SHL 21/22: Djurgårdens IF - Rögle 3/2

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Praetori skrev: 2022-02-03 23:29:49 Släpp den där jäkla domarinsatsen nu. Ja 4 troll på isen missade en tripping men de missade två st solklara som vi drog på oss och tog för en som inte var något.
Rögle var bättre men grabbarna krigade fan på bra ikväll. Hade det varit fullsatt så hade vi nog tagit den här.
Det är hela vägen in I kaklet som gäller nu och det kommer inte hända något med domarna förrän om flera år (även om OS kan skynda på insikten om att Svensk hockey lider av vart ribban är lagd) så det enda som finns att göra är att koncentrera sig på det som går att påverka (dvs vårat eget spel och insatsen från publiken att peppa spelarna).
Är helt med på det fetstilta.

Som sagt, det finns något av en geist och lite en jävlar anamma-känsla som jag inte har sett tidigare under säsongen. De sista ofrivilliga dödsryckningarna, må hända, men om inte annat så inger det iallafall en liten, liten gnutta (för)hopp(ning) om att den sista potäten kanske inte är satt.

Kan vi bara polera försvarsspelet ordentligt nu sista omgångarna finns det faktiskt en chans. Vi har två bra målvakter som mycket väl kan stå på huvudet - ge dem chansen. Vi måste vara äckligt disciplinerade, tråkiga och jobbiga att möta. Snälla, snälla, snälla.
25/4-2025
view99

Inlägg av view99 »

Surt att vi förlorade när både Malmö och Timrå gjorde detsamma. Hade suttit fint att knappa in 3 poäng på bägge samma kväll! Vi bara MÅSTE ha dessa bägge lag bakom oss när sista grundspelsmatchen är spelad!!!!!
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

förevigtdjurgården skrev: 2022-02-04 07:40:10
Praetori skrev: 2022-02-03 23:29:49 Släpp den där jäkla domarinsatsen nu. Ja 4 troll på isen missade en tripping men de missade två st solklara som vi drog på oss och tog för en som inte var något.
Rögle var bättre men grabbarna krigade fan på bra ikväll. Hade det varit fullsatt så hade vi nog tagit den här.
Det är hela vägen in I kaklet som gäller nu och det kommer inte hända något med domarna förrän om flera år (även om OS kan skynda på insikten om att Svensk hockey lider av vart ribban är lagd) så det enda som finns att göra är att koncentrera sig på det som går att påverka (dvs vårat eget spel och insatsen från publiken att peppa spelarna).
Är helt med på det fetstilta.

Som sagt, det finns något av en geist och lite en jävlar anamma-känsla som jag inte har sett tidigare under säsongen. De sista ofrivilliga dödsryckningarna, må hända, men om inte annat så inger det iallafall en liten, liten gnutta (för)hopp(ning) om att den sista potäten kanske inte är satt.

Kan vi bara polera försvarsspelet ordentligt nu sista omgångarna finns det faktiskt en chans. Vi har två bra målvakter som mycket väl kan stå på huvudet - ge dem chansen. Vi måste vara äckligt disciplinerade, tråkiga och jobbiga att möta. Snälla, snälla, snälla.
Just i detta läge också tror jag det är extremt viktigt att vi hann få in en erfaren huvudtränare. När man är med i matchen och förtjänar poäng, i en bottenstrid där Timrå och Malmö förlorar - sen förlorar vi på detta sätt istället. Mentala biten blir tuff, men jag tror det hade varit värre utan Fagervall.
Som flera är inne på också, det känns ändå som att man får se en förändring. Små steg, vi blir bättre.

Förhoppningsvis får vi in Sörensen snart igen, sen beror väl mycket på vad vi tar in härnäst. En back och en center. Kvalitén på de de värvningarna kan avgöra en del.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tack.
En konstant sanning, fokusera på det du själv kan påverka, allt annat är waste
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Manijock

Inlägg av Manijock »

Undrar hur Harnebring sov inatt? Skulle fan inte ha energi att ta en piss ens en gång om jag visste hur jävla klappusel jag är på mitt jobb.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev: 2022-02-04 08:52:52 Undrar hur Harnebring sov inatt? Skulle fan inte ha energi att ta en piss ens en gång om jag visste hur jävla klappusel jag är på mitt jobb.
Rögle stod för tre rejäla misstag/bjudningar, vi stod för ett helt gäng. Domarna i SHL är ändå bättre än spelarna när det kommer till misstag men precis som när utespelare gör en tabbe som avgör en match så kan domarna göra det och det skedde tyvärr i ett läge igår när det blev uppenbart. Men bara för att DIF själva tabbade sig direkt i sekvensen efter (och grövre än domarmissen). Hade Rögle inte gjort mål där och vi fortsatt att lira hade den misstänkta trippingen glömts bort i slutändan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Rögle var riktigt bra första 2. Man fattar att de är ett topplag på sättet de flyttar puck på.
Ändå tycker jag vi står upp helt okey. De trycker ned oss rejält ett par sekvenser i matchen, men vi reser oss på ett helt annat sätt än tidigare och lyckas hela tiden bryta oss ur deras spelövertag.
Sista perioden tycker jag vi är det bättre laget. Jäkligt synd att domarnas beslut gör att vi med stor sannolikhet tappar både 1-2 och kanske 3 poäng.
3-2 målet hängde verkligen i luften.

Ett stort steg framåt, men klarar verkligen ett stukat lag sådana här pungsparkar? Vi hade nog behövt vinna den här matchen för att kunna bygga vidare på en positiv trend.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

MATCHTRÅÅÅÅÅD!!!!
Skriv svar