Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av GULD »

Kan potter ( hans nya namn ) ha Arbetstillstånd
Klart till Lördag?
The DIF ONE
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av crike »

klintan85 skrev: 2022-02-16 15:01:03 Poirier spelade i det sämsta laget i KHL och hade sämst plus minus statistik. Ingen spelare att jubla till, han är inte bättre än tredje center.
Du har sett många matcher eller? Jag har inte sett en enda med honom men baserat på den infon kan jag också tänka att han var lagets bästa center och fick alltid spela mot de andra lagens bästa spelare, då är det lätt att +/- tickar på.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

GULD skrev: 2022-02-16 15:24:56 Kan potter ( hans nya namn ) ha Arbetstillstånd
Klart till Lördag?
Potter en riktig trollgubbe.

I övrigt.... Fy fan vilken våt dröm Philip Holm skulle vara i laget. Alltid konstruktiv med pucken.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

peter johansson skrev: 2022-02-16 15:09:19
klintan85 skrev: 2022-02-16 15:01:03 Poirier spelade i det sämsta laget i KHL och hade sämst plus minus statistik. Ingen spelare att jubla till, han är inte bättre än tredje center.
[/quote

Å det kan du avgöra på enbart statistik?!

Jag menar på att det är ju inte Centern man har drömt om, men
jag är den första att vara glad om jag har fel.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Det är ju andrahandsvalet efter Audette som tackade nej väldigt sent, men jag hoppas att Poirier kan ta Rensfeldt-rollen mellan Eklund och Lekkerimäki och vara stor och stark och gå lite insida så William kan få trolla med puck och Lekki gå på skott. Alla tre snabba på rören också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.

Inlägg av #10 »

Fyfan vad det gnälls här inne, KG har fixat Shilling, Gellinas, Söderlund, salak, Fagervall och nu Potter, helt sanslöst bra gjort med tanke på var vi ligger och vad som hänt i klubben under hösten
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Det är supersvårt att bedöma spelare som man knappt sett spela så mycket och svårt att jämföra olika nivåer med varandra. Många jämför poäng andra går på antal matcher i NHL, andra verkar titta på +/-

Självklart måste man se en spelare för att kunna göra en hyfsat relevant bedömning. Helst över fler matcher, helst i matcher med olika karaktär och betydelse. Som ni vet så är det därför klubbar har scouter. Speciellt NHLs organisationer täcker ju hela världen med scouter och ser Näääästan alla spelare som finns på just detta sett. Därför tycker jag att NHL-draften säger rätt mycket om en spelares talangnivå och potential.
Går man i första rundan så har man talang..... Så är det bara, DÄRIFRÅN är det självklart lååångt till att bli en riktigt bra hockeyspelare och många har floppat och aldrig blivit något, lex Daigle mfl och man kan självklart säga att draften absolut inte säger någonting för slutprodukten.

MEN av alla Centrar som nämnts i media och här på forumet under transferfönstrets slutskede så är Poirier den som gått absolut högst i draften.
Att jämföra med exempelvis Audette gick först i runda 5.
Så att Poirier besitter talang är det ingen tvekan om. MEN draften säger ingenting om hur en bra spelare är här och nu.
Det ska sägas också att Calgary som draftade Poirier har draftat som skit under 2010-talet

Har vi haft någon annan import som gått i rundan? Ja...... Peter Holland

Tycker jag själv att draften betyder något för hur bra en spelaren är? Nej...... kanske när spelaren är eller var 18, sen inget alls.

Varför skriver jag det här? Jag vill nog bara få upp lite hopp och bygga lite glädje och positivitet kring Poirier.

Lets Go Émile!!
daaviid

Inlägg av daaviid »

Knickedick skrev: 2022-02-16 17:10:33 Det är supersvårt att bedöma spelare som man knappt sett spela så mycket och svårt att jämföra olika nivåer med varandra. Många jämför poäng andra går på antal matcher i NHL, andra verkar titta på +/-

Självklart måste man se en spelare för att kunna göra en hyfsat relevant bedömning. Helst över fler matcher, helst i matcher med olika karaktär och betydelse. Som ni vet så är det därför klubbar har scouter. Speciellt NHLs organisationer täcker ju hela världen med scouter och ser Näääästan alla spelare som finns på just detta sett. Därför tycker jag att NHL-draften säger rätt mycket om en spelares talangnivå och potential.
Går man i första rundan så har man talang..... Så är det bara, DÄRIFRÅN är det självklart lååångt till att bli en riktigt bra hockeyspelare och många har floppat och aldrig blivit något, lex Daigle mfl och man kan självklart säga att draften absolut inte säger någonting för slutprodukten.

MEN av alla Centrar som nämnts i media och här på forumet under transferfönstrets slutskede så är Poirier den som gått absolut högst i draften.
Så att Poirier besitter talang är det ingen tvekan om. MEN draften säger ingenting om hur en bra spelare är här och nu.
Det ska sägas också att Calgary som draftade Poirier har draftat som skit under 2010-talet

Tycker jag själv att draften betyder något för hur bra en spelaren är? Nej...... kanske när spelaren är eller var 18, sen inget alls.

Varför skriver jag det här? Jag vill nog bara få upp lite hopp och bygga lite glädje och positivitet kring Poirier.

Lets Go Émile!!
Med tanke på att Henrik Lundqvist gick i sjunde rundan så är du nog något på spåren. :wink:

Jag håller alla tummar och tår för att den nya centern kommer göra ett bra jobb. Det är iaf betryggande att han är bekant med flertalet spelare sedan tidigare och på det viset kan komma in smidigt i gruppdynamiken.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

daaviid skrev: 2022-02-16 17:21:20
Knickedick skrev: 2022-02-16 17:10:33 Det är supersvårt att bedöma spelare som man knappt sett spela så mycket och svårt att jämföra olika nivåer med varandra. Många jämför poäng andra går på antal matcher i NHL, andra verkar titta på +/-

Lets Go Émile!!
Med tanke på att Henrik Lundqvist gick i sjunde rundan så är du nog något på spåren. :wink:

Jag håller alla tummar och tår för att den nya centern kommer göra ett bra jobb. Det är iaf betryggande att han är bekant med flertalet spelare sedan tidigare och på det viset kan komma in smidigt i gruppdynamiken.
Svårare att bli draftad som målvakt, men med tanke på att hans myyycket mer framgångsrike tvillingbror Joel gick i tredje sååå Absolut ;)

Ja det som är bra med KG är att han lyssnar på andra och frågar de han har i sin närhet istället för att leka allsmäktig vet bäst som någon annan gjorde....
Zyn79

Inlägg av Zyn79 »

Det är nog dags att skaffa glasögon...
Satt o följde transferfönstret igår kväll i hopp om att det skulle kunna komma in något spännande. Gick o la mig vid 23. Vaknade upp i morse o såg på Facebook på Djurgårdens sida att dom välkomnade Emile till Djurgården. Satt o muttrade halva dagen hur det kommer sig att damerna kan minsann få till nyförvärv utav spelare i slutminuten men inte herrarna tills man började läsa här...

Note to self.. Emile och Emelie är inte samma namn... :oops:
GULD

Inlägg av GULD »

Dax för OSS att göra vårat nu !

Nästa värvning Vi !!!
Nu fyller fyller Hovet !!!
The DIF ONE
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Zyn79 skrev: 2022-02-16 17:42:14 Det är nog dags att skaffa glasögon...
Satt o följde transferfönstret igår kväll i hopp om att det skulle kunna komma in något spännande. Gick o la mig vid 23. Vaknade upp i morse o såg på Facebook på Djurgårdens sida att dom välkomnade Emile till Djurgården. Satt o muttrade halva dagen hur det kommer sig att damerna kan minsann få till nyförvärv utav spelare i slutminuten men inte herrarna tills man började läsa här...

Note to self.. Emile och Emelie är inte samma namn... :oops:
Haha underbart. :D
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Såg några matcher med Emile för några år sedan i NHL, märkte redan då ut sig som en väldigt duktig skridskoåkare. Sedan minns jag även att han som väldigt ung öppnade upp sig kring sitt eget alkoholmissbruk, mycket starkt gjort.
Rolv

Inlägg av Rolv »

Finns en hel del på YT på vårt senaste förvärv. Om nu inte denna har någon namne. Det är både någon tackling, kastade handskar och mål. Finns en klipp från 2013. Där visar han fina fartresurser på rören.
Sedan vad av allt detta som finns kvar idag, återstår att se.
Senast redigerad av Rolv den 2022-02-17 15:40:25, redigerad totalt 1 gånger.
Rolv

Inlägg av Rolv »

Raderat
Senast redigerad av Rolv den 2022-02-17 15:40:09, redigerad totalt 1 gånger.
Låst