fysiken i Djurgårdslaget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
dif rules
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

fysiken i Djurgårdslaget

Inlägg av dif rules »

På julafton fick jag ett litet Djurgårdspaket bestående av medlemskap i DIFhockey, i detta medlemsskap så får man en Djurgårdstidning lite då och då...
I den tidningen jag fick med medlemskapet så står det bland annat om fysiken i laget, och här kom en del överraskningar för mig.

Bland de bästa i laget vad gäller fysik är Ottot och Ölvestad, Ottoson trodde jag blivit gammal men icke :P, dock kan man väl förstå Ölvet med den spelstil han har...
MEN, den bästa av dom alla, som låg högt högt över vad tränarna har som kriterier, var ingen mindre än självaste Fredrik Linkan Bremberg! Han som ibland skreenar ifrån motståndarna i två skär och ibland backcheckar lite lätt, han som inte ens är svettig efter träningarna (enligt vissa spelare) har överlägset bäst fysik av dom alla.

Som sagt så vet vi ju att han är otroligt skridskostark men ja vette fan om ja hade trott på att hans fysik va sååå bra om det inte hade stått i just den här tidningen.

Men men, syns på måndag Aaaight!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
janne

Inlägg av janne »

ja, det är makalöst. den där herrn, Linkan besitter en hel del otroliga egenskaper. Vissa är lyckligt lottade med en sådan fysik plus exeptionellt bra spelsinne:)
Jag har inget utav dem :(
janne

Inlägg av janne »

Kan du förresten inte länka till den artikeln! Kul m ed information som man inte visste om :lol:
espen21

Inlägg av espen21 »

Jag har varit på besök i Dif och träffat Patrik Högberg. Han berättade otroligt många intressanta saker. Han sa då att linkan är mycket vältränad. På isen är han ju en glidare men han älskar att löpa och cykla till ex.

Han lämnar isen tidigast av alla varje pass men då sätter han sig enligt Högberg och cyklar eller tränar fys på annat sätt. Han löper tillsammans med Sundin på somrarna.
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

janne skrev:Kan du förresten inte länka till den artikeln! Kul m ed information som man inte visste om :lol:
eftersom tidningen väldigt mkt liknar det matchprogram man får på matcherna så tror jag du får se det då, vet ju ingen länk tyvärr...
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
Original Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

janne skrev:Kan du förresten inte länka till den artikeln! Kul m ed information som man inte visste om :lol:
Du kan ju bli medlem så får du ju medlemstidningen också!
Sju sorters apa!
Bild
espen21

Inlägg av espen21 »

Den här är inte ny men fortfarande aktuell

http://www.coachen.se/index.php/Fystran ... ockey.html
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jag läste artikeln också men blev inte överraskad.

Hur skulle Linkan kunna åka in i zon med pucken, ta emot en tackling med pucken i behåll, hålla undan motståndarna relativt enkelt, "glida undan" samtidigt som blicken letar medspelare, därefter ta ett par skär och sedan lägga utsökta centimeterpassningar. Hittar han ingen spelare gör han ibland en eller två gubbar till.

Detta kräver att du har en oerhört god fysik, annars skulle han betydligt oftare fastna redan i tacklingarna. Nu syns det nästan som att han medvetet väntar in att de ska åka på honom, vilket bara verkar ge honom mer energi.
Då vill det till att man har minst lika bra fysik som motspelaren, gärna betydligt bättre, vilket jag tycker framgår rätt klart när man ser honom spela.

Att han dessutom spelar mycket i både PP och BP visar en hel del.
Användarvisningsbild
kaunisto
Kontakt:

Inlägg av kaunisto »

Läste också tidningen.
Men blev inte alls lika förvånad som de flesta andra verkar vara ?
Visst trodde man att Ölvestad eller Fimpen skulle vara värst, men det är väl ingen skräll att "Linkan" ligger högst upp på listan.
För om man tittar på matcherna så ser man att folk kan ta pucken av honom, men det är inte många som får honom att ramla. Eller har jag fel ?
DJURGÅRN TILLS JAG DÖR!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Dessutom är det föga förvånande att Otto, Linkan och Falken ligger högt i fystesterna. När en spelare blir lite äldre är nogrannhet i fysträningen en förutsättning för att A. orka lira B. hålla längre. Att nöta på på träningarna blir liktydligt med att hålla liv i karriären.

Föga förvånande på samma tema avslöjar också Palmar Hreinsson
(DIF-fotbolls fystränare) i dagens City att Aki Riihilahti och Niklas Jonsson har bästa fysiken i fotbollslaget...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

Fick reda på detta via min tränare som känner många personligen i DIF hockey.

sista Året då jonevret ( hur de nu stavas) hade dif så hade HELA fotbollslaget samma fysik värde som dif hockeys 3 målvakter.
Skriv svar