Daniel942 skrev: ↑2022-03-09 00:25:15
Du med många andra romantiserar trycket för 10 år sen, faktum är att det var såklart bättre i Slutspel & Kvalserien 2014, men som grundseriematcher är det tryck vi skapat nu otroligt bra. Kanske till och med bättre än grundserien för 10 år sen.
Det stämmer att trycket nu gått upp sig från senare tid och det stämmer att jag romantiserar trycket som vi hade där och då. Jag försöker att inte jämföra, men jag kan inte låta bli att bli irriterad på att även föreningen match efter match får det att verka som att spelarna dör för stämningen, när det är en drös av samma spelare som fick uppleva det vi upplevde förr i tiden och när vi inte längre är garanterad #1 när det kommer till bästa tryck på läktarplats.
Knickedick skrev: ↑2022-03-09 00:27:52
Har du hämtat den utvecklade filmrullen med fotona från matchen än???
Du lever i det förgångna. Vi har helt andra förutsättningar på läktaren nu..... av olika anledningar.
Ja, vi har verkligen andra förutsättningar. Det betyder inte att jag inte tänker ställa krav och tycka att vi ska vara lite jordnära när vi påstår att vi har bäst tryck i landet.
Daniel942 skrev: ↑2022-03-09 00:43:36
Tycker man inte bör sitta på ett forum och raljera om att ”klacken är ett skämt” om man själv inte står där match efter match och bidrar längre som du skrev. Det finns möjlighet att aktivera sig i supporterkulturen i hockeyn om man känner för det, skicka ett PM till mig om man är intresserad.
Jag tycker också att det har varit en tävling dom senaste 10 åren över vem som kan raljera mest kring hur mycket saker kring hockeyn suger, otroligt tröttsamt.
Vi håller på och bygga upp nåt riktigt bra nu, sprid inte era negativa demoner!
Som svar till allt; jag säger inte att klacken är ett skämt, jag säger att påstått tryck är överskattat. Vi har motståndarspelare som intervjuas om hur "tufft" det är att spela på Hovet, men spelarna som besvarar frågorna blev ombytta av sina föräldrar när det senast var aktuellt. För att vara DIF Hockey 2022 går det bra på läktarna nu, men vi kan fan inte påstå att vi dominerar i landet.
Jag är inte fotbollssupporter, precis som DIF_Soldier skiter jag fullständigt i hur det går i fotbollen. Det är självklart att man uppskattar om det går bättre än för övriga fotbollsklubbar i länet, men utöver det så skiter jag i fotbollen.
Jag har stått med säsongsplåtar i klacken när vår förening har blivit smutskastad i HA. Jag har stått med säsongsplåt i klacken när vi spelat i SHL-final. Det är jättekul att DIF Hockey får lite uppmärksamhet i nutid, men vi kan fan så mycket bättre än detta utan att klappa oss på röven och säga att vi har gjort en bra insats.
Senaste tiden så har jag suttit avdankad på A19 och visat känslor och blivit utskälld av småbarnsfamiljer när jag inte ens är vulgär. Jag får krypa tillbaka och erkänna att min syn på tryck och känsla inte längre är aktuell. Det betyder inte att jag vill eller tänker tjafsa med någon här.
Jag väljer att inte citera DIF_Soldier alls eftersom att det hade blivit någon slags circlejerk där våra åsikter till stor del går ihop, men han lyfter ordet klackturist, som vi för många år kallade DIF-supportrar från sittplats för när de letade billiga biljetter. Nu för tiden ser jag fler och fler utländska studenter på klackplats (framförallt tyskar) och tycker därför att vi bör återinföra hetsen mot klackturister, men nu framförallt för att de inte ens har koppling till DIF i någon sport.
Jag älskar denna förening och jag brinner för hockeyn, så jag vill inte trampa någon på tårna. Jag hoppas som alla andra att vi håller oss kvar och jag hoppas att vi kan gaffla över hur hemskt det är att missa SHL-slutspel nästa år (även om jag helst tjafsar om finalmatch #x). Puss på er!
Mvh full och nöjd över kvällens vinst!