och kniper max en match mot Rögle och slutligen förlorar borta mot Luleå samtidigt som Timrå mals ner av sitt stentunga schema på slutet. IKO, Luleå, dubbel mot Kaffe och till sist Rögle.
64p räcker troligen då
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Säsongen 21/22
63p blir det isf.
Säsongen 21/22
Nu ska jag inte vara en som spyr galla, men när man tittar på domarna i Leksands matchen så dom besvikna ut när vi gör mål!
Säsongen 21/22
Den här säsongen känns fan riggad.
Hur många omgångar sen var det ett enda resultat gick vår väg? 5? 6?
Man kan bli konspirationsteoretiker över mindre.
Hur många omgångar sen var det ett enda resultat gick vår väg? 5? 6?
Man kan bli konspirationsteoretiker över mindre.
Säsongen 21/22
Synd att Malmö har börjat varva upp nu på senare matcher. Och så har man en match mindre spelat, vinner man den så är det fyra poäng upp ändå till Malmö. Men bara 4 poäng upp till slutspel nu.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 21/22
Förhoppningsvis har Malmö inga mål kvar nu de två kommande matcherna. Målen är slut.
Avskaffa tre mot tre.