Mora IK - Djurgårdens IF, 17/1 2008
Mora IK - Djurgårdens IF, 17/1 2008
Ja nu är det fan dags för seger, 3 raka förluster och nu ska vi ha revansch!
Senast redigerad av jjonas den 2008-01-16 20:40:14, redigerad totalt 1 gånger.
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Lee Harvey Oswald
Tänkte precis så, men kollade upp förra säsongens Januarimatch (11/1).Emil svelander skrev:Känns inte som att vi vinner i Mora överdrivet ofta. Torsk igen... 4-2 eller något i den stilen.
Då vann DIF faktiskt med 5-3.
Otroligt viktig match detta, BARA 7p ner till kvalplats.
Trodde inte man skulle behöva oroa sig nåt mer över det denna säsong.
Tips:
Mora-DIF 3-3
Jag var på väg upp men tyvärr satte Innebandy-DM stopp för det.
I januari förra året krigade Morten Ask in pucken till 4-3 har jag för mig, annars minns jag den matchen bra. Vi hade det mesta av spelet och styrde rätt bra, men Mora var effektiva och hakade på när vi tog en 2-0 ledning.
Jag har fullt förtroende för att vi krigar till oss en 3-1 seger i Mora bara för att jag inte kunde få åka till och skratta åt deras parodi på hockeyarena.
Tips:
(0-2, 1-0, 0-1)
03.44 0-1 Nicklas Danielsson (Bremberg, Hörnqvist) PP1
14.21 0-2 Ossi Väänänen (Johansson, Bremberg) PP1
24.56 1-2 Toni Dahlman (Bogg, Tuokko) EQ
59.04 1-3 Andreas Engqvist (Printz) NU1 EN
I januari förra året krigade Morten Ask in pucken till 4-3 har jag för mig, annars minns jag den matchen bra. Vi hade det mesta av spelet och styrde rätt bra, men Mora var effektiva och hakade på när vi tog en 2-0 ledning.
Jag har fullt förtroende för att vi krigar till oss en 3-1 seger i Mora bara för att jag inte kunde få åka till och skratta åt deras parodi på hockeyarena.
Tips:
(0-2, 1-0, 0-1)
03.44 0-1 Nicklas Danielsson (Bremberg, Hörnqvist) PP1
14.21 0-2 Ossi Väänänen (Johansson, Bremberg) PP1
24.56 1-2 Toni Dahlman (Bogg, Tuokko) EQ
59.04 1-3 Andreas Engqvist (Printz) NU1 EN
- Diffe89
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Falken tillbaka, vilket känns skönt. Edvin verkar dock missa matchen vilket ger mig följande lag:
Bremberg-Hörnqvist-Danielsson
Anger-Ottosson-Axelsson
C .Eklund-Falk-Ölvestad
Bäcker-Engqvist-Persson/Eriksson
Väänänen-Johansson
T. Pettersson-Marusak
Printz-R. Pettersson
O. Eklund
Det här laget tror jag kommer att spela, sen ser jag hellre att Oscar får chansen och Thomas petas till en början, men det lär aldrig hända.
Bremberg-Hörnqvist-Danielsson
Anger-Ottosson-Axelsson
C .Eklund-Falk-Ölvestad
Bäcker-Engqvist-Persson/Eriksson
Väänänen-Johansson
T. Pettersson-Marusak
Printz-R. Pettersson
O. Eklund
Det här laget tror jag kommer att spela, sen ser jag hellre att Oscar får chansen och Thomas petas till en början, men det lär aldrig hända.
Jag skulle vilja se den här laguppställningen (om Rynå är tillgänglig)
Bremberg - Hörnqvist - Rynå
Anger - Ottosson - Axelsson
C .Eklund- Falk- Danielsson
Ölvestad - Engqvist - Bäcker
Förstakedjan behöver den tyngd som Rynå kan ge. Han är dessutom både spelskicklig och kan vara målfarlig.
Danielsson tycker jag har kommit bort lite sedan han flyttades upp i förstakedjan. Var mycket bättre i den här konstellationen.
--
Väänänen-Johansson
T. Pettersson-Marusak
Printz-R. Pettersson
O. Eklund
Förstakedjan behöver den tyngd som Rynå kan ge. Han är dessutom både spelskicklig och kan vara målfarlig.
Danielsson tycker jag har kommit bort lite sedan han flyttades upp i förstakedjan. Var mycket bättre i den här konstellationen.
--
Väänänen-Johansson
T. Pettersson-Marusak
Printz-R. Pettersson
O. Eklund
- Emil Svelander
Nej nej nej. Varför ska vi splittra vår för tillfället överlägset bästa kedja? Vi bör fortsätta med förstakedjan.rikkard skrev:Jag skulle vilja se den här laguppställningen (om Rynå är tillgänglig)
--
Väänänen-Johansson
T. Pettersson-Marusak
Printz-R. Pettersson
O. Eklund
I övrigt vill jag inte att Bäcker och Thomas ska få byta om imorgon. Jag vill se Linus Persson och Oscar Eklund på deras platser.
Där har vi dagens bästa uttalande. Bäcker och Thomas har verkligen inte presterat som förväntat. I matchen mot Frölunda i måndags var Linus P och Henrik E grymt jobbiga, dom checkade stenhårt och spelade tufft. Synd bara att det är två juniorer som är tvungna att gå in och försöka väcka laget.Emil svelander skrev:Nej nej nej. Varför ska vi splittra vår för tillfället överlägset bästa kedja? Vi bör fortsätta med förstakedjan.rikkard skrev:Jag skulle vilja se den här laguppställningen (om Rynå är tillgänglig)
--
Väänänen-Johansson
T. Pettersson-Marusak
Printz-R. Pettersson
O. Eklund
I övrigt vill jag inte att Bäcker och Thomas ska få byta om imorgon. Jag vill se Linus Persson och Oscar Eklund på deras platser.