SHL 21/22: Djurgårdens IF - Färjestad 3/3
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Alla som kan gå på matchen ska gå på matchen.
Avskaffa tre mot tre.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Gör vad som krävs för att bärga 3 poäng!
Sett till spelschemat som är kvar för alla lagen så säger jag att poäng inte är ett måste i någon av de kommande två matcherna MEN får jag välja så ser jag väldigt gärna att vi vinner i kväll. Framförallt för att visa att vi kan vinna inför en riktigt bra publik hemma i ett utsatt läge.
-
Vi behöver verkligen en propagandavinst hemma ikväll inför publik! Otroligt att det ännu inte är 8094 när laget nu börjat andas järnkaminer och matcherna börjat bli så viktiga. Länge sedan jag var så här positiv inför match, förlust finns inte ens i tankarna!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Oj, det var optimistiskt räknat. Me like.crike skrev: ↑2022-03-03 07:09:17 Sett till spelschemat som är kvar för alla lagen så säger jag att poäng inte är ett måste i någon av de kommande två matcherna MEN får jag välja så ser jag väldigt gärna att vi vinner i kväll. Framförallt för att visa att vi kan vinna inför en riktigt bra publik hemma i ett utsatt läge.

Hoppas du har rätt.
Jag tror vi behöver minst 3 p i de kommande 2 för att hålla igång tron och därmed ökad motivation.
Jobbigt om "gummibandet" hela tiden ska sträckas ut igen.
Helst vågar jag nog bara fundera på kommande omgång. Helt plötsligt vinner Miffen och vi torskar, så är det 6 p igen.

Eller så går vi ikapp. Förutsättningarna kan ändras så snabbt. Sedan verkar ju Timrå dessvärre vara inne i ett poängstim.
Men jag gillar din optimism.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Själv är jag livrädd för att hoppet ska leva in i de sista omgångarna och att vi faller på målsnöret. Är redan nervös inför matchen ikväll, så kommande tre veckor kommer vara en jävla pina.crike skrev: ↑2022-03-03 07:09:17 Sett till spelschemat som är kvar för alla lagen så säger jag att poäng inte är ett måste i någon av de kommande två matcherna MEN får jag välja så ser jag väldigt gärna att vi vinner i kväll. Framförallt för att visa att vi kan vinna inför en riktigt bra publik hemma i ett utsatt läge.
- Mattias_87
Hemmamatcherna är ett måste att vinna. Särskilt när grundseriens sista tre matcher är på bortaplan.
Och snälla ge mig också dessa resultat ikväll:
Örebro - Malmö
Linköping - Timrå
Luleå - Brynäs
Stor risk att Timrå vinner tyvärr.
Örebro - Malmö
Linköping - Timrå
Luleå - Brynäs
Avskaffa tre mot tre.
Det här är lite lurigt, är det bra om Timrå torskar? Eller är det bättre att vi och Timrå går bananas och vinner så mycket som möjligt (förutom våra inbördes möten som vi såklart SKA vinnaMattias_87 skrev: ↑2022-03-03 10:54:35 Hemmamatcherna är ett måste att vinna. Särskilt när grundseriens sista tre matcher är på bortaplan.
Örebro - Malmö
Linköping - Timrå
Luleå - Brynäs

-
Ja, det är tveksamt om vi kommer komma om Linköping.Dusinator skrev: ↑2022-03-03 11:23:34Det här är lite lurigt, är det bra om Timrå torskar? Eller är det bättre att vi och Timrå går bananas och vinner så mycket som möjligt (förutom våra inbördes möten som vi såklart SKA vinnaMattias_87 skrev: ↑2022-03-03 10:54:35 Hemmamatcherna är ett måste att vinna. Särskilt när grundseriens sista tre matcher är på bortaplan.
Örebro - Malmö
Linköping - Timrå
Luleå - Brynäs
Stor risk att Timrå vinner tyvärr.), så vi ev kan klättra förbi två av de andra tre lagen?
-
Håller med. Att ta två trepoängare i rad mot Brynäs och Luleå stärkte nog självförtroendet en hel del. Och det är viktigt. Vi har en stadig uppåtgående kurva med publiken i ryggen som bara blir bättre och bättre, det är raka motsatsen för Malmö just nu.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-03-03 10:40:07Oj, det var optimistiskt räknat. Me like.crike skrev: ↑2022-03-03 07:09:17 Sett till spelschemat som är kvar för alla lagen så säger jag att poäng inte är ett måste i någon av de kommande två matcherna MEN får jag välja så ser jag väldigt gärna att vi vinner i kväll. Framförallt för att visa att vi kan vinna inför en riktigt bra publik hemma i ett utsatt läge.![]()
Hoppas du har rätt.
Jag tror vi behöver minst 3 p i de kommande 2 för att hålla igång tron och därmed ökad motivation.
Helst vågar jag nog bara fundera på kommande omgång. Helt plötsligt vinner Miffen och vi torskar, så är det 6 p igen.![]()
Eller så går vi ikapp. Förutsättningarna kan ändras så snabbt. Sedan verkar ju Timrå dessvärre vara inne i ett poängstim.
Sen är ju frågan hur man vill att det ska gå i övriga.
Linköping och Brynäs har möten med Malmö och Timrå kvar. Timrå ser onekligen bra ut och är på uppgång. Och jag tror faktiskt Linköping passar oss bättre i ett kval än Timrå. Därav ser jag gärna att Timrå går vinnande ur den fighten.
I allra BÄSTA fall kan det se ut såhär efter ikväll:
10: Brynäs, 53 poäng
11: Linköping, 53 poäng
12: Timrå, 50 poäng
13: Malmö, 48 poäng
14: Djurgården, 48 poäng
5 poäng mellan 10a och 14e.
- Lee Harvey Oswald
Formmässigt är TIK bra, ja.
Men dom har också haft marginalerna med sig i slutet av flera matcher nu, så kommer det knappast vara i 10 raka omgångar till.
Det är liksom ingen slump att dom fortfarande ligger näst sist i tabellen
Så för mig låter det lite snurrigt att hoppas på att det är LHC och BIF vi ska om.
TIK och RödMök är närmast, så vi kan ju börja med dom.
Följaktligen, bäst att LHC vinner ikväll
Men dom har också haft marginalerna med sig i slutet av flera matcher nu, så kommer det knappast vara i 10 raka omgångar till.
Det är liksom ingen slump att dom fortfarande ligger näst sist i tabellen
Så för mig låter det lite snurrigt att hoppas på att det är LHC och BIF vi ska om.
TIK och RödMök är närmast, så vi kan ju börja med dom.
Följaktligen, bäst att LHC vinner ikväll
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Mattias_87
Att vi ska gå om LHC och Brynäs är totalt orealistiskt med så få omgångar kvar. Då får vi kanske bara förlora två av våra nuvarande matcher kvar samtidigt som dom ska vinna max två typ. Händer inte.
Timrå kan ju däremot hamna i en formsvacka som jag hoppas på. Men det viktigaste ikväll är att Malmö torskar igen och att vi vinner.
Timrå kan ju däremot hamna i en formsvacka som jag hoppas på. Men det viktigaste ikväll är att Malmö torskar igen och att vi vinner.
Avskaffa tre mot tre.
Kommer helt klart vara värre för Malmös självförtroende om dom får kvala än för vårat om vi faller på målsnöret. Timrå TROR jag vi tar i sju, så nu har vi allt att vinna. Det har vi iof enbart sett utifrån att vi legat sist så jävla länge.
Om du orkar, läs matchtråden mot Malmö. Vi var kungar inför och sen...fan pinsamt och extremt kortsiktigt tänk i den tråden.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-03-03 10:40:07 Oj, det var optimistiskt räknat. Me like.![]()
Hoppas du har rätt.
Helst vågar jag nog bara fundera på kommande omgång. Helt plötsligt vinner Miffen och vi torskar, så är det 6 p igen.![]()