Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
supreme
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av supreme »

Dusinator skrev: 2022-02-04 10:39:23 Och där drog Frölunda tillbaka nya loggan....

Det går bra nu! :lol:
Et klubbmärke som används i två dagar. En väl spenderad miljon för att vara tillbaka precis där man startade, om uppgifterna till Resumé stämmer... :lol:
Användarvisningsbild
Exile

Säsongen 21/22

Inlägg av Exile »

Till och med DIF fick väl ut mer valuta för Holland än vad Frölunda fick för sin nya logga :lol:
Blårand

Säsongen 21/22

Inlägg av Blårand »

Lagd logga låg inte
Om en organisation har för mycket tid och pengar över sitter ett logg-projekt som gjutet. Inget kan förlama en verksamhet som en evig diskussion om den nya loggan. Har kollat på klubbmärken. Det hette inte loggor då. De flesta är runt hundra år gamla. Konsten att göra ett klubbmärke har försvunnit. Så nu anlitas designers. Gnagets märke gjordes av en aktiv. Borgen representerar Stockholm. Detta var före förvisningen till Solna. Solen har inget med Solna att göra. 1891 var Solna ingenting. DIF-märket var en vanlig variant. En sköld, en rand på tvären med initialerna. DIF-märket är i sin enkelhet och färgval en av de mest lyckade loggorna. Sköld i olika former är vanligt. Eller så ett runt märke, gärna med en krånglig lagerkrans. Hammarby tog det enkla och kör med en flagga. Några har enkla bokstavsloggor som Sandviken. Frölunda hade ju ett märke innan indianen dök upp i en modevåg. Duger inte det?
Nattuggla_

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Timråförlust. Viktigt!
Nattuggla_

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Nattuggla_ skrev: 2022-02-05 18:03:46 Timråförlust. Viktigt!
Den glädjen dog snabbt.
11 poäng efter Malmö nu. Suck.

Växjö lär inte ta igen 0-3
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

Sluta tro på att vi kommer undvika kval, vi kommer att få kvala.
Avskaffa tre mot tre.
Nattuggla_

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Mattias_87 skrev: 2022-02-05 18:25:48 Sluta tro på att vi kommer undvika kval, vi kommer att få kvala.
Har sagt det förr och säger det igen. Vi har 4 möten med Malmö och Timrå. Kan man ta igen poäng där så är det inte kört. Tills dess finns det fortfarande en möjlighet.
11 poäng efter Malmö kan exempelvis efter dubbelmötet bli 5 om vi hänger på tills dess.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

Nattuggla_ skrev: 2022-02-05 18:54:11Har sagt det förr och säger det igen. Vi har 4 möten med Malmö och Timrå. Kan man ta igen poäng där så är det inte kört. Tills dess finns det fortfarande en möjlighet.
11 poäng efter Malmö kan exempelvis efter dubbelmötet bli 5 om vi hänger på tills dess.
Visst är det teoretiskt möjligt, men att vi ska vinna alla dessa inbördes möten med våran icke-spetsiga trupp är osannolikt. Men ja det är kul att drömmen finns fortfarande.
Avskaffa tre mot tre.
JiWe

Säsongen 21/22

Inlägg av JiWe »

Mattias_87 skrev: 2022-02-05 18:57:53
Nattuggla_ skrev: 2022-02-05 18:54:11Har sagt det förr och säger det igen. Vi har 4 möten med Malmö och Timrå. Kan man ta igen poäng där så är det inte kört. Tills dess finns det fortfarande en möjlighet.
Visst är det teoretiskt möjligt, men att vi ska vinna alla dessa inbördes möten med våran icke-spetsiga trupp är osannolikt. Men ja det är kul att drömmen finns fortfarande.
Är ju förstås inte omöjligt men jag både hoppas och tror att spelare och ledare faktiskt är fullt på det klara med kval.

Vi har ju en stor fördel och det är att vi kan förbereda oss för det i god tid. Spela ihop laget, lite hårdare träning för att toppa lite, därtill vila nyckelspelare och kort sagt optimera så gott det går.

Timrå och Malmö hoppas jag får spela om att undvika kvalet ända in i omg 52. Isf har de inte råd att vila spelare för att inte tala om att det förlorande laget går in i kvalet mentalt stukat.

Det är en fördel (om nu scenariot slår in någorlunda) som vi måste försöka utnyttja!

Sen kan vi ju sitta och laborera med resultaten och fantisera… tänk om… om si eller så händer osv.
Donkels-3.0

Säsongen 21/22

Inlägg av Donkels-3.0 »

Återigen allt är Jockens och hans mecenat Kal-Els fel
Nattuggla_

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

JiWe skrev: 2022-02-06 10:37:38
Mattias_87 skrev: 2022-02-05 18:57:53
Är ju förstås inte omöjligt men jag både hoppas och tror att spelare och ledare faktiskt är fullt på det klara med kval.

Vi har ju en stor fördel och det är att vi kan förbereda oss för det i god tid. Spela ihop laget, lite hårdare träning för att toppa lite, därtill vila nyckelspelare och kort sagt optimera så gott det går.

Timrå och Malmö hoppas jag får spela om att undvika kvalet ända in i omg 52. Isf har de inte råd att vila spelare för att inte tala om att det förlorande laget går in i kvalet mentalt stukat.

Det är en fördel (om nu scenariot slår in någorlunda) som vi måste försöka utnyttja!

Sen kan vi ju sitta och laborera med resultaten och fantisera… tänk om… om si eller så händer osv.
Yes det är såklart en hårfin gräns. Vad händer om man går för det och sedan slås ut på typ övertidsförlust i sista omgången? Lär vara sjukt jobbigt mentalt och då kan kvalet bli tuffare.

Men med det sagt. Jag tror inget lag förbereder sig 110% på kval när vi har 51 poäng kvar att spela om. Man har nog såklart både en plan A och plan B.
kaminor

Säsongen 21/22

Inlägg av kaminor »

Åberg avstängd i de två kommande matcherna mot Rövle. Och 25 000 kr i böter, så nån som vet hur man räknar kan ju räkna ut hans lön också.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... t-domaren/
Nattuggla_

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

kaminor skrev: 2022-02-06 18:03:06 Åberg avstängd i de två kommande matcherna mot Rövle. Och 25 000 kr i böter, så nån som vet hur man räknar kan ju räkna ut hans lön också.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... t-domaren/
200 000 kr/månaden såg jag på Twitter.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Viktig Timråförlust.

Pratats en del om att möjligen kunna undvika kval, men det tror jag vi kan glömma i och med vår och Malmös senaste matcher. Vi ligger på tok för långt efter.

Men, nu när Timrå fortsätter förlora kan vi ha en liten chans att gå förbi dem i tabellen. Kan bli extremt viktigt med hemmaplansfördel i kvalet.
Sedan kan väl folk snacka om vårt nuvarande hemmafacit, men jag vill då inte starta med bortamatch i Timrå , hellre börjar jag hemma.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
EspenK

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-02-07 22:26:38 Viktig Timråförlust.

Pratats en del om att möjligen kunna undvika kval, men det tror jag vi kan glömma i och med vår och Malmös senaste matcher. Vi ligger på tok för långt efter.

Men, nu när Timrå fortsätter förlora kan vi ha en liten chans att gå förbi dem i tabellen. Kan bli extremt viktigt med hemmaplansfördel i kvalet.
Sedan kan väl folk snacka om vårt nuvarande hemmafacit, men jag vill då inte starta med bortamatch i Timrå , hellre börjar jag hemma.
Klart man vill ha hemmaplansfördel. Snacka om tryck vi ska bygga upp till den serien. Nåt annat är otänkbart.
Skriv svar