Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Skadetråden

Inlägg av Jim Morrison »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-02-08 06:56:25 Rätt tråkigt att se att detta forum trackar ned på en av de mest lovande backarna vi fått fram på flera år.
Inte många som har tillåtelse för att se dem blomma ut hos oss. Pontus gör nog helt rätt då som drar till en klubb som älskar offensiva och spelskickliga backar.
Vill minnas att Erik Gustafsson var måttligt populär han med. Samma minne har för sig att han också drog till Frölunda.

Kämpa Johansson. Nu fick vi en klart sämre backsida. Tyckte mig se att Fagervall hade fattat att Johansson skulle ha mer istid än vad Falk tyckte.
Inte mycket som går vår väg i vinter.
Klassiskt forumet, där backar som Ludvig Hedström hyllas och PoJo sänks. Undra varför en av dom sajnat för oss med Allsvenskan och en med Frölunda för toppen i SHL.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: 2022-02-08 07:02:32
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-02-08 06:56:25 Rätt tråkigt att se att detta forum trackar ned på en av de mest lovande backarna vi fått fram på flera år.
Inte många som har tillåtelse för att se dem blomma ut hos oss. Pontus gör nog helt rätt då som drar till en klubb som älskar offensiva och spelskickliga backar.
Vill minnas att Erik Gustafsson var måttligt populär han med. Samma minne har för sig att han också drog till Frölunda.

Kämpa Johansson. Nu fick vi en klart sämre backsida. Tyckte mig se att Fagervall hade fattat att Johansson skulle ha mer istid än vad Falk tyckte.
Klassiskt forumet, där backar som Ludvig Hedström hyllas och PoJo sänks. Undra varför en av dom sajnat för oss med Allsvenskan och en med Frölunda för toppen i SHL.
Ungefär så ja. Det är dessutom oftast en back som utses till säsongens hackkyckling och det finns alltid någon forward som är ofelbar och inte får kritiseras. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
m0ng00se

Skadetråden

Inlägg av m0ng00se »

Praetori skrev: 2022-02-08 07:30:14

Ungefär så ja. Det är dessutom oftast en back som utses till säsongens hackkyckling och det finns alltid någon forward som är ofelbar och inte får kritiseras. :lol:
Hackordningen för spelarna är universalt:

Målisar först.
backar sen
Forwards sist

Och det beror på att gemene hockeytittare bara ser det som händer i det ögonblicket det händer och inte vad som hänt i sekvenserna innan.

en målistabbe blir ofta ett mål bakåt och vi torskar matchen

en backtabbe kan lika gärna generera ett mål bakåt eller iaf en farlig målchans

En forwardstabbe syns inte lika väl i insläppta mål protokollet.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Skadetråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jo, på något sätt accepteras Hedströms grodor mer eftersom han spelar en återhållsam och defensiv ishockey (behövs sådana backar också) och inte ser ut att riskera lika mycket.
Johansson kommer bli en riktigt vass back. Skridskoåkningen och rörligheten påminner om en ung Niklas Kronwall.
Jag tycker laget får ett helt annat driv i spelet med Johansson än utan honom. Han har förmågan att lösa första pressen själv och göra ett par killar och på så vis flytta upp spelet. Lite som Högström.

Menmen, nu står vi där med Hedström som permanent utan konkurrens av Johansson. Alla friska får spela, många nöjda med den situationen tydligen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av -daniel- »

PJ är ju precis i linje med alla andra offensivt lagda backar vi fostrat som får massa skit för att det liksom hör till deras spelstil att våga spela puck samt våga ta den upp i banan och vara kreativ. Han kommer bli en riktigt bra back på sikt, potentialen finns absolut där och i början på säsongen tyckte jag han var en av våra bästa (säger förvisso inte så värst mycket nu när jag tänker efter).
Manijock

Skadetråden

Inlägg av Manijock »

Gustafsson drog till Frölunda när vi låg i HA! Han stannade en säsong och krigade med oss därnere dessutom. All heder! Även om jag störde ihjäl mig på hans snurrfinter som sista gubbe. Men en Djurgårdare som stannade och fightades till han inte kunde utvecklas mer på den nivån vi låg på. Ett vettigt steg i utvecklingen med Frölunda i det läget.

Men visst fan ska vi premiera Djurgårdaren Hedströms utveckling nu som borrat ner huvudet och kör. Desssutom förlängt avtalet trots rådande läge. Till skillnad från PJ som har huvudet någon helt annanstans. När de ligger dessutom på ungefär samma nivå spelmässigt. Odelius bör också gå före.

Förstår inte varför vi ska lägga tid och resurser på en spelare som inte ens vill vara här? Är ju knappast en ledande back som gjort klart med en konkurrent. Låt grabben hjälpa materialarna med tvätten resten av säsongen.
BigJ

Skadetråden

Inlägg av BigJ »

Tycker Pontus Johansson var ganska ordentligt hyllad i början på säsongen, efter det har han ju fått viss kritik för sina defensiva egenskaper.

Att många nu tycker att det inte spelar ngn roll att han är skadad är ju självklart i första hand för att han ryktats klar för fhc och har inte så mycket att göra med hans spel.

Hedström har ju varit sämre nu på slutet, förutom sista matcherna och har då fått en hel del kritik. Han kan fortfarande dock stoltsera med truppens bästa +/-, bra gjort för en sådan ung spelare. Att han är sådan uttalad Djurgårdare gör ju också självklart att han ligger bra till hos många fans.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Skadetråden

Manijock skrev: 2022-02-08 09:59:25

Gustafsson drog till Frölunda när vi låg i HA! Han stannade en säsong och krigade med oss därnere dessutom. All heder! Även om jag störde ihjäl mig på hans snurrfinter som sista gubbe. Men en Djurgårdare som stannade och fightades till han inte kunde utvecklas mer på den nivån vi låg på. Ett vettigt steg i utvecklingen med Frölunda i det läget.

Men visst fan ska vi premiera Djurgårdaren Hedströms utveckling nu som borrat ner huvudet och kör. Desssutom förlängt avtalet trots rådande läge. Till skillnad från PJ som har huvudet någon helt annanstans. När de ligger dessutom på ungefär samma nivå spelmässigt. Odelius bör också gå före.

Förstår inte varför vi ska lägga tid och resurser på en spelare som inte ens vill vara här? Är ju knappast en ledande back som gjort klart med en konkurrent. Låt grabben hjälpa materialarna med tvätten resten av säsongen.
Håller inte med, i ett SHL lag ska man spela det bästa laget. Och Johansson är klart bättre än Hedström. Vore dom lika bra skulle jag väl kunna köpa ditt resonemang. Men ingen ska spela bara för att de är mer Djurgårdare än en annan spelare som bidrar mer till laget.
Sedan gör Johansson rätt som drar. Det är mååååånga år sedan vi byggde vårt spel med skickliga backar. Frölunda bygger sitt spel genom att ha spelskickliga backar som kan lösa det moderna presspelet och ge forwards trevliga puckar att arbeta med. Kreativa spelare som kan vända bort sin kille och skapa ytor. Han kommer helt klart få en bättre utveckling i ett spelande lag än i ett "spela upp i trängd passningsficka"-lag.
Till och med Oskarshamn spelar ett mer fyndigt försvarsspel än oss med en backuppsättning som till stora delar blivit ratade av andra klubbar.
Så på ett litet märkligt vis håller jag med dig, Hedström passar nog bättre hos oss och med vårt sätt att spela försvarsspel.

Nu säger väl någon att vi haft Hultström och Högström. Ja, de är precis sådana backar jag vill ha mer av i DIF. Starka i defensiven OCH offensiven. Men förutom dessa 2 herrar har det varit tunt med skickliga backar senaste åren.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock

Skadetråden

Inlägg av Manijock »

PJ är absolut inte "klart bättre". Det handlar ju om din personliga åsikt om hur backar ska vara. PJ började, som någon skrev här innan, väldigt bra för att sen dala kraftigt. Nu är han tillsammans med framförallt Bengtsson men även Hedström det stora osäkra kortet. Har man då dessutom tagit till flykten så är det fullt logistikt att man hamnar längst bak i favoritstatus. Ska man göra klart med en konkurrent och sanmtidigt behålla sin tuppkam så krävs det i stort sett att man är bärande. Dit har PJ vansinnigt långt!

Sen angående framförallt Frölunda så tycker jag man varit särdeles framgångsrika tack vare sin fina balans i truppen. En finfin blandning av händer, skridskor och tyngd. Till skillnad från typ Luleå som bara har fart och frenesi.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Skadetråden

Manijock skrev: 2022-02-08 11:09:00 PJ är absolut inte "klart bättre". Det handlar ju om din personliga åsikt om hur backar ska vara. PJ började, som någon skrev här innan, väldigt bra för att sen dala kraftigt. Nu är han tillsammans med framförallt Bengtsson men även Hedström det stora osäkra kortet. Har man då dessutom tagit till flykten så är det fullt logistikt att man hamnar längst bak i favoritstatus. Ska man göra klart med en konkurrent och sanmtidigt behålla sin tuppkam så krävs det i stort sett att man är bärande. Dit har PJ vansinnigt långt!

Sen angående framförallt Frölunda så tycker jag man varit särdeles framgångsrika tack vare sin fina balans i truppen. En finfin blandning av händer, skridskor och tyngd. Till skillnad från typ Luleå som bara har fart och frenesi.
Självklart min personliga åsikt. Skulle jag skriva vad andra tycker? :D

Att du tycker han dalat får stå för dig. Jag tycker att Falk matchade honom helt fel medan Fagervall såg hans potential.
Tyvärr blev han skadad nu när han verkligen fick chansen igen.
Manijock

Skadetråden

Inlägg av Manijock »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-02-08 11:34:02
Manijock skrev: 2022-02-08 11:09:00 PJ är absolut inte "klart bättre". Det handlar ju om din personliga åsikt om hur backar ska vara. PJ började, som någon skrev här innan, väldigt bra för att sen dala kraftigt. Nu är han tillsammans med framförallt Bengtsson men även Hedström det stora osäkra kortet. Har man då dessutom tagit till flykten så är det fullt logistikt att man hamnar längst bak i favoritstatus. Ska man göra klart med en konkurrent och sanmtidigt behålla sin tuppkam så krävs det i stort sett att man är bärande. Dit har PJ vansinnigt långt!

Självklart min personliga åsikt. Skulle jag skriva vad andra tycker? :D

Att du tycker han dalat får stå för dig. Jag tycker att Falk matchade honom helt fel medan Fagervall såg hans potential.
Tyvärr blev han skadad nu när han verkligen fick chansen igen.
Nej det är klart. Är mest att det skulle vara en regel att rörliga backar alltid mobbas som känns skevt. Hedström hängs precis lika mycket i stunden när han gör grodor, men är väl inte konstigt att han är populärare när han redan utlyst att han ska stanna? Trots genombrott!

PJ är duktig och lär säkert bli ännu bättre när han lär sig värdera. Precis som andra liknande! Hedström kommer utvecklas till en gigant när han kanaliserar sin vilja lite smartare, då han redan nu är en betongsugga i kroppen. MEN!!!! Hedström vill vara här och har kontrakt framöver. PJ har IQ fiskmås och längtar efter Lasse Kroner och Glenn Hysen. Vem ska vi försöka ge förtroende och utveckla mest? Handlar om lagom istid, inte varannat byte och toppning.... No brainer för mig! Vi ska inte vara farmarklubb åt Sveriges rövhål i onödan.
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av förevigtdjurgården »

Även om inte personligt anklagad så tar jag bladet ifrån:

För mig handlar det om att kunna spela enkelt när det krävs, och bjuda på extra när det går. Bara de tre-fyra senaste matcherna har det varit en hel radda märkliga beslut som bäddat för såväl baklängesmål som rent onödiga situationer, när det extra ska spelas före det enkla.

Jag tror också att han kommer blomma ut när han bättre kan avväga spelet och situationer, vilket enkom kan hända med rutin. Att vi befinner oss i det läge vi gör, leder självklart till mental härdsmälta bland oss inbitna när felmarginalen blir för hög, och om vi ponerar för argumentationens skull att Pontus hade kommit upp i laget 18/19 eller 19/20 hade skällan på forumet varit helt annorlunda. Det blir en situation där en spelare som ska lära sig nivån inte får utrymmet, det blir pannkaka ibland, och visar sig sedan att han signat för ett annat lag i serien. Perspektiv.
25/4-2025
Manijock

Skadetråden

Inlägg av Manijock »

förevigtdjurgården skrev: 2022-02-08 14:14:30 Även om inte personligt anklagad så tar jag bladet ifrån:

För mig handlar det om att kunna spela enkelt när det krävs, och bjuda på extra när det går. Bara de tre-fyra senaste matcherna har det varit en hel radda märkliga beslut som bäddat för såväl baklängesmål som rent onödiga situationer, när det extra ska spelas före det enkla.

Jag tror också att han kommer blomma ut när han bättre kan avväga spelet och situationer, vilket enkom kan hända med rutin. Att vi befinner oss i det läge vi gör, leder självklart till mental härdsmälta bland oss inbitna när felmarginalen blir för hög, och om vi ponerar för argumentationens skull att Pontus hade kommit upp i laget 18/19 eller 19/20 hade skällan på forumet varit helt annorlunda. Det blir en situation där en spelare som ska lära sig nivån inte får utrymmet, det blir pannkaka ibland, och visar sig sedan att han signat för ett annat lag i serien. Perspektiv.
Just så
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Skadetråden

Lillfimp har inte sökt upp någon vård utanför omklädningsrummet. Positivt.
Användarvisningsbild
Harmageddon

Skadetråden

Inlägg av Harmageddon »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-02-12 22:01:51 Lillfimp har inte sökt upp någon vård utanför omklädningsrummet. Positivt.
Inte för att vara sån.
Hoppas man gör en full undersökning inatt/imorgon så man inte sitter i skiten senare i vår. Deadline är ju snart så vi har inte råd att upptäcka den 15 mars att skadan är värre el. förvärras med tiden.

För en gångs skull hoppas jag att DIF lägret tänker långsiktigt och för Eklunds skull. Hur många gånger har inte en spelare sagt att man mår bra och det är värre.

Stämmer dock uppgifterna att han är helt OK och 100% frisk då är jag nöjd.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Skriv svar