SHL 21/22: Djurgårdens IF - Timrå 8/3
Håll er från utv båset ikväll å resten av året
Vinst ikväll och det här kommer leva in i det sista. Förlust innebär förmodligen att vi är helt avhängda och då ger jag upp, då orkar jag inge mer.
Så är det väl kanske. Men mitt hjärta orkar inte med mer nu. Får förmaksflimmer bara jag ser ordet hockey numera.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har exakt samma känsla ikväll som inför Miffen hemma. Folk har börjat förvänta sig segrar, särskilt hemma mot en bottenkollega.
Timrå har gått kort på folk, vi vann senast…..
Jag tycker Timrå var klart spelförande senast. Vi får tacka dem för deras individuella misstag. Ikväll behöver de inte leverera inför sin hemmapublik. De kan spela avslappnat.
Vi kommer nog inte fatta vad som träffat oss innan Åberg står där i första periodpausen och kommenterar deras 3-0 ledning.
Resten blir en jakt som bara räcker till att snygga till siffrorna.
3-6 görs i öppen bur och kvalet är ett faktum.
Timrå har gått kort på folk, vi vann senast…..
Jag tycker Timrå var klart spelförande senast. Vi får tacka dem för deras individuella misstag. Ikväll behöver de inte leverera inför sin hemmapublik. De kan spela avslappnat.
Vi kommer nog inte fatta vad som träffat oss innan Åberg står där i första periodpausen och kommenterar deras 3-0 ledning.
Resten blir en jakt som bara räcker till att snygga till siffrorna.
3-6 görs i öppen bur och kvalet är ett faktum.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Exakt!Buford skrev: ↑2022-03-08 13:23:00Å blire torsk så vet vi vem som rullas i tjära och fjädrarHCCL skrev: ↑2022-03-08 12:30:35Statistiskt sett så måste du ju se en tre-poängare förr eller senare!förevigtdjurgården skrev: ↑2022-03-08 08:13:26 Jag tror också den mentala biten väger väldigt tungt runt ett eventuellt tillgodoseende av tre poäng.
I negativ bemärkelse går jag ikväll, och jag har inte med mig en seger på hela säsongen när jag varit på plats. Jag har bytt platser ännu en gång, hoppas det blir på A10 jag får se den första trepoängaren live.Blir det vinst idag så får du hålla dig på A10 i fortsättningen!
![]()
-
- Säsongskort: Ja
Jag tar på mig den i så fall.HCCL skrev: ↑2022-03-08 17:30:20Exakt!Buford skrev: ↑2022-03-08 13:23:00Å blire torsk så vet vi vem som rullas i tjära och fjädrarHCCL skrev: ↑2022-03-08 12:30:35Statistiskt sett så måste du ju se en tre-poängare förr eller senare!förevigtdjurgården skrev: ↑2022-03-08 08:13:26 Jag tror också den mentala biten väger väldigt tungt runt ett eventuellt tillgodoseende av tre poäng.
I negativ bemärkelse går jag ikväll, och jag har inte med mig en seger på hela säsongen när jag varit på plats. Jag har bytt platser ännu en gång, hoppas det blir på A10 jag får se den första trepoängaren live.Blir det vinst idag så får du hålla dig på A10 i fortsättningen!
![]()
![]()
Mantas idag tydligen..
25/4-2025
Njaa, hade hellre sett Salak och Carey helt petat igen...
- DIF_Soldier
Må djävulen ta Klantas Dalmasis om han ställer till det.
Säg den glädje som varar
-
Har ingen bra känsla för Armalis just nu, det är alldeles för mycket slarv. Hoppas han motbevisar det ikväll.
Åberg ska buas ut, varenda gång han rör pucken.
Åberg ska buas ut, varenda gång han rör pucken.
-
Du ser,det ger sig.....Manijock skrev: ↑2022-03-08 12:06:43Enig om en sak till, vad tusan händer? Gäller Bergfors denna gång. Fan heller att han ska petas nu när han äntligen går att känna igen. Han brukar fortfarande en ärtbössa men nu kommer han åtminstone någonstans. Sliter som ett djur och som du säger, har äntligen fått upp lite fart. Given i fjärde!Knickedick skrev: ↑2022-03-08 10:22:32TAGGA TILL!!! VIKTIG MATCHDAG!!!!Hepsnastian skrev: ↑2022-03-08 09:42:42 Ge fan i 1a och 3e linan samt låt salak stå.
Eklund måste flyttas på, han kommer inte till sin rätta.
Skulle vilja se Tim-berglund-fimp. Synd att Lekki då hamnar i 4e.
Skulle kunna tänka mig en junis kjeda i 4e, nu när engsund är borta.
Plocka bort Forsberg, Carey och låt Bergfors vila.
Kör Lekki å flytta upp två junisar som gör det bra j20
Jag håller med om Tim-Berglund-Fimp.
Däremot tycker jag att Forsberg pch Bergfors har varit riktigt bra på att vara destruktiva och sätta press på motståndarna och störa deras uppspel, Forsbergs fart behövs där ochjag tycker ofta att han är "i vägen" speciellt i BP gör han ett bra jobb. Bergfors tycker jag går i bräschen med sitt slit. Tycker han har sett bättre ut senaste 4-5 matcherna och har mer fart under skridskorna. Bättre och bättre och snart kommer han sätta chanserna också.
Frågan kvarstår ju hur man gör för att ha med Lekki också. Han ska ju stå och snipea i PP iaf.
Problemet med en juniorkedja är ju att Öhgren och Östlund får ju inte "också" plats.
Kan Lekki spela back?? Dra Handjamare från blå??Hur som helst ska Grags bänkas
Gissar på spiken i kistan här tyvärr. Tror jag jinxat skiten och oavsett hur kass aset i 46 är så kommer han avgöra.... Äckel!
Ge mig
Sörensen - Rensfeldt - Cederqvist
Eklund - Berglund - Lekkerimäki
Axelsson - Poirier - Rhakshani
Söderlund - Engsund - Bergfors
Forsberg
Fast om SöderlundochEklund får spela ihopså kommer vi snart att vara överens om att det finn kemi mellan Söderlund och Eklund också

Mantas i mål känns riktigt oroligt. Hoppas att han får en bra start och är fokuserad idag, annars riskerar det här att bli spiken i vår kvalkista. Försvarsspelet måste vara bättre än i Söndags, tycker att det såg riktigt oorganiserat ut bitvis. Troligtvis var det ett uttryck för trötthet.
Dålig känsla inför denna match. Vi har fallerat vid flera tillfällen när vi haft chansen att verkligen skapa hopp. Bara att hoppas att jag har fel och blir positivt överraskad.
Dålig känsla inför denna match. Vi har fallerat vid flera tillfällen när vi haft chansen att verkligen skapa hopp. Bara att hoppas att jag har fel och blir positivt överraskad.
Fan, det är neggigt här idag, har inte själv så sköna vibbar heller. Kan inte nån bara övertyga mig om att vi vinner?