Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

GULD skrev: 2022-02-22 13:13:16 Om jag pendlar på minst 3 hemma match er i månaden och 1 borta ( från London ) så borde ni som bor i stan alltid vara där !!!

Så nu ser vi till att fylla Hovet varje kvarvarande match
Respekt
Användarvisningsbild
Philly Flu
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Philly Flu »

Foppas78 skrev: 2022-02-22 08:04:34
Daniel942 skrev: 2022-02-22 01:08:54 Det är ju för i helvete USELT sålt tills på Torsdag. Vad i helvete väntar folk på?
4000 sålda måndag morgon och över 2000 av dom är i kurvan.

Sitter nån här på forumet hemma i Stockholm på Torsdag istället för att vara på Hovet så är det fet avgå-varning på den.

ALLA TILL HOVET FÖR FAN! VAKNA!

https://difhockey.ebiljett.nu/Tickets/Choose/300?S=0
Kom igen nu för fan, hetsa och jaga era DIF-vänner, gör allt som ni kan för att fylla Hovet. Går det inte mot slutsålt på torsdag blir jag faktiskt jävligt besviken
Jag har egentligen en annan viktig grej på torsdag kväll. Men jag dyker upp på Hovet ändå. Jag får komma försent till den andra viktiga grejen!
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 21/22

Inlägg av klintan85 »

Torsdagens match mot Malmö är årets viktigaste, förlorar man där så blir det nog kval.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Harmageddon

Säsongen 21/22

Inlägg av Harmageddon »

Matcher man älskar och hatar sker på torsdag.
Tror att det kan bli mycket känslor och man vill sätta respekt gentemot varann. Speciellt om det skulle visa sig att man möter varann i ett kval.

Gissar på att vi kommer få se matchstraff åt något håll på torsdag. Men jag längtar verkligen tills på torsdag då så mycket står på spel
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Harmageddon skrev: 2022-02-22 21:34:59 Matcher man älskar och hatar sker på torsdag.
Tror att det kan bli mycket känslor och man vill sätta respekt gentemot varann. Speciellt om det skulle visa sig att man möter varann i ett kval.

Gissar på att vi kommer få se matchstraff åt något håll på torsdag. Men jag längtar verkligen tills på torsdag då så mycket står på spel
Definitivt slutspelskänsla och vi ligger under med 0-2 i matcher. Gilla läget.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av förevigtdjurgården »

klintan85 skrev: 2022-02-22 21:26:21 Torsdagens match mot Malmö är årets viktigaste, förlorar man där så blir det nog kval.
Går man inte, som supporter, utan en JÄVLIGT legitim anledning till den matchen..

Det är absolut inte ett rop efter att man är mer eller mindre hardcore än någon annan, men alltså - är det inte barnafödsel, familjesjukdom eller omständigheter som omöjliggör deltagande med gott samvete, då bör man verkligen infinna sig. Om man bryr sig om DIF hockey.

Vi ska rulla iväg hela jävla Hovet på Torsdag.
25/4-2025
EspenK

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Dödsfall, sjuka barn, naturkatastrof och krig.

I övrigt: ALLA till Hovet.
EspenK

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Funderar ohälsosamt mycket kring laget just nu.

Tänker bla att Rhett är på gång men hålls tillbaka av kedjekamrater.

Kanske ska man passa på att justera om Emile ändå ska in i uppställningen.

Npt sånt här:

Ceder Rensfeldt Sören
Wille Emile Rakshani
Dick Berglund Lekkerimäki
Tim Engsundh Bergfors

Carey

Tycker de här kedjorna bör kunna fungera. Finns en spelförare i varje kedja och en ”tilltänkt” målskytt.

Det här är ett lag som ska kunna vara kvar i shl. Allt annat är bara märkligt.
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Säsongen 21/22

Inlägg av Hepsnastian »

EspenK skrev: 2022-02-23 07:39:43 Funderar ohälsosamt mycket kring laget just nu.

Tänker bla att Rhett är på gång men hålls tillbaka av kedjekamrater.

Kanske ska man passa på att justera om Emile ändå ska in i uppställningen.

Npt sånt här:

Ceder Rensfeldt Sören
Wille Emile Rakshani
Dick Berglund Lekkerimäki
Tim Engsundh Bergfors

Carey

Tycker de här kedjorna bör kunna fungera. Finns en spelförare i varje kedja och en ”tilltänkt” målskytt.

Det här är ett lag som ska kunna vara kvar i shl. Allt annat är bara märkligt.
Funderar på om inte Dick å Tim ska byta plats. Dels för att Dick inte är på den nivån han var, men mest för att Tim å Lekki formar en riktigt rivig kedja.
Delägare
Nattuggla_

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Passar på att ge beröm till Eric Gelinas.
Kommer in och spelar rejält, både offensivt och defensivt.
Har fått iväg 18 SOG på tre matcher. Man har ju längtat efter någon som får igenom skotten på det sättet han gör det.

Jag är inget proffs på statistik, läser oftast lite blandat bara. Så ta det med en nypa salt.
Men tar man Corsi till exempel, senaste 5 så har vi Berglund högst på nästan 61%, Rakhshani 54%, Carey 54%. Tycker den kedjan har gått bra, inte bara sett till statistiken, även om Carey gör bort sig vid en sekvens igår så är det en kedja som har satt sig. Onödigt att splittra den.

Däremot så funkar inte Dick-Eklund-Lekkerimäki.

Står kvar med mitt tips:
Sören - Rensfeldt - Ceder
Eklund - Poirier - Lekkerimäki
Carey - Berglund - Rahkshani
Söderlund - Engsund - Bergfors/Dick
Manijock

Säsongen 21/22

Inlägg av Manijock »

Men för tusan nu måste väl alla vara eniga om att Carey inte har här att göra? Jocke köpte grisen i säcken, och fanskapet visade sig vara slaktad. Ser Forsberg, Östlund och Öghren före. Bort bort bort!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 21/22

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2022-02-23 08:48:05 Passar på att ge beröm till Eric Gelinas.
Har fått iväg 18 SOG på tre matcher. Man har ju längtat efter någon som får igenom skotten på det sättet han gör det.

Jag är inget proffs på statistik, läser oftast lite blandat bara. Så ta det med en nypa salt.
Men tar man Corsi till exempel, senaste 5 så har vi Berglund högst på nästan 61%, Rakhshani 54%, Carey 54%. Tycker den kedjan har gått bra, inte bara sett till statistiken, även om Carey gör bort sig vid en sekvens igår så är det en kedja som har satt sig. Onödigt att splittra den.

Står kvar med mitt tips:
Håller med om dessa kedjor. Absolut det bästa vi kan göra. Dagsform på Bergfors och Dick avgör vem som spelar. Just nu är Dick alldeles för osynlig för att rättfärdiga att han ska spela kontinuerligt, tyvärr.

SIsta chansen mot Malmö på torsdag. Torsk där och vi är klara för kval.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Står kvar med mitt tips:
Vi har ju inte sett Poirier i DIF än. Jag är rädd för att just den andrakedjan kan vara ett defensivt sänke om vi inte samtidigt matchar med rätt backar.
Wille har verkligen inte övertygat i defensivarbetet på senaste. Hamnar bakom med klubban utsträckt, ingen handske på motståndarens höft och kommer inte åt att styra eller knappt störa. Hans styrkor kommer inte till sin rätt om han tvingas agera i egen zon eftersom krutet blir blött där och då.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 21/22

Inlägg av Jim Morrison »

Praetori skrev: 2022-02-23 09:59:43

Står kvar med mitt tips:
Vi har ju inte sett Poirier i DIF än. Jag är rädd för att just den andrakedjan kan vara ett defensivt sänke om vi inte samtidigt matchar med rätt backar.
Wille har verkligen inte övertygat i defensivarbetet på senaste. Hamnar bakom med klubban utsträckt, ingen handske på motståndarens höft och kommer inte åt att styra eller knappt störa. Hans styrkor kommer inte till sin rätt om han tvingas agera i egen zon eftersom krutet blir blött där och då.
Nej, Wille ska ej spela center. Han ska ligga högre upp i banan och slippa det stora defensiva ansvaret. Ber till gudarna att Fagervall också insett detta och inte bara byter Berglund med Poirier rakt av och låter Wille fortsätta som center. Snacka om bortkastad spelare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock

Säsongen 21/22

Inlägg av Manijock »

Dick är knappast anledningen till att den kedjan inte fungerar. Väldigt tydligt att det helt enkelt saknas en center. Fungerar inte med tre yttrar! Vart direkt stor skillnad när Östlund kom in där. Kommer säkert bli ännu bättre om man sätter dit Poirier
Skriv svar