Jag misstänker att de kan tänka sig att släppa honom till just oss och ingen annan eftersom vi inte kommer möta Rögle mer denna säsong men däremot deras konkurrenter. Klubben har sista ordet eftersom han har kontrakt. Men om han bara ville vänta in nästa säsong hade han lika gärna kunnat vara kvar som att byta klubb.Nattuggla_ skrev: ↑2022-02-11 11:58:46Nej, det är klart. Finns ju säkert andra klubbar som ligger bättre till som hade huggit då. Jag tror att vi kan erbjuda exakt den rollen han vill ha. En plats i första backpar och spel i PP. Han ska vara en ledande spelare inför kvalet.dr111DIF skrev: ↑2022-02-11 11:41:38Tänker att om han bara ville maska av tid finns väl ingen anledning att byta till oss. Kan nog tagga till för den roll vi säkert kan erbjuda.Nattuggla_ skrev: ↑2022-02-11 10:00:34 Nu vill inte jag gå in med några negativa vibbar här när vi äntligen signar en bra back.
Men frågan är om det är positivt eller negativt att han redan är klar för Bern nästa säsong. För motivationen tänker jag främst, i en match 7 uppe i Timrå och OT
Iallafall, lär inte bli sämre än det sett ut fram tills nu.
I Rögle har det blivit en helt annan roll sedan förra säsongen.
Menmen, än är inget klart. Andra klubbar kan säkert hugga.
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Fast skulle nån svindyr KHL-back ha mer motivation? Nä, då tror jag ändå vi tjänar mer (inte bara degen då) på att han kan ligan och dessutom spelar här nu. Så förhoppningsvis kan vi få leverans ganska per omgående med stort förtroende och en större roll än han fick i Rögle.Nattuggla_ skrev: ↑2022-02-11 10:00:34 Nu vill inte jag gå in med några negativa vibbar här när vi äntligen signar en bra back.
Men frågan är om det är positivt eller negativt att han redan är klar för Bern nästa säsong. För motivationen tänker jag främst, i en match 7 uppe i Timrå och OT
Iallafall, lär inte bli sämre än det sett ut fram tills nu.
- Jim Morrison
Tycker det blir lite tramsigt att ifrågasätta elitidrottares motivation som dessutom främst verkar dyka upp när dom är från ett annat land än Sverige. Kan dessutom lova er att det är fler spelare som är klara för andra klubbar nästa säsong både i vårt lag och laget som kommer vinna SM-guld vad det lider.
Det här blir en perfekt lösning som lite tursamt hamnat hos oss på grund av diverse tillfälligheter. Nu behöver vi minst en center för att kunna sätta William som LW igen. Allt har gått ned sedan han bytte position.
Det här blir en perfekt lösning som lite tursamt hamnat hos oss på grund av diverse tillfälligheter. Nu behöver vi minst en center för att kunna sätta William som LW igen. Allt har gått ned sedan han bytte position.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Min frågeställning om det är positivt eller negativt att han redan är klar för Bern grundar sig ju inte i att han är från annat land än Sverige. Jag hade varit minst lika "tveksam" om det vore Joel Persson från Växjö.Jim Morrison skrev: ↑2022-02-11 12:27:57 Tycker det blir lite tramsigt att ifrågasätta elitidrottares motivation som dessutom främst verkar dyka upp när dom är från ett annat land än Sverige. Kan dessutom lova er att det är fler spelare som är klara för andra klubbar nästa säsong både i vårt lag och laget som kommer vinna SM-guld vad det lider.
- Jim Morrison
Nä, menade inte dig personligen men frågan dyker nästan alltid upp när det är en utländsk spelare på tal. Men kanske hade mer att göra med att han är klar för en annan klubb men då hade han ju lika gärna kunnat sitta kvar på sitt kontrakt i Rögle och vänta ut säsongen menar jag. Någonstans vill han ändå till DIF och spela hockey.Nattuggla_ skrev: ↑2022-02-11 12:33:34Min frågeställning om det är positivt eller negativt att han redan är klar för Bern grundar sig ju inte i att han är från annat land än Sverige. Jag hade varit minst lika "tveksam" om det vore Joel Persson från Växjö.Jim Morrison skrev: ↑2022-02-11 12:27:57 Tycker det blir lite tramsigt att ifrågasätta elitidrottares motivation som dessutom främst verkar dyka upp när dom är från ett annat land än Sverige. Kan dessutom lova er att det är fler spelare som är klara för andra klubbar nästa säsong både i vårt lag och laget som kommer vinna SM-guld vad det lider.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Helt enig. Det är det minsta jag bekymrar mig över. Bara han är skadefri så blir han en grym förstärkning.Jim Morrison skrev: ↑2022-02-11 12:27:57 Tycker det blir lite tramsigt att ifrågasätta elitidrottares motivation som dessutom främst verkar dyka upp när dom är från ett annat land än Sverige. Kan dessutom lova er att det är fler spelare som är klara för andra klubbar nästa säsong både i vårt lag och laget som kommer vinna SM-guld vad det lider.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Motivation… har vi inte en hel hög spelare som borde ha högsta motivation men som underpresterar kapitalt. Med det i åtanke är i princip alla värvningar riskfria.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
100% enig även här.Jim Morrison skrev: ↑2022-02-11 12:27:57 Tycker det blir lite tramsigt att ifrågasätta elitidrottares motivation som dessutom främst verkar dyka upp när dom är från ett annat land än Sverige. Kan dessutom lova er att det är fler spelare som är klara för andra klubbar nästa säsong både i vårt lag och laget som kommer vinna SM-guld vad det lider.
Håller helt med även jag.Jim Morrison skrev: ↑2022-02-11 12:27:57 Tycker det blir lite tramsigt att ifrågasätta elitidrottares motivation som dessutom främst verkar dyka upp när dom är från ett annat land än Sverige. Kan dessutom lova er att det är fler spelare som är klara för andra klubbar nästa säsong både i vårt lag och laget som kommer vinna SM-guld vad det lider.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Helt klart en bra värvning! Är väl kanon att få in en shl back med klar uppsida.
Gragnani Gelinas
Bengtsson Schilling
Warg Arnesson
Gissar att det är lapp på luckan på backsidan men vi hade behövt byta ut Bengtsson.
Gragnani Gelinas
Bengtsson Schilling
Warg Arnesson
Gissar att det är lapp på luckan på backsidan men vi hade behövt byta ut Bengtsson.
-
Det var en bluff!!
Senast redigerad av Knickedick den 2022-02-11 15:58:38, redigerad totalt 1 gånger.
Med Lander i Timrå så behöver vi svara med en minst lika skicklig center.
Kämpa KG. Kosta vad det kosta vill. Ge oss ett namn så får Djurgårdshjälpen dra igång en swish insamling.
Kämpa KG. Kosta vad det kosta vill. Ge oss ett namn så får Djurgårdshjälpen dra igång en swish insamling.
- Jim Morrison
Lander ska inte till Timrå. Det var ett troll som skrev. Notera användarnamnet.
Jim Morrison skrev: ↑2022-02-11 15:59:27 Lander ska inte till Timrå. Det var ett troll som skrev. Notera användarnamnet.
Touche! Slarvigt och lite snabbt reagerat av mig. My bad.
På vilka premisser lämnar han Schweiz direkt som gör att Krüger inte skulle kunna göra/gjort detsamma?
Senast redigerad av Dusinator den 2022-02-11 16:39:56, redigerad totalt 1 gånger.