Att inte alla naiva idioter fattar att serien snart är slut och vi som bäst hamnat på 10onde plats. Varefter dessa idioter hävdar att "Säcken" gjort det så förbannat bra "med det här materialet". Har man minsta vinnarskalle så tolererar man inte den här jävla skiten.
Accepterar inte en 10 plats i år igen..
Där håller jag med dig
Kallar du Hörnqvist och Danielsson för inkompetenta nollor? Gör det bättre själv då för fan! Visst borde dom har gjort några mål men det är fan den femman som har varit bäst under hela jävla säsongen!
Visst vi ligger sexa och har inför dagens skitmatch 6 poäng ner till strecket, klart över förväntningarna. Men allvarligt, är det verkligen synonymt med hur "bra" vi egentligen är?
Kan uppriktigt säga att Djurgården inte har gjort EN enda riktigt bra match över 60 minuter. Är väl bara i 4-0 borta mot LHC o 3-0 borta mot FBK som man verkligen kännt sig nöjd över hur spelet sett ut över en hel match.
På hemmaplan har vi inte gjort någon riktigt bra match över huvudtaget.
Dessvärre ser det inte alls ut som det ska bli bättre, snarare tvärtom. Tror vi har säsongens bästa resultat bakom oss tyvärr.. Jag är mycket nöjd om vi slipper kvala i år, trots att vi just nu ligger 6 pinnar över slutspelsstrecket som sagt..
Nu lite till dagens match då..Hade verkligen detta på känn. Lite av en måstematch efter två raka torsk hemma mot laget som inte slagit oss i sthlm i grundserien på 4 år..Givetvis ska det gå åt helvete..I skrivande stund gör dessutom mitt absolut största hatobjekt i hela ES Niklas Andersson 0-3..
Vi räcker inte till....
Bland backarna är det väl bara Timmy, Ossi o i viss mån Printz som håller måttet, även om Ossi tyvärr tappat väldigt mycket av sitt tidigare bländande backspel..
Annars har vi följande att tillgå...
EDVIN FRYLÈN..Vill nog säga att det är den sämsta värvningen genom tiderna..Han gör inte ett rätt, verkligen inget..Är det bara jag som tänkt på hur jävla ofattbart livrädd 100 kg Edvin är bakom egen kasse när han ska "hämta" en dumppuck o motståndarforwards jagar efter?? Han förlorar 9 av 10 såna närkamper..hans passningsspel o närkampsspel i övrigt ska vi bara inte prata om..
Jiri"Fyllot" Marusak...Va fan har hänt med gubben??han har verkligen inte kvar nått av det man fick se i fjol.
Thomas Johansson: Lägg grillorna på hyllan nu Tompa..Innan det blir pinsamt. Nästan sämre än Edvin, men bara nästan.
Ronnie: Sorry Rågsved..Du är en hjälte, men du är, precis som Tompa, SLUT, o det är fakta.
Visst finns det potential i Oscar Eklund, men han får ju aldrig chansen att visa det pga "Säcken"
På forwardsidan ser det ju egentligen hyfsat ut med vissa undantag..
men i dagens match tycker man ju bara synd om en sån som "Linkan". att vissa bara kan missa så mycket..
Till sist en liten fundering angående "Säckens" uttagning av laget..
Hur i HELVETE kan han välja att sätta Dicken utanför laget till förmån för Pär Bäcker??? Snacka om att sabba ett självförtroende.. Linan med Dick-Otto-Anger var ju riktigt bra fram tills de skulle börja mixtras helt utan anledning.. Att han sen väljer att fortsätta med Bäcker tillsammans med Otto o Anger efter Timråmatchen är ju bara helt jävla fuckat, obegripligt o helt sinnessjukt...Även backparet Printz-Ronnie sätter jag stora frågetecken för..
jaja, nu har jag varit realist så det räcker, eller negativ som dom blinda kommer tycka..
Håller alla tummar i världen för att vi ska få slippa kvala. För får vi det blir det allsvenskt spel nästa år, det är jag helt övertygad om....
Senast redigerad av jensa85 den 2008-01-14 21:17:28, redigerad totalt 2 gång.
Jag vill säga att vi har väldigt otur den här matchen vi skapar väldigt mycket Ari Ahonen är riktigt bra i mål. Linkans passningar är bra och spelare får bra träffar på vissa men som ja sa tidigare så är Ari Ahonen bra i mål
det är bara ta nya tag på torsdag då ska vi köra över Mora och ta första tre poängaren mot dom
Och mot Skellefteå kan ju självklart Challe ta en förlust. det ska inte vara möjligt för Timrå att förlora en match mot ett så fruktansvärt dåligt lag som Skellefteå AIK. Det finns inte. Man skulle kunna ställa ut en anjovisburk på isen och den skulle kunna vinna mot det jävla skitlaget. Luktar läggmatch lång väg.
Angående att "Säcken" bänkar Dick så måste det ju vara vattentätt domstolsmaterial för att avsätta honom. Hur fan tänker han?
"Hmm.. Dick är ung och därför ojämn.. det bästa är nog att jävlas lite med hans självförtroende och få honom att tvivla på sig själv.. att visa att man tror på honom skulle knappast göra honom bättre.. däremot Bäcker, som är mätt och belåten och inte presterar ett jävla skit.. han behöver ingen väckarklocka i form av bänkning.. näe.. så får det bli.."
jjonas skrev:Kallar du Hörnqvist och Danielsson för inkompetenta nollor? Gör det bättre själv då för fan! Visst borde dom har gjort några mål men det är fan den femman som har varit bäst under hela jävla säsongen!
I den här matchen får jag väl för fan tillägga. Den här matchen har utan snack varit den sämsta som jag sett. Och det absolut största problemet idag är att Säcken är så feg den här matchen. Våga bänka Johansson och den här matchen också faktiskt Danielsson. Riktigt kass match av honom, det ser ju för fan ut som om han aldrig sett en puck i hela sitt liv. Och Bengan satte för helvete inte en pass på hela matchen. Kvalserien närmar sig, med tanke på att både Frölunda, Skellefteå och Brynäs tog poäng. Jag har aldrig varit såhär orolig i hela mitt liv. Djurgården är på väg nerför och det fort. När folk härinne började lyfta DIF till skyarna och började snacka om SM-guld borde vi förstått att det bara var en tidsfråga innan DIF började rasa.
Säcken för helvetet. Det måste ta ett förbannat slut på dessa jävla plattmatcher och otroligt dåliga laguttagningar, annars missar vi slutspel denna säsong också. Och gör vi det, då kan jag lova att det blir ett förbannat liv, för denna trupp har absolut i ett slutspel att göra.
Jag vill se en omedelbar förbättring på allting, speciellt från tränarkårens sida, annars är vi där nere igen!
Peterzon skrev:Jag vill säga att vi har väldigt otur den här matchen vi skapar väldigt mycket Ari Ahonen är riktigt bra i mål. Linkans passningar är bra och spelare får bra träffar på vissa men som ja sa tidigare så är Ari Ahonen bra i mål
det är bara ta nya tag på torsdag då ska vi köra över Mora och ta första tre poängaren mot dom
KROSSA MORA PÅ TORSDAG DIF
En slips hade för guds skull tagit skotten som Djurgården kom med idag.
Den enda räddningen jag var imponerad av var på Ottos skott när han räddade med klubban.
Ja, jag har under hela denna tid hävdat att raset är oundvikligt när vi inte har något eget spel att lita till. Ingen som helst "Plan B". Men varenda gång någon drar upp att det inte ser så bra ut så får man en rejäl "medgångssupporter!!!!!" i nyllet, bara för att man är en av få som tänker längre än en 10-åring och ser att den här dyngan inte håller i längden.
*Knirre skrev:Angående att "Säcken" bänkar Dick så måste det ju vara vattentätt domstolsmaterial för att avsätta honom. Hur fan tänker han?
"Hmm.. Dick är ung och därför ojämn.. det bästa är nog att jävlas lite med hans självförtroende och få honom att tvivla på sig själv.. att visa att man tror på honom skulle knappast göra honom bättre.. däremot Bäcker, som är mätt och belåten och inte presterar ett jävla skit.. han behöver ingen väckarklocka i form av bänkning.. näe.. så får det bli.."
Nä, jag fattar som sagt inte det heller. Blir förbannad när jag tänker på det, helt ofattbart.
Skulle vara oerhört intressant att höra en motivering till detta mycket märkliga "coachande" av "Säcken" själv.
*Knirre skrev:Angående att "Säcken" bänkar Dick så måste det ju vara vattentätt domstolsmaterial för att avsätta honom. Hur fan tänker han?
Nä, jag fattar som sagt inte det heller. Blir förbannad när jag tänker på det, helt ofattbart.
Skulle vara oerhört intressant att höra en motivering till detta mycket märkliga "coachande" av "Säcken" själv.