Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
dr111DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av dr111DIF »

Drömmen är väl ändå Claesson som back resten av säsongen och med förlängning på glänt om vi lyckas trassla oss kvar. KHL är ju stängt sedan länge så dit kan han inte gå. Nedskickad till AHL i veckan som gick. Sedan en center med spetskompetens till Rhett-linan så har vi väl skaffat oss hyggliga förutsättningar för ett kval.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

dr111DIF skrev: 2022-02-05 19:25:55 Drömmen är väl ändå Claesson som back resten av säsongen och med förlängning på glänt om vi lyckas trassla oss kvar. KHL är ju stängt sedan länge så dit kan han inte gå. Nedskickad till AHL i veckan som gick. Sedan en center med spetskompetens till Rhett-linan så har vi väl skaffat oss hyggliga förutsättningar för ett kval.
Han stannar nog ändå trots allt. Spelade så sent som i tisdags mot San Jose.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Claesson, samt att ZSC Lions plockar in en ny center från KHL så Krüger kan komma till oss redan nu. 8)

Nåja, inte direkt realistiskt kanske, men jag antar att KG's mobil går varm dessa dagar.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

supreme skrev: 2022-02-05 19:41:26 Claesson, samt att ZSC Lions plockar in en ny center från KHL så Krüger kan komma till oss redan nu. 8)

Nåja, inte direkt realistiskt kanske, men jag antar att KG's mobil går varm dessa dagar.
Att KHL stänger ner nu ökar iallafall chanserna till spets. Sen om K-G är på någon eller inte återstår väl att se. Men nu finns det toppspelare på marknaden så det går inte att skylla på tunn marknad längre.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Glory1 skrev: 2022-02-05 18:33:06 Går man igenom lag för lag som missar slutspel finns det ändå ett antal namn som ser lite intressanta ut baserat på nationalitet och statistik. Hoppas vi kan få loss en center och back. Har väl typ inte sett någon spela bara gått igenom eliteprospects :mrgreen:
Rätt många högerskyttar på backplats vilket jag tycker vi skulle må bra av

https://www.eliteprospects.com/player/15665/andy-miele
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... el-audette
https://www.eliteprospects.com/player/4 ... o-aaltonen
https://www.eliteprospects.com/player/7 ... d-rundblad
https://www.eliteprospects.com/player/52413/janis-jaks
https://www.eliteprospects.com/player/5 ... er-tiivola
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... e-scarlett
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... e-da-costa (kontrakt över nästa säsongen, kanske blir svårare..)
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... ooks-macek
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... se-blacker
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... an-spooner
https://www.eliteprospects.com/player/9 ... tech-mozik
Spooner spelade med Gragnani så sent som 19/20. Beroende på hur bra polare dessa är så kan det såklart göra en del.
Vore en grym förstärkning.
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

Nattuggla_ skrev: 2022-02-05 19:40:27
dr111DIF skrev: 2022-02-05 19:25:55 Drömmen är väl ändå Claesson som back resten av säsongen och med förlängning på glänt om vi lyckas trassla oss kvar. KHL är ju stängt sedan länge så dit kan han inte gå. Nedskickad till AHL i veckan som gick. Sedan en center med spetskompetens till Rhett-linan så har vi väl skaffat oss hyggliga förutsättningar för ett kval.
Han stannar nog ändå trots allt. Spelade så sent som i tisdags mot San Jose.
Jo förvisso och chans att spela med tampa också. Men ändå neddumpad nu när säsongen går in i sista tredjedelen, var väl lite missnöjd innan han blev uppkallad. Tror nog KG är på lite igen nu om jag får gissa.
J_J
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av J_J »

Tjo allesammans!!!!

Om detta uppfattas som ett väldigt negativt inlägg ber jag så mycket om ursäkt men jag är så heligt förbannad över utvecklingen i DIF Hockey och jag måste vädra mina åsikter.

Sedan slutet på november, början på december har ena misstaget efter det andra begåtts och det måste få ett slut. Det är ju en våt dröm för oss djurgårdare med värvningar som Brodin och Krüger men framkommer det vad som händer med dessa namn om DIF åker ner i HA ? Nej och det tror jag är för att styrelsen försöker rädda sitt egna skinn.

Senaste tiden har ena floskeln efter den andra bara blivit större om att vi ska "ta tillbaka DIF dna:t" och det kommer nu när vi redan sitter i skiten. Vart va dessa värvningar inför säsongen när de behövdes ? Nä då värvar vi ena "utlänningen" efter den andra och det har vi ju sett hur det slutat. Det är säkerligen inga dåliga spelare utan snarare väldigt bra spelare men är de representanter av det DIF dna som vi alla eftersträvar ?

Mycket bättre om allt va värvningar heter upphör och utvärdera efter säsongen när vi ser vilken liga DIF spelar i för detta kostar bara massa onödiga pengar. Och ja, ni som kan läsa mig mellan raderna. Det har gått så långt att jag tror det kan vara nyttigt fall DIF tar någon/några säsonger i HA.

Är det bara jag som reagerade på intervjun med Fagervall ? De hade ju lika väl kunnat intervjua en burk ister eller smörbytta för vad kan han om DIF dna ? Inte ett dyft det är därför jag undrar hur mycket det är "hans egna ord" eller väldigt dikterat av styrelsen.

Gör om och gör rätt där inte en enda "utlänning" kommer in i DIF förutom möjligen på backposition för vi har sån fin juniorverksamhet som konstant fostrar nästa generation djurgårdare med rätt dna. Sen spetsa det med "rätt spelare".

Hoppas på en välbesökt årsstämma till vårkanten för denna styrelse har förstört tillräckligt nu.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Kaarel Lehiste och Göran Tidström måste bort till nästa stämma. Det är det absolut viktigaste silly-draget för den här föreningens framtid.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2022-02-06 09:48:47 Kaarel Lehiste och Göran Tidström måste bort till nästa stämma. Det är det absolut viktigaste silly-draget för den här föreningens framtid.
Verkar ju helt omöjligt folk har väl försökt i flera år.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2022-02-06 09:51:04
Jim Morrison skrev: 2022-02-06 09:48:47 Kaarel Lehiste och Göran Tidström måste bort till nästa stämma. Det är det absolut viktigaste silly-draget för den här föreningens framtid.
Väldigt svårt. Men just nu har det väl aldrig varit lika möjligt åtminstone.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
JiWe

Inlägg av JiWe »

Jim Morrison skrev: 2022-02-06 09:58:32
Verkligen ingen koll men vad har det funnits för kandidater? Är väl ändå det som krävs, iaf initialt,- att en stark kandidat finns som kan få med medlemmarna?

Är det ingen som på riktigt vill ta över och sätta oss i en ny och bättre riktning så kommer det ju bli att sittande får förnyat förtroende igen och igen.

För som du säger Morrison så är det väl tidernas läge nu. Ingen kan (nåja) ducka för att inslagen väg satt oss i ett mer än lovligt prekärt läge men samtidigt så finns också ett bra läge, särskilt om vi klarar oss, att ta ett nytt avstamp men denna gång med förändringar upp på högsta nivå.

Åka ur ser jag personligen inte som ett bra alternativ som somliga tycks vilja få det till. Att det skulle behövas för att få till en förändring ska inte behöva vara ett argument och särskilt inte efter den här säsongen. Gör vi en great escape så ska det ändå vara tack och hej på ett antal positioner men det kräver nog också att det finns lite drivande krafter för det också. Snack utan verkstad kommer inte hjälpa oavsett om vi spelar i shl eller hemska tanke i allsvenskan.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Japp. Gäller att vara konstruktiva och inte bara ropa avgå utan vidare. Som tur är har vi medlemsstyrd idrott i Sverige och har således makten att förändra när vi märker att det är på väg åt helt fel håll. Det måste finnas andra kandidater som vill ta över denna fina klubb och det är samtidigt upp till valberedningen att ta fram andra alternativ. Mejla och gör er röst hörd. Engagera er precis nu så kommer saker sättas i rullning.

Det har aldrig funnits ett bättre läge. Marken har redan börjat gunga under deras fötter - annars hade inte Jocke försvunnit och annars hade inte Krüger och Brodin presenterats redan nu.
J_J
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av J_J »

JiWe skrev: 2022-02-06 11:32:52
Jim Morrison skrev: 2022-02-06 09:58:32
Verkligen ingen koll men vad har det funnits för kandidater? Är väl ändå det som krävs, iaf initialt,- att en stark kandidat finns som kan få med medlemmarna?

Är det ingen som på riktigt vill ta över och sätta oss i en ny och bättre riktning så kommer det ju bli att sittande får förnyat förtroende igen och igen.

För som du säger Morrison så är det väl tidernas läge nu. Ingen kan (nåja) ducka för att inslagen väg satt oss i ett mer än lovligt prekärt läge men samtidigt så finns också ett bra läge, särskilt om vi klarar oss, att ta ett nytt avstamp men denna gång med förändringar upp på högsta nivå.

Åka ur ser jag personligen inte som ett bra alternativ som somliga tycks vilja få det till. Att det skulle behövas för att få till en förändring ska inte behöva vara ett argument och särskilt inte efter den här säsongen. Gör vi en great escape så ska det ändå vara tack och hej på ett antal positioner men det kräver nog också att det finns lite drivande krafter för det också. Snack utan verkstad kommer inte hjälpa oavsett om vi spelar i shl eller hemska tanke i allsvenskan.
Du kan inte missat besvikelsen jag förmedlade i mitt inlägg. Klart som tusan är det bättre utgångsläge om DIF håller sig kvar i SHL men om det inte tillkommer en ny ledning kanske det är ett nödvändigt ont vi måste genomlida för då kommer saker ställas på sin spets. Jag vet inte på rak arm vad som är bäst väg ur detta men vet så mycket att med nuvarande ledning kommer förfallet fortsätta då de inte verkar vara kapabla till att se sina egna fel och brister.

Det som jag är så rosenrasande på är att varumärket DIF håller på att urholkas för jag kommer följa mitt älskade DIF vare sig de vinner SM guld eller spelar på en uterink nära mig och det vet jag att jag inte är ensam om.

Skulle vara riktigt intressant och se hur snacket bakom ridån gick vad gällde Ingman, om det va som med Ekberg att han vantrivdes så kan jag köpa det men det jag såg av Ingman så va han inte sämre än någon annan back i DIF så att han skulle få mindre istid för att han inte platsade köper jag inte.

Jag trodde det länge va Jocke som va problemet men efter senaste tiden är det uppenbart att det inte bara är hans fel att DIF utvecklats åt fel håll.
Vad gäller K-G så säger jag varken bu eller bä men de applåder han drog ned i torsdags tog jag inte del av, det enda han åstadkommit för stunden är Berglund, Schilling och Salak(om det nu är hans verk ?) därav jag är sparsam i mina åsikter om honom för i mina ögon är det spelare som DIF lika väl kunnat vara utan även om det är bra spelare.

Du glömmer inte att Jocke avgick självmant va ? Hade han fått sparken av styrelsen så hade jag kunnat se med lite vänligare ögon på det men de verkar inte vara kapabla till att se sina egna fel och brister.

Detta måste ta slut innan det får för långtgående konsekvenser för än så länge fostrar ungdomssidan grymma juniorer och det är där framtiden ligger, spetsat med spelare likt Rensfeldt, Engsund och Warg som inte har DIF dna men ändå är nyttiga spelare för DIF.

Redigering: Jag är ingen företagsägare utan bara en knegare som hejjar på vårat älskade DIF så antagligen fel av mig att säga att detta skadar "varumärket" men hoppas och tror att de sponsorer DIF är så beroende av både investerar i varumärket lika väl som "djurgårdsandan"
JiWe

Inlägg av JiWe »

Besvikelsen delar jag och de flesta. Så för egen del så säger jag egentligen inte emot ditt resonemang utan det är mer det större perspektivet i att så mycket är på väg käpprätt och jag är personligen inte övertygad om att en degradering innebär förändringar per automatik.

Rimligen dras väl saken till sin spets och besvikelsen når väl en kulmen men jag är som sagt inte så säker på att ens det sätter rätt krafter i rörelse.

Blir ju oavsett spekulativt men jag tycker inte det ska behöva gå så långt som degradering för att ändring ska ske. Min högst personliga take på det och som du är inne på - Jocke var ju beredd att avgå själv i ett tidigare skede också vilket styrelsen satte stopp för. Så det är solklart att det måste till förändringar där.

I slutändan tror jag vi alla är rätt överens om var den grundläggande problematiken ligger om vi ska kunna hamna på rätt köl igen. Jag hoppas innerligt att vi inte ska behöva spela allsvenskt innan poletten trillar ner. För det finns ändå en överhängande risk att vi åker ur men att styrelsen består och det är fan ingen munter framtidsutsikt i det scenariot.
Användarvisningsbild
Exile

Inlägg av Exile »

Problemet är givetvis att indentera lämpliga kandidater som ersättare i styrelsen...Alla vill att yxan ska gå men ingen vill hålla i skaftet.
Låst