Det var därför jag skrev att han kan bli värdefull längre fram om han får spela på kanten. Men där är det upp till bevis, för just nu funkar inte mycket av hans försök att vara finurlig på isen.Donkels-3.0 skrev: ↑2022-02-25 15:31:16Herregud lillfinpen spelar ju på helt fel position och har lojalt offrat sig och tagit på sig en roll som inte är hans naturliga så jag tycker kritiken mot honom är aningen överdrivendiftobbe89 skrev: ↑2022-02-25 13:23:12 Borde man stuva om rejält i kedjorna kanske och försöka få till 1-2 riktigt bra kedjor med en fjärdekedja som endast är med för att spela 0-0. Som det ser ut nu så har vi ju fyra ''jämna'' kedjor med minst en dålig spelare i varje kedja. Kanske inte är så bra trots allt, det är ju rent bortkastad talang att låta Tim spela med spelare som Engsund och Bergfors har man väl insett nu. Dom håller inte. Rhett borde också få chansen att ha en bättre kedjekamrat än Carey bredvid sig. Hur kedjorna borde se ut vet jag inte exakt men upp med Tim iallafall, ner med spelare som inte håller måttet. Och det är:
Engsund
Bergfors
Carey
Dick
Alla där är bara tjocka och långsamma och tar dåliga beslut. I kvalet är det allvar på riktigt då måste istiden minimeras till spelare som uppenbart inte håller.
Till viss del Eklund. Känns ändå som han kan bli värdefull senare om han hamnar på kanten, så inte ge upp honom ännu.
Säsongen 21/22
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 21/22
Spela fult
-
- Säsongskort: Ja
Säsongen 21/22
För att han spelar på fel position jadiftobbe89 skrev: ↑2022-02-25 15:39:57Det var därför jag skrev att han kan bli värdefull längre fram om han får spela på kanten. Men där är det upp till bevis, för just nu funkar inte mycket av hans försök att vara finurlig på isen.Donkels-3.0 skrev: ↑2022-02-25 15:31:16Herregud lillfinpen spelar ju på helt fel position och har lojalt offrat sig och tagit på sig en roll som inte är hans naturliga så jag tycker kritiken mot honom är aningen överdrivendiftobbe89 skrev: ↑2022-02-25 13:23:12 Borde man stuva om rejält i kedjorna kanske och försöka få till 1-2 riktigt bra kedjor med en fjärdekedja som endast är med för att spela 0-0. Som det ser ut nu så har vi ju fyra ''jämna'' kedjor med minst en dålig spelare i varje kedja. Kanske inte är så bra trots allt, det är ju rent bortkastad talang att låta Tim spela med spelare som Engsund och Bergfors har man väl insett nu. Dom håller inte. Rhett borde också få chansen att ha en bättre kedjekamrat än Carey bredvid sig. Hur kedjorna borde se ut vet jag inte exakt men upp med Tim iallafall, ner med spelare som inte håller måttet. Och det är:
Engsund
Bergfors
Carey
Dick
Alla där är bara tjocka och långsamma och tar dåliga beslut. I kvalet är det allvar på riktigt då måste istiden minimeras till spelare som uppenbart inte håller.
Till viss del Eklund. Känns ändå som han kan bli värdefull senare om han hamnar på kanten, så inte ge upp honom ännu.
-
Säsongen 21/22
Oklart om Berglund är med imorgon, enligt Anton Högsander på Twitter (info från Stoppel).
Fan också, då kommer säkert Eklund spela center trots att Poirier är klar. Men Östlund gjorde en helt klart godkänd insats senast så sätt in honom i en fjärdekedja.
Eklund ska ut på en kant, det är ett måste, och Söderlund ska inte behöva harva i botten mer. Upp med honom. Kanske bör flytta bort Rahkshani också och se om han passar bättre med någon annan, det finns mer i honom.
Nu är vi iprincip helt klara för kval så kanske värt att testa något helt nytt, förutom första som fungerar okej.
Sören - Rensfeldt - Ceder
Söderlund - Poirier - Rahkshani
Eklund- Engsund - Lekkerimäki
Fan också, då kommer säkert Eklund spela center trots att Poirier är klar. Men Östlund gjorde en helt klart godkänd insats senast så sätt in honom i en fjärdekedja.
Eklund ska ut på en kant, det är ett måste, och Söderlund ska inte behöva harva i botten mer. Upp med honom. Kanske bör flytta bort Rahkshani också och se om han passar bättre med någon annan, det finns mer i honom.
Nu är vi iprincip helt klara för kval så kanske värt att testa något helt nytt, förutom första som fungerar okej.
Sören - Rensfeldt - Ceder
Söderlund - Poirier - Rahkshani
Eklund- Engsund - Lekkerimäki
Säsongen 21/22
Porrkungen spelklar???
-
Säsongen 21/22
En indikation på om Östlund är med imorgon är att kolla J-20 lineup inför ikväll inte med då spelar han troligtvis imorgon och sen undrar jag vad Öhgren gjort för ont som inte fått lira nån match sen i höstas har han möjligtvis kritat på för nått annat gäng eller så?
Säsongen 21/22
Exakt, har jag sagt ända sen Tim komdiftobbe89 skrev: ↑2022-02-25 13:23:12 Borde man stuva om rejält i kedjorna kanske och försöka få till 1-2 riktigt bra kedjor med en fjärdekedja som endast är med för att spela 0-0. Som det ser ut nu så har vi ju fyra ''jämna'' kedjor med minst en dålig spelare i varje kedja. Kanske inte är så bra trots allt, det är ju rent bortkastad talang att låta Tim spela med spelare som Engsund och Bergfors har man väl insett nu. Dom håller inte. Rhett borde också få chansen att ha en bättre kedjekamrat än Carey bredvid sig. Hur kedjorna borde se ut vet jag inte exakt men upp med Tim iallafall, ner med spelare som inte håller måttet. Och det är:
Engsund
Bergfors
Carey
Dick
Säsongen 21/22
Kanske redan någon som skrivit detta. Men Nils Ekman på Instagram visar på en klar offside på mifs 1-1 mål. Och ingen reagerar??? FAN!!
- Philly Flu
Säsongen 21/22
Känns jobbigare nu än tidigare, hoppet hade nästan kommit tillbaka att DIF skulle reda upp den prikära situationen men efter torsken igår ser allt nattsvart ut.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
- DIF_Soldier
Säsongen 21/22
Skicka hem den där Poirier. Missade årets viktigaste match, vad fan ska han in och göra? DET ÄR JU KÖRT.
Säg den glädje som varar
Säsongen 21/22
Ja, som att garnera en rutten tårta med en marsipanros och tro att den ska smaka bättre...DIF_Soldier skrev: ↑2022-02-26 00:45:51 Skicka hem den där Poirier. Missade årets viktigaste match, vad fan ska han in och göra? DET ÄR JU KÖRT.
-
Säsongen 21/22
Han var med, och gjorde 2 nya poäng.Donkels-3.0 skrev: ↑2022-02-25 16:35:46 En indikation på om Östlund är med imorgon är att kolla J-20 lineup inför ikväll inte med då spelar han troligtvis imorgon och sen undrar jag vad Öhgren gjort för ont som inte fått lira nån match sen i höstas har han möjligtvis kritat på för nått annat gäng eller så?
J20 går ju extremt bra. Tråkigt att vi kör A-laget i botten.
- Lee Harvey Oswald
Säsongen 21/22
Så genomruttet som DIF utförde denna match så hade det där ingen avgörande betydelse, vi var aldrig nära iaf.
Vi vann några matcher när alla räknat ut oss, mot lag som inte behövde poängen lika mycket.
Nu i skarp läge, då visar det sig att DIF väger som en unken prutt, dvs det är bara att öppna dörren och vädra ut, så är vi borta
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan