Det kan jag accepteraDöden skrev: ↑2022-02-16 13:50:38Jag skulle byta plats på Carey och LekkerimäkiJesus Kristus skrev: ↑2022-02-16 13:33:09Nu blir jag nyfiken hur du tänker.
Jag tycker att med ovan nämnda formationer har vi fortfarande två kedjor som har svårt att komma ur egen zon på ett bra sätt, både när de varit under press eller en helt vanlig spel uppbyggnad. Dom har otroligt svårt att klara av att spela i anfallszon.
Så, Är det inte bättre att köra:
Rensfeldt Cederqvist Sören
Rhett Wille Carey
Dick Poirier Söderlund
Sen köra Engsund Forsberg Bergfors/Lekki
Är det bara jag som ser att våra tre första formationer blir betydligt vassare än att fortsätta med två centrar som inte klarar av allt som krävs för att faktiskt kunna hota och även kunna spela i anfallszon ?
Spelar Wille vidare som center kommer vi kunna sprida ut ansvaret på målskyttet på tre formationer. Sen får dom bevisa vilka två som ska ha mest istid varje match.
Alla har givet sin åsikt men för mig är det solklart att vi blir ett jämnare och vassare lag med Wille, LR och EP som centrar.
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
-
Ska bli spännade att se våra backar idag. De kommer att få jobba hårt misstänker jag. Förmodligen lite för hårt.
Grags Gelinas
Warg Schilling
Arnesson Bengtsson/Hedström
Har förutsättningar för att kunna leverera stabilt försvarsspel.
Det som oroar mig idag är hjälpen dom kommer att få, inte så mycket i markeringen utan mer att vinna pucken och kunna spela sig ur så vi inte åker på många och långa anfall emot oss.
Berglund och Engsund kommer få mycket istid ikväll Förmodligen går Carey center och inte Bjerselius. Vilket får ses som plus.
Kan Mantas eller Salak stå på huvudet,
underskattning från Växjö,
och att vi är skoningslösa i effektiviteten.
Då har vi en chans till någon poäng.
Men låt oss vara ärliga att säga att oddsen för att ens ta en pinne ikväll är väldigt små.
Hoppas Timrå och Malmö också får det tufft.
Grags Gelinas
Warg Schilling
Arnesson Bengtsson/Hedström
Har förutsättningar för att kunna leverera stabilt försvarsspel.
Det som oroar mig idag är hjälpen dom kommer att få, inte så mycket i markeringen utan mer att vinna pucken och kunna spela sig ur så vi inte åker på många och långa anfall emot oss.
Berglund och Engsund kommer få mycket istid ikväll Förmodligen går Carey center och inte Bjerselius. Vilket får ses som plus.
Kan Mantas eller Salak stå på huvudet,
underskattning från Växjö,
och att vi är skoningslösa i effektiviteten.
Då har vi en chans till någon poäng.
Men låt oss vara ärliga att säga att oddsen för att ens ta en pinne ikväll är väldigt små.
Hoppas Timrå och Malmö också får det tufft.
Både Malmö å Timrå lirar borta idag, mot tuffa lag som går bra just nu, känslan är att båda förlorar.
Vi tar 3P ikväll, så är det och nu ska det fan gå
Vi tar 3P ikväll, så är det och nu ska det fan gå
-
Okej , det låter lovande !
Jag brukar av någon anledning titta efter saker som inte fungerar så bra under matcher. Vet inte varför.
Vill INTE framstå som bättre än någon annan, men håll gärna lite koll på vilka/vilken kedjor som blir tillbaka tryckta i egen zon, vilka kedjor som har svårt att komma ur den, och vilka som har förtvivlat svårt att ens kunna dumpa pucken säkert för att åka och byta. Dom har ofta svårt att skapa mer än ett långt anfall under en match.
Hittils så har det varit väldigt mycket av samma spelare.
Vill knappt nämna vilka då det verkar finnas ett par, framförallt en, helig ko här inne utifrån vad jag läst mycket i tråden tidigare.
Om det visar sig annorlunda denna match är jag den första att erkänna det, men det kan/borde å andra sidan inte rättfärdiga ett gränslöst hyllade heller.
När man ser att det ofta ser ut på samma sätt, och dom spelarna ges relativt högt förtroende och speltid, så menar jag att ingen borde egentligen vara förvånad att vi tar så lite poäng.
Mer efter nyår visst , Men vi ligger tok-sist fortfarande.
Wille har haft lite för lite stöttning av de fw han spelat med för att klara center rollen fullt godkänt. Men det kan man faktiskt ändra på genom att spela en eller två andra forwards med honom. Den lilla justeringen kan räcka.
Så om Wille får fortsätta som center samtidigt som Poirier kommit in så ser allt mer stabilt och tryggt ut.
Förutsatt att dom får spela Centrar.
Det återstår att se om en vecka då alla är spelklara.
Vilka är spelarna du inte nämner? Spelare som verkar tillbringa mest tid i egen zon är typ Rensfeldt, Forsberg och Söderlund. Rensfeldt förmodligen för han spelar ofta mot motståndarnas bästa spelare och Söderlund för att han spelar i en rätt dålig kedja.Jesus Kristus skrev: ↑2022-02-17 15:59:12Okej , det låter lovande !
Jag brukar av någon anledning titta efter saker som inte fungerar så bra under matcher. Vet inte varför.
Vill INTE framstå som bättre än någon annan, men håll gärna lite koll på vilka/vilken kedjor som blir tillbaka tryckta i egen zon, vilka kedjor som har svårt att komma ur den, och vilka som har förtvivlat svårt att ens kunna dumpa pucken säkert för att åka och byta. Dom har ofta svårt att skapa mer än ett långt anfall under en match.
Hittils så har det varit väldigt mycket av samma spelare.
Vill knappt nämna vilka då det verkar finnas ett par, framförallt en, helig ko här inne utifrån vad jag läst mycket i tråden tidigare.
Om det visar sig annorlunda denna match är jag den första att erkänna det, men det kan/borde å andra sidan inte rättfärdiga ett gränslöst hyllade heller.
När man ser att det ofta ser ut på samma sätt, och dom spelarna ges relativt högt förtroende och speltid, så menar jag att ingen borde egentligen vara förvånad att vi tar så lite poäng.
Mer efter nyår visst , Men vi ligger tok-sist fortfarande.
Wille har haft lite för lite stöttning av de fw han spelat med för att klara center rollen fullt godkänt. Men det kan man faktiskt ändra på genom att spela en eller två andra forwards med honom. Den lilla justeringen kan räcka.
Så om Wille får fortsätta som center samtidigt som Poirier kommit in så ser allt mer stabilt och tryggt ut.
Förutsatt att dom får spela Centrar.
Det återstår att se om en vecka då alla är spelklara.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Spekulation nu, REN JÄVLA spekulation men eftersom jag tänker på DIF 24/7 så måste jag ändå dela med mig.
Victor Rasks NHL-Kontrakt går ut efter säsongen. Den här säsongen har han fått väldigt sparsamt med speltid och varit in och ut ur Line-upen. Att någon klubb skulle välja att ge honom ett nytt NHL-kontrakt är tveksamt......
Idag......Värvar vi Fanny Rask som inte spelat hockey på 2 säsonger........ Bara en tanke sådär
Victor Rasks NHL-Kontrakt går ut efter säsongen. Den här säsongen har han fått väldigt sparsamt med speltid och varit in och ut ur Line-upen. Att någon klubb skulle välja att ge honom ett nytt NHL-kontrakt är tveksamt......
Idag......Värvar vi Fanny Rask som inte spelat hockey på 2 säsonger........ Bara en tanke sådär
Snart Niklas Rask klar för DIf fotboll oxå dåKnickedick skrev: ↑2022-02-17 22:16:29 Spekulation nu, REN JÄVLA spekulation men eftersom jag tänker på DIF 24/7 så måste jag ändå dela med mig.
-
Du menar Niclas Rasck.... Har KG scoutat honom ordentligt?#10 skrev: ↑2022-02-17 22:53:56Snart Niklas Rask klar för DIf fotboll oxå dåKnickedick skrev: ↑2022-02-17 22:16:29 Spekulation nu, REN JÄVLA spekulation men eftersom jag tänker på DIF 24/7 så måste jag ändå dela med mig.
Bättre fysisk form en DickKnickedick skrev: ↑2022-02-17 22:57:39Du menar Niclas Rasck.... Har KG scoutat honom ordentligt?#10 skrev: ↑2022-02-17 22:53:56Snart Niklas Rask klar för DIf fotboll oxå dåKnickedick skrev: ↑2022-02-17 22:16:29 Spekulation nu, REN JÄVLA spekulation men eftersom jag tänker på DIF 24/7 så måste jag ändå dela med mig.
-
Han säljer kaffemaskiner nowadays....Han kan ta med sig en till Dicken så han vaknar till och kommer in i matchen#10 skrev: ↑2022-02-17 23:15:56Bättre fysisk form en DickKnickedick skrev: ↑2022-02-17 22:57:39Du menar Niclas Rasck.... Har KG scoutat honom ordentligt?#10 skrev: ↑2022-02-17 22:53:56Snart Niklas Rask klar för DIf fotboll oxå dåKnickedick skrev: ↑2022-02-17 22:16:29 Spekulation nu, REN JÄVLA spekulation men eftersom jag tänker på DIF 24/7 så måste jag ändå dela med mig.
Den gubben har Tjomme redan på Leksands roster var så säker.Knickedick skrev: ↑2022-02-17 22:16:29 Spekulation nu, REN JÄVLA spekulation men eftersom jag tänker på DIF 24/7 så måste jag ändå dela med mig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Säker??Praetori skrev: ↑2022-02-17 23:21:22Den gubben har Tjomme redan på Leksands roster var så säker.Knickedick skrev: ↑2022-02-17 22:16:29 Spekulation nu, REN JÄVLA spekulation men eftersom jag tänker på DIF 24/7 så måste jag ändå dela med mig.
Kolla hur många top-forward,framförallt centrar som Leksand har på kontrakt nästa år.....
Sen när hindrade det lyxfällan?Knickedick skrev: ↑2022-02-17 23:25:13Säker??Praetori skrev: ↑2022-02-17 23:21:22Den gubben har Tjomme redan på Leksands roster var så säker.Knickedick skrev: ↑2022-02-17 22:16:29 Spekulation nu, REN JÄVLA spekulation men eftersom jag tänker på DIF 24/7 så måste jag ändå dela med mig.
Kolla hur många top-forward,framförallt centrar som Leksand har på kontrakt nästa år.....
Nä jag tippar på att han isf hamnar i KHL eller NLA. Lär inte finnas en sportmössa att han hamnar hos oss. Men vem vet. Undrens tid är inte förbi. Men vi skall nog gärna klara av SHL-kontraktet innan sånt ens kan bli aktuellt att drömma om.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Självklart du har rätt. Fokus ska ligga här och nu för oss. Först ska vi klara oss kvar.Praetori skrev: ↑2022-02-17 23:26:08Sen när hindrade det lyxfällan?Knickedick skrev: ↑2022-02-17 23:25:13Säker??Praetori skrev: ↑2022-02-17 23:21:22Den gubben har Tjomme redan på Leksands roster var så säker.Knickedick skrev: ↑2022-02-17 22:16:29 Spekulation nu, REN JÄVLA spekulation men eftersom jag tänker på DIF 24/7 så måste jag ändå dela med mig.
Nä jag tippar på att han isf hamnar i KHL eller NLA. Lär inte finnas en sportmössa att han hamnar hos oss. Men vem vet. Undrens tid är inte förbi. Men vi skall nog gärna klara av SHL-kontraktet innan sånt ens kan bli aktuellt att drömma om.
Blir säkert Ryssland för Victor, men drömma kan man ju.
Brodin- Krüger- Rask i line.. Jo jag tackar. Eller
Centersida
Krüger
Rask
Rensfeldt
Östlund
Hoppas den här kana(dicken) är spelsugen och jävligt bra, isåfall börjar det se riktigt intressant ut