Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Kan fan inte släppa att K-G gör såhär. Så uselt skött att det finns inte. Att vi står på gränsen till kval och vi gör det utan en förstecenter.

Ingen uppdatering får man om Eklund heller.
Gör mig så arg och besviken.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Örebro har en sportchef som vill något med sin klubb:

Från Madhawk
”Örebro har saker på gång. Jag hörde att hetaste spåret är Miro Aaltonen från Podolsk av 3-4 KHL-lirare.
Kamp mot klockan väntar!
Kämpa NJ och Bengan.”
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Sannolikt har DIF bränt av det mesta som går i budgeten. Utöver det har man ju Kruger o Brodin o ta hänsyn till ekonomiskt. Tror skafferiet är rätt tomt tyvärr. Dessutom har de usla publiksiffror inte direkt stärkt ekonomin. Vi får ändå skänka en tacksamhetens tanke till KG som gjort ett galet bra jobb med usla förutsättningar när han klev in i sportchefsrollen. Kan bara tänka mig själv, vilken jävla torktumlare eller häxkittel att jobba i o försöka övertyga potentiella nyförvärv att DIF är det enda sanna rätta att spela i nu. En snabbtitt i tabellen gör ju inte många av topplirarna ute på marknaden direkt övertygade att DIF äger. Vi får nog förlita oss på att laget växer ihop o gör stordåd. Just saying… :D
Användarvisningsbild
Exile

Inlägg av Exile »

Kvalet blir nu jävligt svårt...Hur fan kan vi gå in i en kvalserie med endast 1 center som håller någorlunda klass?! Helt jävla sjukt....
Praetori

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2022-02-15 16:34:03 Kan fan inte släppa att K-G gör såhär. Så uselt skött att det finns inte. Att vi står på gränsen till kval och vi gör det utan en förstecenter.

Ingen uppdatering får man om Eklund heller.
Gör mig så arg och besviken.
Fast vi har ju ingen aning om tongångarna. KG kan mycket väl ha kollat med både Fagervall och grabbarna om diverse spelare och de man haft tankar kring kanske inte varit villiga att komma till DIF medan andra namn kan ha fallit bort för att spelare X eller Y säger att vederbörande är ett stolpskott.
Kanske är det helt rätt att köra på det vi har + Gélinas in. Laget har spelat rätt bra på senaste och en ny center in nu kanske inte alls är en bra grej (om det inte är exakt rätt typ). Den som lever får se.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Tycker det är svårt att gnälla för mycket på KG. Han har fått ihop gruppen påett bra sätt och ändå fått in flera bra värvningar. Fagervall, Salak, Schilling, Gelinas, Dick, Söderlund. Men det tar lite tid och han vill få det rätt än vem som helst känns det som. Tänker på både målvakt och tränare kunde gått mycket fortare om man tagit första bästa. Samma sak verkar det vara med center. Nu skulle vad som helst nästan vara bättre än ingenting.

Jag förväntar mig inte någon ny förstacenter men en stabil andra/tredjecenter skulle vara fint att få in iaf. Fortfarande många timmar kvar och det kanske är lite av ett kyckliglopp mellan spelare och sportchefer för att fixa en så bra affär som möjligt.

Sen tror jag KG är lite orolig att ta in lite vad som helst så som Jocke gjorde på slutet. Nu verkar gruppen må bra och då är det kanske inte så kul att få in en Videll eller Holland trots att de hade fina CV.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Doyle skrev: 2022-02-15 16:44:53 Sannolikt har DIF bränt av det mesta som går i budgeten. Utöver det har man ju Kruger o Brodin o ta hänsyn till ekonomiskt. Tror skafferiet är rätt tomt tyvärr. Dessutom har de usla publiksiffror inte direkt stärkt ekonomin. Vi får ändå skänka en tacksamhetens tanke till KG som gjort ett galet bra jobb med usla förutsättningar när han klev in i sportchefsrollen. Kan bara tänka mig själv, vilken jävla torktumlare eller häxkittel att jobba i o försöka övertyga potentiella nyförvärv att DIF är det enda sanna rätta att spela i nu. En snabbtitt i tabellen gör ju inte många av topplirarna ute på marknaden direkt övertygade att DIF äger. Vi får nog förlita oss på att laget växer ihop o gör stordåd. Just saying… :D
Krüger och Brodin har ju ingenting med dagens budget att göra. Deras kostnader är redan täckta och klara i nästa års budget om vi spelar i SHL.
Det är väl edge-cases om det funnits spelare som varit villiga att signa för DIF men bara på längre kontrakt som man då eventuellt inte ansett sig ha råd med som Krüger och Brodda-affären eventuellt skulle kunna påverka.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

daaviid skrev: 2022-02-15 16:32:23
Buford skrev: 2022-02-15 16:30:20
daaviid skrev: 2022-02-15 16:23:00 Jag ser flertalet potentiella sportchefer och scouter i denna tråd. Jag hoppas ni tar tillfället i akt och söker jobben till nästa säsong. :lol:
Vart vill du komma med det där, har vi övriga inte rätt att ha åsikter eller synpunkter angående DIF?
Du får ha precis hur mycket synpunkter du vill. Vad var det för fel på min?
Bara så less på dessa "gör-det-bättre-själv" kommentarer...
mb81

Inlägg av mb81 »

Buford skrev: 2022-02-15 16:48:55
daaviid skrev: 2022-02-15 16:32:23
Buford skrev: 2022-02-15 16:30:20
daaviid skrev: 2022-02-15 16:23:00 Jag ser flertalet potentiella sportchefer och scouter i denna tråd. Jag hoppas ni tar tillfället i akt och söker jobben till nästa säsong. :lol:
Vart vill du komma med det där, har vi övriga inte rätt att ha åsikter eller synpunkter angående DIF?
Du får ha precis hur mycket synpunkter du vill. Vad var det för fel på min?
Bara så less på dessa "gör-det-bättre-själv" kommentarer...
Känns onödigt. Tyck olika bara och argumentera för din sak! Gissningsvis skulle vi konka/åka ur direkt om jag eller nån annan här inne var sportchef.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Undra vart den vältalige försvann.

Politik? Bilförsäljning?

Blir nog allsvenskan med en såhär svag centersidan. Attans.
Spela fult
Per-Allan

Inlägg av Per-Allan »

gaspo skrev: 2022-02-15 16:15:15 Vad har Tobias Pehrsson bidragit till DIF hockey sen han kom?
Att vi ligger där vi ligger. NOT good.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Man vill ju inte höra ett ända ord från er som håller K-G om ryggen nu att Bjerselius, Berglund och Engsund inte platsar sen när de inte räcker till i ett kval.
Då kan ni stå där och fortsätta hylla sportchefen.
Per-Allan

Inlägg av Per-Allan »

Doyle skrev: 2022-02-15 16:44:53 Sannolikt har DIF bränt av det mesta som går i budgeten. Utöver det har man ju Kruger o Brodin o ta hänsyn till ekonomiskt. Tror skafferiet är rätt tomt tyvärr. Dessutom har de usla publiksiffror inte direkt stärkt ekonomin. Vi får ändå skänka en tacksamhetens tanke till KG som gjort ett galet bra jobb med usla förutsättningar när han klev in i sportchefsrollen. Kan bara tänka mig själv, vilken jävla torktumlare eller häxkittel att jobba i o försöka övertyga potentiella nyförvärv att DIF är det enda sanna rätta att spela i nu. En snabbtitt i tabellen gör ju inte många av topplirarna ute på marknaden direkt övertygade att DIF äger. Vi får nog förlita oss på att laget växer ihop o gör stordåd. Just saying… :D
Blir inte lätt att hålla en bra trupp i AS. Då om något kommer ladorna eka tomma.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
mb81

Inlägg av mb81 »

Vi behöver en center till! Det behöver inte ens vara en toppcenter men någon som är åtminstone kan gå in i en tredjekedja. KG lär jobba riktigt hårt på att få in en sådan men känns som han är väldigt noga med att få in rätt personlighet också. Just nu är känslan att stämningen är bättre än på länge i truppen och då vill man nog ha in en spelare som passar in. Men fortfarande några timmar kvar. Mycket kan fortfarande hända.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tror såhär; hade vi hittat något som vi med säkerhet visste skulle kunna producera givet förutsättningarna så hade vi spräckt budgeten och slantat upp tillräckligt för att förmodligen få en kråka på ett kontrakt. Men vi sitter i en jävligt risig sits ekonomiskt och man vågar inte chansa och slänga pengar efter rena chansningar som exempelvis Lorito eller P.Holland.

Sen är det också svårt att locka spelare till ett bottenlag. Det är känt sedan tidigare att det sällan lockar utlandsspelare när chansen att vinna någonting inte ens existerar. Det är liksom inte så lockande att komma till ett losergäng...
Låst