08 Hockey dör, tack för den här tiden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Jag väcker liv i den här tråden igen eftersom jag är förbannad. Jag tänkte skriva på DIF-sidan på SvenskaFans men de har spärrat tydligen även för medlemmar, eller så är det något knasigt med sidan. Jag vet inte, bryr mig inte men jag måste få uttrycka mina åsikter någonstans. Förhoppningsvis läser den nya redaktionen det här forumet också och kanske får en tankeställare..

Om jag börjar med valet av namn på sidan. Jag hade hoppats på att den nya redaktionen skulle vara lite mer kreativa än vad de visat. Namnet "Mesta Mästarna"... Vad fan är det för namn?

Forum 1891 - Då vet alla att det är DIF Fotbolls sida på SF vi pratar om.
08 Hockey - Det namnet visste alla vad det var för någonting.

Mesta mästarna - Det är DIF Hockey! Sidan på SvenskaFans är INTE DIF Hockey, dock en stor sida som berör DIF Hockey. För mig vore det som att döpa fotbollssidan på SF till "Blåränderna". Så jävla patetiskt!

Och texterna. Ja, jag kan köpa att man som ung grabb (16 år tror jag det var) har en hel del att lära. Jag har varit på samma nivå och blev mycket bättre och fick lära mig en hel del. Men jag hade också krav på mig att någon skulle korrläsa mina texter innan publicering. Har den nya redaktionen det? Inte vad jag ser eller förstår på de texter jag har läst.

Senaste artikeln med rubrik "Inför Frölunda - Djurgården". Komigen...

Förlåt för detta inlägg, men jag hoppas den nya redaktionen tar del av det här och kanske får en tankeställare.

Ha det!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Håller med Micke i nästan allt. Den nya sidan är slarvig och känns oseriös, DIF är värda att bli tagna på allvar, även av Svenskafans-sidan, precis som det var förut.

Hittar en massa stavfel och grammatiska fel som är otroligt enkla.

Kom igen grabbar, skärpning!
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Som en liten parantes verkar hockykunskapen ganska begränsad.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Har inte läst sen ni lämnade och har inga planer på att göra det heller. Saknaden av Micke och Viktor är stor. Men tur att vi har dom här på forumet iallafall.
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Palmgren här, ny skribent på DIF Hockey:s sida på Svenska Fans.

Även jag vill självklart tacka Mikael Nylander och Viktor Adolfsson för deras enorma arbete på sidan. Jag har varit innne och läst Mickes krönikor i två år nu.
Han är en skribent som jag har en enormt stor respekt för.
Jag vill tacka er som sagt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SF bör ha lite större koll på vilka de anställer.
Hoppas Palmgren är hockeykunnig.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Det känns som att folk har fått en bild utav mig som en okunnig idiot som bara börjat skriva om Djurgården hockey för skrivandets skull. Men jag kan lova er alla att det är fel!

Jag har varit Djurgårdare sedan säsongen 1994/95. Då fick jag min första DIF-keps och sedan dess har jag varit fast. Det var under den säsongen som jag även var på min första DIF-match i Gavlerinken mot Brynäs.

Mer om det och lite till finns att läsa i min krönika "En utmaning!" på Svenska Fans.
Länk till den krönika om någon är intresserad: http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... ?id=212867.

Jag ska göra mitt allra bästa för att få en bra sida om DIF hockey igen på Svenska Fans. Det är inte lätt att ta över efter den tidigare redaktionen, dom höll i enligt min mening världsklass.

Mikael Nylander:
Såg att du var lite skeptisk över "namnet" på Svenska Fans (Mesta Mästarna). Det är ett namn som inte kommer att bestå på sidan. Vi kommer att byta ut allting i framtiden, var så säker.

Vi har nyss fått igång sidan. Ge oss en chans!
Kojak

Inlägg av Kojak »

Palmgren,

Jag har ett tips till dig. Lämna sidan så fort som möjligt! Du kommer märka att det tar mycket tid av dig. Du är 16 år, första året i gymnasiet? Du kommer i framtiden tvingas välja bort en del av din utbildning då det är grymt mycket artiklar som kommer krävas av dig och din redaktion.

Luleåsidan på SvenskaFans skryter allt för ofta om att det är riktiga journalister som skriver och driver den sidan. De lever genom sitt skrivande, gör du det Palmgren?

Som sagt, mitt råd är att du lämnar sidan innan det är försent.

Ha det bra!
Användarvisningsbild
Oulf
Säsongskort: Ja

Inlägg av Oulf »

Men snälla nån. Låt den nya killen få en chans. Och vad är det för fel på namnet? Mesta mästarna är ju vad vi är. Det blir nog bra till slut. Bättre än att sidan läggs ned.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
MAP

Inlägg av MAP »

Håller med föregående talare. Ge de nya en chans. Det som skrivs är väl så vitt jag vet helt ideellt och ingen av de gamla var väl heller utbildad journalist? Kan väl inte vara på så blodigt allvar.

Tycker sidan med gamla redaktionen var sådär, och den nya är väl hittills ingen höjdare, men det är unga grabbar som med lite coachning säkert kan få till en bra sida framöver.
Användarvisningsbild
Gårdare
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Gårdare »

Oulf skrev:Men snälla nån. Låt den nya killen få en chans. Och vad är det för fel på namnet? Mesta mästarna är ju vad vi är. Det blir nog bra till slut. Bättre än att sidan läggs ned.
Håller med till 100%.

Allvarligt talat Micke m.fl, det börjar bli riktigt pinsamt och lyssna på ert ständiga gnäll. Stavfel hit eller dit. Kom igen nu!!
Kojak

Inlägg av Kojak »

En person som frivilligt kallar sig för "Gårdare" anser att vårat "gnäll" är pinsamt? Där finns det inte mycket respekt över från min sida.

När jag var på 08 Hockey så var det jävligt noga med stavning. Jag blev ombedd att få mina artiklar korrlästa av någon annan innan publicering. Jag gjorde det för att jag visste att jag inte var helt hundra för jag visste att sidan är stor och många Djurgårdare läser på sidan, då ska det inte vara något blaj över det hela.

Men jag tycker inte den nya redaktionen visat "några småfel" som jag kunde visa ibland, utan jag tycker det har varit riktigt pinsamt att läsa texterna. Ni säger att vi ska ge killarna en chans, absolut. Men jag tror Palmgren förtjänar bättre än att vara skribent på SvenskaFans och med anledning av den press som kommer sättas på honom och övriga redaktionen tror jag att deras skola och utbildning blir lidande.

Oulf,

Jag tycker personligen att jag lämnar en mycket bra förklaring i ett tidigare inlägg om varför jag inte gillar namnet. Palmgren verkar också har förstått och hållt med eftersom han lovat att namnet bara är tillfälligt. Vi får hoppas att det stämmer. Men innan du ställer frågor som jag redan svarat på så tycker jag du ska läsa igenom vad jag skrivit.

Ha en trevlig dag.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Måste lägga mig i litegrann nu.

Har man en redaktion under säsong, så är det alldeles för dåligt att inte lägga upp artiklar på två dagar. Det spelar då ingen roll om man inte har erfarenheten eller liknande. Nivån på 08Hockey rök i samband med att Nylander och co lämnade, vilket är förståeligt.

Dock håller jag inte riktigt mer Nylander om arbetsbördan. Sitter som redaktör på en officiell samt svenskafans-redaktion i dagsläget. Det är en enorm språngbräda för ungdomar att visa upp vad man kan, om man har ett journalistiskt intresse. Däremot är det ingen superhöjdare att jobba ideellt, men den tiden kommer då man lämnar det ideella bakom sig.

Lycka till grabbar, men ni behöver utöka mer och redaktören bör ha ett starkt ledarskap.
Saknar Kung Wikegård!
Kagen

Inlägg av Kagen »

Bitterheten klär dig illa Nylander..

Stort lycka till Palmgren. Strunta i Nylanders bittra rader, han har lämnat skutan och den är nu din att styra. Försök hitta en bra besättning som du trivs med - inte som Nylander gjorde som råkade ut för något som närmast kan liknas för myteri på 08-hockey redaktionen.

Mesta Mästarna är väl ett utmärkt namn? Alla förknippar det till DIF. Jag tycker att 08-Hockey kändes mer som ett påhitt av Anrell som titt som tätt skriver att DIF, Hammarby och AIK borde slå ihop sina hockeylag.

- Nylander, släpp Svenska Fans nu. Gå vidare. Ställ upp och svara på frågor om Palmgren eller någon annan behöver hjälp. Men kritisera inte och lägg dig inte i. Om Palmgren missköter sig är det upp till Svenska Fans att bedöma - det är deras ansvar, inte ditt.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Kojak

Inlägg av Kojak »

Kagen skrev:Bitterheten klär dig illa Nylander..

Stort lycka till Palmgren. Strunta i Nylanders bittra rader, han har lämnat skutan och den är nu din att styra. Försök hitta en bra besättning som du trivs med - inte som Nylander gjorde som råkade ut för något som närmast kan liknas för myteri på 08-hockey redaktionen.

Mesta Mästarna är väl ett utmärkt namn? Alla förknippar det till DIF. Jag tycker att 08-Hockey kändes mer som ett påhitt av Anrell som titt som tätt skriver att DIF, Hammarby och AIK borde slå ihop sina hockeylag.

- Nylander, släpp Svenska Fans nu. Gå vidare. Ställ upp och svara på frågor om Palmgren eller någon annan behöver hjälp. Men kritisera inte och lägg dig inte i. Om Palmgren missköter sig är det upp till Svenska Fans att bedöma - det är deras ansvar, inte ditt.
Kagen, är det du som är Luleåsupporter som brukar skriva titt som tätt på SvenskaFans diverse forum? Eller blandar jag ihop dig med någon annan..?

I vilket fall som helst, jag är inte bitter utan tvärtom väldigt glad åt att ha lämnat SvenskaFans. Men jag är också förbannad på hur sidan sköts och jag gillar inte namnet ett dugg. Återigen, Palmgren verkar ha förstått det och lovat att ett namnbyte kommer ske.

Vad menar du med att det blev myteri på 08 Hockey? Hängde inte riktigt med där...

Är det verkligen upp till SvenskaFans att bedöma om någon skribent missköter sig? Det är upp till SF att bestämma om personen är lämplig att fortsätta skriva eller inte, men besökarna måste väl ändå få göra sin bedömning?

Min bedömning har jag beskrivit här ovan. Men jag är fan inte bitter ;)
Skriv svar