Jo senast mot fisk!Nattuggla_ skrev: ↑2022-03-06 21:24:27 Blir verkligen en rysare nu sista matcherna.
Har försökt avläsa statistiken och kika vilka motstånd som är kvar, men iom att alla slår alla nu så går det inte att sia alls.
Timrå på tisdag sedan två extremt tuffa matcher mot Leksand och Örebro innan vi möter Malmö.
Malmö har Linköping och Frölunda.
Vi har stått upp bra mot topplagen hittills men frågan är hur länge vi orkar. Leksand borta blir tufft, och matchen mot Örebro spelas på en lördag då det är storsatsning från JK, och vi har inte direkt spelat bra när publiken varit magiskt de senaste matcherna.
Säsongen 21/22
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 21/22
-
Säsongen 21/22
Njeaa. De hade ju matchen egentligen, var betydligt bättre i 2/3 perioder och Salak var övermänsklig.Donkels-3.0 skrev: ↑2022-03-06 21:42:42Jo senast mot fisk!Nattuggla_ skrev: ↑2022-03-06 21:24:27 Blir verkligen en rysare nu sista matcherna.
Har försökt avläsa statistiken och kika vilka motstånd som är kvar, men iom att alla slår alla nu så går det inte att sia alls.
Timrå på tisdag sedan två extremt tuffa matcher mot Leksand och Örebro innan vi möter Malmö.
Vi har stått upp bra mot topplagen hittills men frågan är hur länge vi orkar. Leksand borta blir tufft, och matchen mot Örebro spelas på en lördag då det är storsatsning från JK, och vi har inte direkt spelat bra när publiken varit magiskt de senaste matcherna.
Men visst, vi lyckades hitta ett sätt att vinna och det är viktigast.
Jag hoppas ju verkligen att vi kan ta hjälp av Hovet på lördag. Örebro har länge känts som ett boogie-team för oss.
-
Säsongen 21/22
Full pott mot Malmö måste vi ta.....Men jag tror det är Linköping vi kommer ha efter oss i Tabellen om vi ska klara oss och inte MalmöNattuggla_ skrev: ↑2022-03-06 21:40:07Skulle säga att vi måste ta full pott mot Malmö för att ”ta in” försprånget. Men det kräver också att vi håller jämna steg fram tills dess.Knickedick skrev: ↑2022-03-06 21:34:12 Har alltid sagt att det är Linköping det står mot. Tyvärr tror jag alla Bönderna vill ha ut oss och verkar lägga sig mot varandra för att få ut oss.
Vi krigar bra nu....
Avslutningen med tre raka svåra bortamatcher blir nycklen till utgången.....
Blir det för tungt??
Tror tyvärr det blir alldeles för tungt, ja.
-
Säsongen 21/22
Dom var lite bättre i första, vi var bättre i andra och dom i tredje sammantaget en rätt jämn match om man tittar på skottenNattuggla_ skrev: ↑2022-03-06 21:45:29Njeaa. De hade ju matchen egentligen, var betydligt bättre i 2/3 perioder och Salak var övermänsklig.Donkels-3.0 skrev: ↑2022-03-06 21:42:42Jo senast mot fisk!Nattuggla_ skrev: ↑2022-03-06 21:24:27 Blir verkligen en rysare nu sista matcherna.
Men visst, vi lyckades hitta ett sätt att vinna och det är viktigast.
Jag hoppas ju verkligen att vi kan ta hjälp av Hovet på lördag. Örebro har länge känts som ett boogie-team för oss.
Säsongen 21/22
18 poäng kvar att spela om.
Vi måste ha 5 mer än Malmö.
Vinner vi mot MIF så är det 2.
Vi måste vinna nästa mot Timrå +ta minst en poäng mer.
Oddsen är emot oss men vi måste tro på att 63 poäng kan räcka.
4/6 måste vi alltså vinna i så fall.
Malmö, Timrå, OHC och någon av Fisk,Örebro eller Lyxand
Extremt tufft!
Prio 2 måste vara att komma näst sist och få hemmafördel.
Vi måste ha 5 mer än Malmö.
Vinner vi mot MIF så är det 2.
Vi måste vinna nästa mot Timrå +ta minst en poäng mer.
Oddsen är emot oss men vi måste tro på att 63 poäng kan räcka.
4/6 måste vi alltså vinna i så fall.
Malmö, Timrå, OHC och någon av Fisk,Örebro eller Lyxand
Extremt tufft!
Prio 2 måste vara att komma näst sist och få hemmafördel.
Säsongen 21/22
Kära DIF:are!
Måste vara full satsning på tisdag på läktaren. Inte en plats ledig. Den som inte hoppar är gnagarsvin!!!!
Måste vara full satsning på tisdag på läktaren. Inte en plats ledig. Den som inte hoppar är gnagarsvin!!!!
-
Säsongen 21/22
3 poäng imorgon mot TIK, inget annat!
Senast redigerad av Ärlighetvararlängst den 2022-03-07 09:25:23, redigerad totalt 1 gånger.
-
Säsongen 21/22
...mot TIK för bövelen
-
Säsongen 21/22
Sant, ber om ursäkt.
Säsongen 21/22
i mitt tycke var Timrå snabbare och vassare än oss igår. vi tog till vara på deras misstag. sett över en hel säsong så var vi nog värda 2-3p men inte riktig i matchen igår tycker jag. Dom kom ut ur egen zon alldeles för enkelt. Den enda som lyckades checka fast deras backar var Cederkvist. dom var väldigt kära i att diagonalpassa genom mittzon. där borde vi kunna läsa och bryta den passingen i högre grad. Kan vi hålla oss från botbänken så dom inte får nått PP och stänga ner deras förstakedja så tror jag på 3p imorrn!
Fooorrrrzzzaa !
Fooorrrrzzzaa !
Säsongen 21/22
Oavsett hur denna säsong slutar så har KG gjort ett helt fantastiskt jobb! Kollar man på dom senaste 10 matcherna så är DIF faktiskt ett topp-2 lag, går man tillbaka hela 20 senaste så ligger man fortfarande på en respektabel 5:e plats.
Starten på säsongen blev tyvärr den sämsta i mannaminne, KG och alla nyförvärv med Fagerwall i spetsen har min respekt.
Starten på säsongen blev tyvärr den sämsta i mannaminne, KG och alla nyförvärv med Fagerwall i spetsen har min respekt.
-
Säsongen 21/22
De där tidiga baklängesmålen måste de fixa bort.
-
Säsongen 21/22
Det var deras deras hemmaplan och vi var där för att ta poäng inte att underhålla trumbrödernam0ng00se skrev: ↑2022-03-07 10:29:55 i mitt tycke var Timrå snabbare och vassare än oss igår. vi tog till vara på deras misstag. sett över en hel säsong så var vi nog värda 2-3p men inte riktig i matchen igår tycker jag. Dom kom ut ur egen zon alldeles för enkelt. Den enda som lyckades checka fast deras backar var Cederkvist. dom var väldigt kära i att diagonalpassa genom mittzon. där borde vi kunna läsa och bryta den passingen i högre grad. Kan vi hålla oss från botbänken så dom inte får nått PP och stänga ner deras förstakedja så tror jag på 3p imorrn!
Fooorrrrzzzaa !
Säsongen 21/22
Det är rätt jämna spelscheman kvar av säsongen för de 5 bottenlagen. DIF har ju minst hemmamatcher kvar av bottenlagen bara två, men de har bättre form borta än hemma så det är nog inge problem. DIF är ungefär jämnbra borta och hemma i senaste matcherna medans Linköping, Brynäs och Malmö är väldigt dåliga hemma och bättre borta. Linköping och Brynäs har dålig form på både borta och hemmaplan medans Malmö är mycket bättre borta än hemma. Så hemma och borta kommer nog inte avgöra i sista matcherna.
Malmö har väl det lite tuffare schemat kvar av bottenlaget med två matcher mot Rögle och borta mot Luleå. Och de har tre hemmamatcher kvar och med deras dåliga hemmastatistik så är det ju inge fördel. DIF och Timrå är nog mist nervösa inför slutspurten p.g.a. Timrå var ju redan uträknade innan säsongen så de har redan över presterat medans DIF har varit uträknade under en längre tid. Pressen är större på lagen ovanför. Man kan ju hoppas på att Oskarshamn inte har något att spela för inför den sista matchen för annars är det en väldigt jobbig match med tanken på historien mot dem.
Malmö har väl det lite tuffare schemat kvar av bottenlaget med två matcher mot Rögle och borta mot Luleå. Och de har tre hemmamatcher kvar och med deras dåliga hemmastatistik så är det ju inge fördel. DIF och Timrå är nog mist nervösa inför slutspurten p.g.a. Timrå var ju redan uträknade innan säsongen så de har redan över presterat medans DIF har varit uträknade under en längre tid. Pressen är större på lagen ovanför. Man kan ju hoppas på att Oskarshamn inte har något att spela för inför den sista matchen för annars är det en väldigt jobbig match med tanken på historien mot dem.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Lee Harvey Oswald
Säsongen 21/22
Jepp, verkligenExile skrev: ↑2022-03-07 12:11:01 Oavsett hur denna säsong slutar så har KG gjort ett helt fantastiskt jobb! Kollar man på dom senaste 10 matcherna så är DIF faktiskt ett topp-2 lag, går man tillbaka hela 20 senaste så ligger man fortfarande på en respektabel 5:e plats.
Synd bara att TIK och MIF är mittenlag i den tabellen, det har gjort vår klättring snudd på omöjlig.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan