NHL säsongen 07/08

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Philadelphia! <3 :D
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

blocco skrev:Mike Richards skriver på för Philadelphia för 12år och 440 miljoner kronor. :o
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1465657.ab

Helt sjukt 12 år :D Islanders Rick DiPietro skrev i sommras på förr 15 år i klubben.. Jag kommer dock inte ihåg hur många miljoner han fick.. :D
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Bjurling_39 skrev:
blocco skrev:Mike Richards skriver på för Philadelphia för 12år och 440 miljoner kronor. :o
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1465657.ab

Helt sjukt 12 år :D Islanders Rick DiPietro skrev i sommras på förr 15 år i klubben.. Jag kommer dock inte ihåg hur många miljoner han fick.. :D
DiPietro tjänar ca 30 miljoner om året. Och när kontraktet går ut kommer han att ha tjänat knappt en halv miljard kronor.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Måste föresten passa på att hylla Jarome Iginla och Kristian Huselius som stod för ett varsit hattrick inatt. 9-6 seger, coach Keenan summerade det hela med dåligt försvarsspel från båda lagen. Men hylla Huselius gjorde han inte, trots att "Husse" stod för 6 poäng i matchen.

Läget verkar fortfarande vara spänt mellan dem efter Florida-tiden även om Keenan är en mycket speciell tränare. Marcus Nilsson var förövrigt bänkad i matchen.

Nu gäller det bara att "Kipper" skärper sig. Han ska vara en av världens tre bästa målvakter. Men hittills i år är han inte på top 20 enligt mig. Svagt.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Bjurling_39 skrev:Han har gjort det igen! Pascal Leclaire höll sin 5 nolla på 9 matcher så här långt på säsogen! By by Fredrik Norrena! :D
Och inatt höll han sin sjunde för säsongen när Columbus slog Atlanta med 2-0. Han noterades också för en assist på Dan Fritsches 1-0 mål. :D
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

blocco skrev:
Bjurling_39 skrev:Han har gjort det igen! Pascal Leclaire höll sin 5 nolla på 9 matcher så här långt på säsogen! By by Fredrik Norrena! :D
Och inatt höll han sin sjunde för säsongen när Columbus slog Atlanta med 2-0. Han noterades också för en assist på Dan Fritsches 1-0 mål. :D

Hehe! Fy fan vad duktig han är!
FEFF_DIF

NHL

Inlägg av FEFF_DIF »

Detroit vinner nog dom har riktigt bra lag i år :!:
Älska DIF
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Aftonblajdan säger att våran "Sudden" kan vara på väg från Toronto.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1584780.ab
ara

Re: NHL

Inlägg av ara »

FEFF_DIF skrev:Detroit vinner nog dom har riktigt bra lag i år :!:
det brukar dom ha, men dom vinner sällan=(
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Alexander Ovechkin har skrivit ett kontrakt på 13 år med Washington Capitals, värt 124 miljoner dollar (794 miljoner kronor).

Kontraktet går altså ut 2020-21 och då är Alex 35 år gammal.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Vilka överaskningar det har varit den här säsongen i NHL. Speciellt på målvaktsidan. Kolla bara Laclaire som har stått 32 matcher och hållit nollan 7 gånger :D Ty Conklin då.. ! Är han Penguins första val nu när Fleury och Sabourin inte håller.? Visserligen så har Danny Sabourin gjort en bra säsong med tanke på vad han har presterat övrigt genom karriären.

Dan Ellis är oxå ett ex på målvakter som överaskatt han har ju spelat i AHL sen 03-04 då han spelade i Dallas. 3 nollar på 20 matcher och räddnings % på 91,8.

Chris Osgood är med Pascal Leclaire den målvakt som överaskat mest posetivt!
25 matcher 2 nollor, 92,2 rädd% och 1,95 GAA. Hasek ser ut som att han har hittat tillbaks till storformen. Annars så tror jag på Detroit det hör året om att ta hem seger! Zätta lirar som en gud!

Ska inte glömma bort Miikka Kiprusoff som har en bra säsong i segrar 47 matcher 23 segrar 15 förluster. Men annars i rädd% så ligger han på 89,7!!! och han som höll 7 nollor i fjol har inte hållit en ända.
Nu har ju Calgary oxå skrivit kontrakt med Curtis Joseph som spelade i Phoenix förra året. Kipper lär få det svårt om förstaplatsen tror jag, men Calgary har och kommer alltid lita på Kipprusoff. Han hittar snart till baka genom att hålla ett par nollar :D

Det är många målvakter som hittar tillbaka till storformen genom ett klubbbyte, Ex på det är Alex Auld som byte Phoenix mot Boston. Och Ilya Bryzgalov som gick till just Phoenix.

Hannu Toivonen och Marek Schwarz i St:Louis har ju länge sagt vara dom ny stjärnorna, det har dom inte bevisat än så länge.. Men det visar säg med tiden.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Pittsburghs Fleury är väl skadad?? Har varit iallafall.

Sen så verkar Kipper vara på gång igen. Räddade 37 skott inatt när Calgary slog LA med 6-1. Los Angeles vann skotten med 38-35. Josephs bäst-före datum är passerat sedan länge. Personligen tycker jag att han borde lägga av, men nu när han har skrivit på för just Flames så får han gärna motbevisa mig.

Sen har Legace spelat bra i St.Luis så det är nog därför Toivonen fått svårt att imponera.

Ska bli spännande att se Boston när samtliga målvakter blir skadefria. Alex Auld, Tim Thomas, Manny Fernandez och inte minst Tuuka Rask. Dock så vill inte Bruins spela Rask så mycket tror jag. De anser att hans utveckling inte gynnas av att prova på NHL för tidigt. Mitt tips här är att Tim Thomas som varit en positiv överraskning i år är förstavalet, men även Manny Fernandez får mycket speltid. Detta lär dock inte hända på ett tag eftersom Fernandez är borta resten av säsongen pga. skada.
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Jo det är sant Fleury är skadad. Nu oxå Crosby. Illa för Pittsburgh. Men som sagt Tim Thomas och Alex Auld är målvaktsparet i Boston.
Och Miikka Kiprusoff ser ut att hitta tillbaka till formen :D Joseph var ju värvad som reserv till Kipper.
Och Kristian Huselius är självklart en av dom bättre i Calgary tillsammans med Iginla :D
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Bjurling_39 skrev:Och Miikka Kiprusoff ser ut att hitta tillbaka till formen :D Joseph var ju värvad som reserv till Kipper.
Och Kristian Huselius är självklart en av dom bättre i Calgary tillsammans med Iginla :D
...Dion Phaneuf är jävligt bra också :)... Alex Tanguay har potentialen, men har inte spelat som jag förväntat mig.
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Jo jag håller med dej!

Mackan Nilsson? AHL? Skulle se han i dif snart :D

Jo och Henke Lundqvist har tappat reällt nu.. 41 matcher rädd% på 90,7.. Han låg på 92,2 bara för ett litet tag sen, men han har ju visserligen hållit nollan 6 gånger! Men Ranger spelar förvisso svagt. Jagr har inte presterat många poäng.. Synd! 13 mål !!! bara!
Skriv svar