Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Kämpa KG! Känns som allt hänger på en center in.
1,5 dygn kvar
1,5 dygn kvar
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
HUR jävla mycket pengar har Rögle?
Kanske rimligt att anta att den sportsliga uppdatering som brukar komma varannan vecka från K.G. uteblir idag?
-
Någon som vet när det nämns att vi letar fw och center?
Sitter och lyssnar men måste ha missat det helt. Var det i samband med Djurgårdssnacket i början eller kommer det senare?
Sitter och lyssnar men måste ha missat det helt. Var det i samband med Djurgårdssnacket i början eller kommer det senare?
-
Betyder jakten på forward att Wille är skadad?
Behöver det inte alls göra, kan ju komma nya skador efter deadline som vi vill försäkra oss mot
- Jim Morrison
Vi har en väldigt tunn trupp överlag just nu. Minsta lilla skada och vi påverkas rätt hårt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Hmm, Jag tror jag förstår vad du menar men jag vill ändå påstå att vi inte har en tunn trupp. Bara en jävla massa spelare som inte presterar.Jim Morrison skrev: ↑2022-02-14 14:41:25Vi har en väldigt tunn trupp överlag just nu. Minsta lilla skada och vi påverkas rätt hårt.
Vi har slängt ut kontrakt efter spelare som inte håller måtet helt enkelt. För spelare....det har vi gott om.
10 backar och 15 forwards as we speak och då har jag ändå räknat bort långtidssakadade samt Juniorer som gjort 10 matcher eller färre
Problemet är inte bredden, problemet är att spetsen eller den tilltänkta spetsen underpresterar grovt utav någon jävligt konstig anledning som jag inte vet vad det beror på.
-
Japp, en center måste in, så är det. Ska vi ha in en forward till så behöver det inte vara en breddspelare, då ska den vara spets. Annars är det egentligen ganska onödigt.Knickedick skrev: ↑2022-02-14 14:55:04Hmm, Jag tror jag förstår vad du menar men jag vill ändå påstå att vi inte har en tunn trupp. Bara en jävla massa spelare som inte presterar.Jim Morrison skrev: ↑2022-02-14 14:41:25Vi har en väldigt tunn trupp överlag just nu. Minsta lilla skada och vi påverkas rätt hårt.
Vi har slängt ut kontrakt efter spelare som inte håller måtet helt enkelt. För spelare....det har vi gott om.
10 backar och 15 forwards as we speak och då har jag ändå räknat bort långtidssakadade samt Juniorer som gjort 10 matcher eller färre
Problemet är inte bredden, problemet är att spetsen eller den tilltänkta spetsen underpresterar grovt utav någon jävligt konstig anledning som jag inte vet vad det beror på.
Vad har vi för tänkbara centrar?
Spooner
Miele
Olausson
Kalapudas
Spooner
Miele
Olausson
Kalapudas
-
Macek
Da Costa
Poirier
Aaltonen
Audette
Glotov
Lander
Plekanec
Krejci
Det finns så många fler, men det handlar ju som sagt om vad man är villig att betala dels för spelarens kontrakt och dels vad nuvarande klubb kan tänka sig att släppa spelaren för. Vi ville ju t,ek inte betala vad Storhamar ville ha för att släppa Thore.
- Jim Morrison
Storhamars i särklass största sponsor hotade med att dra in allt ekonomiskt stöd om dom släppte Thoresen. Därför han inte kom till oss.Knickedick skrev: ↑2022-02-14 16:04:06Macek
Da Costa
Poirier
Aaltonen
Audette
Glotov
Lander
Plekanec
Krejci
Det finns så många fler, men det handlar ju som sagt om vad man är villig att betala dels för spelarens kontrakt och dels vad nuvarande klubb kan tänka sig att släppa spelaren för. Vi ville ju t,ek inte betala vad Storhamar ville ha för att släppa Thore.
I övrigt ska ni inte förvänta er någon KHL-center.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Det var ju storsponsorn som satte den ekonomiska standarden. OK OK Vi kunde inte betala vad storsponsorn ville ha för att inte dra in det ekonomiska stödet. Om vi hade kunnat betala den ekonomi storsponsorn gav Storhammar vilket vi såklart inte kan, men det bevisar ändå att det är pengar allt handlar om, så hade Thore varit hos oss.Jim Morrison skrev: ↑2022-02-14 16:18:25Storhamars i särklass största sponsor hotade med att dra in allt ekonomiskt stöd om dom släppte Thoresen. Därför han inte kom till oss.Knickedick skrev: ↑2022-02-14 16:04:06Macek
Da Costa
Poirier
Aaltonen
Audette
Glotov
Lander
Plekanec
Krejci
I övrigt ska ni inte förvänta er någon KHL-center.
Och varför kan vi inte förvänta oss en KHL-Center? Vad har du för insyn i det?
Senast redigerad av Knickedick den 2022-02-14 16:28:35, redigerad totalt 1 gånger.